Zobacz pełną wersję : 24-70mmf/2.8L - jaki drugi obiektyw?
hellopaul
24-09-2009, 19:47
Witam.
Na wstępie zaznaczam iż wiem że to ja sam powinienem zdecydować jaki dodatkowy obiektyw jest mi potrzebny, jednak nie mogę podjąć decyzji dlatego proszę o radę bardziej doświadczonych fotografów.
Posiadam Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM (nawiasem mówiąc piękne szkło). Jak narazie obcuje z Canonem 400d lecz za około miesiąc przesiadam się (prawdopodobnie) na 50d. Stanąłem przed dylematem dokupienia drugiego obiektywu. Początkowo celowałem w 70-200mm f/2.8L aby pokryć większy zakres ogniskowych, lecz niestety po przeliczeniu kosztów będzie on prawdopodobnie poza moim zasięgiem cenowym.
Zdjęcia jakie wykonuje to portrety. Jednakże, przy portretach dajmy na to grup muzycznych często potrzebuje szerokiego kąta, szerszego od 24 (który może na pełnej klatce byłby idealny ale na 400d nie jest, i jako że 50d również ma crop 1.6 to tam również będzie problem).
Dręczy mnie jednak jeszcze inna rzecz. Bo o ile jakość 24-70mm jak najbardziej mnie zadowala, tak zastanawiam się czy nie lepiej byłoby mieć w zapasie jednej stałki (50 f/1.8 rozwalił mi się na kawałki po upadku na ziemie), mianowicie 85mm f/1.8.
Budżet jaki chcę na ten cel przeznaczyć to powiedzmy że maksymalnie 4000zł.
Chciałbym się Was poradzić co byście zrobili na moim miejscu (tak wiem że każdy jest inny): fotografowanie portretów, stosowanie lamp studyjnych (używane tak w studiu jak i w plenerze), dużo pleneru, zdjęcia editorialowe, commercialowe, beauty i fashion. Możliwe fotoreportaże gdyż goni mnie do świata.
Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi, będe naprawdę wdzięczny za wszelkie opinie.
Pozdrawiam
Paweł
Lulu1988
24-09-2009, 20:10
Może 10-22mm + 50 1.4 / 85 1.8 ?
Moje zdanie jest takie, że prędzej czy później dobrniesz do FF. I teraz warianty: jeśli się nie mylę (a wydaje mi się że nie, po tym co napisałeś) - buduj szklarnie pod FF, na takiej zasadzie by jak najmniej stracić :-) 85 1,8 jest bajeczna, ale na cropie wąska, więc może jednak 50 1,4? A na szeroko - przejściowo - jakiś używany Tamron?
85 1,8 to super szklo za relatywnie male pieniadze. A jak juz sie przesiadasz to zastanow sie czy nie lepiej na 5D.
Skoro ze szkła jesteś zadowolony to może
24-70/2.8 + 5D.
I szeroko, i na portret. ;)
hellopaul
24-09-2009, 21:42
Skoro ze szkła jesteś zadowolony to może
24-70/2.8 + 5D.
I szeroko, i na portret. ;)
No tak tylko że 5D kosztuje 10tys. 50d + któreś z tych szkieł kosztuje 6-7tys max.
Co do Tamrona - odpada z pewnością, tylko i wyłącznie Canon ;) Taki widzimisie, wiem że Tamron i Sigma robią dobre szkła, testowałem i byłem zadowolony, ale jednak.
Właśnei zastanawiam się czy 50 f/1.4 nie będzie lepsze niż 85. I przynajmniej cena mniejsza.
Może 10-22mm + 50 1.4 / 85 1.8 ?
10-20mm to 3 tysie + 1.5tysia za 50tke albo 85tke ;) Wiec niestety tylko jedno z nich. Gdyby nie to że kupuje teraz mase sprzętu foto to naprawde po prostu poszedłbym do sklepu i walnął z dwa, trzy szkła. A tak mam niesamowity dylemat ;) Zastanawiam się nad tym w sumie odkąd kupilem 24-70mm (rok), i w pewnym momencie doszedlem do wniosku ze zostane przy zoomach i pojde w 70-200 ale teraz niestety jest ono poza moim budżetem to raz, dwa już raczej wiem ze nie pojde w reporterke, a do portretow moze to i jest bardzo dobre szkło ale mozna je zastapic łatwo innym, tańszym i rownie dobrym.
No tak tylko że 5D kosztuje 10tys.
poszukaj 'dobrej' używki 5D mk1 - ceny około 4k. Sprzedaj 400D i kup za to 85 f/1.8
bedzie OK :)
No tak tylko że 5D kosztuje 10tys.
