Zobacz pełną wersję : Dlaczego teleobiektywy są beżowe?
Fakungio
21-01-2008, 23:34
Witam.
Dzisiaj, oglądając newsy zastanawiałem się dlaczego te profesjonalne "lufy" są beżowe a nie czarne??
Pozdrawiam.
Jest już podobny temat, tylko nie o beżowe, a białe. :wink:
Link (http://canon-board.info/showthread.php?t=4572&highlight=bia%B3e)
Hellfire
21-01-2008, 23:55
Białe to one do końca nie są.
Bagnet007
22-01-2008, 00:43
Białe to one do końca nie są.
W każdym razie szare, jak bardzo to już kwestia ekspozycji :mrgreen:
Dlaczego białe... pewnie gdzieś tu już to było.
Ja wyczytałem (akurat o Z 250/2, ale pewnie z Canon'em jest tak samo), że szkło fluorytowe jest podatne na ciepło, stąd odbijający a nie pochłaniający światło kolor.
Kolekcjoner
22-01-2008, 01:21
(...)dlaczego te profesjonalne "lufy" są beżowe a nie czarne??
Pozdrawiam.
Dlatego, że je lepiej widać na stadionach 8).
To cos jak Macbook wsrod laptopow, niby to samo, ale jak masz biale to jestes ktos, jak dwa biale paski przez srodek auta, albo jak trzy biale paski na dresie.
Moje są kremowe a nie beżowe.
Dlaczego białe... pewnie gdzieś tu już to było.
Ja wyczytałem (akurat o Z 250/2, ale pewnie z Canon'em jest tak samo), że szkło fluorytowe jest podatne na ciepło, stąd odbijający a nie pochłaniający światło kolor.
QFT
przy czym, efekt rzucajacych sie wyraznie w oczy bialych penisow na pewno tu swoje doklada :(
Moje są kremowe a nie beżowe.Pewnie masz źle ustawiony WB albo nieskalibrowane gałki oczne. Zresztą to w ogóle zależy od światła, jakim są oświetlone. L-ka w świetle dziennym a L-ka w świetle żarowym to dwa zupełnie inne obiektywy ;)
A tak to by sie zgadzalo. Zdaje sie, ze ta wiedze malarze (nie scienni) posiedli juz bardzo dawno temu :)
A tak to by sie zgadzalo. Zdaje sie, ze ta wiedze malarze (nie scienni) posiedli juz bardzo dawno temu :)Z pewnością. Zastanawiam się tylko, ile czasu i pasji poświęcali na mierzenie rozdzielczości pędzli.
MacGyver
22-01-2008, 09:13
...L-ka w świetle dziennym a L-ka w świetle żarowym to dwa zupełnie inne obiektywy ;)
Nie wspominając o eLce w świetle zachodzącego słońca :-)
Pewnie masz źle ustawiony WB albo nieskalibrowane gałki oczne. Zresztą to w ogóle zależy od światła, jakim są oświetlone. L-ka w świetle dziennym a L-ka w świetle żarowym to dwa zupełnie inne obiektywy ;)
trzeba by się raz dowiedzieć nr RAL tej farby i skończą się dyskusje czy są białe, beżowe, kremowe, ecru, kości słoniowej czy co tam komu jeszcze przyjdzie do głowy :-)
MacGyver
22-01-2008, 09:49
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img402.imageshack.us/my.php?image=zrobsobieelkepx4.jpg)
Hmm a gdyby lampę i korpus przemalować? :mrgreen:
... i czerwony pasek wokol glowicy lampy i na body wokol mocowania obiektywu :D
Gdy Canon wprowadzał białe obiektywy o długiej ogniskowej to mówiło się, że ich korpusy mają odbijać więcej światła i nie nagrzewać się np w czasie zawodów sportowych.
Teraz dla wszystkich jest oczywiste, że sprzęt foto ma być czarny jak by to było naturalne od zarania dziejów. Biały obiektyw to siara, czerwony pasek to obciach, pozostaje Nikon.
Biały obiektyw to siara, czerwony pasek to obciach, pozostaje Nikon.
bo przecie ż żółty to taki modny kolor :>
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://www.crazyaboutgadgets.com/uploads/vibrating-duck.jpg)
Gdy Canon wprowadzał białe obiektywy o długiej ogniskowej to mówiło się, że ich korpusy mają odbijać więcej światła i nie nagrzewać się np w czasie zawodów sportowych.
to akurat jest dalej prawda. te szkla, ktore maja pracowac w sloncu i maja na tyle duza powierzchnie, zeby cieplo robilo roznice, sa w Canonie biale. niestety, tylko biale
Teraz dla wszystkich jest oczywiste, że sprzęt foto ma być czarny jak by to było naturalne od zarania dziejów.
no z tym moznaby polemizowac.
od zarania dziejow naswietlalo sie film. w pewnym momencie wkroczyla rejestracja cyfrowa i nikt sie specjalnie za plecy nie oglada, bo zalety uzytkowe dawno rozwialy watpliwosci. po co tkwic przy czyms, co w konkretnych okolicznosciach jest gorsze?
Biały obiektyw to siara, czerwony pasek to obciach, pozostaje Nikon.
tak jakby te jebi... zolte literki "D3" (tlumaczenie: jestem bardzo droga zabawka) byly mniejszym obciachem :)
Przecież powszechnie wiadomo ,że te beżowe ,białe czy jasne w różnych odcieniach lufy mają taki kolor aby lepiej robić foty od tych wstrętnych czarnych:wink:
Przyznam, że od 7 lat paradowałem ze swoim jedynym białym obiektywem z czerwonym paskiem, z aparatem na pasku z napisem Canon i dopiero na tym forum dowiedziałem się że to obciach. Nie za bardzo wiem co tu zrobić, chyba dalej będę tak łaził.
Jesli to wersja 2.8 to pewnie masz spore wziecie wsrod sportowcow z miejskich peryferii;)
No i mamy odpowiedź na pytanie postawione w wątku: wartościowe obiektywy Canona są białe, żeby dresy mogli z daleka ocenić wartość sprzętu. Mój obiektyw ma wprawdzie jasność 4 ale sądzę że dresy oferują każdemu posiadaczowi kompleksową usługę - zabranie całej torby ze sprzętem, ew. obicie ryja.
(...) dresy oferują każdemu posiadaczowi kompleksową usługę - zabranie całej torby ze sprzętem, ew. obicie ryja.
po pierwsze primo: nie "zabranie ew. obicie", tylko "zabranie i obicie". po co sie rozdrabniac? :)
po drugie primo, ultimo: w Zgorzelcu, to nie zadne "dresy", tylko normalna, szanujaca sie, porzadna mafia 8)
Fakungio
22-01-2008, 23:45
Dzięki za odpowiedzi te mniej poważne (śmieszne) i te bardziej (wzbogacające).
Co do obicia mordy to doszedłem do wniosku, że zdjęcia na świeżym powietrzu będę robił maluteńkim kompaktem z malutkim wysuwanym objektywikiem :)
Bagnet007
22-01-2008, 23:53
Dzięki za odpowiedzi te mniej poważne (śmieszne) i te bardziej (wzbogacające).
Co do obicia mordy to doszedłem do wniosku, że zdjęcia na świeżym powietrzu będę robił maluteńkim kompaktem z malutkim wysuwanym objektywikiem :)
Ja bym z nim nie wychodził... z daleka wygląda jak biały :mrgreen:
EDIT: Łożesz... i to pewnie jeszcze Carl Zeiss (-:
Teraz dla wszystkich jest oczywiste, że sprzęt foto ma być czarny jak by to było naturalne od zarania dziejów.
znam pare kamer ktore zdecydowanie bardziej gustownie wygladaja w srebrnym wykonczeniu, chocby R7, M6 albo 7. Kiedys ponoc czerwone kolko dzialalo na chlopakow od obijania i zabierania podobnie jak dzisiaj czerwony pasek:>
Teraz dla wszystkich jest oczywiste, że sprzęt foto ma być czarny jak by to było naturalne od zarania dziejów. Biały obiektyw to siara, czerwony pasek to obciach, pozostaje Nikon.
Czerwony pasek jestem w stanie przetrawić. Co do koloru - do końca swoich dni będę się męczył z Sigmą 70-200 a tego niby białego koloru do rąk nie pozwala mi wziąć moje poczucie estetyki - oklejanie czarną izolacją w grę nie wchodzi :mrgreen:
żeby 80-200L miał USM.............eh.........
Biały czy czarny?
Moherowy to byłby obciach. :mrgreen:
I nie chodzi o żaden kolor. :lol:
- Babciu, a czemu masz takie duże białe obiektywy?
- Żebym Cię lepiej widziała...
Zawsze sobie można maznąć ftalówką pod kolor kufajki. Czerwony pasek jest na szczęście, tak jak czerwone majtki na maturze. Lepsze zdjęcia wychodzą :)
https://canon-board.info/imgimported/2008/01/MyOffice003-1.jpg
źródło (http://www.photorepetto.com/pag.G.Repetto/GR-e/My-Office-003.jpg)
Pytanie do pań: Który obiekt(yw) zwraca najbardziej Twoją uwagę?
michu_mst
23-01-2008, 18:26
http://www.gizmos.pl/images/img/zoomtel.jpg
Z takim najbezpieczniej: mały...czarny...kieszonkowy zoom :)
violinman23
23-01-2008, 21:51
Białe Lki i czerwony pasek to obciach... :)
Słuchajcie, pomalujmy swoje białe Lki na... różowo, co? A zamiast paska taki złoty łańcuch :P
Fakungio
24-01-2008, 02:49
arsenał LUF
https://canon-board.info/imgimported/2008/01/CanonTele00-1.jpg
źródło (http://www.photorepetto.com/Digital/Immagini/Canon-Tele-00.jpg)
i jak zamaskować ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.