Zobacz pełną wersję : Błysk lampą podczas 45 minutowej ekspozycji
Słuchajcie, może jestem za głupi na to całe fotografowanie.. Ale jak można doświetlić lampą błyskową obiekt, który naświetla się 45min???
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://bi.gazeta.pl/im/0/6286/z6286860X.jpg)
"Fot. Nate Rendulich AP
45-minutowa ekspozycja wspaniale ukazała ruch gwiazd na niebie nad Iron River. Podczas wykonywania zdjęcia stodoła została dodatkowo oświetlona lampą błyskową"
(z artykułu gazety: http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/5,80296,6286833,Zdjecia_dnia___poniedzialek.html?i =2)
stawiasz aparat na statywie, wyzwalasz migawkę, bierzesz lampę w dłoń, podchodzisz do stodoły i sobie na nią błyskasz ile chcesz :)
Hm... A w czym trudność? Robisz to dokładnie tak samo jak doświetlenie lampą obiektu przy naświetlaniu 1s czy każdym innym czasie.
Robisz to dokładnie tak samo jak doświetlenie lampą obiektu przy naświetlaniu 1s czy każdym innym czasie.
Dokładnie. Jesli jeden błysk lampy wystarczy, bo dom był dobrze naswietlony przy migawce 1/200s, to długośc ekspozycji nie ma już znaczenia, bo i tak przez resztę czasu matryca rejestruje samą sylwetkę. btw, ja tez kiedyś myslałem, że takie naświetlanie zależy od stosunku długości błysku, do długości reszty ekspozycji:-) inna sprawa, jak mozna to sprawdzić, to zauważ, że robiąc zdjęcia w ciemnym pomieszczeniu, gdy lampa jest jedynym źródłem światła, to nie ma znaczenia czas jaki ustawisz, tylko przyslona i siła błysku. Wiem, że zrozumiałes to po poście piasta9, ale chciałem tylko rozwinąc tą myśl:wink:
Pozdrawiam
na tym zdjęciu był chyba więcej niż jeden błysk..
Soundman
22-02-2009, 16:54
Fakt fajne zdjątko i zgadzam się chyba że to nie był jeden błysk
talarczyk
23-02-2009, 23:23
W jaki sposób można policzyć czas, F i siłę byłsku? Bo metoda prób i błędów przy 45 minutach... :lol:
W jaki sposób można policzyć czas, F i siłę byłsku? Bo metoda prób i błędów przy 45 minutach... :lol: