Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Awaria A75, czy opłaca się naprawiać i gdzie?



MST
30-09-2007, 12:57
Witam,

Posiadam od kilku lat Canona PowerShot A75. Wypasiony może na dzisiejsze czasy model to nie jest ale zupełnie mi wystarczał i lubiłem go. Niestety w te wakacje zaczął dziwnie się zachowywać. Obraz na wyświetlaczu jakby roziągał się w dół (skakał) zniekształcając przy tym kolory. Po kilku takich skokach zwykle wracał do normy. Co gorsza gdy skakał zdjęcia były niestety tak samo złe, a na pierwszym niby dobrym zdjęciu jasne punkty były jakby poszczępione w dół (np. blask od świeczki). Sam LCD jest 100% sprawny, bo przeglądanie, czy nawet napisy menu widać cały czas poprawnie. Przeglądanie fotek też ok. Po powrocie z wakacji jest jeszcze gorzej. Obraz jest cały czas rozciągnięty, niewyraźny, różowy, zdjęcia też tak wyglądają. Czasem jeszcze trochę skacze (rozciąga się od góry w dół), ale już nie wraca do normalnej pracy.

Jakiekolwiek zmiany w konfiguracji, trybu, wymiana baterii, wstrząsy mu nie pomagają. Aparar nie upadł, nie był zamoczony, nic z tych rzeczy. Używałem go w Egipcie, więc mogło mu być czasami ciepło, ale w nocy przy niższych temperaturach też robił mi takie efekty.

Załączam dwie zmniejszone fotki oraz EXIF jednego z nich.

Pytania:

1. Czy ktoś widział już coś takiego albo wie co mu się mogło przytrafić?

2. Jeśli tak, to czy jest sens coś takiego naprawiać, czy po prostu do kosza i kupić nowy (gwarancji już nie mam, kupiony był w stanach).

3. Jeśli jest sens naprawiać, czy zna ktoś jakiś punkt na Śląsku, najlepiej w okolicach Katowic, albo Krakowa (małopolskie)? Stolica jest za daleko.

Z góry dzięki za pomoc.
Pozdro, MST.

Ciosna
30-09-2007, 13:43
Witam na forum

Temat wałkowany od dawna. Polecam przeszukanie forum http://www.canon-board.info/showthread.php?t=5208

Pozdrawiam

Novy
30-09-2007, 15:33
to uszkodzenie matrycy , miałem to samo w s1 is(też by ze stanów).Wysyłaj do serwisu - naprawiają nieodpłatnie nawet po okresie gwarancji(Wyszła jakaś partia wadliwych matryc). Płaci się tylko za kuriera.

barto78
03-10-2007, 01:56
Dokladnie to na 90% matryca. Nie wiem czemu ale matryce nie lubia zbyt wysokich temperatur. Szczegolnie te w starszych aparatach. Jak wsponiane wczesniej slij do Centralnego serwisu Canona, nawet po gwarancji naprawia za free. Namiary znajdziesz na: www.e-csi.pl

MST
02-12-2007, 20:54
Witam,

Nieco wody upłynęło, ale oto rezultat. Aparat wysłałem kurierem do serwisu w Warszawie, po dwóch dniach zadzwoniłem i usłyszałem, że to uszkodzenie przetwornika, wymiana będzie bezpłatna, a sam aparat odeślą na ich koszt. Tyle, że muszę poczekać ok. 3 tygodnie bo części do tego modelu muszą sprowadzić.

Po nieco ponad miesiącu dostałem aparat kurierem z powrotem. Naprawiony, tyle że bez żadnego infa co było wymienione, dlaczego itp. Tylko wizytówkę dołączyli. Tak czy siak, wielki szacun dla Canona, za to że chociaż oficjalnie nie przyznali się, że to jakaś wada fabryczna to jednak aparat naprawili, mimo że nie miałem na niego żadnej gwarancji.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Pozdro. EOT.

