Zobacz wyniki ankiety: Wybór obiektywów do 5D i 20D

Głosujących
26. Nie możesz głosować w tej sondzie
Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Wątek: Obiektywy do 5D i 20D

  1. #1
    Dopiero zaczyna Awatar MartineZ.oom
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    Wołomin
    Wiek
    43
    Posty
    41

    Domyślnie Obiektywy do 5D i 20D

    Witam,

    Stoję przed wyborem nowych obiektywów do 5D i 20D. Do tej pory pracowałem na 24-70 i zamierzam się przesiąść na coś szerszego:

    Oto opcje:

    1) 17-40 f/4L oraz 35 f/1.4L

    2) 16-35 f/2.8 II oraz 50 f/1.4

    Zastosowanie: targi, eventy, reportaż wewnątrz pomieszczeń (czyli nie najlepsze warunki oświetleniowe).

    Lampy posiadane to: 580EXII oraz 420EX. Zazwyczaj staram się łapać jak najwięcej światła zastanego a lampami doświetlać.

    Jestem ciekaw waszych opinii i wyboru opcji, ale zaznaczam, że nie interesują mnie oceny techniczne obiektywów tylko praktyczne zastosowanie obu zestawów na 5D i 20D jako backup w w/w okolicznościach.

    pozdrawiam,
    Ostatnio edytowane przez MartineZ.oom ; 28-12-2007 o 20:31
    Czy L na obiektywie uczyni mnie Fotografem? Nie... ale w każdym razie poprawi mi humor

  2. #2
    Uzależniony Awatar iktorn92
    Dołączył
    Apr 2007
    Miasto
    Jelenia Góra
    Wiek
    33
    Posty
    605

    Domyślnie

    Wiesz wybór jest trudny ale jak ciemno itd to wg mnie zestaw 2 bo 16-35 to super szkiełko a 50 też jest git. Później jak dozbierasz dokupisz 35 1.4 L chyba że dasz radę i połączysz ten zestaw z zest. 1 czyli 16-35+35 1.4 ale chyba raczej nie bardzo.

  3. #3
    Zablokowany
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    2 638

    Domyślnie

    Jeśli ciemno to opcja numer 2. W opcji 1 na 5 d miałbyś bardzo króciutko. 50 na piątce daje ci standard. Gdbym taką kasę wybrałbym jasnego zooma i 50mm.

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar Mac
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    Gdańsk/Warszawa
    Wiek
    54
    Posty
    2 063

    Domyślnie

    Nie wystarczy Tobie sam 16-35/2.8L, na ciemne pomieszczenia powinien być o.k.
    Uzupełnisz dłuższy koniec 24-70/2.8L.
    EOS 5D/BG-E4, EOS-300V, EF 16-35/2.8L | EF 24-105/4L IS | EF 70-200/2.8L| EF 100-400/4.5-5.6L IS | EF 15/2.8 Fisheye | EF 35/1.4L | EF 135/2L| EF 100/2.8L IS Macro | EF MP-E 65/2.8 Macro | Lensbaby Composer | 580 EX II | MR-14EX | PowerShot SX1 IS, Gitzo 1540, 682B
    Onanizm sprzętowy NIE, dobra jakość TAK.

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar koraf
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Legnica
    Posty
    1 748

    Domyślnie

    MartineZ.oom ja na Twoim miejscu zastanowiłbym się ponownie nad zaproponowanymi opcjami :
    wg mnie najlepszy wybór to :16-35/2.8 II i jednak 35/1.4.
    Mam 5d i 20d i 35/1.4 jest na 5d doskonałym szkłem czego nie mogę powiedzieć o 50/1.4 , które testowałem.
    Na 20d szkło 35/1.4 to optycznie 56/1.4 i wg mnie będzie się dużo lepiej sprawowało niż 50/1.4.

  6. #6
    Bywalec Awatar Nevermind
    Dołączył
    Jan 2007
    Wiek
    35
    Posty
    135

    Domyślnie

    Moim zdaniem :

    35/1.4 L + 50/1,4 + 85/1.8
    Power of L lenses

  7. #7
    Dopiero zaczyna Awatar MartineZ.oom
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    Wołomin
    Wiek
    43
    Posty
    41

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedzi.
    Nevermind - stałki to fantastyczna jakość ale mniejsza funkcjonalność. Nie zawsze mogę podejść i lepiej skadrować, dlatego też muszę mieć w torbie zooma.

    Mac - oczywiście, że wystarczy bo w połączeniu z lampą daje zadowalające efekty, ale na pewno każdy wie jakie bywają warunki w klubach muzycznych: z jednej strony tragicznie mało światła a z drugiej to które jest, tworzy fantastyczny klimat i żeby ten klimat uchwycić trzeba mieć jasną stałkę, ostrą od pełnej dziury a lampą tylko lekko dopalać lub wcale nie używać.

    A tak po za tym, chodzi mi o to także, aby moje zdjęcia znacząco odróżniały się wizualnie i jakościowo od zdjęć robionych dobrym kompaktem np. G9(bez lampy zewnętrznej) - patrząc oczami laika. A to właśnie daje stałka i dobra puszka - nawet totalni ignoranci zauważają różnicę jeśli zdjęcie jest zrobione umiejętnie i poprawnie. (czytaj: chcę pokazując zdjęcia klientowi, móc argumentować: właśnie za taką jakość pan płaci tyle płaci )

    Chyba zrobię jak mówi Koraf (ale to kosztuje tyle że chyba będę musiał sprzedać nerkę )
    Czy L na obiektywie uczyni mnie Fotografem? Nie... ale w każdym razie poprawi mi humor

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar paweleverest
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Zawiercie
    Wiek
    51
    Posty
    1 138

    Domyślnie

    Ja bym brał zestaw 2 tyle ze zastanowiłbym się czy 50 1,4 nie zamienić na 85 1,8 ( ciut ciemniej ale ostatnio testowałem 50 1,4 i żeby było przyzwoicie też ją trzeba przymknąć do 1,8 85 1,8 od pełnej dziury jest super ) . Koniec ci się wydłuża i dostajesz super szkło portretowe ( dla mnie osobiście ogniskowa 50mm jest troche nijaka ale to już kwestia gustu i preferencji )

  9. #9
    Zablokowany
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    2 638

    Domyślnie

    Pod 5d rzeczywiście wariant 50 1,5/ vs 85/1,8 wart rozważenia. Na cropie 85 ciasnawe jest.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •