Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Dylemat z obiektywem

Bonku5
01-05-2007, 00:03
Witam!

Mam dylemat ponieważ mam szkiełko EF 28-105 f/3.5-4.5 i zastanawiam się nad jego zmianą. A mianowicie mam na mysli 17-85 IS USM. Koszt to 1500pln - 580 zwrot od Canona. Zastanawiam się bo słyszałem dobre opinie ale nikt nie mógł mi ich porównać.

I moje pytanie czy jest on rzeczywiście lepszy od tego co mam? A chciałbym foty troszke lepszej jakości a niestety na L-ke mnie nie stać :(

Jestem amatorem, robię fotki "spacerowe", widoczki, itp Chciałbym szkło o dole podobnym do kita a 85mm by mi w zupelnosci wystarczylo.

Oczywiscie przeczytałem duuuzo artykułów na ten temat ale nie rozwiały moich wątpliwośći. Czy jest to lepszy obiektyw i wart zmiany??

Aha body 350d..

Z góry wielkie dzieki za odpowiedzi
Pozdrawiam

Kolekcjoner
01-05-2007, 02:18
Przede wszystkim to inny zakres. Jeśli potrzebujesz szerszego szkła to dla cropa 17-85 jest bardziej przydatny. Opinie o tym szkle są bardzo rozbieżne ale obecnie jest przewaga tych pozytywnych ze względu na polepszony ;) stosunek jakości do ceny :).

Bonku5
01-05-2007, 08:47
Rozumiem..

Pomijając już zakres ogniskowych z którego z nich "wychodzą" lepsze foty...
Pytam w ten sposób bo kiedyś będę chciał kupić 70-200 (ale to daleka przyszłość :P) i teraz chce całkowicie zastąpić kitowego.. Kiedyś go kupując
(28-105) miałem ten dolny zakres właśnie kitowym uzupełnić ale nie zdaje to egzaminu.
Zresztą jak ktoś powiedział to nie obiektyw (kit) to "słoik" :P

Po prostu czy może ktoś porównać jakość zdjęcia z tych dwóch szkiełek.. (zależy mi na ogólnej jakości nie tylko np na świetle) Czy czy jest sens wymieniać...

Bo na forum wyczytałem ze 17-85 beznadzieja inni znów piszą że bardzo dobry :/

Bingant
01-05-2007, 09:00
Jak chcesz jakieś sample, to dawaj namiary i określ przesłonę, odległość od obiektu, ogniskową, która Cię interesuje, czy może kilka różnych. Na 14 idę do pracy, więc się sprężaj. Mają być Rawy czy Jpegi?

Bonku5