Zobacz pełną wersję : Jaka drukarka do zdjęć?
W A3+ ultymatywną jakość oferują następujące drukareczki:
Epson R2880
Canon Pixima Pro 9500 MkII
HP Pro B8850/9180
Westfield
05-07-2010, 19:39
@furzyk: jeśli wydrukujesz jakieś zdjęcia na papierze foto, to będę bardzo zobowiązany za przykładowy skan :). Pozdrawiam!
teraz mam szczyt sezonu i kupa roboty ze slubami i studiem wiec jak tylko bedzie chwilka to porownam zdjecie z pliku ze zdjeciem z labu oraz zdjeciem z drukarki.
Westfield
05-07-2010, 22:50
Super, jestem bardzo ciekaw wyników. Pozdrawiam!
No wiec zrobilem kilka wydrukow czarnobialych na A4 lecz szczerze - nie chcialo mi sie odpalac drugiego kompa i ich skanowac (skaner do tego mam zepsuty i robi paski poprzeczne). Generalnie na tych zamiennikach na papierze mabitech A4 nie wyszlo to dobrze. Po usunieciu kolory ze zdjecia, dodaniu kontrastu i ok 3 godzinnym robieniu probek z roznym ustawieniem suwakow na zdjeciu w jasnych partiach wchodzilo za duzo magenty (np na albie i twarzy chlopca) a w cieniach wylazi zielen. Nijak nie jestem w stanie tego zmienic tak zeby tusze dobrze oddawaly odcienie szarosci. Na oryginalach z kolei na ustawieniach suwakow na zero kolor wychodzil lekko rozowy na fotkach czb lecz nie operowalem suwakami bo szybko sie tusz skonczyl. Z kolei na zamiennikach przy wylaczeniu kalibracji kolorow z poziomu sterownika (zdjecie czb) dominuje kolor niebieski i tez nie jest to fotka czb.
Czy zna moze ktos sposob zeby ip4700 do czb wykorzystywal WYLACZNIE czarny tusz ? Mysle, ze to by zalatwilo problem - moze bylaby ciut gorsza jakosc lecz przynajmniej w odcieniach czb. O ile z kolorem oko ludzkie jest w stanie stolerowac wieksze niedociagniecia o tyle czb po prostu musi byc czb i paradoksalnie o wiele trudniej jest ustawic poprawne odwzorowanie odcieni szarosci.
Westfield
19-07-2010, 18:08
Dzięki za relację, furzyk. Widzę, że z jakością zamienników różnie bywa. Nie wiem, czy jest sens inwestować w domowy lab. Chyba pozostanę przy tradycyjnej metodzie...
jak na moj gust - profesjonalny lab mozna olac jesli sie kupi... jakies noritsu :) Domowe atramentowki to zbyt wiele zachodu z zamiennikami, cissami (wiecznie czytam o problemach) - jak nie oryginal to zamiennik nie trzymajacy koloru. Osobiscie nie kupowalem drukarki zeby robic masowke dla klienta lecz zeby czasem druknac sobie zdjecie do prawka, paszportu, etykiete do etui dvd, wydrukowac plyte dla mlodych itp. Masowy druk zostawiam labowi.
jak na moj gust - profesjonalny lab mozna olac jesli sie kupi... jakies noritsu :) Domowe atramentowki to zbyt wiele zachodu z zamiennikami, cissami (wiecznie czytam o problemach) - jak nie oryginal to zamiennik nie trzymajacy koloru. Osobiscie nie kupowalem drukarki zeby robic masowke dla klienta lecz zeby czasem druknac sobie zdjecie do prawka, paszportu, etykiete do etui dvd, wydrukowac plyte dla mlodych itp. Masowy druk zostawiam labowi.
Profesjonalny lab można olać, jeśli się kupi dobrą drukarkę pigmentową z kasetami o dużej pojemności. Noritsu to zbyt wiele zachodu z chemią, kasetami z papierem, serwisem, potwornymi rachunkami za prąd, a do tego jakość w porównaniu z atramentówkami jest dość biedna, ilość mediów na których można odbijać to trzy podłoża na krzyż, a w dodatku proces mokry zatruwa środowisko naturalne.
na pewno masz racje, ja sie az tak nie znam lecz pewnie taki sprzet i tak sporo kosztuje wiec ile by trzeba drukowac (na wlasne potrzeby) zeby sie koszt zwrocil.
na pewno masz racje, ja sie az tak nie znam lecz pewnie taki sprzet i tak sporo kosztuje wiec ile by trzeba drukowac (na wlasne potrzeby) zeby sie koszt zwrocil.
Na pewno wyjdzie duuuużo taniej niż minilab ;) Fotografia to kosztowne hobby, niekoniecznie musi się zwracać.
Drukarka pigmentowa - parę tysięcy,
Perfekcyjne powiększenia ultymatywnej jakości, trwałości i w dodatku naturalne, organiczne i ekologiczne - bezcenne :lol:
Janusz Body
21-07-2010, 20:46
...
Drukarka pigmentowa - parę tysięcy, ...
A która z pigmentówek jest obecnie "grzechu warta" czyli A3+, duże zasobniki itp. ?
A która z pigmentówek jest obecnie "grzechu warta" czyli A3+, duże zasobniki itp. ?
Epson Stylus Pro 3880, A2+ 17", ale niech mnie ktoś poprawi, jeżeli się mylę, bo sam się rozglądam i celuję właśnie w tego Epsona. W UK można ją dostać za ok 800 funtów.
mam epsona stylus pro 3800 (3880 to nowsza wersja) - zdecydowanie polecam - świetny sprzęt - jedyny problem to tusze - a w zasadzie ich dostępność - w zasadzie sklep epsona z Niemiec na zamówienie sprowadza.. ale wydruki do A2 -na lepszym papierze jakość kładzie na glebę ;)
Janusz Body
23-07-2010, 15:54
A2+ jest mi raczej zbedna. A3 wykorzystywalbym niezmiernie rzadko.
@czornyj - rzuc jakiś konkretny model :) zupełnie nie śledzę rynku a muszę zmienić picme ip 5000 bo powoli pada.
salceson
25-07-2010, 11:56
miał ktoś może z was styczność z tą drukarką: PIXMA iX7000 ??
Warto kupować czy lepiej nazbierać kasę na "wyższy" model??
A2+ jest mi raczej zbedna. A3 wykorzystywalbym niezmiernie rzadko.
@czornyj - rzuc jakiś konkretny model :) zupełnie nie śledzę rynku a muszę zmienić picme ip 5000 bo powoli pada.
Pozwolę się wtrącić i poprzeć kandydaturę Epsona Pro3880. Drukarka jest genialna. Zapomina się przy niej o jakichkolwiek problemach utożsamianych z atramentówkami.
@czornyj - rzuc jakiś konkretny model :) zupełnie nie śledzę rynku a muszę zmienić picme ip 5000 bo powoli pada.
W A3+ niestety jest nędznawo - Epson R2880, Canon iP9500 MkII i HP B8850, 9180 Pro. Wszystkie oferują zabójczą jakość, z czego Epson i Canon bardzo ultymatywną. Problemem w tych drukarkach (Epson, Canon) są mikrotuszyki o pojemności 11ml, które eskalują koszt wydruku i czynią eksploatację upierdliwą. W HP jest zdecydowanie lepiej, ale też bez szału - tuszyki mają po 27ml, ale są też odpowiednio droższe. W zwiążku z powyższym ideałem jest Epson 3880, który jest jak na A2 naprawdę kompaktowy i gabarytowo niespecjalnie większy od R2880, ale ma już tuszyki o zacnej pojemności 80ml.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Pozwolę się wtrącić i poprzeć kandydaturę Epsona Pro3880. Drukarka jest genialna. Zapomina się przy niej o jakichkolwiek problemach utożsamianych z atramentówkami.
Nie zapomina się, bo np. drukarka ma prowadzenie papieru przy pomocy kółek, które na papierach powlekanych zostawiają tzw. "pizza wheels" - problem jest do obejścia, ale w dość mozolny i upierdliwy sposób. Denerwująca jest również strata atramentu podczas zmiany PK->MK i na odwrót - ale taki już urok Epsonek K3. Brakuje też możliwości podawania papieru z roli, ale pewnie nie chcieli kanibalizować sprzedaży 4880.
Nie zapomina się, bo np. drukarka ma prowadzenie papieru przy pomocy kółek, które na papierach powlekanych zostawiają tzw. "pizza wheels" - problem jest do obejścia, ale w dość mozolny i upierdliwy sposób. Denerwująca jest również strata atramentu podczas zmiany PK->MK i na odwrót - ale taki już urok Epsonek K3. Brakuje też możliwości podawania papieru z roli, ale pewnie nie chcieli kanibalizować sprzedaży 4880.