Miałem na myśli oczywiście mkI.
hellopaul
24-09-2009, 22:12
poszukaj 'dobrej' używki 5D mk1 - ceny około 4k. Sprzedaj 400D i kup za to 85 f/1.8
bedzie OK :)
Problem w tym że nie bardzo mogę, bo od momentu jak dostane kase to mam 30dni na zakup sprzętu to raz, a dwa że musze miec fakture VAT albo umowe kupna-sprzedazy co nie bedzie latwo zalatwic.
Mam własnie 50 1.4 jest to dobre szkło ale kiepsko sie sprawuje na pełnej dziurze gdy jest bardzo jasno bo mocno aberuje (tak wiem można to usunąć softwarowo - ja przyzwyczajony do 24-105 i Luxusu hehe). Jak trafi (tak jak trafi bo z tym wcale nie jest super) to od 2,0 jest spoko szkło.
Fotografuje podobnie jak Ty. Miałem 85 1.8 jest fantastiko ale za wąsko...to jest do robienia fotek z kilku metrów albo typwo portret. 50 1.4 złapiesz jeuz 2-3 osoby z bliższego dystansu. Wada 50 jest duży rozrzut produkcyjny. :( ehs Canon.
co do ogniskowej 50mm to na Cropie to fajna jest ale powiedzmy sobie szczerze...nie ma na rynku bardzo dobrej 50tki w żadnym systemie.
mając 24-70 osobiście bym uderzał w 70-200 4IS lub 50 1.4 albo... kup i 50 i 85 :-) jeśli potrzebujesz do 4k długi portret jasny to polecam 135 f/2... jej to jest coś miałem to podpięte pod 40D daje to ekwiwalent 216mm... dłuuuugo i jasno i cudowny wręćz bokeh. Kwestia co potrzebujesz. Jak napalałęś sie na 70-200 to jasna stałka z ego przedziału może?
Lulu1988
25-09-2009, 11:17
Wcześniej nic nie mówiłeś, że to pieniądze z UP. Najlepiej jakbyś napisał konkretnie ile możesz przeznaczyć na body i szkła (pewnie nie całość bo trzeba kupić PSa i inne takie ;)) oraz ile mógłbyś mieć ew. wkładu własnego - tutaj warto się zastanowić, nieco zadłużyć (może rodzice/przyjaciele pożyczą), ale od razu mieć taki sprzęt jak trzeba.
Jeśli dało by się wykombinować kilka $$ więcej to na Twoim miejscu kupił bym: 5D II , 85/1.8 , 580EX II?(nic o błyskotkach nie wspominałeś) - razem jakieś 13tys.PLN. Zwrotu dostaniesz - z całości dotacji - ok 4tys i już będziesz miał, żeby oddać chyba, że wcześniej to zrobisz.
5D+85mm da Ci ogniskową, której potrzebujesz, a 24-70 w miarę szeroki kąt oraz uniwersalność. 400D zostaw jako backup, a jak będzie Cię stać to kupisz sobie 50/60/7D.
hellopaul
25-09-2009, 11:51
Pisze do 4tys bo wszystkie koszta poobliczałem i tyle mi mniej więcej zostaje. Narazie moje rachunki wyglądają mniej wiecej tak:
------------------ D O F I N A N S O W A N I E ------------
AB B1600: $359.95
- x2: $719.90 (!)
AB B800: $279.95
AB CyberSync CSRB: $69.95
AB Heavy Duty Light Stand (13 foot): $69.95
- x2: $139.90
AB General Purpose Stand (10 foot): $39.95
AB PLM Silver 86": $74.95
- 86” White Front Diffuser Fabric: $27.95
AB PLM Silver 42": $39.95
- 42” White Front Diffuser Fabric: $14.95
AB PLM 7" Umbrella Reflector: $12.95
AB Foldable Large Softbox (32"x40"): $129.95
AB Beauty Dish (+sock): $130
AB Set of 4 Honeycomb Grids: $99.95
- 20* Honeycomb Grids: $29.95
********************************************* $1813 (+cło +
vat + przesyłka= 7000zł)
Canon 50d: 3500zł
Do tego dochodzi Pelican Case + duperele + z dwa speedlighty (ale mysle ze tutaj pojde w sb-26, po prostu postaram sie sporzadzic umowe kupna-sprzedazy) bo małe lampki napewno też mi sie przydadzą. Tak prawde mowiac to nie wiem czy w ogole pakowac sie w ten obiektyw, bo te 4k dodatkowe to jednak duzo.
