Zobacz pełną wersję : Filmy do Afryki -Maroka
Anna12_03
25-07-2007, 00:27
Witam
Posiadam dwa aparaty analogowe Canona jeden 500N oraz 33.
W wakacje wybieram się do Maroka i tak się zastanawiam jakie by tu
filmy zabrać ze sobą.
Wiem napewno że biorę nagatywy oraz slajdy.
Z negatywów to tak myślę nad Fuji Real 100 tego naj więcej ,następnie
trójpak Superia X-tra 400 , parę sztuk Kodak Elit Color 100 , Koniki
VX 100 oraz b&w negatyw Kodak Profesjonal BW 400CN .
Co myślicie o takim wyborze negatywów na plaże , pustynie , ciemnych
zaluków dużych kontrastów .
Negatywami chcę fotografować mięzy godz. 10.00 a 16.00 .
Z sladów to przymierzam się do Provi 100F,Sensji 100,Astia 100F,Kodak
Extra Color 100, plus do tego slajd B&W FomaPan 100 z każdego po pare
sztuk .
Slajdami chce robić od wsch.do 10.00 i od 17.00 do zach.
Co myślicie o takim wyborze slajdów i że chce o tych godzinach
fotografować ?
Poproszę o opinie i sugestie na temat mojego wyboru oraz turystów
którzy mają doświadczenie z takim kontynentem oraz filmami.
Do 500N negatyw , 33 slajd ze szkiel posiadam stalki 24/2,8 ,
35/2,50/1,8,85/1,8 oraz 70-200/4L.
Pozdrawiam
VX to sobie stanowczo odpuść!Zresztą juz nie produkuja tego negatywu,chociaż gdzieś jeszcze mozna go spotkać.Ale jest mizerny.To juz lepiej superię 100.Jeżeli chodzi o Fuji 400 to pytaj o PRESSpaki-pakowane po 20szt.Zdecydowanie lepsza emulsja niz w 3pakach(ostatnio się duzo pogorszyły).Reala oczywiście najlepsza z negatywów.A slajdy-kodaka np ELITE COLOR są fajne i mają ciepłe kolory.A z Fuji to provia 100F b.dobra.
chcesz zabrac wszystkie wymienioe rodzaje filmow ???
Z moich doswiadczen z robienia zdjec w Iraku wyniklo ze najlepiej bylo robic na PROVI 100F naswietlanej na 160, velvie niestety zabijaly koszmarne kontrasty wiec przy jej uzyciu trzeba sie mocno pilnowac. Z negatywow do kontrastowych scen polecam NPH400 (ten "slubny") albo Reale ale u tez uwaga z kontrastami.
Wez mniej rodzajow filmow ale stosuj je z glowa.
za duzo filmow... wez wiekszosc reali, na prawde rejestruje duzo. ze slajdow polecam velvie 100f. a jesli cz-b, to np ilford fp4+ albo cos takiego. skup sie na jednym rodzaju, potem bedziesz mial dziwne efekty.
ja z powodzeniem uzywam kompletu jak nastepuje: reala, velvia100f, jesli trzeba cos czulszego to nph400 i provia400f, zas w cz-b jak nastepuje panf, fp4, hp5, z mocnym wskazaniem na hp5. to oczywiscie dotyczy wyjazdow. portret tylko na portrze VC :)
Ja bym zabrał : provia 100F i kodak 100VS i Reala
A ja z kolei bym polecił z slajdów Kodaka. IMO lepiej sobie radzi z ciepłymi kolorami niż Fuji. Ogólnie to gorszy film, ale egipskie piaski bardziej mi się z niego podobają.
Bagnet007
26-07-2007, 18:24
Po cóż tyle różnych filmów :shock: ?
Zresztą koledzy już napisali co warto wziąć.