Leman666
09-12-2007, 23:41
Właśnie dzisiaj stało mi się to samo tylko że mam A85 i jutro dzwonię do serwisu, i pytam co i jak. Mam nadzieje ze też za darmo mi to wymienią, bo już mam po gwarancji aparat.

gg123456
13-12-2007, 00:45
Napisz co i jak Ci się udało dowiedzieć.
Jak myślicie? Naprawiają wszystkie matryce z powyższymi symptomami, czy tylko wybrane numery seryjne?

Leman666
13-12-2007, 13:49
Dzwoniłem i "fabryczna wada przetwornika obrazu" :) naprawa za darmo :) Powiedział ze może przed świętami go dostane ^^

Leman666
14-12-2007, 14:43
Dzisiaj wysyłają do mnie ^^, Tempo mają zabójcze, w tydzień sie wyrobili ^^ :D

gg123456
21-12-2007, 19:50
Ja dzisiaj wysłałem swojego A70. Mam nadzieję, że uwiną się tak szybko jak u Ciebie. :D

gg123456
22-12-2007, 10:55
zdjęcie pokoju:

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img167.imageshack.us/my.php?image=img2220pk5.jpg)

zdjęcie monitora:

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img340.imageshack.us/my.php?image=img2221db0.jpg)

gg123456
28-12-2007, 14:24
Dzisiaj dostałem info, że wada przetwornika i będzie naprawione bezpłatnie. Niestety druga część maila mówi o 3-4 tygodniach oczekiwania :(

DanD
29-12-2007, 21:05
Witam!

Jestem posiadaczem A75 i mam ten sam problem. Wszystko zaczelo sie gdy bylem na giewącie, pstrykam fotki i nagle kompletnie stracił ostrosc, w dodatku gdy go wylaczylem to obiektyw nie wsuna sie do konca tylko zatrzymal sie w polowie i ani drgnie. Wrocilem do domu zwlozylem aparacik do pudelka i tak lezal do pazdziernika. Chcac miec aparat na urodziny postanowilem go rozebrac i dowiedziec sie co tam blokuje ten obiektyw. Po rozebraniu go na czesci pierwsze tzn. az do samej matrycy zauwazylem ze na slimaku sterujacym jedna z soczewek znajduje sie malutki kawalek blizej nie okreslonego czegos. Usunalem to, poskladalem aparat i dzialal :grin: . Niestety po zrobieniu kilku zdjec pojawil sie kolejny problem wlasnie ten z fioletowymi ,rozmazanymi zdjeciami. Nie dawalo mi to spokoju i po wielu prubach naprawy, bez ingerecji do srodka wynalazlem sposub na calkowite naprawienie kolorow mianowicie wystarczy polozyc aparat na czyms twardym np. stole i kilkakrotnie udezyc go od gory reka. Najlepsze efekty przynosi udezenie nad wizjerem. Wiem, ze to niekonwencjonalna naprawa i nalezy ja powtazac za kazdym uruchomieniem aparatu, ale dziala bez zarzutu ;)

Opisana wyzej metoda moze pomuc wszystkim ktorzy maja taki problem, a potrzebuja na juz aparatu. Jednak na dluzsza mete jest to uciazliwe i pewnie lepiej jest wyslac aparat do serwisu.

Mam jeszcze pytanie: Jak myslicie gdybym wyslal aparat do serwisu naprawia mi go? bo jest jeden maly problem, juz go rozbieralem i niestety zostalo mi 7 srubek, ktorych miejsce z niewiadomych przyczyn zniklo i niebylo gdzie ich wkrecic :confused:

gg123456
11-02-2008, 18:27
Dzisiaj kurier przywiózł mi mojego A70. Wielkie brawa dla serwisu na Żytniej. Matryca nówka, robi ładne zdjęcia. Aparat dobrze skonfigurowany, świetnie ostrzy. Czas naprawy trochę długi, bo 1,5 miesiąca, ale i tak jestem bardzo zadowolony.

manio
24-02-2008, 22:28
Właśnie wczoraj mego A75 dopadło to samo uszkodzenie, tzn. obraz rozmazany na fioletowo.