Dajmy na to że zostaje te 8tys. Wstępnie chciałbym jeszcze kupić 500d jako backup i jako aparat do filmików behind the scenes. 400d rzecz jasna sprzedam. Dwa/trzy speedlighty nie wiem jeszcze jakie wybiore ale licze na nie 1500zł. Musze doliczyc jeszcze duprele pokroju wizytowek, oscryptowanie strony (grafiką akurat sam sie zajmuje), z dwa/trzy tła savage widetone i system wieszania za 200zł. Wiec ten obiektyw to tak na styk jest ;)
Co do oprogramowania... to mus? Ktoś to będzie sprawdzał? Nie moge np. przez rok robic tak ze pracuje na trialach? (siedze w dwoch firmach rodzinnych przez cale swoje zycie i mimo ze tam zawsze mielismy orginalne oprogramowanie a nie pirat albo trial to nikt przez cale zycie ani razu tego nie sprawdzil).
hellopaul
25-09-2009, 19:10
(...)mając 24-70 osobiście bym uderzał w 70-200 4IS lub 50 1.4 albo... kup i 50 i 85 :-) jeśli potrzebujesz do 4k długi portret jasny to polecam 135 f/2... jej to jest coś miałem to podpięte pod 40D daje to ekwiwalent 216mm... dłuuuugo i jasno i cudowny wręćz bokeh. Kwestia co potrzebujesz. Jak napalałęś sie na 70-200 to jasna stałka z ego przedziału może?
Troche zmartwiłeś mnie tą informacją o 50tce, aczkolwiek oglądając zdjęcia testowe wypadała całkiem nieźle. Zastanawiam się czy 135 f/2 nie będzie za bliski, studio mam tak małe że 70tke ledwo mogę w nim wykorzystać stojąc oparty o ściane pokoju, a co dopiero 135 ;) Aczkolwiek do pleneru napewno byłby genialny. 85 jak narazie jest bodaj najlepszym wyborem, zastanawiam się tylko czy nie przyda mi się bardziej szeroki kąt.
Troche zmartwiłeś mnie tą informacją o 50tce, aczkolwiek oglądając zdjęcia testowe wypadała całkiem nieźle. Zastanawiam się czy 135 f/2 nie będzie za bliski, studio mam tak małe że 70tke ledwo mogę w nim wykorzystać stojąc oparty o ściane pokoju, a co dopiero 135 ;) Aczkolwiek do pleneru napewno byłby genialny. 85 jak narazie jest bodaj najlepszym wyborem, zastanawiam się tylko czy nie przyda mi się bardziej szeroki kąt.
mam teraz drugą 50tke już po kalibracji na żytniej :? poprosiłem ich o przesunięcie troche do przodu (jakby w strone FF bo dawał BF) i teraz mam miks troche bo raz jest dobrze raz źle.... dla przykładu pokaże co sie działo po kalibracji z Żytnie może. :-)
jeśłi ty nie możesz wykorzystać 70mm to nie ma potrzeby 85 kupować, no chyba że na FF. z 50mm nie mam poj ęcia co rekomendować, bo jakby takie coś było to bym już to kupił.
hellopaul
25-09-2009, 21:52
mam teraz drugą 50tke już po kalibracji na żytniej :? poprosiłem ich o przesunięcie troche do przodu (jakby w strone FF bo dawał BF) i teraz mam miks troche bo raz jest dobrze raz źle.... dla przykładu pokaże co sie działo po kalibracji z Żytnie może. :-)
jeśłi ty nie możesz wykorzystać 70mm to nie ma potrzeby 85 kupować, no chyba że na FF. z 50mm nie mam poj ęcia co rekomendować, bo jakby takie coś było to bym już to kupił.
Pomyliłem się, przed chwilą sprawdzałem i 70tką stając przy koncu mojego "studio" łapie postać od bioder (zależnie od wzrostu) więc coś mi sie ubzdurało ;)
Z tych rozważań w których mi pomogliście narazie więc wybór pada na 85 skoro jest to lepsze szkło od 50tki. Tylko teraz pytanie czy na moim miejscu nie wybralibyście szerokiego kąta? (jezeli ktos zamierza napisac "przeciez to od Ciebie zalezy, polecam zapoznac sie z pierwszym postem)
Mam ochotę również zrobić projekt zdjęć ze światłem zastanym (tak jak tu: http://www.garymatoso.com/photos/folk/#img_4 nie wiem co jest siłą tych zdjęć, czy ich wielkość czy piękne światło czy ładny DoF ale nie moge sie od nich oderwac) dlatego zależy mi aby szkło było jak najładniejsze. O ile 70-200mm f/4 jak najbardziej nadawałoby mi się do studia bo i tak ciężko zejść niżej z lampami, tak np. biorąc je w podróż bedzie juz czesto za ciemne.
sigma 50/1.4 - zbiera same pochwały i jest naprawdę zacna(testowałem ostatnio jak w bydzi było testowanie) powiedziałbym, że nie odbiega od 85/1.8 jakościowo.
sigma 50/1.4 - zbiera same pochwały i jest naprawdę zacna(testowałem ostatnio jak w bydzi było testowanie) powiedziałbym, że nie odbiega od 85/1.8 jakościowo.