A ja za to bym zabrał tylko Provię i robił zdjęcia od 16 do 10 :mrgreen:
Anna12_03
27-07-2007, 23:35
Witam
Macie racje za dużo tego , muszę się skupić na dwóch filmach negatywowych oraz ze na dwuch slajdach .
co powiecie na slajd Kodak
Extra Color 100 do Maroka oraz druga opcja to Provia 100F. Wypstrykalem troche tych filmów jak i Kodaka i Fuji ale boję się o kontrasty sporo cieni ,jasne powierzchnie i tak ogólnie inny klimat niż w Polsce do robienia zdjęć nie rochodzi mi się o tem. lecz o kontrast , barwe otoczenia.
Tutaj jakoś sobie radze ale obawiam się że mogę przywieźć prześwietlone lub niedoświetlone.Psia Krew sama już nie wiem czy brać się za slajdy na wakacje czy sobie odpuścić.
Co do negatywów to tylko Realka 100 i czy możecie cosik doradzić czy brać jakiś film o czulości 400 ? A jeśli tak to jaki polecacie oprucz tego NPH400 ponieważ nie mogę bo znaleźć.
A może sama Real wystarczy ?
Sama nie wiem co brać. Z chęcią wyslucham Waszych rad i opini.
Pozdrawiam
Nie wiem jakie masz doswiadczenie w robieniu na slajdach ale musisz pamietac ze ten material zdecydowanie wiecej wymaga od fotografa. Margines bledu naswietlania jest w stosunku do negatywu bardzo maly. Jesli dotad nie robilas na slajdach to musisz liczyc sie z ryzykiem przywiezienia kompletnie skopanych zdjec. Pod tym wzgledem negatyw jet bezpieczniejszy. Z drugiej strony slajd rzucony na sciane ma swoj urok :).
Reala ma swietne kolory ale jak dla mnie jest dosc kontrastowa. Jesli nie ma NPH400 to zobacz czy przypadkiem nie wyszlo jakies jego kolejne wcielenie.
Viracocha
28-07-2007, 09:45
Witam
Macie racje za dużo tego , muszę się skupić na dwóch filmach negatywowych oraz ze na dwuch slajdach .
co powiecie na slajd Kodak
Extra Color 100 do Maroka oraz druga opcja to Provia 100F. Wypstrykalem troche tych filmów jak i Kodaka i Fuji ale boję się o kontrasty sporo cieni ,jasne powierzchnie i tak ogólnie inny klimat niż w Polsce do robienia zdjęć nie rochodzi mi się o tem. lecz o kontrast , barwe otoczenia.
Tutaj jakoś sobie radze ale obawiam się że mogę przywieźć prześwietlone lub niedoświetlone.Psia Krew sama już nie wiem czy brać się za slajdy na wakacje czy sobie odpuścić.
Co do negatywów to tylko Realka 100 i czy możecie cosik doradzić czy brać jakiś film o czulości 400 ? A jeśli tak to jaki polecacie oprucz tego NPH400 ponieważ nie mogę bo znaleźć.
A może sama Real wystarczy ?
Sama nie wiem co brać. Z chęcią wyslucham Waszych rad i opini.
Pozdrawiam
Jeśli nie robiłeś wcześniej na NPH400, to nie polecałbym próbowanie tego materiału na takim wyjeździe. Poza tym nie wiem, czy nie trudniejsze od samego zakupu NPH, będzie znalezienie laboranta, który ci go dobrze wywoła. Co z tego, że kupisz świetny film, jeśli później dasz do labu, gdzie nie potrafią go wywołać. Moja rada - weź sprawdzone materiały.
Widziałem podobny temat na pl.rec.foto, zgadzam się ze wszystkimi informacjami tam zawartymi, z podkreśleniem ograniczeniem ilości rodzajów filmów. Weź najlepsze Twoim zdaniem, które znasz i lubisz. A czy bedziesz potrzebowała iso400 - tu już sobie sama musisz odpowiedzieć :)
Jeśli nie robiłeś wcześniej na NPH400, to nie polecałbym próbowanie tego materiału na takim wyjeździe. Poza tym nie wiem, czy nie trudniejsze od samego zakupu NPH, będzie znalezienie laboranta, który ci go dobrze wywoła. Co z tego, że kupisz świetny film, jeśli później dasz do labu, gdzie nie potrafią go wywołać. Moja rada - weź sprawdzone materiały.
