Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Szczelność obiektywów pewnej firmy.

Janusz Body
01-06-2005, 11:22
Ostatnio spotkałem się z dwoma przypadkami. Ciekawostkami rzekłbym.

1. W L-ce w środku pomiędzy soczewkami siedział sobie owad. Nie znam się na owadach ale dość spory ze skrzydełkami - taki 1/2 dużej muchy.
2. W obiektywie tej samej firmy (28-135 IS) na wewnętrznej stronie zewnętrznej soczewki pojawił się paproch. Spory i podobno widoczny na zdjęciach. (paprocha widziałem, zdjęć nie)

W obydwu przypadkach obiektywy były nie moje ale właściciele przysięgali się, że ich nie rozkręcali. Owada wypusciłem - niech sobie pożyje a paprocha wyciągnołem rozkręcając obiektyw.

Pytanie: czy 'ten typ tak ma' a szczelność L-ek jest 'papierowa'. Czy ktoś jeszcze natrafił na coś podobnego?

Janusz

Polaco
01-06-2005, 12:20
Ostatnio spotkałem się z dwoma przypadkami. Ciekawostkami rzekłbym.

1. W L-ce w środku pomiędzy soczewkami siedział sobie owad. Nie znam się na owadach ale dość spory ze skrzydełkami - taki 1/2 dużej muchy.
A ktora to L'ka ?

2. W obiektywie tej samej firmy (28-135 IS) na wewnętrznej stronie zewnętrznej soczewki pojawił się paproch. Spory i podobno widoczny na zdjęciach. (paprocha widziałem, zdjęć nie)
On slynie z nieszczelnosci i lapania paprochow...

W obydwu przypadkach obiektywy były nie moje ale właściciele przysięgali się, że ich nie rozkręcali. Owada wypusciłem - niech sobie pożyje a paprocha wyciągnołem rozkręcając obiektyw.
Chwilka, jakto go wypusciles, jakim cudem bez rozkrecania szkla ??

Pytanie: czy 'ten typ tak ma' a szczelność L-ek jest 'papierowa'. Czy ktoś jeszcze natrafił na coś podobnego?
Nie wszystkie L'ki maja uszczelnienia, te tansze nie maja...

p13ka
01-06-2005, 12:25
Nie no ale bez jaj, jaka to nieszczelność musi być, żeby owad wleciał do środka
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://www.p13ka.pl/emotki/hmmm.gif)
A tak na marginesie 70-200/2.8L nie zaliczam do tych tańszych a uszczelnienia "weather-sealed" też nie ma :roll: