Zobacz pełną wersję : W Jaki sposób przechowywać zdjęcia?
Nie potrafię znaleźć dobrego sposobu na segregacje zdjęć, może ktoś z was podsunie jakiś pomysł... Otóż, na moim dysku znajduje się mnóstwo folderów i podfolderów. Dodatkowo jak jakieś wrzucam na stronę zmieniam objętość. Więc często się zdarza, że posiadam Rawa, wywołanego Rawa i małego Tiffa lub jpga.. Powoli zaczynam się gubić z tym wszystkim... A jeszcze jak zrobię jakieś rodzinne czy coś. Czasem mam ochotę wszystko usunąć z nerwów.. Może macie jakiś ciekawy pomysł na sortowanie katalogów albo co robicie ze starymi rawami.
Bagnet007
14-01-2008, 00:12
Ja do każdej rolki filmu (a raczej skanów) mam osobny katalog z datą w nazwie.
Może da się to zaadaptować na potrzeby tysięcy cyfrowych plików :wink:
Ja do każdej rolki filmu (a raczej skanów) mam osobny katalog z datą w nazwie.
Robię dokładnie tak samo. I narazie się nie gubię (ale to chyba głównie przez ilość zdjęć ;) ).
Tomson420
14-01-2008, 01:44
ja do tej pory zrobiłem już ok. 25 000 zdjęć
mam dwa dyski - nr1 oraz nr2
dysk nr1 jest zawsze włączony kiedy pracuje komputer, jego pojemność to 20GB
dysk nr2 jest to dysk zewnętrzny 300GB barakudy (warto zainwestować w coś takiego) który można włączyć/wyłączyć w każdej chwili niezależnie czy komputer pracuje czy nie.
Zdjęcia z każdej nowej sesji wrzucam na dysk nr1 kolejno do katalogów 01,02,03,04...
(np. dziś robiłem zdjęcia z wyprawy na miasto i to wszystko wrzucam do katalogu np.01)
oczywiście kasuje zdjęcia które mi się nie podobają.
po pewnym czasie na dysku nr.1 nazbiera się wiele katalogów o nazwach 01,02,03,04,05,06 itp... jak dojdę do około 10 robię już ostateczną segregację.
Każdy z katalogów 01, 02, 03 itp... dostaje nazwę, zostaje przeniesiony na dysk nr2 i zostaje przydzielony do odpowiednich katalogów na tym dysku.
Jednam słowem wszystko co jest na dysku nr2 jest elegancko posegregowane (katalogi w katalogach, a każdy z nich ma nazwę). Na dysku nr2 nie ma mowy o bałaganie, natomiast na dysku nr1 czasem sobie pozwalam na mały bałagan... :D
Tym sposobem radzę sobie z ogromną ilością zdjęć...
Cenne zdjęcia możesz dodatkowo przegrywać na CD :D
Robię dokładnie tak samo. I narazie się nie gubię (ale to chyba głównie przez ilość zdjęć ). No chyba jednak...
Swoją drogą wpadłem na pomysł aby użyć Lightrooma do tej całej organizacji.
Kucza21 -> W czym problem? Zakładasz katalog z nazwą fotografowanego wydarzenia, np.:
D:\W_Jaruzel_nago
wrzucasz do niego zrobione zdjęcia, a na ewentualne przeróbki zakładasz podkatalogi, np.:
D:\W_Jaruzel_nago\Do wywołania
D:\W_Jaruzel_nago\Tiffy
D:\W_Jaruzel_nago\Na stronę
itd ...
Myślę, że dobrym sposobem jest tworzenie katalogów z datą wykonania zdjęć i krótkim opisem zawartości (np. główny temat fotek).
Katalogi wyglądają wtedy n.p. tak:
__WYBRANE - LAB
2007-06-03 - Scandia MTB Maraton - Białystok
2007-06-17 - Targi Motoryzacyjne, Pałac Branickich, rodzinka
2007-06-29 - Puszcza Białowieska, Kubuś
Można jeszcze założyć podkatalogi np. [Do wysłania] itp.
Łatwo to wtedy posegregować wg czasu i widać tematykę zdjęć, u mnie sprawdza się to już od kilku lat.
2007-06-03 - Scandia MTB Maraton - Białystok
2007-06-17 - Targi Motoryzacyjne, Pałac Branickich, rodzinka
2007-06-29 - Puszcza Białowieska, Kubuś I otóż ten sposób zaczynam używać i segregować według niego... Dodatkowo z każdej imprezy robię prezentacje wywołanych Rawów.
