Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Wątek: W Jaki sposób przechowywać zdjęcia?

Mieszany widok

  1. #1
    Uzależniony
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Dolina Lina Na A
    Posty
    518

    Domyślnie W Jaki sposób przechowywać zdjęcia?

    Nie potrafię znaleźć dobrego sposobu na segregacje zdjęć, może ktoś z was podsunie jakiś pomysł... Otóż, na moim dysku znajduje się mnóstwo folderów i podfolderów. Dodatkowo jak jakieś wrzucam na stronę zmieniam objętość. Więc często się zdarza, że posiadam Rawa, wywołanego Rawa i małego Tiffa lub jpga.. Powoli zaczynam się gubić z tym wszystkim... A jeszcze jak zrobię jakieś rodzinne czy coś. Czasem mam ochotę wszystko usunąć z nerwów.. Może macie jakiś ciekawy pomysł na sortowanie katalogów albo co robicie ze starymi rawami.

  2. #2
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    37
    Posty
    1 344

    Domyślnie

    Ja do każdej rolki filmu (a raczej skanów) mam osobny katalog z datą w nazwie.
    Może da się to zaadaptować na potrzeby tysięcy cyfrowych plików :wink:

  3. #3
    Początki nałogu Awatar chavez
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Poznań
    Posty
    337

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bagnet007 Zobacz posta
    Ja do każdej rolki filmu (a raczej skanów) mam osobny katalog z datą w nazwie.
    Robię dokładnie tak samo. I narazie się nie gubię (ale to chyba głównie przez ilość zdjęć ).
    system EOS

  4. #4
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jan 2006
    Posty
    88

    Domyślnie

    ja do tej pory zrobiłem już ok. 25 000 zdjęć
    mam dwa dyski - nr1 oraz nr2
    dysk nr1 jest zawsze włączony kiedy pracuje komputer, jego pojemność to 20GB
    dysk nr2 jest to dysk zewnętrzny 300GB barakudy (warto zainwestować w coś takiego) który można włączyć/wyłączyć w każdej chwili niezależnie czy komputer pracuje czy nie.

    Zdjęcia z każdej nowej sesji wrzucam na dysk nr1 kolejno do katalogów 01,02,03,04...
    (np. dziś robiłem zdjęcia z wyprawy na miasto i to wszystko wrzucam do katalogu np.01)
    oczywiście kasuje zdjęcia które mi się nie podobają.


    po pewnym czasie na dysku nr.1 nazbiera się wiele katalogów o nazwach 01,02,03,04,05,06 itp... jak dojdę do około 10 robię już ostateczną segregację.
    Każdy z katalogów 01, 02, 03 itp... dostaje nazwę, zostaje przeniesiony na dysk nr2 i zostaje przydzielony do odpowiednich katalogów na tym dysku.
    Jednam słowem wszystko co jest na dysku nr2 jest elegancko posegregowane (katalogi w katalogach, a każdy z nich ma nazwę). Na dysku nr2 nie ma mowy o bałaganie, natomiast na dysku nr1 czasem sobie pozwalam na mały bałagan...
    Tym sposobem radzę sobie z ogromną ilością zdjęć...

    Cenne zdjęcia możesz dodatkowo przegrywać na CD

  5. #5

    Domyślnie

    Kucza21 -> W czym problem? Zakładasz katalog z nazwą fotografowanego wydarzenia, np.:
    D:\W_Jaruzel_nago
    wrzucasz do niego zrobione zdjęcia, a na ewentualne przeróbki zakładasz podkatalogi, np.:
    D:\W_Jaruzel_nago\Do wywołania
    D:\W_Jaruzel_nago\Tiffy
    D:\W_Jaruzel_nago\Na stronę

    itd ...
    30D | T 17-50 | C 55-250 | C 50

  6. #6
    Dopiero zaczyna Awatar krzys_jg
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    Jelenia Góra
    Posty
    36

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomson420 Zobacz posta
    ja do tej pory zrobiłem już ok. 25 000 zdjęć
    mam dwa dyski - nr1 oraz nr2
    dysk nr1 jest zawsze włączony kiedy pracuje komputer, jego pojemność to 20GB
    dysk nr2 jest to dysk zewnętrzny 300GB barakudy (warto zainwestować w coś takiego) który można włączyć/wyłączyć w każdej chwili niezależnie czy komputer pracuje czy nie.

    Zdjęcia z każdej nowej sesji wrzucam na dysk nr1 kolejno do katalogów 01,02,03,04...
    (np. dziś robiłem zdjęcia z wyprawy na miasto i to wszystko wrzucam do katalogu np.01)
    oczywiście kasuje zdjęcia które mi się nie podobają.


    po pewnym czasie na dysku nr.1 nazbiera się wiele katalogów o nazwach 01,02,03,04,05,06 itp... jak dojdę do około 10 robię już ostateczną segregację.
    Każdy z katalogów 01, 02, 03 itp... dostaje nazwę, zostaje przeniesiony na dysk nr2 i zostaje przydzielony do odpowiednich katalogów na tym dysku.
    Jednam słowem wszystko co jest na dysku nr2 jest elegancko posegregowane (katalogi w katalogach, a każdy z nich ma nazwę). Na dysku nr2 nie ma mowy o bałaganie, natomiast na dysku nr1 czasem sobie pozwalam na mały bałagan...
    Tym sposobem radzę sobie z ogromną ilością zdjęć...

