Zobacz pełną wersję : O ff/bf raz jeszcze - zestaw niekompatybilny
Witam
tematów o ff/bf było sporo, ale zwracam się z jednym pytaniem do znawców sprzętu - czy możliwe jest zupełne niezgranie sprzętu jednego producenta?? Otóż kupiłem niedawno obiektyw 85mm 1,8 w USA, przeznaczony do współpracy z 30D. okazało się że ma około 2cm bf przy odległości około 1m co przy f1,8 daje wiadome efekty. Zestaw poszedł do serwisu - po 2 tygodniach dowiedziałem się że zestaw nie jest kompatybilny (??????).
I teraz moje pytanie - czy jest to możliwe żeby nie można było "zestroić" obiektywu do body jednego producenta??? Dodam że 85 działał prawidłowo z innym body, natomiast 30D z innymi obiektywami (50 1,8, 16-35 2,8L) działał bez zarzutu. Razem mają problem nie do obejścia. Rada z seriwsu "sprzedać obiektyw".
Jaki serwis?
Czy powiedziałeś im, że obiektyw jest z USA?
tak, wiadomo było że jest z importu, ale czy to ma jakiekolwiek znaczenie? Gwarancja USA nie jest honorowana niestety. A co do serwisu to nie chciałbym robić "złej" reklamy, (zresztą może pozatym radzą sobie z każdym innym problemem) więc ze szczegółami się powstrzymam (ewentualnie na PW) ale obsługa bardzo miła.
jeśli to był autoryzowany serwis Canona i wiedzieli, że obiektyw jest z USA to niewykluczone, że walczą z "szarym" importem.
hmm no o tym nie pomyślałem, ale przecież oni za to biorą kasę, w tym przypadku akurat nie wzięli bo "operacja się nie udała".
A serwis był autoryzowany.
hmm no o tym nie pomyślałem,
http://www.canon-board.info/showthread.php?p=128014
ale przecież oni za to biorą kasę, w tym przypadku akurat nie wzięli bo "operacja się nie udała".
być może może dyrektywy z centrali biorą górę nad ekonomią.
Witam
tematów o ff/bf było sporo, ale zwracam się z jednym pytaniem do znawców sprzętu - czy możliwe jest zupełne niezgranie sprzętu jednego producenta?? .
Bzdura. Jeśli body działa dobrze z innymi obiektywami to wysyłasz sam obiektyw na Żytnią i prosisz o kalibrację.
Bzdura. Jeśli body działa dobrze z innymi obiektywami to wysyłasz sam obiektyw na Żytnią i prosisz o kalibrację.
a czytasz cały wątek czy odpowiadasz wprost na pierwszy post w temacie?
bo mam podejrzenia, że podłoże takiego stanowiska serwisu jest inne niż możliwości techniczne...
a czytasz cały wątek czy odpowiadasz wprost na pierwszy post w temacie?
bo mam podejrzenia, że podłoże takiego stanowiska serwisu jest inne niż możliwości techniczne...
Czytam wątek od początku. Po prostu uważam, że twierdzenie o niekompatybilności sprzętu jest śmieszne. Jeśli puszka jest sprawna to ten obiektyw powinni skalibrować poprawnie niezależnie od tego gdzie jest kupowany. Oczywiście odpłatnie w tym wypadku.
Niech autor może napisze, czy to na Żytniej radzili sprzedać obiektyw :)
Czytam wątek od początku.
to dobrze :-)
Po prostu uważam, że twierdzenie o niekompatybilności sprzętu jest śmieszne.
i tu masz rację.
Jeśli puszka jest sprawna to ten obiektyw powinni skalibrować poprawnie niezależnie od tego gdzie jest kupowany. Oczywiście odpłatnie w tym wypadku.
jednak cały problem polega właśnie na tym, iż w swietle takich informacji jak te:
http://www.canon-board.info/showthread.php?p=128014
http://twojepc.pl/news11511.html
nie mozna wykluczyć, że mają odgórne dyrektywy by nie robić tego, co nam się wydaje oczywiste....
To nie był serwis na żytniej.
Do kalibracji poszedł cały komplet. niestety bez efektu - dziś wrócił do mnie, może jutro wyślę na Żytnią. Zobaczymy czy dadzą sobie radę.
fotobronx
15-10-2008, 11:50
to jest jeszcze jakis inny serwis C w poolszy niz Żytnia ? od kiedy ? :P
to jest jeszcze jakis inny serwis C w poolszy niz Żytnia ? od kiedy ? :P
http://wss.canon.pl/Support/Consumer_Products/services_locator/index.aspx
http://www.foto-tronik.pl/
Witaj!
Aż mi się wierzyć nie chce. Gdyby rzeczywiście tak było to C musiałby mieć conajmniej dwie linie produkcyjne lub dwa różne oprogramowania i z góry wiedzieć, że dana partia poleci do USA, Azji bądź Europy.
A co w przypadku gdy fotograf z innego kontynetu przyleci na inny i zapragnie skalibrować bądź naprawić sprzęt? Moim zdaniem niekompatybilność jest tylko wymówką.
I obym się nie mylił.
EDIT
No i jeszcze jedno - aktualizacja oprogamowania musiałaby być inna dla każdego rodzaju produkcji. A tak nie jest. Nie ma bowiem przy plikach aktualizacyjnych informacji typu: aktualizacja dla apratów kupionych w Europie :-)
Witaj!
Aż mi się wierzyć nie chce. Gdyby rzeczywiście tak było to C musiałby mieć conajmniej dwie linie produkcyjne lub dwa różne oprogramowania i z góry wiedzieć, że dana partia poleci do USA, Azji bądź Europy.
A co w przypadku gdy fotograf z innego kontynetu przyleci na inny i zapragnie skalibrować bądź naprawić sprzęt? Moim zdaniem niekompatybilność jest tylko wymówką.
I obym się nie mylił.
Nie ma co roztrząsać sprawy. Serwis na Żytniej zapewne skalibruje szkło odpłatnie. Nie słyszałem aby komuś odmówili bo zakupił obiektyw za oceanem :)
Aptur - masz rację. Z mojej strony EOT. Serdecznie pozdrawiam zakładającego wątek i.. nie martw się, chłopie! :-)
heh dzięki za wszystko :) sprawa z "olaniem" obiektywu z USA to tylko podejrzenia (według mnie), generalnie chodziło mi o to czy jest opcja braku możliwości kalibracji konkretnego obiektywu do konkretnego body - sprawę rozwiążę na Żytniej - jeśli tam się nie uda zacznę kręcić śrubkami koło lustra :) może coś wykręcę. Pozdrawiam i dzięki - Temat możemy zamknąć
sprawa z "olaniem" obiektywu z USA to tylko podejrzenia (według mnie),
oczywiście, potwierdzam że to tylko moje podejrzenia;
i nie chodzi tu bynajmniej o podwójne linie produkcyjne czy różne oprogramowanie tylko o przypuszczenie, że mogą mieć np. prosty przykaz z góry, aby delikatnie mówiąc, nie ułatwiać zycia posiadaczom sprzętu z szarego importu, czy coś w tym stylu.
Dlatego wobec znanych faktów dot. ich stanowiska w sprawie "importu równoległego" po prostu nie dołączałbym papierów i nie chwaliłbym się w serwisie że obiektyw pochodzi z USA, tylko po prostu kazał skalibrować w trybie pozagwarancyjnym i tyle :-)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.