PDA

Zobacz pełną wersję : 20D i zbyt czerwone zdięcia???

ciri
13-09-2007, 00:03
Witam, nie wiedziałam gdzie umiescic posta ale jestem początkującym canoniakiem wiec jezeli w złym miejscu to prosze o przeniesienie.Mam problem ze zdięciami robionymi w pomieszczeniach (z lapą zewnętrzna) .Zdięcia wydają sie być zbyt czerwone.kiedy ustawiam na "świetlówki" wtedy zdięcia są zbyt chłodne a kolor biały jest niebieski.Moj znajomy oglądał zdiecia i stwierdził ze canony mają własnie taką wade ze przy złym oświetleniu nie oddają rzeczywistych kolorów tylko wszytsko staje sie , czerwone, pomarańczowe, żółte. czy tak jest naprawde czy ja poprostu mam za słąbą lampe?:confused: :confused: / złe ustawienia w aparacie? :confused: za wszelką pomoc będę wdzięczna.:p pozdrawiam

rysiaczek
13-09-2007, 00:13
przykladziki, przykladziki, czekamy na przykladziki...

Reno
13-09-2007, 09:07
Ciri, moje zdjęcia w pomieszczeniu z lampami (300d + 580EX + 420EX) są z kolei na ogół żółte. Nie przejmuję się tym zupełnie tylko robię w RAW i poprawiam WB. Kiedyś myślałam, że to zajmuje dużo czasu ale wcale tak nie jest, spróbuj, korekta WB przy wołaniu RAW zajmuje sekundę.

Kabu
13-09-2007, 09:15
Temperatura barwowa światła błyskowego z lampy błyskowej jest zbliżona do światła dziennego. Jeżeli robiąc zdjęcia masz ustawiony balans bieli na "piorunek" i jest za czerwono to sprubuj ustawić WB na "słoneczko", powinno być lepiej. Napisz jeszcze czy robisz w RAW czy JPG, jak to drugie to przy jakich ustawieniach (contrast, saturation, color tone) bo może to powoduje podbicie koloru czerwonego. Ja też obecnie robię zdjęcia 20D + 430EX i nigdy mi nic takiego nie wychodziło a do tej pory robiłem w JPG.

himi
13-09-2007, 09:20
Daj sample,zobaczymy. Na pewno jakiś błąd ustawień.

otelloaldomoro
13-09-2007, 09:30
..."Z całego serca swego i myśli mojej jako antidotum Rawa Ci doje"...;)

ciri
13-09-2007, 09:31