Zobacz pełną wersję : Lampa speedlite 420 EZ do Canona 1000D
lukas2229
11-04-2009, 12:09
Mam pytanko, jestem osobą początkującą i chciałbym zakupić zewnętrzną lampę błyskową. Mam okazje kupić Canon speedlite 420 EZ. Przeczytałem, że do mojego typu aparatu - Canon EOS 1000D - zalecane są lampy speedlite EX. Czy odgrywa to jakąś znaczącą rolę?? Słyszałem, że lamp do aparatów analogowych nie powinno stosować się do lustrzanek ponieważ mogą mieć negatywny wpływ na pracę aparatu.. Proszę o jakąś rzetelną radę, czy warto zakupić tą lampę.
Pozdrawiam lukas2229
Mam pytanko, jestem osobą początkującą i chciałbym zakupić zewnętrzną lampę błyskową. Mam okazje kupić Canon speedlite 420 EZ. Przeczytałem, że do mojego typu aparatu - Canon EOS 1000D - zalecane są lampy speedlite EX. Czy odgrywa to jakąś znaczącą rolę?? Słyszałem, że lamp do aparatów analogowych nie powinno stosować się do lustrzanek ponieważ mogą mieć negatywny wpływ na pracę aparatu.. Proszę o jakąś rzetelną radę, czy warto zakupić tą lampę.
Pozdrawiam lukas2229
Nie warto - będzie działała tylko w trybie manualnym a więc błyskała z pełną mocą.
Z EXami będziesz miał pomiar E-TTL i synchro z krótkimi czasami...
Tak, z 1000D działają w pełni tylko EX. Jak się uprzeć to EZ da się używać ale tylko w trybie ręcznym.
Ciekawski
27-06-2009, 12:59
Ja też się zastanawiam nad tą lampą.
Czy fakt, że będzie działała tylko w trybie manualnym oznacza że nie da się ręcznie regulować mocy błysku?
uważam że ręcznie tak. Poprostu nie będzie pomiaru światła, przekazywania informacji o odległości itd.
nie wiem co to za cudowna okazja, ale pamietaj że używane lampy moga meić napstrykane fotek bez lichu... więc to delikatny temat.
Pozdrawiam lukas2229
Po pierwsze używana lampa może być w kiepskim stanie, po drugie nie działa E-TTL. Ja bym odpuścił.
No chyba, że weźmiesz ją jako dodatkową do studia
do cyfraka tylko ex, jak tanio to ja kupię :)
Ciekawski
02-07-2009, 09:47