Zobacz pełną wersję : 580ExII - do czego ta fotocela?
podmiejski
10-12-2009, 17:38
Witam
Chodzi mi o to do czego stosuje się tryb fotografowania z pomiarem światła przez fotocelę lampy 580ExII. Z tego co wiem był to pierwszy tryb prymitywnej automatyki w lampach. Do jakich zastosowań Canon wsadził stary system kontrolowania błysku - do najnowszej lampy wyposażonej w TTL-II? Praktyczne przykłady - jesli koledzy widzą.
sebcio80
10-12-2009, 17:40
w 580EX II nie ma fotoceli
To nie fotocela
Ale jak napisałeś stary system kontrolowania błysku
Po to, że jak masz stary aparat lub bardzo stary, to posłużysz się nową lampą
podmiejski
10-12-2009, 20:01
Pomyliłem się: fotokomórka.
Naprawdę to jedyne do czego można użyć tej funkcji najnowszej lampy Canona - jakiś stary aparat?! Nie mam doświadczenia w korzystaniu z bezprzewodowej synchronizacji lamp ale może to np pomaga przy lampach studyjnych? Albo jak nie ma zasięgu przekazywania TTL? Albo pozwoli na wyzwolenie lampy błyskiem innej i umozliwienie jej dopasowania siły błysku - wtedy gdy z różnych powodów korzystanie z firmowego TTLa (zasięg!) jest niemożliwe?
Pytanie jest głównie do speców od lamp co mają możliwość przetestowania tematu w różnych zastosowaniach. Sprzętową możliwość ;-)
Pomyliłem się: fotokomórka.
Naprawdę to jedyne do czego można użyć tej funkcji najnowszej lampy Canona - jakiś stary aparat?! Nie mam doświadczenia w korzystaniu z bezprzewodowej synchronizacji lamp ale może to np pomaga przy lampach studyjnych? Albo jak nie ma zasięgu przekazywania TTL? Albo pozwoli na wyzwolenie lampy błyskiem innej i umozliwienie jej dopasowania siły błysku - wtedy gdy z różnych powodów korzystanie z firmowego TTLa (zasięg!) jest niemożliwe?
Pytanie jest głównie do speców od lamp co mają możliwość przetestowania tematu w różnych zastosowaniach. Sprzętową możliwość ;-)
sorry, ale mam kłopot ze zrozumieniem tego co piszesz:p a pomyliłeś się chyba nie po raz ostatni (czytaj: fotokomórka)
podmiejski
10-12-2009, 21:26