PDA

Zobacz pełną wersję : Pytanie dotyczące lampy

michasss90
27-01-2010, 15:54
Witam.:-D
Na samym początku chciałem zaznaczyć że zarówno na forum jak i w fotografii stawiam pierwsze kroki i jeszcze jestem dość zielony w tym temacie :)
Otóż dziś otrzymałem od kolegi lampę błyskową marki "mitsubishi". Wiem o niej tyle że kiedyś służyła mu do zenita 312m. Po podłączeniu do mojego Canona 350D lampa w pełni z nim współpracuje, błyska ładnie ale mam co do tego pewne wątpliwości.
Po pierwsze jej błysk jest za duży, więc chciałem się zapytać w jaki sposób mogę go zmniejszyć, po drugie nie mam pojęcia w jaki sposób i do czego ją przymocować (statyw a może jakiś specjalny uchwyt?) :?
Może ktoś z użytkowników forum miał do czynienia z tą właśnie albo podobną lampą i powie mi czy będę miał z niej jakikolwiek pożytek. Proszę o wyrozumiałość ponieważ jak już wspomniałem, to są moje początki z fotografią:mrgreen: Dołączam zdjęcie lampy i mocowania:)
http://w777.wrzuta.pl/obraz/0q8xVTSZGFA/img_7550
http://w777.wrzuta.pl/obraz/8CVNI57E33Y/img_7552

mate00sh
27-01-2010, 16:00
Masz szczęście, że przy pierwszym błysku nie spalił Ci się aparat. Niestety większość lamp, które bez problemów używano kiedyś z analogowymi aparatami "gryzie się" z nowymi lustrzankami (tu na przykład jest lista przebadanych (http://www.botzilla.com/photo/strobeVolts.html)).

Co do walki z mocą - niestety taka lampa, o ile nie ma regulacji siły błysku będzie wymagała od Ciebie korygowania naświetlenia wartością przysłony lub/i zakładanymi na nią modyfikatorami (dyfuzorami, odbłyśnikami, itp.) - inaczej nie da rady.

Patryk_mirek
27-01-2010, 16:11
Regulację mocy masz za pomocą przełącznika na lampie... niestety u Ciebie nie jest ona zbyt dokładna ponieważ regulacja ogranicza się do aż dwóch ustawień: 100% mocy błysku (lampa włączona) lub 0% mocy (czyt lampa wyłączona)

Ilość światła "otrzymanego" przez obiekt fotografowany możesz sobie regulować odległością lampy błyskowej od tego obiektu