PDA

Zobacz pełną wersję : na co wymienić C 100-300 USM

bazancior
20-08-2008, 16:06
Witam serdecznie,

Na wstepie chciałbym napisać uprzedzając zarzuty, ze nie sprawdziłem forum itd...że dokładnie sparwdziłem i temat jest mi mocno przyblizony...jednak nadal nie potrafie sie zdecydować :( Jestem fotografem amatorem, którego zasadniczo bedzie stac na 1 max dwa szkła...zreszta nie mam cisnienia na kupowanie wielu szkieł. Chciałbym zatem zmierzajac do celu prosić o rade jakie byscie radzili mi szkło tele na ptaki (nie konkretne taksony, wszelkie) najlepiej uniwersalne choć wiem, ze takich nie ma. Poczytał na CB duzo pochwał na temat 100-400 L IS USM (nie ukrywam z uwagi na cene o nim myślę), 300 L f/4 IS, 400 L, które współgraja z TC, które nie...powiem, ze nadal mam mentlik. Jak juz byłem zdecydowany...to znów ktoś stawiał zarzut...:( Prosze o wszelka pomoc na co sie zdecydować, które ze szkieł tele byłoby dla mnie najlepsze (licze na rady doświadczonych co to w ręku nie jedno tele mieli). Moze dodam, ze raczej fotografuje z podchodu, zamaskowany czasami używam statywu.

To może narazie tyle, z góry dziekuje i pozdrawiam

Sebastian

Matsil
20-08-2008, 16:24
Ja bym wymienił na 100-400. Uniwersalny i prezentuje dobrą jakość. Stałki są super, ale jak bawisz się w podchody nie zawsze jesteś w stanie cicho i szybko się zbliżyć czy oddalić, zoom Ci na to pozwala.
Z drugiej strony zadaj sobie pytanie, co Ci w 100-300 nie odpowiada i pójdź tym tropem.

bazancior
20-08-2008, 21:00
juz odpowiadam...brakuje mi ostrości i jakości szeroko pojetej na końcu przy mniejszej niż f/8. A i ogniskowa by sie przydała wieksza no i jest ta stabilizacja a o podpieciu TC nie wspomnę.

Matsil
21-08-2008, 14:17
No to masz odpowiedź. 100-400 będzie lepszy pod każdym względem - ostrości, długości, kolorystyki itp.