Zobacz pełną wersję : Awaria Tamrona 17-50 - problem z gwarancją
Witam,
No i Tamron padł. Wiem, że już nigdy nie kupię szkła tej firmy... awaria obiektywu polega na ciężkim a czasem prawie nie możliwym kręceniu pierścienia ogniskowej, dodatkowo coś sie stało z bagnetem i można kręcić obiektywem wkoło ( nie ma tej blokady na wysokości kropki ).
Szkło było kupowane w czerwcu 2007 w Fotoit gwarancja na rok... czy nie ma jakiegoś przepisu, że od kiedy jesteśmy w UE gwarancja na sprzęt jest na dwa lata? Bo nie chce dokładać już do tego szkła nawet złotówki. I nie wiem czy jest o co walczyć...
Może ktoś ma doświadczenie...
mi sie wydaje, ze miedzynarodowa gwarancja jest wazna rok, natomiast ta z foto-techniki 2 lata.
zadzwon do nich i sie dowiedz.
co bo co, ale serwis masz wlasciwie pod nosem, wiec jestes w naprawde komfortowej sytuacji (mozna pogadac z serwisantem osobiscie, jak rowniez zaniesc i odebrac sprzet osobiscie...)
Jak coś sie dowiesz wiecej np w serwisie to podziel się tymi wiadomościami , gdyż niektórzy z forumowiczów mieli różne spotkania i sytuacje z serwisem
http://canon-board.info/showthread.php?t=28975&highlight=foto-technika
http://canon-board.info/showthread.php?t=18670&highlight=foto-technika
jeklaskaMM
21-08-2008, 13:36
mam tamrona z polskiej dystrybucji i gwarancja jest na 2 lata. z tego co się kiedyś orientowałem to fotoit sprowadza sam sprzęt i dają własną gwarancję, właśnie roczną.
jeśli chodzi o sam serwis to wysłałem swojego tamrona 70-200 do serwisu w gdańsku do kalibracji w maju. oprócz czasu oczekiwania (blisko miesiąc) nie mogę narzekać. szkło teraz mi ostrzy w punkt.
yogi-bear
21-08-2008, 13:50
Foto-technika na Tamrona 17-50 daje 12 miesięcy oryginalnej gwarancji. Chyba że zamiast gwarancji ktoś dostaje "gwarancję" (zwykłą kartkę z pieczątką sprzedawcy i numerem seryjnym). Nie wiem gdzie to się później serwisuje. ;-)
jeklaskaMM
21-08-2008, 13:53
Foto-technika na Tamrona 17-50 daje 12 miesięcy oryginalnej gwarancji. Chyba że zamiast gwarancji ktoś dostaje "gwarancję" (zwykłą kartkę z pieczątką sprzedawcy i numerem seryjnym). Nie wiem gdzie to się później serwisuje. ;-)
ja mam z foto techniki dwie karty gwarancyjne. 1 europejska i ona jest faktycznie na 12 miesięcy, 2 polska i jest na 24 miesiące.
MariuszM
21-08-2008, 14:26
Czy odpowiedzialność sprzedawcy za niezgodność towaru z umową nie trwa przypadkiem 24 miesiące? LINK (http://www.uokik.gov.pl/pl/informacja_i_edukacja/informacja/komunikaty_prasowe/art481.html)
Czy odpowiedzialność sprzedawcy za niezgodność towaru z umową nie trwa przypadkiem 24 miesiące? LINK (http://www.uokik.gov.pl/pl/informacja_i_edukacja/informacja/komunikaty_prasowe/art481.html)
No właśnie ... gwarancja producenta to jedno - może trwać nawet 2 miesiące, ale odpowiedzialność sprzedającego wynosi wg. naszego prawa 24 miesiące.
MariuszM
21-08-2008, 14:59
No właśnie ... gwarancja producenta to jedno - może trwać nawet 2 miesiące, ale odpowiedzialność sprzedającego wynosi wg. naszego prawa 24 miesiące.
Gwarancji wcale może nie byc. To dobra wola sprzedającego.
Natomiast odpowiedzialność za zgodność towaru z umową jest zapisana w ustawie o szczegółowych warunkach sprzedazy konsumenckiej i jest niezależna od woli sprzedającego.
Szkło było kupowane w czerwcu 2007 w Fotoit gwarancja na rok... czy nie ma jakiegoś przepisu, że od kiedy jesteśmy w UE gwarancja na sprzęt jest na dwa lata? Bo nie chce dokładać już do tego szkła nawet złotówki. I nie wiem czy jest o co walczyć...
Może ktoś ma doświadczenie...
Polak mądr po szkodzie, wiadomo, że Foto Technika nie przyjmuje do serwisu szkieł spoza swojej dystrybucji. Ale jak się chce zaoszczędzić a potem wymaga pełnej obsługi gwarancyjnej to tak jest jak widać. A wystarczyło dołożyć stówę przy zakupie i sprzęt byłby jeszcze na gwarancji.
Foto-technika na Tamrona 17-50 daje 12 miesięcy oryginalnej gwarancji.
24 miesiące.
wlasnie dzwonilem do foto-techniki i okazalo sie ze naprawa tamronow zajmuje sie firma foto complex (fotocomplex.pl (http://fotocomplex.pl)), tam mnie wlasnie odeslali
januszP.
21-08-2008, 15:12
Ja kupowałem bezpośrednio w Foto-technice i dostałem gwarancje na 2 lata.
Ale jest to ich dobra wola.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Sprawy gwarancji i odpowiedzialności za towar regulują przepisy:
Dział II K.C. Rękojmia za wady art. 556-576
Gwarancja jakości art.577 - 581
Ustawa z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie kodeksu Cywilnego Rozdział 1 - Sprzedaż konsumencka. I to są najważniejsze przepisy. (nie dotyczą zakupów na działalność gospodarczą)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.