Zobacz pełną wersję : canon 50d- jakie obiektywy do niego?
koszalin554
28-12-2009, 22:18
Witajcie,
wlasnie kupilam body Canon 50d (wczesniej mialam "malpke" sony), wiec lustrzanki to dla mnie nowy temat...
Czy mozecie poradzic mi jakies obiektywy do tego body- podczas podrozy chce robic zdjecia: postaci, pejzazy/ krajobrazow, architektury itp.
Ze wzgledu na podroze w rozne miejsca, zalezy mi na: szczelnosci, szerokim kacie, wysokiej jakosci.
Nie szukam najtanszego obiektywu, zalezy mi na czyms sprawdzonym.
dziekuje, ania:-)
katharsis
28-12-2009, 22:28
Ze wzgledu na podroze w rozne miejsca, zalezy mi na: szczelnosci, szerokim kacie, wysokiej jakosci.
Nie szukam najtanszego obiektywu, zalezy mi na czyms sprawdzonym.
Określ budżet, będzie łatwiej.
Po lekturze Twojego posta pierwsze, co nasuwa mi się na myśl, to Canon EF 17-40/4 L np. tu: http://www.allegro.pl/item854774520_foto_ivy_canon_17_40_f_4_l_usm_nowe_ gw_f_vat.html
Z wysoką jasnością może być problem w tym szkiełku, mi na myśl przychodzi trójka:
16-35 2,8L
24-70/2,8L (tutaj brak szerokiego)
17-55 2,8 IS
katharsis
28-12-2009, 23:00
Z wysoką jasnością może być problem w tym szkiełku, mi na myśl przychodzi trójka:
16-35 2,8L
24-70/2,8L (tutaj brak szerokiego)
17-55 2,8 IS
Ale to już inny budżet. Poza tym jeśli koleżance zależy na szczelności, to 17-55, choć pod każdym innym względem godny polecenia, akurat tego kryterium nie spełni.
MacGyver
28-12-2009, 23:09
Po lekturze Twojego posta pierwsze, co nasuwa mi się na myśl, to Canon EF 17-40/4 L np. tu: http://www.allegro.pl/item854774520_foto_ivy_canon_17_40_f_4_l_usm_nowe_ gw_f_vat.html
Ja wiem czy on taki szczelny, mój nałapał paprochów pod przednią soczewkę.
Jeśli chodzi uniwersalny obiektyw dobrym wyborem wydaje się Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM (http://www.canon.pl/For_Home/Product_Finder/Cameras/EF_Lenses/Zoom_Lenses/EF-S_1585mm_f3556_IS_USM/index.asp) tyle że jest to nowość (długo oczekiwana z resztą) i jakkolwiek wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują iż jest to udane szkło to jednak trudno póki co o opinie użytkowników.
fabrykant
28-12-2009, 23:16
Będą pewne trudnośći ze znalezieniem jednego obiektywu spełniającego wymienione kryteria. Alternatywy są trzy:
- dwa uszczelnione, solidne i dość drogie obiektywy np. wspomniany Canon 17-40/4L + 70-200/4L IS- pierwszy w miarę szeroki, reporterski, a drugi do portretów i dalekich planów. Dziurą pomiędzy 40 a 70 mm raczej bym się nie przejmował. Jeszcze droższą , ale bardzo dobrą alternatywą byłoby 17-40/4L + 70-200/2,8L IS.
- jeden obiektyw o b. dużym zakresie, przyzwoitej jakości, ale uszczelnień brak i sprzęt niezbyt jasny- Sigma 18-200/3,5-5,6 OS
- jeden obiektyw, uszczelniony i b. solidny, ale brak szerokiego kąta: Canon 28-300/3,5-5,6L IS
W przypadku pierwszym trzeba się trochę nanosić- te sprzęty ważą sporo, ale ja i tak wybrałbym ten wariant, a jeszcze uzupełnił go bardzo tanią i świetną do portretów 50/1,8- ten zestaw da najlepszą jakość zdjęć.
W przypadku 2-gim trzeba nie narażać sprzętu na zbyt duży kurz lub wilgotne warunki, nie jest to obiektyw wyprawowy a raczej spacerowy.
W przypadku 3-cim godzimy się na brak szerokiego kąta, lub ewentualnie musimy dokupić coś szerokiego np. wspomniane 17-40/4L (wyjdzie to najdrożej).
Na ten temat możnaby książki pisać, ale i tak każdy woli swoje rozwiązanie i konsensusu nie będzie.
Ja na wszelkie wycieczki i wyprawy targam zawsze wór sprzętu od którego plecy bolą, ale mam zawsze do dyspozycji to co lubię i to co mnie nie ogranicza. To jedna z metod.
Miłego wyboru.
ja proponuje 24-105/4.0 L IS super uniwersalny zakres, jakość optyki która wykorzysta matrycę 50D, szczelność "L"
fabrykant
28-12-2009, 23:22
ja proponuje 24-105/4.0 L IS super uniwersalny zakres, jakość optyki która wykorzysta matrycę 50D, szczelność "L"
Hmm, a gdzie szeroki kąt? Na 5D może, ale z 50D da to ekwiwalent 38,4mm.
Trzeba by i tak dokupić coś szerokiego...
MacGyver
28-12-2009, 23:28
ja proponuje 24-105/4.0 L IS super uniwersalny zakres, jakość optyki która wykorzysta matrycę 50D, szczelność "L"
Pewnym problem staje się przy takim rozwiązaniu ciężar zestawu. Dla kogoś kto przesiada się z kompaktów może być to uciążliwe.
Hmm, a gdzie szeroki kąt? Na 5D może, ale z 50D da to ekwiwalent 38,4mm.
Trzeba by i tak dokupić coś szerokiego...
Idealnie pasuje Tokina 12-24 f/4. Jedyny problem to przejście między obiektywami przy niezbyt wygodnej ogniskowej.
38 to też szeroko, kąt widzenia ludzkiego oka odpowiada obiektywowi 50mm, do postaci szeroki zbędny (chyba, że w małym pomieszczeniu), do krajobrazu można zrobić panoramę, do architektury to i tak z dużej odległości lub TS, pozatym lepiej postawić na jakość niż uniwersalność, zawsze można dokupić 10-22 i już jest super zestaw
fabrykant
28-12-2009, 23:31
Pewnym problem staje się przy takim rozwiązaniu ciężar zestawu. Dla kogoś kto przesiada się z kompaktów może być to uciążliwe.
Idąc tym tropem- najmniej uciążliwa, bo nie wymagająca żonglowania obiektywami i w miarę lekka jest owa Sigma 18-200, ale nie spełnia kryteriów...
MacGyver
28-12-2009, 23:47
Idąc tym tropem- najmniej uciążliwa, bo nie wymagająca żonglowania obiektywami i w miarę lekka jest owa Sigma 18-200, ale nie spełnia kryteriów...
Są jeszcze Tamrony 18-200, 18-250 i 18-270 oraz Canon 18-200 IS ale jakoś nie widzę tych słoików na 15 megapixlowej matrycy 50D.
Witajcie,
wlasnie kupilam body Canon 50d... chce robic zdjecia: postaci, pejzazy/ krajobrazow, architektury itp.
Ze wzgledu na podroze w rozne miejsca, zalezy mi na: szczelnosci, szerokim kacie, wysokiej jakosci.
Nie szukam najtanszego obiektywu, zalezy mi na czyms sprawdzonym.
Tokina 11-16/2,8 i canon 16-35/2,8L :?
B o g d a n
29-12-2009, 00:10
Witajcie,
wlasnie kupilam body Canon 50d (wczesniej mialam "malpke" sony), wiec lustrzanki to dla mnie nowy temat...
Czy mozecie poradzic mi jakies obiektywy do tego body- podczas podrozy chce robic zdjecia: postaci, pejzazy/ krajobrazow, architektury itp.
Ze wzgledu na podroze w rozne miejsca, zalezy mi na: szczelnosci, szerokim kacie, wysokiej jakosci.
Nie szukam najtanszego obiektywu, zalezy mi na czyms sprawdzonym.
dziekuje, ania:-)
Jeśli ma być sprawdzony i szeroko to EF 17-40f/4L USM, ale w podróż to za mały zakres ogniskowych jak na jeden obiektyw. Jeżeli uniwersalnie w podróż, to ja do 50D kupiłbym nowego EF-S 15-85 IS USM.
NawaShibari
29-12-2009, 01:11
A co powiecie na Sigmę 18-50 f/2.8 EX DC macro??
a czemu nie po prostu tamron 17-50?
bo padną optycznie przy 50D, przerabiałem ten temat na swoich szkłach i byłem zmuszony (bardzo niechciałem :) ) do zakupu 24-70 L
Sigma 10-20 (f4-5.6 lub f/3.5) HSM + 24-70 f/2.8 bez IS lub 24-105 f/4 z IS + 70-200 (f/2.8 lub 4 z lub bez IS).
