Zobacz pełną wersję : Obiektywy do 5D i 20D
MartineZ.oom
28-12-2007, 20:27
Witam,
Stoję przed wyborem nowych obiektywów do 5D i 20D. Do tej pory pracowałem na 24-70 i zamierzam się przesiąść na coś szerszego:
Oto opcje:
1) 17-40 f/4L oraz 35 f/1.4L
2) 16-35 f/2.8 II oraz 50 f/1.4
Zastosowanie: targi, eventy, reportaż wewnątrz pomieszczeń (czyli nie najlepsze warunki oświetleniowe).
Lampy posiadane to: 580EXII oraz 420EX. Zazwyczaj staram się łapać jak najwięcej światła zastanego a lampami doświetlać.
Jestem ciekaw waszych opinii i wyboru opcji, ale zaznaczam, że nie interesują mnie oceny techniczne obiektywów tylko praktyczne zastosowanie obu zestawów na 5D i 20D jako backup w w/w okolicznościach.
pozdrawiam,
iktorn92
28-12-2007, 20:36
Wiesz wybór jest trudny ale jak ciemno itd to wg mnie zestaw 2 bo 16-35 to super szkiełko a 50 też jest git. Później jak dozbierasz dokupisz 35 1.4 L chyba że dasz radę i połączysz ten zestaw z zest. 1 czyli 16-35+35 1.4 ale chyba raczej nie bardzo.
Jeśli ciemno to opcja numer 2. W opcji 1 na 5 d miałbyś bardzo króciutko. 50 na piątce daje ci standard. Gdbym taką kasę wybrałbym jasnego zooma i 50mm.
Nie wystarczy Tobie sam 16-35/2.8L, na ciemne pomieszczenia powinien być o.k.
Uzupełnisz dłuższy koniec 24-70/2.8L.
MartineZ.oom ja na Twoim miejscu zastanowiłbym się ponownie nad zaproponowanymi opcjami :
wg mnie najlepszy wybór to :16-35/2.8 II i jednak 35/1.4.
Mam 5d i 20d i 35/1.4 jest na 5d doskonałym szkłem czego nie mogę powiedzieć o 50/1.4 , które testowałem.
Na 20d szkło 35/1.4 to optycznie 56/1.4 i wg mnie będzie się dużo lepiej sprawowało niż 50/1.4.
Nevermind
28-12-2007, 22:48
Moim zdaniem :
35/1.4 L + 50/1,4 + 85/1.8
MartineZ.oom
29-12-2007, 12:24
Dzięki za odpowiedzi.
Nevermind - stałki to fantastyczna jakość ale mniejsza funkcjonalność. Nie zawsze mogę podejść i lepiej skadrować, dlatego też muszę mieć w torbie zooma.
Mac - oczywiście, że wystarczy bo w połączeniu z lampą daje zadowalające efekty, ale na pewno każdy wie jakie bywają warunki w klubach muzycznych: z jednej strony tragicznie mało światła a z drugiej to które jest, tworzy fantastyczny klimat i żeby ten klimat uchwycić trzeba mieć jasną stałkę, ostrą od pełnej dziury a lampą tylko lekko dopalać lub wcale nie używać.
A tak po za tym, chodzi mi o to także, aby moje zdjęcia znacząco odróżniały się wizualnie i jakościowo od zdjęć robionych dobrym kompaktem np. G9(bez lampy zewnętrznej) - patrząc oczami laika. A to właśnie daje stałka i dobra puszka - nawet totalni ignoranci zauważają różnicę jeśli zdjęcie jest zrobione umiejętnie i poprawnie. (czytaj: chcę pokazując zdjęcia klientowi, móc argumentować: właśnie za taką jakość pan płaci tyle płaci 8-) )
Chyba zrobię jak mówi Koraf (ale to kosztuje tyle :shock: że chyba będę musiał sprzedać nerkę :mrgreen: )
paweleverest
29-12-2007, 12:43
Ja bym brał zestaw 2 tyle ze zastanowiłbym się czy 50 1,4 nie zamienić na 85 1,8 ( ciut ciemniej ale ostatnio testowałem 50 1,4 i żeby było przyzwoicie też ją trzeba przymknąć do 1,8 85 1,8 od pełnej dziury jest super ) . Koniec ci się wydłuża i dostajesz super szkło portretowe ( dla mnie osobiście ogniskowa 50mm jest troche nijaka ale to już kwestia gustu i preferencji )
Pod 5d rzeczywiście wariant 50 1,5/ vs 85/1,8 wart rozważenia. Na cropie 85 ciasnawe jest.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.