slawo
06-03-2008, 22:43
Hey
I mnie dopadla padnieta matryca...
Dzis wrocil po tygodniu moj piecioletni A70 z naprawy - padla calkiem matryca (czarne zdjecia). Do tej pory jestem w szoku - bezplatnie wymienili na nowa matryce i odeslali na swoj koszt. Brawo Canon!

karmakoma
22-06-2008, 23:05
mam podobny przypadek zdjęcie różowe w paski proszę o podanie adresu tego super serwisu.

gwozdzt
23-06-2008, 07:30
mam podobny przypadek zdjęcie różowe w paski proszę o podanie adresu tego super serwisu.
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=canon+polska+serwis&lr=

pierwszy wynik zaraz po "linkach sponsorowanych".

padeon
24-06-2008, 21:22
jakie wady serwis canona naprawia za darmo?

zbysiu13
27-03-2010, 04:15
padeon: wszystkie te wady, za usunięcie których nie trzeba płacić ;-)
No i mnie dopadło, A75, firanka na wyświetlaczu.
Ciekawi mnie, czy matryce, które serwis wsadzał-wymieniał kilka lat temu są nie do zdarcia. Czy też starczą na kilka lat, jak ich poprzedniczki....

witaminowa
20-05-2010, 08:47
Witam .
Mojego A85 dopadło po 4,5 roku użytkowania. Objawy jak u wszystkich przedmówców czyli różowy, rozmazany w pionie obraz. Wybieram się dziś do centralnego serwisu w wawie na ul. Żytnią i jestem ciekawa czy załapię się na darmowę akcję wymiany wadliwej matrycy ;-) Mam nadzieję, że mój aparacik nie jest ostatnim egzemlarzem w Polsce, w którym ujawniła się ta wada he he.

roofman
22-05-2010, 10:46
Witam .
Mojego A85 dopadło po 4,5 roku użytkowania. Objawy jak u wszystkich przedmówców czyli różowy, rozmazany w pionie obraz. Wybieram się dziś do centralnego serwisu w wawie na ul. Żytnią i jestem ciekawa czy załapię się na darmowę akcję wymiany wadliwej matrycy ;-) Mam nadzieję, że mój aparacik nie jest ostatnim egzemlarzem w Polsce, w którym ujawniła się ta wada he he.
Niedawno kumpel wysyłał A60 więc jeszcze starszy model.
Wymienili bez problemów. Ciekawe skąd oni jeszcze takie matryce mają :D

jarekl
08-06-2010, 21:07
Niedawno odebrałem z serwisu A75 po sześciu latach padła matryca,wymieniona na nową.Płaciłem tylko kuriera w jedną stronę.Serwis uporał się z problemem ekspresowo w poniedziałek wysłałem a w piątek aparat już miałem w domu.

Robin76
15-06-2010, 15:33
Kolejny zadowolony klient serwisu na żytniej to ja :) W piątek wysłałem Canona A80. Po 5 latach użytkowania i rocznym leżeniu w pudełku padł przetwornik obrazu. Wycena już była w poniedziałek. Naprawa gratis i wysłanie już we wtorek (czyli dziś). Aktualnie czekam na sprzęt :)

MAF
15-06-2010, 17:14
Tak czy siak, wielki szacun dla Canona, za to że chociaż oficjalnie nie przyznali się, że to jakaś wada fabryczna to jednak aparat naprawili, mimo że nie miałem na niego żadnej gwarancji.

O ile dobrze pamiętam to Sony dało ciała z tym matrycami. Chyba wszystkich producentów to dotknęło wtedy. Także trudno winić tutaj Canona.

Paprochwbody
18-05-2011, 13:44
Gdy komuś jeszcze padła matryca w A75, w dalszym ciągu naprawiają to za darmo (w moim "staruszku" w ciągu 4 godzin. Trzeba ich pochwalić - ich tzn. serwis na Żytniej

sabcio
05-02-2012, 16:27
Witam.
Mi też kilka dni temu padł prawdopodobnie przetwornik (czarny obraz z czasie rzeczywistym) w A75.
Czy ktoś z kolegów lub serwisantów może potwierdzić, że nadal jest mozliwośc bezpłatnej wtmiany felernej części?