PDA

Zobacz pełną wersję : Odległość obiektu a korekcja ekspozycji w 430ex

cinu
07-09-2007, 22:03
Hej,

kupiłem parę dni temu lampę 430 EX do 350D i mam pewien problem. W ciemnym pomieszczeniu, przy wykonywaniu zdjęć obiektów troszkę bardziej odległych, (np. 3 m) muszę wprowadzić korekcję na lampię o np. 2 EV. Zdjęcie wykonane bez tej korekcji jest dużo za ciemne. Dzieje się tak nawet bez odchylania głowicy i bez dyfuzora. Testowałem przed chwilą na M, 1/100, 5.6.
Dlaczego muszę wprowadzać tę korektę? Czy to normalne?

JarQ
09-09-2007, 10:36
Witam.
Chyba jestem początkującym użytkownikiem lamp błyskowych i nie wiem o co chodzi. Zauważyłem podobną zależność jak u kolegi. Jednak u mnie zdjęcie z palnikiem w górę jest prawidłowo naświetlone a z palnikiem na wprost muszę robić korektę +2EV. Przecież to dziwne. Mam 580EXII i wiem że ta lampa ma MOC. Czy ktoś nam podpowie co mamy źle ustawione.

cinu
09-09-2007, 17:56
OK, już wiem co dokładnie mi nie pasuje :) Nie chodzi wcale o odległość obiektu. Problem jest następujący:
Fotografując "zwyczajnie", często dostaję zdecydowanie za ciemne zdjęcie. Jeśli jednak wcześniej zrobię pomiar za pomocą *, to zdjęcie jest naświetlone prawidłowo. * uruchamiam oczywiście na tym samym kadrze. Coś jest wobec tego nie tak, prawda? Tylko co i dlaczego...

kami74
13-09-2007, 08:32
A masz lampe w tybie E-TTL ustawioną czy na M ?

cinu
13-09-2007, 10:43
Mam E-TTL. Zauważyłem, że to coś z aparatem chyba jest. Z wbudowaną lampą też się dzieje to samo. Żeby było poprawnie naświetlone, to *zazwyczaj* muszę najpierw FEL uruchomić.

Kabu
13-09-2007, 10:47
Ja też miewam podobne sytuacje ale nie jest to na pewno wina aparatu.

kami74
13-09-2007, 11:13
Moze obiekt fotografowany jest bardzo jasny albo błyszczący i to fałszuje pomiar ?

bakulik
13-09-2007, 11:29