PDA

Zobacz pełną wersję : Wybór obiektywu spacerowego

wd
08-11-2008, 21:44
Witam,

Starałem się wyszukać na forum, bo sądziłem, że takich tematów mogło być sporo, ale jakoś nic nie znalazłem (no, powiedzmy niewiele).

Postaram się w miarę krótko przedstawić sprawę.
Jestem amatorem (totalnym :) ), mam 350D + kit + sigma 70-300. Chciałbym kupić sobie obiektyw tzw. spacerowy, bo denerwuje mnie przekładanie obiektywów zależnie od sytuacji. Rozważam 3 obiektywy:

Canon EF-S 18-200 mm f/3.5-5.6 IS
Canon EF 28-135 mm f/3.5-5.6 IS USM
Sigma 18-200 mm f/3.5-6.3 DC OS
Moje preferencje w tej kolejności co podałem.
Do tego ew. Tamron 18-200 lub 18-250.

Na początek pytanie laickie, ale nigdy nie jestem pewien: czy EF będzie współpracował z 350D? Zawsze mi się plącze jak to jest z tą pełną i niepełną klatką :oops:

A teraz kilka próśb:
Jeśli ktoś z forumowiczów posiada/posiadał ww. obiektywy, czy mógłbym prosić o wrzucenie na jakiś serwer zdjęć wykonanych tymi obiektywami? Proszę zwrócić uwagę, że 18-200 Canona i Sigmy to te nowsze modele ze stabilizacją.

Wdzięczny będę również za wskazanie zdjęć z tych obiektywów gdzieś w sieci. Oczywiście chodzi mi o "real photo" pełnowymiarowe a nie o zdjęcia reklamowe.
Szukałem już w Googlach, ale znalazłem jak na razie tylko photozone.de (Sigma, bo Canona 18-200 akurat nie ma).

Czy można gdzieś pożyczyć na próbę obiektywy Canona? Bo wiem, że w przypadku Sigmy jest taka możliwość i pewnie z niej skorzystam.

Podsumowując:
Szukam:

pełnowymiarowych zdjęć zrobionych ww. obiektywami, szczególnie przy skrajnych ogniskowych (coś pośredniego mile widziane).
opinii od użytkowników

Nie szukam:
porad, żebym sobie kupił "elkę" czy jakikolwiek inny obiektyw wyższej klasy, bo mnie na to nie stać (chwilowo mam nadzieję :) )

jarekb17
08-11-2008, 22:13
Witam.