Może i zacne ale co z tego gdy AF za często nie trafia (chyba, że ostatnio we wrześniu się coś zmieniło ;)) i z nowym szkłem puszkę prosto do kalibracji trzeba wysyłać :cry:.
Canon 50 1.4 też odrazu na kalibracje i nie jest tak kolorowo z trafianiem.
Merauder
27-09-2009, 12:36
Canon 50 1.4 też odrazu na kalibracje i nie jest tak kolorowo z trafianiem.
Bzdury, wystarczy przed zakupem przetestowac, albo kupic u sprawdzajacego sprzedawcy Towers, Cichy etc. Ja tak zrobilem i do tej pory z tym szklem problemow zadnych nie mam.
dariuszpicasso
27-09-2009, 14:02
ja mam podobny dylemat ! mam 85 sprzedaje sigme 17-70 wiec w jej miejsce idzie 50 /1.8 oraz tu planowalem 24-70 ale chyba ze wzgledu na koszty 17-40 i kolejna lampa speedelite II . Polecam 85 jest poprostu SWIETNA !
Bzdury, wystarczy przed zakupem przetestowac, albo kupic u sprawdzajacego sprzedawcy Towers, Cichy etc. Ja tak zrobilem i do tej pory z tym szklem problemow zadnych nie mam.
może i bzdury... ale troche opowiadasz również... ja testowałem u kliku sprzedawców kilka sztuk i tak miałem zawsze - nie tylkoz moim body i problemy byly i są.
Merauder
27-09-2009, 17:11
może i bzdury... ale troche opowiadasz również... ja testowałem u kliku sprzedawców kilka sztuk i tak miałem zawsze - nie tylkoz moim body i problemy byly i są.
Ja nie twierdze, ze nie ma problemu, tylko twierdze, ze ten problem da sie ominac.
Ja nie twierdze, ze nie ma problemu, tylko twierdze, ze ten problem da sie ominac.
Niestety jak widzisz nie koniecznie. Wybieranie spośród kilkunastu szkieł u różnych dystrybutorów może być flustrujące. Na chwilę obecną uważam że problem jest i to niemały i nie zawsze można go ominąć. Obecna sztuka którą mam obrazuje najlepiej choć ma luz lekki na pierścieniu, oczywiście nie w płaszczyźnie tył/przód, przy kręceniu pierścieniem. Nie wiem jak to jest u Was.
Samo obrazowanie szkłą mi sie bardzo podoba. Jesli 50 1.2 byłaby rzeczywiście warta tej róznicy w cenie i wykluczała problemy 1.4ki to bym bez obawy kupił 50 1.2 ale jak wiem w cale nie jest tak kolorowo jak powinno być.
Merauder
27-09-2009, 17:33
Niestety jak widzisz nie koniecznie. Wybieranie spośród kilkunastu szkieł u różnych dystrybutorów może być flustrujące. Na chwilę obecną uważam że problem jest i to niemały i nie zawsze można go ominąć. Obecna sztuka którą mam obrazuje najlepiej choć ma luz lekki na pierścieniu, oczywiście nie w płaszczyźnie tył/przód, przy kręceniu pierścieniem. Nie wiem jak to jest u Was.
Samo obrazowanie szkłą mi sie bardzo podoba. Jesli 50 1.2 byłaby rzeczywiście warta tej róznicy w cenie i wykluczała problemy 1.4ki to bym bez obawy kupił 50 1.2 ale jak wiem w cale nie jest tak kolorowo jak powinno być.
No to w taki mrazie jestem szczesciarzem. Po za tym twierdze, ze TIPy moga dobrac dobre szklo, z reszta czego jestem przykladem.
bez kozery powiem że ci zazdroszcze...ja nigdy nie trafiłem rewelacyjnie..ale cóż takie zycie... ktoś musi mieć gozej by inny miał Oki :)
od kogo kupowałeś?
Merauder
27-09-2009, 18:04
bez kozery powiem że ci zazdroszcze...ja nigdy nie trafiłem rewelacyjnie..ale cóż takie zycie... ktoś musi mieć gozej by inny miał Oki :)
od kogo kupowałeś?
Od Towersa, z reszta u niego bralem tez wtedy 450D z kitem i 85 1.8. Zzadnym nie mialem klopotow.
Teraz nie cale 2 miesaice temu bralem 28 1.8, niestety nie od Towersa. Jak na moje mozliwosci zrobilem test w sklepie i 1.8 okazalo sie pryzwoite czyli akceptowalne. Na 2.2 mam juz zdjecia z tego szkla noszace charakter zylety :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.