Zobacz pełną wersję : Kiedy do wywoływania RAWów będziemy używać CUDA?
http://technologie.gazeta.pl/technologie/1,93469,7027509,NVIDIA_Quadro_pomaga_w_obrobce_fil mow_Star_Trek_i.html
Jestem ciekaw który Lightroom (bo chyba on jako pierwszy?) zacznie używać GPU do wywoływania Rawów :D
Jestem ciekaw który Lightroom (bo chyba on jako pierwszy?) zacznie używać GPU do wywoływania Rawów :D
Moje Quadro tego nie wspiera :sad:
Wydaję mi się, że nie prędko, tylko najnowsze GForce'y wspierają Flash'a 10.1 bodajże a i tak wsparcie to jest lekko pół średnio dopracowane, wciąż w facie beta a kolejne miesiące mijają... a to tylko komputerki z najnowszymi grafikami. Ja swojego laptopa nie zmienię przynajmniej do czasu laptokowego core i7 3.0GHz bez turbo.
Gdzie CUDA do popularności Flasha...
A co ma wspieranie Flasha 10.1 do technologii CUDA, która jest obsługiwana przez duużo kart GForce?
Tezet-gdynia
13-01-2010, 14:56
Nie od dzis GPU jest uzywane do roznych zadan - nie zwiazanych z grafika. Pamietam ze swego czasu - "ruskie czlowieki" - wykorzystali jakiegos biednego geforce do lamania hasel metoda bruteforce i okazalo sie ze taki lipny - z punku widzenia gracza - uklad potrafil lamac kilkukrotnie szybciej niz najszybszy wtedy dostepny procesor :) Wiec moze wkoncu kiedys taki "lipny" GPU zostanie zaciagniety do innych zadan typu obrobka RAW :)
mor_feusz
13-01-2010, 15:03
O ile pamietam to wspomaganie kart graficznywch do przetwarzania obrobki bylo zaimplementowane w PS CS4. Pewnie Lightroom 3 tez bedzie wspieral. CUDA jest na rynku juz od jakiegos czasu.
A co ma wspieranie Flasha 10.1 do technologii CUDA, która jest obsługiwana przez duużo kart GForce?
Czy każdy użytkownik komputera z systemem Windows XP/V/7 może liczyć na sprzętowe wsparcie odtwarzania filmów na youtube? Nie, jeszcze się z tym nie uporano więc... Gdzie CUDA do popularności Flasha...
Flash, w obu firmach będzie wyższym priorytetem.
allxages
13-01-2010, 15:21
Jestem ciekaw który Lightroom (bo chyba on jako pierwszy?) zacznie używać GPU do wywoływania Rawów :D
Jak już Lightroom to i ACR, bo to na tym samym silniku jest...
Jak już Lightroom to i ACR, bo to na tym samym silniku jest...
LR 3 np. ma zupełnie inny (lepszy) algorytm NR od ACR 5.6/LR 2.6
sebcio80
13-01-2010, 15:37
O ile pamietam to wspomaganie kart graficznywch do przetwarzania obrobki bylo zaimplementowane w PS CS4. Pewnie Lightroom 3 tez bedzie wspieral. CUDA jest na rynku juz od jakiegos czasu.
nie wiem jak OpenGL dokladnie wspiera operacje w PS CS4 ale nie dzialaja one szybciej niz z wylaczona ta funkcja, jedynie animacja zwiekszania/zmniejszania obrazu jest ładniejsza... i to wszystko
CUDA w PS CS4 bardziej mi przeszkadzało, niż pomagało. Może i lekko szybciej, a i ładniej się poruszało po obszarze roboczym, ale niedokładnie (vide "rzucanie" zdjęciami). W LR3 Beta jest od cholery bug'ów i prawie żadnych zalet. Wątpię, żeby już w 3 dali CUDA do RAWów.
Moje Quadro tego nie wspiera :sad:
Wydaję mi się, że nie prędko, tylko najnowsze GForce'y wspierają Flash'a 10.1 bodajże a i tak wsparcie to jest lekko pół średnio dopracowane, wciąż w facie beta a kolejne miesiące mijają... a to tylko komputerki z najnowszymi grafikami. Ja swojego laptopa nie zmienię przynajmniej do czasu laptokowego core i7 3.0GHz bez turbo.
Gdzie CUDA do popularności Flasha...
Są różne aspekty tej sprawy - możesz już kupić superkomputer oparty o karty "graficzne" władowane w obudowę + interfejs sieciowy + mała płyta P do kontrolowania tej trzódki. UFRAWa na takie cóś się da przekompilować raczej na pewno ;-)
zdRAWki
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.