lamerok
20-12-2009, 23:29
Zysk netto firmy Canon spadł o 55,8 proc. w III kwartale
mib, AFP2009-10-27, ostatnia aktualizacja 2009-10-27 14:49
"W III kwartale jeden z największych producentów aparatów fotograficznych zanotował zysk netto na poziomie 36,7 mld jenów (ok.400 mln dol.). Firma tłumaczy, że gorsze wyniki są efektem spadku sprzedaży i cen jej artykułów wywołanych kryzysem oraz najwyższym od 14 miesięcy kursem jena względem dolara.
Zysk operacyjny firmy w omawianym okresie spadł o 53 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim i wyniósł 60 mld jenów. Analitycy spodziewają się, że w całym roku zysk ten osiągnie poziom 190 mld jenów przy przychodach 3,2 bln jenów.
Na czym Canon stracił?
Kryzys uderzył przede wszystkim w sprzedaż drukarek biurowych i akcesoriów fotograficznych. W III kwartale firma sprzedała 46,6 proc. mniej drukarek niż w roku poprzednim, sprzedaż akcesoriów zaś zmalała o 23,1 proc. Zyski firmy skurczyły się również przez słabszą sprzedaż aparatów kompaktowych.
Wyniki japońskiej firmy byłyby jednak znacznie gorsze, gdyby nie duży popyt na jej jednoobiektywowe lustrzanki. Ich ogólna sprzedaż wzrosła w III kwartale w ujęciu rocznym aż o 19,7 proc. Jak można przeczytać w oficjalnym raporcie, ogólna sprzedaż aparatów w 2009 roku ma się podnieść o 7,4 proc."
źródło: gazeta.pl
Może w przyszłości poskutkuje to większą innowacyjnością...
mib, AFP2009-10-27, ostatnia aktualizacja 2009-10-27 14:49
"W III kwartale jeden z największych producentów aparatów fotograficznych zanotował zysk netto na poziomie 36,7 mld jenów (ok.400 mln dol.). Firma tłumaczy, że gorsze wyniki są efektem spadku sprzedaży i cen jej artykułów wywołanych kryzysem oraz najwyższym od 14 miesięcy kursem jena względem dolara.
Zysk operacyjny firmy w omawianym okresie spadł o 53 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim i wyniósł 60 mld jenów. Analitycy spodziewają się, że w całym roku zysk ten osiągnie poziom 190 mld jenów przy przychodach 3,2 bln jenów.
Na czym Canon stracił?
Kryzys uderzył przede wszystkim w sprzedaż drukarek biurowych i akcesoriów fotograficznych. W III kwartale firma sprzedała 46,6 proc. mniej drukarek niż w roku poprzednim, sprzedaż akcesoriów zaś zmalała o 23,1 proc. Zyski firmy skurczyły się również przez słabszą sprzedaż aparatów kompaktowych.
Wyniki japońskiej firmy byłyby jednak znacznie gorsze, gdyby nie duży popyt na jej jednoobiektywowe lustrzanki. Ich ogólna sprzedaż wzrosła w III kwartale w ujęciu rocznym aż o 19,7 proc. Jak można przeczytać w oficjalnym raporcie, ogólna sprzedaż aparatów w 2009 roku ma się podnieść o 7,4 proc."
źródło: gazeta.pl
Może w przyszłości poskutkuje to większą innowacyjnością...