Miałem na myśli nieustające prążki, czyli zasychanie głowicy, ciągłe czyszczenie, dolewanie atramentów-zamienników upierdzielone łapy itp. Tzw "pizza-coś" słyszałem, ale nie doświadczyłem. Może mam za słaby wzrok. Wg moich wymagań i każdego kto je ogląda, wydruki są powalające. Niejeden zatwardziały zwolennik labów po obejrzeniu sceptycznym i nieprzekonanym okiem, długo szuka szczęki na podłodze.
Zobaczcie ten link....
http://www.youtube.com/watch?v=Cd1Z5LtagI8&feature=related
do drukarki epson r2880
niekończący się tusz :)
podobno 1/5 taniej drukowanie wychodzi niż oryginalne pojemniki z tuszem. A tusz ten sam co w oryginałach.
Miałem na myśli nieustające prążki, czyli zasychanie głowicy, ciągłe czyszczenie, dolewanie atramentów-zamienników upierdzielone łapy itp. Tzw "pizza-coś" słyszałem, ale nie doświadczyłem. Może mam za słaby wzrok. Wg moich wymagań i każdego kto je ogląda, wydruki są powalające. Niejeden zatwardziały zwolennik labów po obejrzeniu sceptycznym i nieprzekonanym okiem, długo szuka szczęki na podłodze.
Wydruki z pigmentowych Epsonów K3, Canonów Lucia i HP Vivera są ultymatywnej jakości i porównywanie ich z nędznymi popierdółkami wykonanymi w procesie mokrym zakrawa na profanację - 3880 nie stanowi tu wyjątku, prywatnie korzystam z większej 7880 i jakość (taka sama praktycznie w całej serii x880) urywa łeb z płucami. Generalnie w tej cenie, przy tej pojemności tuszów i przy tak niewielkich gabarytach nie można mieć lepiej, więc nie ma co wybrzydzać - lepsze są już tylko bycze plotery z podciśnieniowym prowadzeniem papieru o poszerzonym zestawie kolorantów - Epsony serii x900, Canony serii x300 i Hapeki serii Zx200.
Zobaczcie ten link....
http://www.youtube.com/watch?v=Cd1Z5LtagI8&feature=related
do drukarki epson r2880
niekończący się tusz :)
podobno 1/5 taniej drukowanie wychodzi niż oryginalne pojemniki z tuszem. A tusz ten sam co w oryginałach.
szczerze to jako użytkownik Epsona 3800 powiem że jak wydruk wychodzi 1/5 taniej czyli 20% taniej przy takich samych (teoretycznie) tuszach to zabawa nie jest tego warta .. co innego jakby koszt wynosił 1/5 oryginałów to już co innego..
z tego co słyszałem to to ciągłe zasilanie tuszem takie fajne wcale nie jest
do drukarki epson r2880
niekończący się tusz :)
podobno 1/5 taniej drukowanie wychodzi niż oryginalne pojemniki z tuszem. A tusz ten sam co w oryginałach.
Oryginalny tusz pigmentowy Epson UltraChrome K3 VM z R2880 to nanotechnologiczny majstersztyk - tego niestety nie podrobi byle chinol mieszający farbki patykiem w wiaderkach.
papcio chmiel
12-08-2010, 10:34
Witam.
Z ciekawością śledzę cały wątek aż do teraz, kiedy zaczyna mi się kończyć tusz.
Mam drukarkę Canon Pixma MP560 z wydruków jestem baaardzo zadowolony.
Po opiniach na temat zamienników zdecydowałem się kupić kartridże samoresetujące i tusze w butlach.
Wcześniej miałem HP5550 i kupowałem tusze z agaw, były OK.
Znalazłem ciekawą alternatywę (cenową) na
http://sklep.so.net.pl/index.php?cPath=6353,
oraz kartridże samoresetujące
http://sklep.so.net.pl/product_info.php?cPath=6365&products_id=96076
Napiszcie mi proszę czy ktoś już korzystał z ich usług, a jeśli tak to jak z jakością tych tuszy.
Tusze z Agawy są droższe, jeśli będę musiał to wezmę od nich, ale też nie wiem jak z ich jakością do MP560.
A jeśli nie Agawa i SoNet to może coś innego?
Z góry dzięki i pozdrawiam.
mam dziwny problem z canon selphy .
Na wydrukach jest biała kreska wzdłuż zdjęcia. Zawsze w tym samym miejscu.
co to może być.
Przygniotła mnie ilość porad:shock::lol:
Janusz Body
26-08-2010, 11:05
Selpy to termosublimacja. W tym miejscu co jest biały pasek zapewne "element grzejny" padł.
Selpy to termosublimacja. W tym miejscu co jest biały pasek zapewne "element grzejny" padł.
Dzięki Janusz !!!
Na Ciebie zawsze można liczyć !
Teraz jak już wiem to wydaje się to logiczne .
Jako że nie znam się na temacie drukarek foto proszę o radę.
Potrzebuję niezbyt drogiej drukarki z funkcją wykonywania nadruków na płytach.
Zdjęcia do formatu A4.
No i najlepiej jeśli byłaby tania w eksploatacji (np. tanie zamienniki lub zasobniki samo resetujące, albo coś w tym stylu).
Z góry dziękuję za pomoc.
niezbyt drogiej drukarki (...) tania w eksploatacji
Są to sprzeczne warunki.
Zamienniki, dolewanie itd komplikują obsługę, powodują problemy z opanowaniem koloru. Warto się pakować w takie systemy tylko przy naprawdę dużym obciążeniu drukarki.
Wczoraj kupiłem drukarkę CANON MP 640 i niestety mam z nią problem a mianowicie z tak banalnym tematem jak instalacja sterowników.
Podłączam drukarkę do USB uruchamiam instalację z załączonej do drukarki płyty instalacja rozpoczyna się i pojawia się komunikat o niezgodności sterowników z systemem. Klikam "mimo to kontynuuj" trzykrotnie bo tyle razy pojawia się komunikat i instalacja idzie dalej. Po pewnym czasie komputer uruchamia się ponownie wznawia się dalszy ciąg instalacji a następnie pojawia się komunikat z prośbą podłączenia drukarki do komputera. Mimo że drukarka jest podłączona do komputera nie jest niewykrywana a po włączeniu zasilania drukarki komputer resetuje się i pojawia się BLUE SCREEN.
Nie wiem o co chodzi.
Dodam że system to XP z SP2.
Proszę o pomoc bardzie doświadczonych.
.
Poszukaj najnowszych sterowników na stronie Canona.
Możesz też spróbować zainstalować drukarkę ręcznie - poprzez dodaj drukarkę i ręczne podanie ścieżki do sterowników na CD lub tych nowo ściągniętych.
Powodzenia! :-)
UUUUUUUdało się:!::mrgreen:
Zainstalowałem SP3 do WINDOWS XP, a potem tylko sterowniki do drukarki z płyty załączonej do drukarki i poszło. potem doinstalowałem sterowniki skanera i oprogramowanie do robienia wydruków na płytach i juz teraz cieszę się świetnej jakości zdjęciami.
...Nie wiem o co chodzi.
Dodam że system to XP z SP2.
Proszę o pomoc bardzie doświadczonych.
.
Zrób upgrade XP do SP3. Ze strony Canona zassaj nowy soft do drukarki.
Witam
Jestem przed zakupem drukarki do zdjęć. Mam do wydania 1100 zł. Chciałbym aby drukarka była stosunkowa tania w eksploatacji. Dziekuję za pomoc
Witam!
Przymierzam się do zakupu urz. wielofunkcyjnego: kwota do 800zł ( im mniej tym lepiej ), priorytet: jakość drukowanych fotografii 10x15 i a4 - nie będzie drukowane dużo więc plan jest tusze i papiery oryginał + wifi . No i tu mam problem czytałem potem oglądałem kilka urządzeń i nie wiem, które wybrać - na placu boju mam:
Opcja Epson: Epson px720wd (560zł) - vs epson px820fwd (780zł) (tutaj chyba skłaniałbym się ku px720wd bo chyba nie ma innych różnic oprócz lepszego wyświetlacza i faxu w px820fwd albo o czymś nie wiem :) )
Opcja Canon: nowa seria : MG6150 (650zł) (plusem może być szósty atrament "szary") MG5250 (470zł) - te 2 urz. niestety są dosyć nowe i nie wiele jest o nich w necie albo ewentualnie starszy model MP560 (480zł)
aczkolwiek czarny kolor obudowy jakoś do mnie bardziej przemawia ... :)
Rozumiem, że jakość fotek z urz. wielofunkcyjnych jest identyczna jak z np. tylko drukarek podobnej klasy typu epson p50 czy pixmy?
Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam !
[...]Opcja Epson: Epson px720wd (560zł) - vs epson px820fwd (780zł) (tutaj chyba skłaniałbym się ku px720wd bo chyba nie ma innych różnic oprócz lepszego wyświetlacza i faxu w px820fwd albo o czymś nie wiem :) ) [...]
Innych różnic raczej nie ma. Ja kupiłem Epson px720wd i muszę przyznać, że jestem z zakupu naprawdę zadowolony ;-)
Zamówiłem px720wd. Mam nadzieję, że też będę zadowolony :) A tak swoją drogą jak mają się te tańsze papiery epsona do tego premium bo na próbe zamówiłem premium ale zastanawiałem ile gorsze jest np. zwykły glossy . pzdr
...A tak swoją drogą jak mają się te tańsze papiery epsona do tego premium bo na próbe zamówiłem premium ale zastanawiałem ile gorsze jest np. zwykły glossy . pzdr
Różnic w kolorach pomiędzy premium 255g, a glossy 225g nie dostrzegłem, jest jedynie drobna w jednorodności faktury połysku powierzchni. Oczywiście w tym droższym jest lepiej, ale nie jest to jakaś diametralna sprawa, więc będę w przyszłości zamawiać 225.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Acha, jeszcze jedna sprawa: w menu drukarki odznacz domyślną "Dużą szybkość". Drukowanie foto w tej opcji może skutkować drobnymi ryskami na jednorodnych powierzchniach zadruku. Po odptaszkowaniu jest ok.
Zamówiłem też białe płyty CD ritek'a do zadruku. Na dniach będę miał pierwsze wrażenia na ten temat.
Zaletą PX720 jest świetny podajnik do płytek. Jakość odwzorowania barw nie powala, natomiast po oprofilowaniu jest ok.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
...tzn. jakość odwzorowania barw na płytkach, bo oczywiście np. na Premium Glossy z użyciem fabrycznego profilu ICC w świetle dziennym jest super. Trzeba tylko odczekać parę chwil bo barwnik dość długo stabilizuje się na papierze.
Czy jest ktoś użytkownikiem drukarki Canon IP 4850? Jeśli tak to prosiłbym o podzielenie się swoimi wrażeniami. Dziękuję i pozdrawiam
Dzięki za podpowiedzi, następnym razem spróbuję na zwykłym glossy i porównam bo jednak różnica w cenie jest spora . Pozdrawiam
Dzięki za podpowiedzi, następnym razem spróbuję na zwykłym glossy i porównam bo jednak różnica w cenie jest spora . Pozdrawiam
Ja między Glossy a Premium Glossy widzę wyraźną różnicę i teraz używam tylko i wyłącznie tego drugiego...
ryszard_p
21-12-2010, 10:57
Co to moze byc ?
W sobote kupilem drukarke "Epson PX 720 WD". Zaraz wykonalem kilka probnych zdiec na papierze ktory byl w zestawie. Efekt , jakosc jak najbardziej OK.
Nastepnie w poniedzialek chcialem drukowac kolejne zdiecia i tu - male zaskoczenie, pierwsze zdiecie z drukarki wychodzi juz lekko rozmazane.
Jak wzialem zdiecie w pozycje pionowa, atrament zaczal lekko splywac ( po 24 godz. nandl jes mokre ).
Nastepne zdiecie byly juz OK.
Czy ktos z Was juz cos takiego "przerabial" ?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
.........( po 24 godz. nandal jest mokre )........
HurricanE
21-12-2010, 11:45
Włożyłeś papier niewłaściwą stroną - tylko jena powierzchnia jest chłonna z drugiej efekt będzie taki jak opisałeś.
Lukasz
Mr_Black
21-12-2010, 14:56
Czy któryś z szanownych forumowiczów posiada Epsona 1400 z jakimś zestawem stałego zasilania? Chętnie porozmawiałbym na ten temat / zobaczył efekt. Bardzo mi zależy bo mam dość zabawy z labami. Aczkolwiek tysięcy zdjęć nie drukuję. Mile widziane woj mazowieckie :mrgreen:
Czy któryś z szanownych forumowiczów posiada Epsona 1400 z jakimś zestawem stałego zasilania?
Są tacy. Nawet im robiłem profile pod te atramenty. Cudów nie ma, ale tragedii też.
Mr_Black
21-12-2010, 15:11
Są tacy. Nawet im robiłem profile pod te atramenty. Cudów nie ma, ale tragedii też.
A czy mógłbyś rozwinąć zwrot "cudów nie ma"? Moja IP4200 już odmawia posłuszeństwa i czeka mnie zakup czegoś lepszego. Nie chcę inwestować w bardzo drogi sprzęt. A ciss mnie mocno interesuje, ale muszę sobie obliczyć i zebrać informację skąd brać tusz, może jakiś polecisz, jaki papier. Skoro z niejednym takim forumowiczem miałeś okazję porozmawiać, to jaki wyszła średnia żywotność takiego zestawu. Głowica do E1400 kosztuje 800 zł mniej więcej w razie co.
A czy mógłbyś rozwinąć zwrot "cudów nie ma"?
Trzeba pamiętać że R1900 ma jeden czarny, co nawet na oryginałach nie daje ładnych przejść w delikatnych odcieniach i neutralnych szarości. Na zamiennikach nawet najlepszych jest jeszcze gorzej.
Druga sprawa to zapowietrzanie układu, rozwarstwianie nośnika i pigmentu, zasychanie, duże zużycie atramentu na konserwację. CFS to rzecz do pracy ciągłej. Przy sporadycznej upierdliwość zaczyna przeważać nad oszczędnością.
Mr_Black
21-12-2010, 15:29
Trzeba pamiętać że R1900 ma jeden czarny, co nawet na oryginałach nie daje ładnych przejść w delikatnych odcieniach i neutralnych szarości. Na zamiennikach nawet najlepszych jest jeszcze gorzej.
Druga sprawa to zapowietrzanie układu, rozwarstwianie nośnika i pigmentu, zasychanie, duże zużycie atramentu na konserwację. CFS to rzecz do pracy ciągłej. Przy sporadycznej upierdliwość zaczyna przeważać nad oszczędnością.
Rozumiem, że w R 1400 jest tak samo.podobnie (jeden czarny i przejścia nieidealne). Upierdliwość, bardzo tego nie lubię. Jak często się to dzieje, jakie czynności wtedy trzeba wykonać żeby uruchomić całość?
Druga sprawa, czy jest sens zakładać jakiś cis do IP4200 składający się z samych czarnych tuszy - do druku czarno-białych fotografii. Kiedyś coś mi się o uszy obiło.
Tak czy inaczej skupiam się nad rozwiązaniem problemu korzystania z labów. Co byś radził?
W R1400 jest tak samo. Upierdliwość pojawia się jeśli drukarka nie chodzi co dzień. Wystarczy z reguły kilka dni przestoju i coś*przysycha. Przy CFS/CISS normą jest że drukowanie zaczyna się od czynności przeczyszczenia głowic. Idzie na to 1ml atramentu z każdego zbiornika i zapełnia oczywiście pochłaniacz.
Alternatywa dla labu? Bezbsługowość, względnie niskie koszty (ok 1 zł + papier) i jakość powodująca opad szczęki to Epson Pro 3880.
Mr_Black
21-12-2010, 15:59
W R1400 jest tak samo. Upierdliwość pojawia się jeśli drukarka nie chodzi co dzień. Wystarczy z reguły kilka dni przestoju i coś*przysycha. Przy CFS/CISS normą jest że drukowanie zaczyna się od czynności przeczyszczenia głowic. Idzie na to 1ml atramentu z każdego zbiornika i zapełnia oczywiście pochłaniacz.
Alternatywa dla labu? Bezbsługowość, względnie niskie koszty (ok 1 zł + papier) i jakość powodująca opad szczęki to Epson Pro 3880.
Opad szczęki owszem ale spowodowała go cena drukarki. Na chwilę obecną na taki wydatek nie mogę sobie pozwolić. W krótkim podsumowaniu, pchać się w r1400 + stałe zasilanie mając daleko lab i chęć przyspieszenia swojej pracy poprzez drukowanie w domu czy jednak nie. Jeśli tak, to jaki system i tusze do zamontowania być polecił - w końcu masz praktykę.
ryszard_p
21-12-2010, 18:16
Włożyłeś papier niewłaściwą stroną - tylko jena powierzchnia jest chłonna z drugiej efekt będzie taki jak opisałeś.
Lukasz
Dziekuje za info.
Zgadza sie .
HurricanE
22-12-2010, 00:21
Opad szczęki owszem ale spowodowała go cena drukarki. Na chwilę obecną na taki wydatek nie mogę sobie pozwolić. W krótkim podsumowaniu, pchać się w r1400 + stałe zasilanie mając daleko lab i chęć przyspieszenia swojej pracy poprzez drukowanie w domu czy jednak nie. Jeśli tak, to jaki system i tusze do zamontowania być polecił - w końcu masz praktykę.
Ja mam R1400 + Ciss i tusze Trigon INK. Niestety zdjęcia nie są ok. Przejścia i tony to jedno ale barwy to inna sprawa. Chciałem nawet zrobić profil. Ale to upierdliwe bo dla każdego papieru trzeba osobny robić a mam papier psona hp i oyster.
Foty CB wychodzą miód. Ale kolor to już trzeba kombinować.
Łukasz
Opad szczęki owszem ale spowodowała go cena drukarki.
Jeśli ktoś rzeczywiście ma potrzebę drukowania zdjęć to wcześniej czy później kończy na takiej maszynce. Tyle że ona kosztuje wówczas swoją cenę + wcześniejsze eksperymenty.
Mr_Black
22-12-2010, 13:24
Jeśli ktoś rzeczywiście ma potrzebę drukowania zdjęć to wcześniej czy później kończy na takiej maszynce. Tyle że ona kosztuje wówczas swoją cenę + wcześniejsze eksperymenty.
Tu bym się trochę spierał, bo jeśli ktoś ma potrzebę śmigania 300 km/h nie zawsze kończy na Pagani Zonda :)
Ale wracając, pójdę w inną stronę. Nie potrzebuje właściwie formatu A3. Co Pan powie o Epsonie P50 plus CIS plus dobry tusz (właśnie czy Trigon Ink to dobry wybór - kolega parę postów wyżej pisał) + profil dla konkretnego papieru. Dałby radę?
Zaznaczam, zależy mi głównie na poprawności kolorów, więc stały ten sam dostawca tuszu, papieru jeden do 3 profili rożnych papierów.
grzechol54
22-12-2010, 20:18
dokladnie canon,sam posiadam ip4500 i jestem bardzo zadowolony-koszty wydruku sa rozne
TylerDurden
26-12-2010, 10:42
Mógłby mi ktoś doradzić w wyborze drukarki? Zastanawiam się pomiędzy 2 modelami: Canon Pixma iP4850 a Pixma MG5150. Zależy mi głównie na jakości zdjęć, prawidłowym odwzorowaniu kolorów no i koszcie wydruku (chociaż w przypadku drukarek Canona te różnice pomiędzy modelami są pewnie niewielkie). Dodatkowo model MG5150 jest teraz w promocji z 379 PLN na 339 PLN a do tego ma jeszcze możliwość kopiowania i skaner.No ale chciałem się poradzić bardziej doświadczonych osób w tej dziedzinie.
Mógłby mi ktoś doradzić w wyborze drukarki? Zastanawiam się pomiędzy 2 modelami: Canon Pixma iP4850 a Pixma MG5150.
Jeśli ograniczasz się do tych modeli to kup MG5150 (w Komputroniku po 303zł)
Jednak nie nastawiaj się na super jakość. Obie mają tylko 5 tuszy.
Zależy mi głównie na jakości zdjęć, prawidłowym odwzorowaniu kolorów
Nie ma mowy o prawidłowym odwzorowaniu kolorów w cmyku.
Odbitki zaczynają wyglądać poprawnie na drukarkach z min 9 tuszami.
krismikolow
02-01-2011, 12:05
Ja na Twoim miejscu rozejrzał bym się za Epsonem P50. Cena podobna,tuszy 6 a co niektórzy z forum chwalą sobie ten sprzęt. Nawet tusze nie oryginalne dawają lepsze wydruki niż niektóre laby.
Do Epsona P50 bardzo łatwo kupisz i zamontujesz system stałego zasilania w tusz. Kolory ma średnie a kontrast słaby . Nie bardzo nadaje się do druku zdjęć makro.
Czy może mi ktoś polecić drukarkę RGB ?
Czy może mi ktoś polecić drukarkę RGB ?
a możesz sprecyzować o co chodzi? chcesz kupić drukarkę która ma 3 tusze : Czerwony, Niebieski i Zielony?? po co?
Odbitki zaczynają wyglądać poprawnie na drukarkach z min 9 tuszami.
Tak? To proszę wydrukować sobie Pantone295. ;)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Czy może mi ktoś polecić drukarkę RGB ?
Każda drukarka bez RIP jest urządzeniem RGB.
Tak? To proszę wydrukować sobie Pantone295. ;)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Każda drukarka bez RIP jest urządzeniem RGB.
Ad1 Poprawnie nie znaczy że może wszystko.
Ad2 Potrafi przetwarzać RGB ale nie drukować
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Znalazłem w photoshopie Pantone 295 ec . czy to taki mocny granat?
Znalazłem w photoshopie Pantone 295 ec . czy to taki mocny granat?
Tak. Jak logo PKO. Proszę spróbować to wydrukować na dowolnej drukarce.
Sprawdziłem w PS alarm przestrzeni kolorów i akurat ten kolor mogę drukować:)
Sprawdziłem w PS alarm przestrzeni kolorów i akurat ten kolor mogę drukować:)
Ja na swojej też. Tylko że po wydrukowaniu ni hu, hu, nie przypomina tego z wzornika Pantone. Z monitorem się zgadza a jakże...
A jakich profili użyłeś?
:) To żart?
nie. Jaki profil icc?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Albo inaczej . Jaką masz drukarkę?
nie.
Chyba jednak tak. Nie ma znaczenia jaki się użyje profil. Nie tu leży problem. Aby wydrukować takie wredne rzeczy jak ów Pantone trzeba zmienić urządzenie wyjściowe z RGB na CMYK. Słowem zamiast sterownika drukarki i profilu, materiał przgotować jako CMYK i wysłać do RIP'a.
Więc masz drukarkę cmyk?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Jeśli tak to nie fakt . Tego koloru nie wydrukujesz
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Ja pytałem o drukarkę, która jest w stanie wydrukować gamut AdobeRGB
Więc masz drukarkę cmyk?
Kilka słów wstępu: Drukarki są z punktu widzenia sterownika urządzeniami RGB, pomimo że drukują atramentami/tonerami CMYK. Robi się tak dlatego, że monitor jest RGB i w ten sposób najłatwiej uzyskuje się zgodność kolorystyczną. Brudną robotę, konwersję RGB->drukarka robi sterownik i algorytmy w nim zaszyte. Jest bardzo ograniczona możliwość wpływania na ich zachowanie. Stąd kolory źle konwertowalne z RGB nie wychodzą na dobrze wydrukach. Aby uzyskać kolory drukarskie, do których Pantone się jak najbardziej zalicza, robi się cały proces konwersji krok wcześniej. Symulację RGB->CMYK robi się na monitorze a drukarkę steruje alternatywnym "sterownikiem", który jest transparentny dla materiału. Jest to o tyle istotne, bo ten sam materiał idzie na duże maszyny i nie można sobie pozwolić na konwersje poza kontrolą.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Ja pytałem o drukarkę, która jest w stanie wydrukować gamut AdobeRGB
Epson Pro 4900, 7900, 9900, 11900.
Sprawdziłem epsonowski profil ''epson_mk_solution pyramid'' i PS nie wyświetla alarmu dla tego koloru wiec powinien sie wydrukowac.Dziwne
11900 ?? czy Pan wie o czyms o czym ja nie wiem ?? kiedy bedzie dostepne??
I po co dla 9900 konwertować do cmyk skoro ta maszynka ma wieksze mozliwosci
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
To prawie jak podłaczenie Bluraya do starego ruskiego Rubina
Sprawdziłem epsonowski profil ''epson_mk_solution pyramid'' i PS nie wyświetla alarmu dla tego koloru wiec powinien sie wydrukowac.Dziwne
Nadal nie rozumie Pan problemu. Szkopuł w tym, że są kolory zapisane jako RGB których nie można 1:1 przeliczyć na CMYK. Mówiąc inaczej najbliższy podobny kolor CMYK'owy będzie miał całkiem inne koordynaty RGB. Bład jest w konwersji a nie gamucie.
11900 ?? czy Pan wie o czyms o czym ja nie wiem ?? kiedy bedzie dostepne??
Słuchy chodzą, że niebawem. Epson zmienił już prawie całą linię.
Ale po co na cmyk . Epson 9900 nie jest drukarka cmyk
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Swoją droga ciekawe czy konwertujac zawsze na cmyk drukarka bedzie uzywac koloru ''orange'' jaki posiada?
Jest drukarka CMYK drukuje kolorantami CMYK i przy uzyciu rip'a staje sie pelnoprawna drukarka CMYK. Swiat nie konczy sie na druku zdjec i trzeba miec kontrole jak sie drukuja pewne kolory zeby np loga nie wychodziky inne.
Jak wyjdzie 11900 i cena bedzie zblizona do 11880 to bedzie istny KILLER
A ja myslalem ze ma nie 4 kolory tylko 11 :)
OK ale z zalozenie sa to kolory Cmyk plus jasniejsze odpowiedniki plus kolory specjalne. Po za tym mozna nia bezproblemu sterowac w trybie CMYK przez RIP a chyba kazdy ogolny RIP obsluguje EPSONY
moze to drukarka cmyko bo ma tusz C13T636A00 (orange) .i
Kazda drukarka jest z zalozenia drukarka CMY (celowo napisalem CMY a nie CMYK) nie ma innej mozliwosci bo drukarki wykorzystuja substraktywny sposob mieszania barw czyli uzywaja Cyjanu Magnety i Zoltego do uzyskiwania barw jednak tusze i barwniki nie sa doskonale wiec dodano czarny, kolory typu light i kolory dodatkowe jak wspomniany wczesniej orange.
Druga sprawa to sterowanie mozna wysylac RGB albo CMYK i tutaj ta drukarka dziala i tak i tak.
I po co komu taka drukarka skoro wrzuca w nią tylko pliki w cmyku?
A co jest zlego z tymi plikami w CMYK'u??
Pliki cmyk - ok przełknie i wydrukuje bez błędu
Ale nie da rady wydrukować rgb
Mówię o gamucie. zgadza sie?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
A co jest zlego z tymi plikami w CMYK'u??
Mały gamut
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Ponawiam pytanie .
Czy są drukarki oddające gamut kolorów rgb?
Nie ma gamutu kolorow RGB lub CMYK.
Gamuty moga byc przestrzeni barwnych i tak jak napisal Tom01 AdobeRGB kryja drukarki epson seri x900 np. Jesli bedziesz mial profil tej drukarki jako drukarki CMYK to jezeli przekonwertujesz swoj plik do tego profilu nie uwalisz gamutu.
Czy są drukarki oddające gamut kolorów rgb?
Nie ma.
A wtu twierdzą ze sąhttp://www.centrumpapieru.pl/cena,8000,canon__imageprograf_ipf8300.html
Filmik na dole Czas4:40 i 6:25
Ave, Amen, Bogu niech beda dzieki ze Czornyj sie zjawil
A wtu twierdzą ze
Nie ma żadnego urządzenia technicznego potrafiącego zarejestrować/zreprodukować RGB i prawdopodobnie nigdy nie powstanie. Może chodzi Panu o jakąś przestrzeń syntetyczną opartą o model RGB, np sRGB, AdobeRGB.
Btw w tym filmiku tylko twierdz ze mozna AdobeRGB pokryc.
Faktycznie, ilość herezji tutaj jest już dość spora.
Drukarki są urządzeniami RGB, bo sterowane są za pomocą koordynatów RGB. Wcale nie wpływa to na ograniczenie ich przestrzeni barwnej i nie ma nic wspólnego z przestrzeniami RGB monitorów.
Praktycznie żadna drukarka nie kryje w całości ani przestrzeni sRGB, ani AdobeRGB bo jest to niepodobieństwem. Czy sterujemy nią koordynatami RGB czy CMY nie ma najmniejszego znaczenia, bo RGB to to samo co CMY, tylko wspak.
Przestrzeni CMYK używa się jedynie z jednego powodu - aby mieć wpływ na taktykę generacji czerni. W przypadku fotograficznych drukarek jest to jednak bez znaczenia, bo taktykę dobrał już producent posługując się wynikami wieloletnich badań, dopieszczając ją do perfakcji i na pewno zrobił to na tyle dobrze, że absolutnie nie należy się do tego wcinać.
Btw w tym filmiku tylko twierdz ze mozna AdobeRGB pokryc.
Twierdzą - więc można pokryć Adobe rgb.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Praktycznie żadna drukarka nie kryje w całości ani przestrzeni sRGB, ani AdobeRGB bo jest to niepodobieństwem.
Zadna drukarka nie kryje - więc nie można.
:confused: no teraz to już wiem wszystko .
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Prypomnielo mi się stare mądre przysłowie:
Jak na świętego Hieronima jest deszcz albo go ni ma
to pod koniec listopada pada albo nie pada :)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Jadziemy więc dalej:
Fotka 1. Przedstawia gamut adobe rgb
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img560.imageshack.us/img560/1787/gamutadobergb.jpg)
Fotka 2. to gamut epsona
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img267.imageshack.us/img267/2029/gamutepson.jpg)
Fotka 3. Adobe rgb i epson.
Co to oznacza?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img291.imageshack.us/img291/6853/gamutepsonvadobe.jpg)
To oznacza, że miałem rację. Epson 4900/7900/9900 jest obok Canona 6300/9300 najbardziej szerokogamutowy na świecie - ale gamut tych drukarek "rośnie" w nieco innych kierunkach. Do pokrycia AdobeRGB musieliby chyba użyć tuszy fosforyzujących.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
(oczywiście gamut drukarek "rośnie" w innych kierunkach niż gamut syntetycznych przestrzeni edycyjnych RGB)
Do pokrycia AdobeRGB musieliby chyba użyć tuszy fosforyzujących.
OK. Nie da się wydrukować fotki w kolorach Adobe RGB.
Mimo, że na filmie (gdzieś koło 4min40sec)twierdzą że jest to możliwe
http://www.centrumpapieru.pl/cena,8000,canon__imageprograf_ipf8300.html
PS
Wczoraj koło północy byłem już zmęczony i stąd nieporozumienia . Pisałem RGB a miałem na myśli Adobe RGB.
Pan na filmie wyraził się nieprecyzyjnie. Można posługując się przestrzenią AdobeRGB uzyskać na fotografiach drukowanych na tego typu drukarce znacznie lepsze nasycenie barw, ponieważ gamut takiego smoka znacznie wykracza poza sRGB. Natomiast nie oznacza to, że gamut drukarki dokładnie odpowiada gamutowi AdobeRGB lub kryje go w 100%, gdyż jest to niepodobieństwem.
gamut takiego smoka znacznie wykracza poza sRGB.
Tak więc ten smok:p Wydrukuje nam fotkę w sRGB Ale jeśli dostanie Adobe RGB to w kilku miejscach nie da sobie rady i zacznie pluć kolorem jaki jego zdaniem będzie tam prawie pasował . Zgadza się?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Jeśli kolor (patrz foto) zaznaczony czerwoną kropką w gamucie Adobe RGB znajduje się poza gamutem drukarki i nie ma jego 100% odpowiednika to zostanie on zastąpiony innym kolorem(prawie pasującym).
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img402.imageshack.us/img402/1858/gamutepsonvadobe1.jpg)
Mam rację?
Zostanie zastapiany takim kolorem w zaleznosci jakie odwzrowania uzyjemy przy przeksztalceniu barw do profilu drukarki. Strategie doboru tego koloru sa rozne dla poszczegolnych odwzrowan w przypadku percepcyjnego i relatywnie kolorymetrycznego bedzie to jak Pan napisal "prawie pasujacy" ale nasyceniowe odwzorowanie da juz inny efekt.
Tak? To proszę wydrukować sobie Pantone295. ;)
Czy to możliwe, że Jak twierdzi Tom01 na Epsonie 9900 nie da się wydrukować koloru Pantone295.
Mam profile tej drukarki i w Photoshopie ( Widok->Alarm) kolor 295 istnieje dla tej drukarki . Dlaczego po wydrukowaniu miałby wyglądać inaczej niż na próbniku Pantone? Według Tom01 oczywiście.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Moim zdanie powinien się wydrukować .Czyżby powodem była kalibracja drukarki/monitora.
A może stary, wyblakły próbnik?
Czy to możliwe, że Jak twierdzi Tom01 na Epsonie 9900 nie da się wydrukować koloru Pantone295.
Mam profile tej drukarki i w Photoshopie ( Widok->Alarm) kolor 295 istnieje dla tej drukarki . Dlaczego po wydrukowaniu miałby wyglądać inaczej niż na próbniku Pantone? Według Tom01 oczywiście.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Moim zdanie powinien się wydrukować .Czyżby powodem była kalibracja drukarki/monitora.
A może stary, wyblakły próbnik?
Epsony 4900/7900/9900 mają gamut optymalizowany pod dobre krycie palety Pantone i bez poradzą sobie z 295C - oczywiście na tyle, na ile precyzyjny będzie profil ICC mapujący przestrzeń barwną naszej drukarki.
W przypadku profesjonalnych RIP-ów do proofingu różnica jest tylko taka, że mają one możliwość optymalizowania precyzji profilu pod kątem konretnych walorów Pantone, jeśli jednak nasz profil RGB będzie wystarczająco precyzyjny, to osiągniemy nie gorsze rezultaty
Najnowsze oprogramowanie X-Rite do tworzenia profili oparte na silniku i1prism posiada możliwość iteracyjnego optymalizowania profilu pod konretne walory barwne, więc będzie można stuningować profil drukarki pod kątem biblioteki Pantone niegorzej niż w przypadku profesjonalnych RIP-ów.
Epsony 4900/7900/9900 i bez poradzą sobie z 295C
A jednak się da:razz:
Kolejne pytane :
Oglądałem kilka profili dla epsona i zauważyłem ogromne różnice między przestrzeniami dla papieru foto i dla płótna. Dlaczego dla płótna wygląda to tak słabo? Chodzi o kolor nośnika (płótno nie fest wystarczająco białe) ?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
I jeszcze jedno pytanie.
Tom01 nie uzyskał koloru 295 . Czy powodem było konwertowanie przez niego plików do cmyk zamiast do innej,szerszej przestrzeni barw?
To raz ze nie jest odpowiednio biale, a dwa to ze nie ma specjalnych powlok jak papiery foty.
Płótno zwykle jest matowe i mniej białe, dlatego zwykle uzyskuje się na nim gorszy kontrast i nasycenie. Podobnie jest w przypadku matowych papierów niepowlekanych. Największą objętość gamutu uzyskujemy na papierach powlekanych - zwykle ich powierzchnie oznaczane są jako błysk, połysk, półbłysk, półmat, jedwab, perła - zapewniają one najwyższą kontrastowość i klarowność barw.
To raz ze nie jest odpowiednio biale, a dwa to ze nie ma specjalnych powlok jak papiery foty.
Pomińmy biel i powłokę nośnika.
Co się stanie jeśli na płótno puścimy plik przygotowany dla przestrzeni dedykowanej papierowi foto
Tom01 nie uzyskał koloru 295 . Czy powodem było konwertowanie przez niego plików do cmyk zamiast do innej,szerszej przestrzeni barw?
Powodów mogło być sto i tysiąc - niekoniecznie był to Epson serii x900 z oryginalnym pigmentem K3, profil niekoniecznie był wystarczająco dokładny, pantoniarka niekoniecznie odpowiadała danej bibliotece PS, a wreszcie światło użyte podczas porównania niekoniecznie odpowiadało D50.
Powodów mogło być sto i tysiąc - niekoniecznie był to Epson serii x900 z oryginalnym pigmentem K3, profil niekoniecznie był wystarczająco dokładny, pantoniarka niekoniecznie odpowiadała danej bibliotece PS, a wreszcie światło użyte podczas porównania niekoniecznie odpowiadało D50.
Tom01 twierdził , że ma epsona x900 tusze do niego to k3 profil ''coś tam piramid'' dla papieru foto posiada barwę 295 . Powinien wiec drukować jak Pan Bóg przykazał i uzyskać ww kolor.
A o co chodzi ze światłem d50?
Jeśli ma Epsona, to już połowa sukcesu - pozostaje pytanie, czy pantoniarka była zgodna z biblioteką PS, czy aby np. nie wyblakła itp., czy jego profil drukarki precyzyjnie oddaje walor odpowiadający 285C itp.
Profile ICC liczone są dla iluminantu D50, więc barwy będą wyglądać tak samo tylko w przypadku światła możliwie zbliżonego do D50, w przeciwnym razie w postrzeganiu barw może namieszać metameryzm.
Profile drukarskie sa z reguly krecone dla standardowego iluminatu swietlnego D50 czyli dla swiatla o temperaturze 5000K.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Jak zwykle czornyj pierwszy :p
Profile drukarskie sa z reguly krecone dla standardowego iluminatu swietlnego D50 czyli dla swiatla o temperaturze 5000K.
Dla D50, czyli dla teoretycznego iluminantu światła dziennego o CCT 5000K. Światło o temperaturze 5000K to o ironio wcale nie musi być to samo co D50.
Alez jak najbardziej sie zgadzam, chcialem przyblizyc o co w tym D50 chodzi, o tym ze te swiatlo ma okreslony sklad spektralny i odpowiednio wysokie CRI nie wspominajac ;)
Ok d50 = 5000k . tego nie wiedziałem. Myślałem ,że to coś związanego z lustrzanką d50.
A co z drukiem na płótnie pliku zapisanego w przestrzeni dla papieru. Czy ktoś tak próbował? Może wyjdzie lepiej?
Nie wyjdzie lepie tylko gorzej a juz napewno nieprzewidywalnie. Plotno nie jest wstanie fizycznie zreprodukowac barw i profil to opisuje a nie determinuje, uzycie innego nic nie zmieni.
Nie wyjdzie lepie tylko gorzej a juz napewno nieprzewidywalnie.
Zostańmy przy nieprzewidywalnie . Skoro zaczynamy kombinować to nie spodziewamy się super efektów. Nigdy nie wiadomo co się komu spodoba.
Można sobie zawinszować płótno powlekane i efekty będą b. zbliżone do papieru foto.
Na 99,99% nie bedzie sie to podobalo.
Btw czornyj jakie plotna powlekane polecasz ja ostanio dostalem wzornik Lyson'a i calkiem ciekawie to wyglada.
Ciężko mi powiedzieć, używam matowych. Gdybym miał już kupić, to bym chyba łyknął Hahnemuehle Leonardo.
Można sobie zawinszować płótno powlekane i efekty będą b. zbliżone do papieru foto.
Można i tak .
A czy drukarka nie pluje tuszem w inny sposób na papier i w inny na płótno.
Inne grubość , tekstura, czas schnięcia wysokość głowicy od nośnika?
Dokladnie tak jest i to ustalasz wybierajac w menu drukarki rodzaj nosnika na jakim chcesz drukowac.
Albo w RIP'ie ustalaja ink limity, gcr i inne tego typu "bzdury"
Nie - drukując na powlekanym płótnie stosujemy nastawy dla papieru połyskliwego.
Domyślam się, że dla takiego extra płótna są też inne profile a nie te dla papieru foto
Generalnie jest tak ze producent papieru podaje instrukcje jaki rodzaj nosnika wybrac z menu drukarki. A profil najlepiej ukrecic indywidualny.
Domyślam się, że dla takiego extra płótna są też inne profile a nie te dla papieru foto
Dla każdego podłoża są inne profile. Choć akurat profil dla płótna powlekanego nie różni się jakoś wybitnie od papieru połyskliwego, drukarki pigmentowe są stosunkowo niewrażliwe na różnice podłoża.
Morał z tego taki:
1 Nie ma drukarek adobeRGB (jeszcze)
2 Kolor 295 znajdujący się poza Gamutem cmyk da się wydrukować
3 Już czas na obiad
A jednak się da:razz:
Nie zauważył Pan uwagi:
oczywiście na tyle, na ile precyzyjny będzie profil ICC mapujący przestrzeń barwną naszej drukarki.
Technicznie może się dać, praktycznie niekoniecznie bez specjalnych zabiegów raczej się nie uda.
Technicznie może się dać, praktycznie niekoniecznie bez specjalnych zabiegów raczej się nie uda.
Praktycznie jest to kwestia jakości papieru, profilu i oświetlenia.
Praktycznie jest to kwestia (...) profilu
O to, to... właśnie o tym pisałem.
Morał z tego taki:
2 Kolor 295 znajdujący się poza Gamutem cmyk da się wydrukować
Ja bym sie czepil jescze ze moze lezec po za jakims syntetycznym cmykiem ale napewno nie poza samy CMY.
Ja bym sie czepil jescze ze moze lezec po za jakims syntetycznym cmykiem ale napewno nie poza samy CMY.
To nie ma najmniejszego znaczenia poza jakim CMYK-iem się znajduje, istotne jest to, że leży w obrębie przestrzeni RGB mapującej przestrzeń barwną CcMmYOGllklkK Epsona.
I co to jest "sam CMY"? CMY, CMYK, RGB to tylko cyferki bez znaczenia, nabierają realnych wartości dopiero wtedy, gdy ich koordynatom przydzielimy wartości przestrzeni niezależnej. Istnieje niezliczona CMYK-ów i RGB-ów o niezliczonej ilości kształtów i pojemności, nie można więc mówić o gamucie "jakiegoś" RGB, CMY czy CMYK-a bez skonkretyzowania, o który konkretnie nam chodzi.
nie można mówić o gamucie "jakiegoś" RGB, CMY czy CMYK-a bez skonkretyzowania, o który konkretnie nam chodzi.
Sprecyzujmy więc dla tego wątku:
cmyk = coated Fogra39(ISO 12647-2:2004)
Alez ja dokladnie o tym mowie o skonkretyzowaniu o jakim CMYK'u mowimy.
Bede twierdzil ze pojecia CMY lub CMYK nalezy uzywac jako synonimu substraktywnego mieszania barw ktory z definicji ma nieograniczony gamut.
istotne jest to, że leży w obrębie przestrzeni RGB mapującej przestrzeń barwną CcMmYOGllklkK Epsona.
To warunek konieczny, acz niewystarczający. Aby dało się wydrukować konkretne barwy przekształcenie koordynatów barwnych poszczególnych pikseli obrazu na koordynaty urządzenia musi być przekształceniem liniowym. A nie jest. Nie bez powodu podałem Pantone 295 jako przykład.
Technicznie może się dać, praktycznie niekoniecznie bez specjalnych zabiegów raczej się nie uda.
To już ustaliliśmy . DA SIĘ ! koniec , kropka.
To już ustaliliśmy . DA SIĘ ! koniec , kropka.
Zatem stawiam skrzynkę piwa jak mi Pan przyśle wydruk i będzie się zgadzał z wzornikiem.
Skoro wiem już o wpływie nośnika na kolory nasuwa mi się kolejne pytanie:
Czy oglądając wizualizację gamutu kolorów dla płótna i papieru foto (różnica kolosalna)mam rozumieć, że drukarka do produkcji danego koloru używa innych proporcji tuszy ,czy zawsze drukuje to samo a wyniki są różna z powodu parametrów nośnika?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Zatem stawiam skrzynkę piwa jak mi Pan przyśle wydruk i będzie się zgadzał z wzornikiem.
Spróbowałby gdybym miał wzornik
drukarka do produkcji danego koloru używa innych proporcji tuszy
Dokładnie tak.
W tym przypadku chodzi o parametry nośnika - pigment wsiąka w nieregularną strukturę matowego podłoża, a jego otoczka nie tworzy jednolitej warstwy polimeru. W efekcie nie da się osiągnąć tak dobrej gęstości optycznej jak w przypadku papierów powlekanych.
Pewnie nie bo dla papieru foto byly uzyte ustawienia sterownika dla danego papieru foto i nastepnie zrobiony profil. A dla plotna pewnie uzyto w sterowniku innych ustawien (pewnie sa jakies dla plotn) i potem zrobiono profil.
oj chyba coś nie tak - niech pomyślę
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Keyzor raczej ma rację
Oczywiście, dla płótna są przygotowane inne linearyzacje, ale nie zmienia to faktu, że ile by tuszu nie nawalił, to tak dobrych gęstości optycznych i chrominancji jak na powlekanym nie uzyska.
Racje mam tylko w tym ze najprawdopodbniej uzyto innych ustawien sterownika, czyli bardzo generalnie rzecz ujmujac inne ilosci tuszu sa uzywane. Natomiast to bezposrednio nie wplywa na wielkosc gamutu bo zmiana ma na celu optymalizacje parametrow i "wycisniecie tego co najlepsze". Sama wielkosc gamutu wynika z tego co napisal czornyj.
Racje mam tylko w tym ze najprawdopodbniej uzyto innych ustawien sterownika, czyli bardzo generalnie rzecz ujmujac inne ilosci tuszu sa uzywane.
Ilości i proporcje składowych danego koloru
Byc moze nigdy nie wnikalem co ten sterownik wlasciwie ustawia napewno sa ink limity i sposob tworzenia czerni ale jak to dalej dziala to nie wiem
Jeśli zechcemy wydrukować kolor kremowy na płótnie, które jest dokładnie tego koloru jaki chcemy uzyskać, to drukarka zostawi pustą dziurę . Dla idealnie białego papieru będzie musiała dać w tym samym miejscu trochę tuszu.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Wniosek -dla różnych profili ten sam kolor mieszany jest inaczej
Jeśli zechcemy wydrukować kolor kremowy na płótnie, które jest dokładnie tego koloru jaki chcemy uzyskać, to drukarka zostawi pustą dziurę . Dla idealnie białego papieru będzie musiała dać w tym samym miejscu trochę tuszu.
Wniosek -dla różnych profili ten sam kolor mieszany jest inaczej
Przecież napisałem to Panu stronę wcześniej.
Jeśli zechcemy wydrukować kolor kremowy na płótnie, które jest dokładnie tego koloru jaki chcemy uzyskać, to drukarka zostawi pustą dziurę . Dla idealnie białego papieru będzie musiała dać w tym samym miejscu trochę tuszu.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Wniosek -dla różnych profili ten sam kolor mieszany jest inaczej
No pewnie, właśnie do tego służą profile - do odszukania konkretnego waloru barwnego w przestrzeni barwnej drukarki i wysłania takich wartości RGB, by ów profil na wydruku uzyskać. Oczywiście o ile dana barwa wogóle jest możliwa do uzyskania dla danego medium, w przeciwnym razie dobiera się coś, co daje w miarę zbliżony wizualnie efekt.
Przecież napisałem to Panu stronę wcześniej.
Upewniam się tylko czy dobrze zrozumiałem;)
(poprawka tzn. "by ów kolor na wydruku uzyskać". Brak możliwości edycji na tym forum coraz bardziej wqvia)
I proszę się nie denerwować, dopiero się rozkręcam z pytaniami.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Jaki wpływ na wydruk ma RIP?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Czy Photoshop jest dobrym RIPem?
Photoshop nie jest RIP'em.
http://www.signs.pl/article.php?sid=974
A tu twierdzą że jest?
Akipt nizej mowia co to prawdziwy RIP ;p
A tu twierdzą że jest?
Nie w znaczeniu o którym rozmawiamy.
Czym więc jest prawdziwy RIP?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
''Aby zasłużyć na miano RIPa nie wystarczy zamieniać obraz na mapę bitową - trzeba to robić lepiej niż zwykły sterownik czy uniwersalna aplikacja. ''
W skrócie - RIP jest w dzisiejszych czasach czymś najzupełniej zbędnym.
W skrócie - RIP jest w dzisiejszych czasach czymś najzupełniej zbędnym.
Dlaczego?
Tos pojechal po calosci. (choc w tematach o ktorych tu rozmawiamy 100% zgdody)
A co np z solwentami, lub uzywaniem epsonow do innych celow niz zostaly stworzone :P
Dlaczego?
Bo producenci doprowadzili swoje produkty do takiej perfekcji, że nie bardzo jest co poprawiać.
Bo producenci doprowadzili swoje produkty do takiej perfekcji, że nie bardzo jest co poprawiać.
Odpowiedź satysfakcjonująca :p
Tos pojechal po calosci. (choc w tematach o ktorych tu rozmawiamy 100% zgdody)
A co np z solwentami, lub uzywaniem epsonow do innych celow niz zostaly stworzone :P
Solvent to zupełnie inna broszka niż pigment. Drukarki pigmentowe zostały stworzone do druku proofingu i fotografii - w obu tych zastosowaniach można się obecnie z powodzeniem obejść bez RIP-a.
Dlaczego Pchotoshop nie jest RIPem?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Może sprecyzuję .
Mam w Photoshopie wtyczkę i drukuję bezpośrednio przez wciśnięcie ''eksportuj''
Dlaczego Pchotoshop nie jest RIPem?
RIP sensu stricte to usrojstwo, które rastruje obraz - tj. zamienia go na zbiór różnokolorowych kropek, planując w którym miejscu i w jakiej ilości wystąpią one na papierze.
W dawnych czasach, gdy linearyzacje i algorytmy rastrowania dostarczone przez producenta w sterownikach drukarki były "takie sobie" RIP-y służyły do uzyskania lepszej jakości i precyzji w odwzorowaniu barw.