    Cenne zdjęcia możesz dodatkowo przegrywać na CD

    Ja robię dokładnie jak Tomson420, wg mnie chyba najlepsza metoda by połapać się i nie stracić zdjeć, dysk ten pracuje tylko wtedy kiedy "musi" a nie cały czas.

    pozdrawiam

  7. #7
    Uzależniony
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Dolina Lina Na A
    Posty
    518

    Domyślnie

    Robię dokładnie tak samo. I narazie się nie gubię (ale to chyba głównie przez ilość zdjęć ).
    No chyba jednak...
    Swoją drogą wpadłem na pomysł aby użyć Lightrooma do tej całej organizacji.

  8. #8
    Dopiero zaczyna Awatar Hatik
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    54
    Posty
    21

    Domyślnie

    Myślę, że dobrym sposobem jest tworzenie katalogów z datą wykonania zdjęć i krótkim opisem zawartości (np. główny temat fotek).
    Katalogi wyglądają wtedy n.p. tak:

    __WYBRANE - LAB
    2007-06-03 - Scandia MTB Maraton - Białystok
    2007-06-17 - Targi Motoryzacyjne, Pałac Branickich, rodzinka
    2007-06-29 - Puszcza Białowieska, Kubuś


    Można jeszcze założyć podkatalogi np. [Do wysłania] itp.
    Łatwo to wtedy posegregować wg czasu i widać tematykę zdjęć, u mnie sprawdza się to już od kilku lat.
    350D | 17-40 L | 18-55 | 50 1.8 II | Tamron 55-200 | Helios M42 | BG-E3 | 580 EX II | A80 | hama Defender 200

  9. #9
    Początki nałogu Awatar Calliactis
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Kraków / Nowy Sącz
    Wiek
    41
    Posty
    353

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Hatik Zobacz posta
    Myślę, że dobrym sposobem jest tworzenie katalogów z datą wykonania zdjęć i krótkim opisem zawartości (np. główny temat fotek).
    Katalogi wyglądają wtedy n.p. tak:

    __WYBRANE - LAB
    2007-06-03 - Scandia MTB Maraton - Białystok
    2007-06-17 - Targi Motoryzacyjne, Pałac Branickich, rodzinka
    2007-06-29 - Puszcza Białowieska, Kubuś


    Można jeszcze założyć podkatalogi np. [Do wysłania] itp.
    Łatwo to wtedy posegregować wg czasu i widać tematykę zdjęć, u mnie sprawdza się to już od kilku lat.
    Robię dokładnie tak samo, tyle że co roku wrzucam fotki zbiorczo do katalogu: np. "2006" i mam je jako archiwalne.

    Szukam natomiast czegoś (soft, 'tip & trick' dla Lightroom'a, a może jakieś rozwiązanie plikowe), co pozwoliłoby na udostępnienie bazy zdjęć na dwóch komputerach (notebook i PC), aby nie eksportować za każdym razem zdjęć aby mieć je 'wyedytowane' na drugim komputerze.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    BTW - w rozumieniu 'bazy zdjęć' - chodzi mi o fizyczne pliki na dysku, katalog Lightroom'a, oraz nastawy przy 'wywoływaniu' z Lightrooma.
    Ostatnio edytowane przez Calliactis ; 14-01-2008 o 09:47 Powód: Automerged Doublepost
    5D mkII | 17-40 f4L | 24-70 f2.8L | 85mm f1.8 USM | 580EX II | 430 EXII |
    rozdarty pomiędzy architekturą a fotografią...

  10. #10
    Coś już napisał Awatar orzeh
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Bytom
    Wiek
    42
    Posty
    98

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Calliactis Zobacz posta
    Robię dokładnie tak samo, tyle że co roku wrzucam fotki zbiorczo do katalogu: np. "2006" i mam je jako archiwalne.

    Szukam natomiast czegoś (soft, 'tip & trick' dla Lightroom'a, a może jakieś rozwiązanie plikowe), co pozwoliłoby na udostępnienie bazy zdjęć na dwóch komputerach (notebook i PC), aby nie eksportować za każdym razem zdjęć aby mieć je 'wyedytowane' na drugim komputerze.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    BTW - w rozumieniu 'bazy zdjęć' - chodzi mi o fizyczne pliki na dysku, katalog Lightroom'a, oraz nastawy przy 'wywoływaniu' z Lightrooma.
    zwykle podmapowanie dysku nie wystarczy?
    pozdrawiam
    orzeh

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •