Zobacz pełną wersję : Pytanie o zwrot zakupionego obiektywu
mbiesiadnik
10-12-2009, 21:06
Witam. 01.12.09 kupiłem obiektyw 50mm 1.2 L Ostatnio zrobiłem test obiektywu czy wszystko gra i okazało się ze niestety AF ma ogromny problem z trafianiem w punkt. Testowałem na 1,2 1,4 1,6 1,8 2,2 2,5 i 2,8. Body 5D punkt AF centralny. Praktycznie w większości focus nie trafia. Obiektyw kupiony w sklepie internetowym. Zgłosiłem to sprzedawcy i kazał odesłać na kalibrację do serwisu. Czy w razie czego mogę domagać się zwrotu pieniędzy lub wymiany na inny egzemplarz??? Teoretycznie obiektyw przyszedł wadliwy. Posiadam jeszcze 16-35 L II i 135 L i problemów z focusem nie mam. Proszę o odpowiedź. Dziękuje.
Nie oddawaj do kalibracji. Masz prawo do wymiany na sprawny obiektyw, a jak sprzedawca nie ma innego modelu to musi ci zwrócić kase. Masz czas chyba 10 dni od daty zakupu na rezygnacje.
Jeśli kupiłeś przez internet to możesz zwrócić nawet jak zapach Ci się nie podoba. Tylko nie można zrobić tego za późno . I tu dokładnie nie pamiętam jaki to jest okres ale chyba dwa tygodnie.
Chris_11
10-12-2009, 21:13
Jeśli kupiony w sklepie internetowym to masz 10 dni, żeby zwrócić bez podania przyczyny i sprzedawca ma obowiązek przyjąć bez żadnego "ale".
To się zgraliśmy. :) Ale dokładnie jest to 10 dni.
Napisz szybko do sklepu maila, najlepiej z potwierdzeniem odbioru. W mailu poinformuj, że :
Na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, chcesz skorzystać z prawa do zwrotu towaru bez podania jakiejkolwiek przyczyny w okresie do 10 dni od otrzymania towaru.
W przypadku kiedy sprzedawca nas nie poinformował o tym prawie to czas jego obowiązywania wydłuża się nawet do 3 miesięcy.
Podaj swoje dane osobowe, kontakt. Możesz także podać numer dowodu zakupu (nr. paragonu, faktury, zamówienia ...)
Wysyłając towar do sprzedawcy (na swój koszt) dołącz oświadczenie (http://www.sklepy24.pl/zakupy/zwrot_reklamacja_towaru_oswiadczenie/sklep/internetowy).
W przypadku zakupu towaru przez internet na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, mamy prawo do zwrotu towaru bez podania jakiejkolwiek przyczyny w okresie do 10 dni od otrzymania towaru, a w przypadku kiedy sprzedawca nas nie poinformował o tym prawie to czas jego obowiązywania wydłuża się nawet do 3 miesięcy.
musisz być stanowczy bo sprzedawca pewnie bedzie kombinować żeby tylko zwrotu nie przyjąć. A prawda taka że musi przyjąć
mbiesiadnik
10-12-2009, 21:32
Dzięki za odpowiedzi. Mam nadzieję, że data zakupu = data dostarczenia przesyłki, bo przesyłkę odebrałem 01.12. czyli 10 dni mija 11.12. Problem zgłosiłem dzisiaj, czyli według tego co piszecie mam prawo do zwrotu kasy lub wymiany obiektywu. Oby nie było problemu. Dzięki jeszcze raz. Pozdrawiam.
daj znać czy się udało. Powodzenia!
tezmarek
10-12-2009, 21:40
Dzięki za odpowiedzi. Mam nadzieję, że data zakupu = data dostarczenia przesyłki, bo przesyłkę odebrałem 01.12. czyli 10 dni mija 11.12. Problem zgłosiłem dzisiaj, czyli według tego co piszecie mam prawo do zwrotu kasy lub wymiany obiektywu. Oby nie było problemu. Dzięki jeszcze raz. Pozdrawiam.
Musisz zgłosić chęć zwrotu bardziej oficjalnie, jasno i dobitnie - np. przez e-mail. Żadne tam, że obiektyw ostrzy, nie ostrzy - oświadczenie, że chcesz zwrócić wyślij jak najszybciej.
Koniecznie, żeby sklep w razie czego omijać szerokim łukiem.
mbiesiadnik
10-12-2009, 22:05
Tak też zrobiłem. Napisałem oficjalnego e-mila o skorzystaniu z tego prawa. Teraz czekam na odpowiedź i wysyłam obiektyw. Napiszę jak sprawa się zakończyła. Dzięki.
Chris_11
11-12-2009, 08:17
Dzięki za odpowiedzi. Mam nadzieję, że data zakupu = data dostarczenia przesyłki, bo przesyłkę odebrałem 01.12. czyli 10 dni mija 11.12. Problem zgłosiłem dzisiaj, czyli według tego co piszecie mam prawo do zwrotu kasy lub wymiany obiektywu. Oby nie było problemu. Dzięki jeszcze raz. Pozdrawiam.
