Zobacz pełną wersję : Czym sie różni OS od IS
witam
jestem poczatkujacym fotografem amatorem
w niedalekiej przyszłości zamierzam kupic aparat
obecnie analizauje obiektywy i tu mam pytanko
jaka jest roznica miedzy
IS a OS
jimmibaton
25-08-2009, 19:50
Generalnie niczym się nie różni. Obydwa skróty oznaczają stabilizację. Różni producenci, różnie nazywają system stabilizacji np.: Sigma - OS ; Canon IS ; Minolta AS; itd....
Nazwą ? w Canonie to IS a u sigmy OS.
W mojej sigmie OS działa bdb, z ręki na 200 mm strzelam ostre foto na 1/20s.
Jest jeszcze VR u nikkora.
IS-Image Stabilizer (CANON)
OS-Optical Stabilizer (SIGMA)
VC-Vibration Compensation (TAMRON)
VR-Vibration Reduction (NIKON)
Ten sam mechanizm opatentowany przez różnych producentów.
dzieki koledzy za szybka odpowiedz
a teraz kolejne pytanko
na co zwracac uwage kupujac obiektyw ??
co lepiej kupic eos 450d z kitem czy samo body
szukam obiektywu w miare uniwersalnego i w miare jasnego
cos od 28-130 ze stabizacja
prosze o wskazowki co kupic a czego unikac
Sprytne... najpierw zagajamy niby technicznym pytaniem a potem walimy standardowe "jaki obiektyw kupić" .
Nie z nami te numery i do działu "dla początkujących" zapraszam :twisted: .
"Mam pytanko", kocham ten zwrot. ;)
kasprzak
25-08-2009, 22:36
Poczytaj jeszcze trochę forum - było i jest parę tematów o podobnych dylematach - jak nie milion. Widzę, że niektórzy mnie wyprzedzili / edit
Osobiście uważam, że różnica w postaci 100-200zł przy zakupie z obiektywem kit'owym nie jest warta rezygnacji z niego. Nie wiem jak się spisuje wersja kit'a z ISem, ale pewnie podobnie, zatem szkiełko jakieś podstawowe będziesz miał.
Wszystko zależy co chcesz zacząć fotografować. Wszystko? Czy chcesz się skupić na portretach, makrofotografii, a może pstrykać ptactwo i inne zwierzęta.