Uniwersalność!
A skoro bedą to statyczne zdjęcia to chyba wazniejsza będzie stabilizacja niż światło, zatem obok Sigmy 10-20 (podobno wersja 4-5.6 lepsza optycznie) warto dobrać 24-105 f4 z IS oraz 70-200 f4 z IS.
koszalin554
29-12-2009, 14:12
Dziękuję Wam za liczne wskazowki:-)
Po Waszych opiniachi i przejrzeniu internetu, zastanawiam sie nad 3 roznymi zestawami (chce kupic 2 obiektywy- bo nie wierze w 1 uniwersalny, a wiecej niz dwoch nie uniose:-(. Czy moglibyscie mi doradzic, czy ktorys z tych zestawow jest ok albo moze zaproponowac jakis inny zestaw?[/SIZE][/B]
ZESTAW 1- Canon 10- 22 mm, Canon 24-105
ZESTAW 2- Canon 16-35 mm, Canon 24-105
ZESTAW 3- Canon 17-40mm, i klasycznie 24-105
dziekuje ogromnie:-)
Dziękuję Wam za liczne wskazowki:-)
Po Waszych opiniachi i przejrzeniu internetu, zastanawiam sie nad 3 roznymi zestawami (chce kupic 2 obiektywy- bo nie wierze w 1 uniwersalny, a wiecej niz dwoch nie uniose:-(. Czy moglibyscie mi doradzic, czy ktorys z tych zestawow jest ok albo moze zaproponowac jakis inny zestaw?[/SIZE][/B]
ZESTAW 1- Canon 10- 22 mm, Canon 24-105
ZESTAW 2- Canon 16-35 mm, Canon 24-105
ZESTAW 3- Canon 17-40mm, i klasycznie 24-105
dziekuje ogromnie:-)
16-35 na cropa to raczej strata pieniędzy. Moim zdaniem nalepszy będzie zestaw 1 - pokryje w zasadzie wszystkie najczęściej używane ogniskowe.
Dziękuję Wam za liczne wskazowki:-)
Po Waszych opiniachi i przejrzeniu internetu, zastanawiam sie nad 3 roznymi zestawami (chce kupic 2 obiektywy- bo nie wierze w 1 uniwersalny, a wiecej niz dwoch nie uniose:-(. Czy moglibyscie mi doradzic, czy ktorys z tych zestawow jest ok albo moze zaproponowac jakis inny zestaw?[/SIZE][/B]
ZESTAW 1- Canon 10- 22 mm, Canon 24-105
ZESTAW 2- Canon 16-35 mm, Canon 24-105
ZESTAW 3- Canon 17-40mm, i klasycznie 24-105
dziekuje ogromnie:-)
Zestaw 4 - Canon 17-55, 55-250 IS (albo 70-300 IS) + powinno wystarczyć co najmniej na Tamrona 10-24
Zestaw 5 - Canon 15-85, 50 f/1.8 (albo f/1.4) + Canon 10-22 (ale dopiero jak stwierdzisz, że 15mm to nie dość szeroko)
zdRAWki
elrobsono
29-12-2009, 14:54
ZESTAW 1 jest zdecydowanie najbardziej uniwersalny i pokrywający największy wachlarz ogniskowych.
Ewentualnie jeszcze w grę wchodzi zestaw 3. Tracisz sporo z szerokiego kąta, ale zyskujesz komfort używania obiektywu klasy L. W 16-35 nie ma się co ładować, bo do Twoich zastosowań światło 2,8 na szerokim kącie nie jest potrzebne, nie robisz zawodowo ślubów.
Ja osobiście proponowałbym inną opcję, której jestem zwolennikiem.
Canon 17-40 + Canon 70-200 f4 IS +ewentualnie Canon 50 f1,8
50 jest lekka jak piórko i w przypadku wyjazdów gdzie liczy się każdy gram może zostać w domu.
Czy Tokina 11-16 f/2/8 można podpiąć do 5D???
Czy Tokina 11-16 f/2/8 można podpiąć do 5D???
Można, od 15mm kryje pełną klatkę. Tylko, że to nie ten wątek.
katharsis
29-12-2009, 17:51
ZESTAW 1- Canon 10- 22 mm, Canon 24-105
ZESTAW 2- Canon 16-35 mm, Canon 24-105
ZESTAW 3- Canon 17-40mm, i klasycznie 24-105
każdy z tych zestawów jest fajny, każdy ma wady i zalety.
