Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Wątek: Kiedy do wywoływania RAWów będziemy używać CUDA?

  1. #1
    Zablokowany
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    35
    Posty
    4 359

    Domyślnie Kiedy do wywoływania RAWów będziemy używać CUDA?

    http://technologie.gazeta.pl/technol...ar_Trek_i.html

    Jestem ciekaw który Lightroom (bo chyba on jako pierwszy?) zacznie używać GPU do wywoływania Rawów

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar gietrzy
    Dołączył
    Feb 2004
    Posty
    5 727

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez micles Zobacz posta
    Jestem ciekaw który Lightroom (bo chyba on jako pierwszy?) zacznie używać GPU do wywoływania Rawów
    Moje Quadro tego nie wspiera :sad:
    Wydaję mi się, że nie prędko, tylko najnowsze GForce'y wspierają Flash'a 10.1 bodajże a i tak wsparcie to jest lekko pół średnio dopracowane, wciąż w facie beta a kolejne miesiące mijają... a to tylko komputerki z najnowszymi grafikami. Ja swojego laptopa nie zmienię przynajmniej do czasu laptokowego core i7 3.0GHz bez turbo.
    Gdzie CUDA do popularności Flasha...
    the silence is deafening

  3. #3
    Zablokowany
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    35
    Posty
    4 359

    Domyślnie

    A co ma wspieranie Flasha 10.1 do technologii CUDA, która jest obsługiwana przez duużo kart GForce?

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar Tezet-gdynia
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Gdynia
    Posty
    1 283

    Domyślnie

    Nie od dzis GPU jest uzywane do roznych zadan - nie zwiazanych z grafika. Pamietam ze swego czasu - "ruskie czlowieki" - wykorzystali jakiegos biednego geforce do lamania hasel metoda bruteforce i okazalo sie ze taki lipny - z punku widzenia gracza - uklad potrafil lamac kilkukrotnie szybciej niz najszybszy wtedy dostepny procesor Wiec moze wkoncu kiedys taki "lipny" GPU zostanie zaciagniety do innych zadan typu obrobka RAW

  5. #5
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    1 370

    Domyślnie

    O ile pamietam to wspomaganie kart graficznywch do przetwarzania obrobki bylo zaimplementowane w PS CS4. Pewnie Lightroom 3 tez bedzie wspieral. CUDA jest na rynku juz od jakiegos czasu.

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar gietrzy
    Dołączył
    Feb 2004
    Posty
    5 727

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez micles Zobacz posta
    A co ma wspieranie Flasha 10.1 do technologii CUDA, która jest obsługiwana przez duużo kart GForce?
    Czy każdy użytkownik komputera z systemem Windows XP/V/7 może liczyć na sprzętowe wsparcie odtwarzania filmów na youtube? Nie, jeszcze się z tym nie uporano więc... Gdzie CUDA do popularności Flasha...

    Flash, w obu firmach będzie wyższym priorytetem.
    the silence is deafening

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar allxages
    Dołączył
    May 2006
    Posty
    2 549

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez micles Zobacz posta
    Jestem ciekaw który Lightroom (bo chyba on jako pierwszy?) zacznie używać GPU do wywoływania Rawów
    Jak już Lightroom to i ACR, bo to na tym samym silniku jest...

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar gietrzy
    Dołączył
    Feb 2004
    Posty
    5 727

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez allxages Zobacz posta
    Jak już Lightroom to i ACR, bo to na tym samym silniku jest...
    LR 3 np. ma zupełnie inny (lepszy) algorytm NR od ACR 5.6/LR 2.6
    the silence is deafening

  9. #9
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    45
    Posty
    2 655

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mor_feusz Zobacz posta
    O ile pamietam to wspomaganie kart graficznywch do przetwarzania obrobki bylo zaimplementowane w PS CS4. Pewnie Lightroom 3 tez bedzie wspieral. CUDA jest na rynku juz od jakiegos czasu.
    nie wiem jak OpenGL dokladnie wspiera operacje w PS CS4 ale nie dzialaja one szybciej niz z wylaczona ta funkcja, jedynie animacja zwiekszania/zmniejszania obrazu jest ładniejsza... i to wszystko
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

  10. #10
    Zablokowany
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    35
    Posty
    4 359

    Domyślnie

    CUDA w PS CS4 bardziej mi przeszkadzało, niż pomagało. Może i lekko szybciej, a i ładniej się poruszało po obszarze roboczym, ale niedokładnie (vide "rzucanie" zdjęciami). W LR3 Beta jest od cholery bug'ów i prawie żadnych zalet. Wątpię, żeby już w 3 dali CUDA do RAWów.

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •