Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Wątek: Pytanie dotyczące lampy

Coś już napisał Awatar michasss90
    Miasto
    Warszawa

Domyślnie Pytanie dotyczące lampy

Witam.:-D
    Na samym początku chciałem zaznaczyć że zarówno na forum jak i w fotografii stawiam pierwsze kroki i jeszcze jestem dość zielony w tym temacie
    Otóż dziś otrzymałem od kolegi lampę błyskową marki "mitsubishi". Wiem o niej tyle że kiedyś służyła mu do zenita 312m. Po podłączeniu do mojego Canona 350D lampa w pełni z nim współpracuje, błyska ładnie ale mam co do tego pewne wątpliwości.
    Po pierwsze jej błysk jest za duży, więc chciałem się zapytać w jaki sposób mogę go zmniejszyć, po drugie nie mam pojęcia w jaki sposób i do czego ją przymocować (statyw a może jakiś specjalny uchwyt?)
    Może ktoś z użytkowników forum miał do czynienia z tą właśnie albo podobną lampą i powie mi czy będę miał z niej jakikolwiek pożytek. Proszę o wyrozumiałość ponieważ jak już wspomniałem, to są moje początki z fotografią Dołączam zdjęcie lampy i mocowania
    http://w777.wrzuta.pl/obraz/0q8xVTSZGFA/img_7550
    http://w777.wrzuta.pl/obraz/8CVNI57E33Y/img_7552

Pełne uzależnienie Awatar mate00sh
    Miasto
    Warszawa & Mysiadło

Domyślnie

Masz szczęście, że przy pierwszym błysku nie spalił Ci się aparat. Niestety większość lamp, które bez problemów używano kiedyś z analogowymi aparatami "gryzie się" z nowymi lustrzankami (tu na przykład jest lista przebadanych).

Co do walki z mocą - niestety taka lampa, o ile nie ma regulacji siły błysku będzie wymagała od Ciebie korygowania naświetlenia wartością przysłony lub/i zakładanymi na nią modyfikatorami (dyfuzorami, odbłyśnikami, itp.) - inaczej nie da rady.
    "Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston

Domyślnie