A na czym polega "niesprawdzoność" tego filmu? Serio pytam, bo ja akurat ze dwa razy na krzyż go używałem bez przygotowania jakiegoś specjalnego i polecam z czystym sercem. Jak się*kobieta zabiera za robienie slajdów, to z negatywem sobie poradzi. Teoretycznie :)
A spieprzyć wywołanie można w zasadzie każde, bez względu na rodzaj filmu.
A dwa - w 30 sekund znalazłem w sieci 3 sklepy, które mają tą kliszę na stanie (w resztę linków nie klikałem), dwa są przypadkiew w moim mieście - dostawa pod drzwi wieczorem ;)
Zakup to nie problem. Gorzej z wyborem ;)
J
Viracocha
30-07-2007, 14:58
A na czym polega "niesprawdzoność" tego filmu? Serio pytam, bo ja akurat ze dwa razy na krzyż go używałem bez przygotowania jakiegoś specjalnego i polecam z czystym sercem. (...)
Na tym, że to dość specyficzny materiał i można być niezadowolonym z efektów.
A spieprzyć wywołanie można w zasadzie każde, bez względu na rodzaj filmu.
Kłopot w tym, że wywołać dobrze ten materiał potrafi naprawdę niewiele labów, nawet wśród tych, które radzą sobie zupełnie dobrze w przypadku bardziej popularnych filmów.
Bez przesady, wystarczy spytac czy maja profile do tego filmu i tyle (jak juz chcemy byc tacy profi) w sumie to sprawa zwiazana jest juz z robieniem z niego odbitek (profile) a nie z wywolaniem samego filmu. W Krakowku akurat najlepiej (dla mnie) odbitki robil lab Agfy. Przy tym filmie trzeba pamietac, ze nie znosi niedoswietlenia.
Anna12_03
30-07-2007, 20:02
Witam
Rozsądek wziąl góre i chcę mieć przyjemność z oglądania zdjęć.
Obawiam się że będzie mi ciężko poradzić sobie ze slajdami z Afrykańskimi kontrastami.
Nie mam ochoty nic skopcić dlatego zabieram tylko negatywy.
Jestem nastawiona że większość filmów to będzie Realka 100, a jaki moglibyście mi zaproponować film z czulością 400iso.
Ostatnio robilam na x-tra400 i jakoś nie bylam zadowolona z niej a laborant powiedzial że to już nie ta x-tra co kiedyś byla.
Także zabieram dwa rodzaje negatywów 100 i 400.
Jaką 400 iso ?
Pozdrawiam
Anna12_03
04-08-2007, 23:14
Czy NPH 400 to obecny negatyw PRO 400 H ? czy jest lepszy od x-try 400 ?
Szukalam tego co podaleś i nie umię znaleźć .
Pozdrawiam
Czy NPH 400 to obecny negatyw PRO 400 H ? czy jest lepszy od x-try 400 ?
Tak.
Tak.
Anna12_03
05-08-2007, 00:34
Czy Fuji SUPERIA X-TRA PRESS 400 to jest ten sam film co zwykla Fuji SUPERIA X-TRA 400 ?
Spotkalam się z opinią że to te same filmy tylko w innych opakowaniach.Ten pierwszy pakowany po 20szt.a drugi w trójpaki.
Ale mogę się mylić.A może to są dwa różne filmy?
A czy ten film Fuji PRO 400 H nie trzeba naświetlać na 320 iso , co myślicie ?
Pozdrawiam
Czy Fuji SUPERIA X-TRA PRESS 400 to jest ten sam film co zwykla Fuji SUPERIA X-TRA 400 ?
Spotkalam się z opinią że to te same filmy tylko w innych opakowaniach.Ten pierwszy pakowany po 20szt.a drugi w trójpaki.