1. 10-22 mm - masz bardzo szeroko, ale tylko pod cropa. No i światło nie rzuca na kolana.
2. 16-35/2,8 - świetne szkło, właściwie na zawsze. Ostre, szybkie, jasne. Tyle że kosztuje 5 tys.
3. 17-40/4 - dobre szkło, chociaż już nie tak jasne, za to bardziej przystępne cenowo.
Cokolwiek wybierzesz, będzie ok. Ale - jak już ktoś wcześniej wspomniał - radziłabym Ci dorzucić do zestawu Canona 50/1,8, które jest leciutkie i nieuszczelnione, za to jasne, co niejednokrotnie może uratować sytuację w złych warunkach świetlnych.
Witam, posiadam 50D i kilka obiektywów już zmieniałem.
Moja wersja jest taka:
1 - na wycieczki (bez zmieniania, to jednak czasem w drodze problem) jeden w miarę uniwersalny nowy obiektyw EF-S 15-85 IS USM - w większości przypadków wystarczy, ewentualnie jak chcesz koniecznie dłuższy to dokupisz tele w/g uznania np 100 - 300 czy coś podobnego. Pamiętaj: przy tele koniecznie IS i 2,8 lub 4.
2- na każda okazję: EF-S 17-55 mm f/2.8 IS USM i do kompletu tele, któryś 70-200 IS L (taki komplet mam).
Nie przesadzaj z tą szczelnością lub jej brakiem. Obiektyw, który nie jest "L" nie jest dziurawy jak sitko. W końcu 50D to też nie "jedynka" i nie ma uszczelek. Zestawem 50D + 17-55 robiłem zdjęcia przy lekkim deszczyku, natomiast przy normalnym deszczu nie wyjął bym z torby nawet z eLką. Kurzu nie mam, co jakiś czas można odkurzyć i jest dobrze.
Życzę udanych zdjęć !!!
Z czasem do drugiego zestawu (szczególnie krajobrazy i architektura) polecam EF-S 10-22 mm f/3.5-4.5 USM i dobre filtry polaryzacyjne :p
Nowy C. EF-S 15-85 IS USM pewnie bedzie najbardziej odpowiednim do tego celu. Pare osob juz o tym pisalo. Starszy C. 17-85 IS tez sie sprawdzal w takich warunkach jako jeden obiektyw zabierany z soba. Mimo ze mozna miec bylo do niego zastrzezenia co do jakosci otrzymywanych zdjec.
Dziękuję Wam za liczne wskazowki:-)
Po Waszych opiniachi i przejrzeniu internetu, zastanawiam sie nad 3 roznymi zestawami (chce kupic 2 obiektywy- bo nie wierze w 1 uniwersalny, a wiecej niz dwoch nie uniose:-(. Czy moglibyscie mi doradzic, czy ktorys z tych zestawow jest ok albo moze zaproponowac jakis inny zestaw?[/SIZE][/B]
ZESTAW 1- Canon 10- 22 mm, Canon 24-105
ZESTAW 2- Canon 16-35 mm, Canon 24-105
ZESTAW 3- Canon 17-40mm, i klasycznie 24-105
dziekuje ogromnie:-)
ZESTAW 1 Z tych 3 jest najbardziej uniwersalny i sensowny.
Ja osobiście jeżeli miałbym brać 2szkła pod cropa to zdecydowanie były by to:
17-55/2.8 IS USM + 70-200/2.8 L (ew. wersja z ISem - zależnie od budżetu)
Sam gdybym nie miał 5DmkII to zdecydowanie zamiast 35L kupiłbym 17-55/2.8 + ew. 28/1.8 USM albo sigmę 30/1.4
katharsis
29-12-2009, 21:53
Sam gdybym nie miał 5DmkII to zdecydowanie zamiast 35L kupiłbym 17-55/2.8 + ew. 28/1.8 USM albo sigmę 30/1.4
Też nie mogę odżałować, że 17-55 nie pasuje do ff.
malkontent
29-12-2009, 22:02
Ja z 50d używam 17-40 i 70-200 obydwa 4.0L i jak na razie to mi wystarcza.
Jeśli by zrezygnować z warunku szczelności obiektywów to wybrałbym canona 17-55/2,8IS USM i 10-22/3,5-4,5USM.
ZESTAW 1 Z tych 3 jest najbardziej uniwersalny i sensowny.