Robie tak samo jak Hatik i metoda się sprawdza. Do tego mam osobne katalogi w których obrabiam zdjęcia np. na stocki, albo do labu.
krzys_jg
14-01-2008, 08:57
ja do tej pory zrobiłem już ok. 25 000 zdjęć
mam dwa dyski - nr1 oraz nr2
dysk nr1 jest zawsze włączony kiedy pracuje komputer, jego pojemność to 20GB
dysk nr2 jest to dysk zewnętrzny 300GB barakudy (warto zainwestować w coś takiego) który można włączyć/wyłączyć w każdej chwili niezależnie czy komputer pracuje czy nie.
Zdjęcia z każdej nowej sesji wrzucam na dysk nr1 kolejno do katalogów 01,02,03,04...
(np. dziś robiłem zdjęcia z wyprawy na miasto i to wszystko wrzucam do katalogu np.01)
oczywiście kasuje zdjęcia które mi się nie podobają.
po pewnym czasie na dysku nr.1 nazbiera się wiele katalogów o nazwach 01,02,03,04,05,06 itp... jak dojdę do około 10 robię już ostateczną segregację.
Każdy z katalogów 01, 02, 03 itp... dostaje nazwę, zostaje przeniesiony na dysk nr2 i zostaje przydzielony do odpowiednich katalogów na tym dysku.
Jednam słowem wszystko co jest na dysku nr2 jest elegancko posegregowane (katalogi w katalogach, a każdy z nich ma nazwę). Na dysku nr2 nie ma mowy o bałaganie, natomiast na dysku nr1 czasem sobie pozwalam na mały bałagan... :D
Tym sposobem radzę sobie z ogromną ilością zdjęć...
Cenne zdjęcia możesz dodatkowo przegrywać na CD :D
Ja robię dokładnie jak Tomson420, wg mnie chyba najlepsza metoda by połapać się i nie stracić zdjeć, dysk ten pracuje tylko wtedy kiedy "musi" a nie cały czas. :D
pozdrawiam
Calliactis
14-01-2008, 09:07
Myślę, że dobrym sposobem jest tworzenie katalogów z datą wykonania zdjęć i krótkim opisem zawartości (np. główny temat fotek).
Katalogi wyglądają wtedy n.p. tak:
__WYBRANE - LAB
2007-06-03 - Scandia MTB Maraton - Białystok
2007-06-17 - Targi Motoryzacyjne, Pałac Branickich, rodzinka
2007-06-29 - Puszcza Białowieska, Kubuś
Można jeszcze założyć podkatalogi np. [Do wysłania] itp.
Łatwo to wtedy posegregować wg czasu i widać tematykę zdjęć, u mnie sprawdza się to już od kilku lat.
Robię dokładnie tak samo, tyle że co roku wrzucam fotki zbiorczo do katalogu: np. "2006" i mam je jako archiwalne.
Szukam natomiast czegoś (soft, 'tip & trick' dla Lightroom'a, a może jakieś rozwiązanie plikowe), co pozwoliłoby na udostępnienie bazy zdjęć na dwóch komputerach (notebook i PC), aby nie eksportować za każdym razem zdjęć aby mieć je 'wyedytowane' na drugim komputerze.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
BTW - w rozumieniu 'bazy zdjęć' - chodzi mi o fizyczne pliki na dysku, katalog Lightroom'a, oraz nastawy przy 'wywoływaniu' z Lightrooma.
Robię dokładnie tak samo, tyle że co roku wrzucam fotki zbiorczo do katalogu: np. "2006" i mam je jako archiwalne.
Szukam natomiast czegoś (soft, 'tip & trick' dla Lightroom'a, a może jakieś rozwiązanie plikowe), co pozwoliłoby na udostępnienie bazy zdjęć na dwóch komputerach (notebook i PC), aby nie eksportować za każdym razem zdjęć aby mieć je 'wyedytowane' na drugim komputerze.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
BTW - w rozumieniu 'bazy zdjęć' - chodzi mi o fizyczne pliki na dysku, katalog Lightroom'a, oraz nastawy przy 'wywoływaniu' z Lightrooma.
zwykle podmapowanie dysku nie wystarczy?
Tomasz1972
14-01-2008, 10:08
http://canon-board.info/showthread.php?t=4386
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.