Zobacz pełną wersję : Początkujący - pomoc w zakresie sprzętu Aparat + obiektyw
slawek_b2b
27-07-2009, 11:27
Witam, jestem początkującym amatorem fotografii, do tej pory pracowałem na aparatach kompaktowych firmy Kodak (czysto amatorsko). Na dzień dzisiejszy w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą potrzebuję przygotować studio fotograficzne oraz zakupić sprzęt do robienia dobrych a nawet bardzo dobrych zdjęć produktowych. W związku z tym mam kilka pytań do osób które wiedzą coś więcej w tym temacie. Z góry dziękuję za pomoc:)
1. jaki aparat kupić? doszedłem do tego, że będzie to , zastanawiam się nad canonem lub nikonem, nie pytajcie o budżet jaki mogę przeznaczyć, nie powiem żeby nie sugerować od razu aparatu - interesują mnie naprawdę bardzo dobre zdjęcia, tak żeby ich dalsza obróbka w programach graficznych ograniczała się do przycięcia i podpisania zdjęcia. Na dzień dzisiejszy jestem bliżej zakupu nikona - to jest forum miłośników canona więc może mnie przekonacie do zmiany decyzji:) co mnie kieruje do nikon? ano oprogramowanie, które pozwala podłaczyć aparat do komuptera i z poziomu komputera sterować całym procesem robienia zdjęcia, włacznie z uruchomieniem migawki i bezpośrednim efektem końcowym na ekranie monitora, nie wiem czy canon posiada takie oprogramowanie, jezeli tak bo proszę o informację gdyż jest to dla mnie ważny argument przy zakupie sprzętu.
2. obiektyw? zamiast kupować aparat z obietkywam chce kupić body + dobrej klasy obietyw, wielkość produktów to max 300x300x300mm (wys, szer, głębokość) występują elementy ze skóry, drewna, metalu, plastiku, elementy matowe i świecace- dlatego zależy mi na obiektywie który temu zadaniu podoła, tak aby zdjęcia były ostre, naturalne i wiernie oddane.