Masz 10 dni od daty doręczenia przesyłki, a nie od zakupu, także spokojnie.
I obiektyw nie może nosić żadnego śladu zużycia. Musisz go dostarczyć dokładnie w takim stanie w jakim go otrzymałeś.
Tak też zrobiłem. Napisałem oficjalnego e-mila o skorzystaniu z tego prawa. Teraz czekam na odpowiedź i wysyłam obiektyw. Napiszę jak sprawa się zakończyła. Dzięki.
Nie czekaj na odpowiedz tylko wysylaj obiektyw, bo to jest istotne. Niektore sklepy maja nawet do pobrania gotowy formularz odnosnie zwrotu towaru.
mbiesiadnik
12-12-2009, 16:49
Sprawa zakończona. Obiektyw oddany, pieniądze na koncie. Sprzedawca niestety robił wszystko żeby zwrotu nie przyjąć i usilnie rzucał kłody pod nogi, ale na szczęście się udało. Nie wiem czy to praktyka wszystkich sklepów internetowych czy nie, ale ten sklep u mnie odpada. Dopóki wszystko było OK kontakt natychmiastowy, jak tylko się coś rypnęło kontakt zerowy. Jeszcze raz dzięki za pomoc. Pozdrawiam i życzę samych udanych zakupów :-) .
MariuszM
12-12-2009, 17:18
Napisz jaki to sklep.
Napisz jaki to sklep.
Koniecznie, bo jestem na kupnie takiej 50-tki:p
Przylaczam sie do apelu o podanie nazwy sklepu. Bo dopiero w przypadku problemow najczesciej wychodzi czy warto tam kupowac.
mbiesiadnik
12-12-2009, 18:36
Kupowałem w "Pasaż Foto" z Łodzi. Z tego co wiem maja tylko jeden egzemplarz tej 50, bo jak chciałem wymienić to nie było szans. Może odeślą go na Żytnią??? Nie wiem jakie mają procedury w związku z takim zwrotem. A może zostawią i dalej będzie czekała z BF/FF na nowego nabywcę. W razie czego można sprawdzić po numerze seryjnym 1586123.
Witam. 01.12.09 kupiłem obiektyw 50mm 1.2 L Ostatnio zrobiłem test obiektywu czy wszystko gra i okazało się ze niestety AF ma ogromny problem z trafianiem w punkt. Testowałem na 1,2 1,4 1,6 1,8 2,2 2,5 i 2,8. Body 5D punkt AF centralny. Praktycznie w większości focus nie trafia. Obiektyw kupiony w sklepie internetowym. Zgłosiłem to sprzedawcy i kazał odesłać na kalibrację do serwisu. Czy w razie czego mogę domagać się zwrotu pieniędzy lub wymiany na inny egzemplarz??? Teoretycznie obiektyw przyszedł wadliwy. Posiadam jeszcze 16-35 L II i 135 L i problemów z focusem nie mam. Proszę o odpowiedź. Dziękuje.
Z 50 L wymiana niestety niewiele pomoże, oddać możesz bez wyjaśnien w ciągu 10 dni, no chyba, że kupowałeś na firmę.
radradish
12-12-2009, 22:15
Nie zapomnij wystawić opinii o sklepie na opineo.pl itp.
mbiesiadnik
13-12-2009, 21:21
Z 50 L wymiana niestety niewiele pomoże...
Tzn. nie ma dobrych egzemplarzy tego obiektywu działających na 5D??? Czytałem na forum o tej 50-ce i wiem jakie są opinie, ale jakoś ciężko mi uwierzyć, że nie znajdę egzemplarza, który by działał poprawnie:???: Teraz kupuję 24mm 1.4 II i myślę, że takich problemów nie będzie. Chciałem zapełnić lukę między 24 a 85. Oprócz 50-ki nie ma nic. Jeżeli jest tak jak piszesz, to luka pozostanie :-(
Chciałem zapełnić lukę między 24 a 85. Oprócz 50-ki nie ma nic. Jeżeli jest tak jak piszesz, to luka pozostanie :-(
Na Lce się świat nie kończy.
mbiesiadnik
13-12-2009, 22:08
Na Lce się świat nie kończy.
Wiem ;) Pierwszy egzemplarz 50-ki to była 1.4. Jak na prawdę będzie mi tych 50mm brakowało to wrócę do 1.4 Na razie 1.2 odpuszczam.
Wiem ;) Pierwszy egzemplarz 50-ki to była 1.4. Jak na prawdę będzie mi tych 50mm brakowało to wrócę do 1.4 Na razie 1.2 odpuszczam.
Swoją drogą diabli człowieka biorą, gdy jego ulubiona firma za 5, czy 6 patyków puszcza na rynek bubla, który nie powinien przejść kontroli technicznej ! :evil:
Jak długo jeszcze ???
Pozdrówka
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.