Zobacz pełną wersję : Problem 40d + 17-55/f2,8 IS
Jestem początkującym fotografem więc proszę o wyrozumiałość.
Kupiłem 40d i szkło 17-55/2,8 IS. Problem leży w tym, że:
- na dziurze większej niż 4,0 obraz wyraźnie nie ostrzy
- zdjęcia statyczne na 17 przy przesł. 4,0 i czasie 1/50 wyglądają na poruszone (nieostre), co przy stabilizacji wydaje się być pomyłką
- na szerokim obraz w środku kadru jest ostrzejszy niż na obrzeszach (a mówiąc dokładnie - najgorzej jest na prawym końcu kadru).
Nadmienię że nie chodzi tu o kilka nieudanych fotek a o każdą jedną, jaką zrobiłem.
Picture style mam ustawiony na "krajobraz" czyli najbardziej wyostrzony. W Większości pstrykam na manualu (uczę się), ISO od 100, 200, 400 (na dworze w dzień) i 800, 1000 (w sztucznym świetle).
Zanim zapytam o możliwości kalibracji, słówko o ustawieniach aparatu. Mianowicie: czy i na ile można wyostrzyć obraz w picture style by nie wpływało to negatywnie na jakość zdjęcia? Czy są inne regulacje ostrości obrazka w tym body o których niewiem?
W jaki sposób można zaobserwować czy stabilizacja działa czy nie (oczywiście poza przełączeniem obiektywy na off). Poprostu nie widzę żadnej różnicy między włączoną a wyłączoną stabilizacją nawet na pełnym zoomie...
I pytanie o serwis: czy wymienione wyżej problemy da się usunąć poprzez kalibrację w serwisie? Czy oprócz tego na żytniej są jakieś serwisy na południu (Kraków, Częstochowa, Opole, Łódź)? Jak załatwia się takie sprawy - trzeba zawieźć sprzęt? Ile czasu go trzymają?
Z góry dzięki za wszystkie uwagi.
Piotrek
mate00sh
26-01-2009, 21:57
Dopóki nie wrzucisz jakiegoś przykładowego zdjęcia (najlepiej z EXIFem) to nie będziemy Ci w stanie pomóc.
Sample dawaj... ;g
Edit: mate00sh byłeś minimalnie szybszy. :D
W jaki sposób można zaobserwować czy stabilizacja działa czy nie (oczywiście poza przełączeniem obiektywy na off). Poprostu nie widzę żadnej różnicy między włączoną a wyłączoną stabilizacją nawet na pełnym zoomie...