Zobacz pełną wersję : Obiektyw
Cześć
na wstępie witam i prosze o pomoc licząc na szybka i fachową opinię :)
a więc potrzebuje waszej pomocy przy wyborze obiektywu - ponieważ osoba której chcę kupic dopiero zaczyna swoja przygodę z aparatem i na swoje mozliwości finansowe ma dopiero canona 50D z obiektywem 18-24mm i poradzcie mi co by się teraz przydało bardziej - obiektyw jeśli tak to jaki (w ogole o co chodzi z tymi obiektywami, co ktory potrafi i jakie są miedzy nimi rożnice) czy może lampe??????
bedę ogromnie wdzieczna za pomoc
i przepraszam jesli źle trafiłam z pytaniem - ewentualnie poprosze o przeniesienie postu :lol:
fajny obiektyw 18-24 :)
obiektywy potrafią upaść lub się zarysować ;)
szuler wiesz ja jestem laikiem (i nie znam się na fachowym słownictwie) - liczyłam,na redę a nie głupie prztyczki no nic
dzieki
swoją wypowiedzią dużo wniosłeś
Wszystko zalezy od tego co ta osoba fotografuje, czego oczekuje, jaki masz budzet, etc..
Osobiscie najbezpieczniej jest Ci kupic lampe. Z obiektywami jest roznie :)
1Digital
14-12-2009, 10:53
A może by tak Canon 50mm 1.8 ? Dla początkującego jak znalazł, niedrogi, na cropie będzie portretówka.
MacGyver
14-12-2009, 11:45
1. Ile masz na to pieniędzy ?
2. Czy ten obiektyw to nie jest przypadkiem 18-55/3.5 - 5.6 IS ?
3. Do czego ma służyć ten dodatkowy, to ma być zamiast tego co jest czy może jako uzupełnienie ?
katharsis
14-12-2009, 11:49
poradzcie mi co by się teraz przydało bardziej - obiektyw jeśli tak to jaki (w ogole o co chodzi z tymi obiektywami, co ktory potrafi i jakie są miedzy nimi rożnice) czy może lampe??????
Przede wszystkim postaraj się określić, jaki budżet mamy do dyspozycji, bo można szukać prezentu za Po drugie - czy wiesz, co najbardziej interesuje osobę, którą chcesz obdarować? Portret, krajobraz, makro, przyroda, reportaż... możliwości jest dużo.