Ja osobiście jeżeli miałbym brać 2szkła pod cropa to zdecydowanie były by to:
17-55/2.8 IS USM + 70-200/2.8 L (ew. wersja z ISem - zależnie od budżetu)...
Widzisz - to dobry wybór !
Obiektywu EF-S 17-85 mm f/4-5.6 IS USM zdecydowanie nie polecam! słaba jakość, ciemny, pozbyłem się go ze stratą, ale bez żalu.
Jeszcze jedna uwaga: 24-105 L prawie kultowy do FF, na niepełnej, mocno upakowanej matrycy 50D nie za bardzo pokazuje swoją klasę, raczej odradzam, chyba, że w realnej przyszłości planujesz zmianę na pełną klatkę.
Przed kupnem zapoznaj się z testami np na www.optyczne.pl.
malkontent
29-12-2009, 22:35
Żeby nie było, testy szkieł na 50D: http://www.photozone.de/canon-eos
to ja jestem dziwny...
mam 40D
70-200/f4 - wiadomo klasyka, L-series dla ubogich ;) każdy powienien mieć przynajmniej ten tele.
chociaz po teleobiektywie mam dosyć szkieł ze światłem 4.0.
50/1.8 - 50 mm trzeba mieć ! 1.8 to najlepsze z najtańszych szkieł Myślę zeby kiedyś kupić 50/1.4
16-35 MKII - full wypas ! załatwia wnętrza, landszafty i architekturę. Mój prywatny TOP jeśli chce się zrobić extra fotkę. Jak się kiedyś zwolnię z etatu i zacznę robić "ślubniaki" do wnętrz będzie w sam raz. <lol>
w wersji niskobudżetowej polecam 17-40/4.
17-85 IS Najchętniej bym go wyrzucił ale.... ma fantastyczny zakres ogniskowych na cropie (na tym zalety się kończą). Kiedyś pójdzie na allegro od złotówki i nie będę za nim tęsknił.
W tak zachwalanych przez Was 24-105 nie ma szerokiego kąta na cropie. Co z tego, ze jakość obrazu jest super (choć fotki z 70-200 w zakresie 70-100 bardziej mi się podobają :P ) jak na "szerokim kącie" jest ciemno ! Chorowałem na 24-70 ale właśnie przez brak szerokiego kąta zaszalałem z tym 16.
Stabilizacja nie zamrozi ruchu (slogan ale podpisuję sie oburącz)
Wszystko sprowadza sie do kasy. To nie jest tanie szkło i długo się po nim nie pozbieram, ale radość po tym co można zrobić we wnętrzu na 16mm - jest tego warta.
No to moje na 50D mam:
- Nową Sigmę 10-20 f/3.5 - niech mi który pokaże gdzie jest stara wersja lepsza?? Chyba że nie miał... Jest fajne światło i szeeeeroooooko..
- 50mm f/1.8 - obowiązkowo, choć niedługo 1.4 będzie
-85mm f/1.8 - kult, ostro i dobrze:)) ciułam na Lkę ale to większe wyzwanie
- 70-200 f/4 - bo czasami coś w tele się przyda...
Jest ogólnie zakres uniwersalny. Czasami dokupiłbym coś pomiędzy 20-80.
No to moje na 50D mam:
- Nową Sigmę 10-20 f/3.5 - niech mi który pokaże gdzie jest stara wersja lepsza?? Chyba że nie miał... Jest fajne światło
Fajne światło to jest w tokinie 11-16/2,8.
oasisman
22-02-2010, 22:59
Fajne światło to jest w tokinie 11-16/2,8.
To do tokiny jeszcze 17 - 55/2.8 i 70 - 200/2.8 L....dzisiejszy odcinek sponsoruje przesłona 2.8 :-)
Jedrzej79
23-02-2010, 21:17
A co powiecie na Sigmę 18-50 f/2.8 EX DC macro??
Mam tę sigmę i polecam. Przyzwoicie wykonany lekki i jasny zoom z dość celnym i szybkim pomimo braku HSM autofocusem.
Gorszej jakości jesli chodzi o ostrość spodziewać się można na 50 mm, ale to dość typowe dla większości tego typu zoomów - tutaj raczej trzeba przykręcić do 3,5-4, zeby mieć ostre zdjecie (po to dla portretówek mam jeszcze 50mm 1.8). Jeden z lepszych zoomow w tej klasie cenowej zdecydowanie.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.