Ale mogę się mylić.A może to są dwa różne filmy?
obecnie chyba tak. Dawniej to były różne filmy (niby, teoretycznie cholera wie, legendy były że press był z lepszych ścinków, xtra z gorszych)
A czy ten film Fuji PRO 400 H nie trzeba naświetlać na 320 iso , co myślicie ?
Można, a nawet warto, niemal jak każdy negatyw.
Nowe superie 400 (CH10) naświetlam na 250 (-: Wtedy są soczyste.
Anna12_03
05-08-2007, 01:27
Co to są te nowe Superie 400 (CH10) o których piszesz ?
Ja robilem tam na Kodaku 200 Color+
Po wywolaniu na papier byłem super zadowolony. Skany (niestety z papieru) masz tutaj: http://www.trekearth.com/members/zebrowski_artur/photos/Africa/Morocco/
Z Twojego zestawu szkieł najbardziej przydatne bedzie 70-200/4L
Baw sie dobrze
zeber
Co to są te nowe Superie 400 (CH10) o których piszesz ?
Obecnie xtra400 ma na krawędzi co jakiś czas symbol CH10 wypisany.
Dawniej w tym miejscu było widać ,,CH 7''. To chyba jakieś oznaczenie wersji czy nie wiem czego.
Te CH7 sprawowały się fajnie na 400, nowsze - CH10 jakoś tak inaczej... Ale wypstrykaj parę rolek, naświetl, prześwietl, niedoświetl (tylko pamiętaj która klatka jak była), to wszak nie drogie jest i sama zobaczysz.
Na tym, że to dość specyficzny materiał i można być niezadowolonym z efektów.
No to drążę temat: na czym polega ta specyficzność? Bo o ile mi wiadomo - to on nie wymaga żadnej czarnej magii ani podczas fotografowania, ani podczas wywoływania (o ile chemia w labie jest chemią a nie zupą sprzed 3 miesięcy, która szkodzi równo wszystkim kliszom)
Kłopot w tym, że wywołać dobrze ten materiał potrafi naprawdę niewiele labów, nawet wśród tych, które radzą sobie zupełnie dobrze w przypadku bardziej popularnych filmów.
Pracujesz w labie? Serio pytam.
J
Anna12_03
06-08-2007, 07:47
Ja robilem tam na Kodaku 200 Color+
Po wywolaniu na papier byłem super zadowolony. Skany (niestety z papieru) masz tutaj: http://www.trekearth.com/members/zebrowski_artur/photos/Africa/Morocco/
Z Twojego zestawu szkieł najbardziej przydatne bedzie 70-200/4L
Baw sie dobrze
zeber
Świetne zdjęcia, jakimi szklami operowaleś w trakcie pobytu w Maroku i jaka najbardziej ogniskowa się sprawdza ?
70-200/4 nie mam ale może w odleglej przyszlości.
Mam jeszcze pytanie ( nie moje ,znalezone w portalu Travelbit ale które odnosi się do calego wątku )
"Poogladalem Twoje zdjecia z Maroka,fajne.Chcialem Cie zapytac czy duzym problemem jest fotografowanie ludzi?wlasciwie wszystkie relacje to potwierdzaja."
W Twojej galerii praktycznie są same portrety .
Jesli mozesz podaj kilka praktycznych rad odnosnie fotografowania
Pozdrawiam
Generalnie jest tak że jak nie jesteś natretny to wszedzie i kazdemu zrobisz zdjecie. Teraz sprawa jest ułatwiona z cyfrowymi aparatami, bo kazdorazowo mozesz pokazac modelowi jak wyszedl - a to otwiera juz furtke do sesji zdjeciowej. Jezleli natomiast przyjmiesz postawe: jestem duzy, jestem bialy i wszystko moge - to najprawdopodobniej obskoczysz kamieniem.
Objektywy nie byly super wyszukane: Tamron 75-300 (jako glowny) i Canon 28-135 IS
pozdrawiam
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.