Obecnie jakość uzyskiwana ze sterownika jest tak dobra, że RIP to strata (niemałych!!!) pieniędzy.
Mam w Photoshopie wtyczkę i drukuję bezpośrednio przez wciśnięcie ''eksportuj''.
Czyż w tym przypadku Photoshop nie robi za RIPA?
Czyż w tym przypadku Photoshop nie robi za RIPA?
Nie, bo nie steruje w 100% drukarką wskazujac jej, w którym miejscu ma wypluć kropkę danego koloru.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
RIP to jest coś co całkowicie zastępuje sterownik drukarki.
Co by było gdyby:
wysłać drukarce Canona plik z profilem Epsona?
Będzie coś z tego czy pogubi się całkowicie .
Może zacznie malować sufity?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Wiem że jestem upierdliwy.
Obstawiam, że na 99% wysra się koncertowo. Lepiej użyć profilu Canona dla podobnego rodzaju papieru, jak wspomniałem z przyczyn obiektywnych pigment jest dość niewrażliwy na niewielkie różnice w podłożach.
Co by było gdyby:
wysłać drukarce Canona plik z profilem Epsona?
Naprawdę trzeba Panu tłumaczyć takie banalne rzeczy?
Naprawdę trzeba Panu tłumaczyć takie banalne rzeczy?
A ma Pan duże doświadczenie w tego typu eksperymentach?
Powiem tak **** sie koncertowo to malo powiedziane, sterowniki canon'a sa tak sceptycznie nastawione do CM, ze jak kiedys porabalem ustawienia i w jednym miejscu za duzo wlaczylem CM to mi robilo pasek przez caly wydruk. Bylem tak ***** ze chcialem wyrwac CISS bo myslalem ze to jego wina, az mi moja polowica mowi: "darek ale jak mi tlumaczyles to mowiles ze tutaj ma byc bez CM".
Bardzo proszę o nie używanie przekleństw!
A ma Pan duże doświadczenie w tego typu eksperymentach?
Do zrozumienia czym jest profil nie potrzebne żadne doświadczenie. Powinien Pan już*po tej krótkiej dyskusji umieć samodzielnie na to pytanie odpowiedzieć.
sterowniki canon'a sa tak sceptycznie nastawione do CM, ze jak kiedys porabalem ustawienia i w jednym miejscu za duzo wlaczylem CM to mi robilo pasek przez caly wydruk.
A co to CM?
A co to CM?
Rany Boskie. Proszę więcej czytać a mniej pytać.
PS. CM - ColorManagement
Do zrozumienia czym jest profil nie potrzebne żadne doświadczenie. Powinien Pan już*po tej krótkiej dyskusji umieć samodzielnie na to pytanie odpowiedzieć.
Ja tu tylko grzecznie zadaje pytania.
Nie każdy wie wszystko jak Pan.
Nie ma też obowiązku odpisywania.
Ja tu tylko grzecznie zadaje pytania.
Do zasad "grzeczności" należy przede wszystkim użycie "szukaj" przed zadaniem pytania. Wie Pan co by było, jakby każdy na forum zadawał trywialne pytania?
Do zasad "grzeczności" należy przede wszystkim użycie "szukaj" przed zadaniem pytania. Wie Pan co by było, jakby każdy na forum zadawał trywialne pytania?
Szukałem o CM i wyniki wyszukiwania mówią tylko o centymetrach i rozmiarach druku .
Ponawiam pytanie.
Ponawiam pytanie.
http://www.google.pl/#q=color+management&num=100&hl=pl&biw=1320&bih=891&prmd=ivnsbl&lr=lang_pl&sa=X&ei=qKIoTfa0AdC38gOAu7WCAw&ved=0CBsQuAE&fp=a1e82c651317d057
CM to poprostu "zarzadzanie barwa" pod tym haslem prosze szukac infomacji.
Wielkie dzięki Panowie.
To chyba wszystko co chciałem wiedzieć.
Jaka obecnie na rynku drukarka A4 jest waszym zdaniem najlepsza do wydruku zdjęc i dlaczego jesli ktos wie to prosze bardzo
Epson R800 i długo, długo nic. To jest jedyna pigmentowa A4-ka.
Epson R800 i długo, długo nic. To jest jedyna pigmentowa A4-ka.
Z lakierem, chciałbym dodać. Znacznie poprawia połysk, szczególnie na papierach które matowieją mocniej zalane atramentem.
Z lakierem, chciałbym dodać. Znacznie poprawia połysk, szczególnie na papierach które matowieją mocniej zalane atramentem.
Co do zasady pigment - z uwagi na dużą wielkość molekuł - powoduje na papierach błyszczących zmatowienie i w ciemnych partiach tworzy brzydko wyglądające, mieniące się pod kątem placki (tzw. gloss differential i bronzing).
Aby temu przeciwdziałać używane są dwie technologie. W pigmencie Ultrachrome K3 cząstki pigmentu są mikrokapsułkowane w otoczkę z żywicy, która po nadrukowaniu cząstek polimeryzuje w jednolitą, gładką strukturę nadającą połysk partiom pokrytym pigmentem.
W Ultrachrome Hi-Gloss (stosowanym w R800 i R1900) nie stosuje się mikrokapsulacji, za to zalewa się całość lakierem dyspersyjnym. Nie jest to może w niuansach tak dobre rozwiązanie jak Ultrachrome K3, ale wygląda świetnie, dlatego R800/R1900 doskonale się sprawdzają w druku fotografii kolorowych.
jest jeszcze cos takiego jak Epson Stylus Photo P50 jak sie to ma do R800?
jest jeszcze cos takiego jak Epson Stylus Photo P50 jak sie to ma do R800?
P50 to 6-o kolorantowy barwnik, jakość zdjęć kolorowych b. przyzwoita na dobrych papierach powlekanych (błysk, połysk, półmat). Natomiast jeśli chodzi o B&W, podłoża grubsze, matowe, fineartowe to raczej nędza. Ogólnie tusze barwnikowe mają gorsze właściwości archiwalne i ostrość.
dzieki wielkie zdecydowalem sie na r800
Mr_Black
28-01-2011, 11:21
Czy któryś z kolegów kręci profile do drukarki w warszawie i okolicach?
Witam. Jestem tu nowy . Mam takie pytanko - jaką drukarkę polecacie drukarkę do zdjęć , zależny mi na bardzo dobrej jakości zdjęcia i nie za drogiej eksploatacji cena to tak do 1000zł , bardzo proszę o jakieś propozycję . Będę bardzo wdzięczny.
krzychul
07-02-2011, 02:08
Czy ktoś z szanownych kolegów, widział może wydruki z drukarki laserowej kolorowej Canon i-sensys LBP7200Cdn na papierze foto: np. na takim: http://allegro.pl/papier-foto-blyszczacy-do-druk-laser-200g-100a4-i1447007180.html , niestety u mnie w sklepach nawet próbnych wydruków nie mają. Może mógłby ktoś, wrzucić skan lub fotke wydruku.
zastanawiam się nad kupnem pixmy ip 4850. Ewentualnie myslę też o modelu wcześniej ip 4700. Czy ktoś korzystał z tych dwóch drukarek? Każda opinia na pewno pomoże mi podjąć decyzję.
A jak to wygląda w sensie opłacalności. Taki R800 niby miód malina ale ile zdjęć można na tych tuszach wyciągnąć, jakie koszty papieru ? Kiedyś sobie robiłem taką kalkulację do zupełnie innej drukarki foto to mi wyszło ponad 3 zł koszt druku jednego zdjęcia. To od tamtej pory dałem sobie spokój z takimi wynalazkami :)
ryszard_p
22-03-2011, 16:11
Epson stylus photo px720wd.
Czy ktos z szanownych kolegow urzywa zamiennikow odnosnie atramentu do w/w drukarki ?
Ewentualnie zna "zrodlo" zakupu orginalnego atramentu po korzystnych cenach ?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
...uzywa...(nie urzywa)
ja ostatnio kupiłem zestaw oryginałów na allegro po 40pln za komplet ;) - do px700w - to te same tusze.
zamienników używałem na poprzedniej drukarce. byłem bardzo zadowolony - jakość wydruku, zgodność kolorystyczna - po prostu super.
do czasu aż zobaczyłem zdjęcie wydrukowane rok wcześniej na zamiennikach - wszystkie kolory praktycznie zniknęły...
od tamtego czasu tylko i wyłącznie oryginał.
ryszard_p
22-03-2011, 17:25
...dziekuje.
Cenna informacja.
zastanawiam się nad kupnem pixmy ip 4850. Ewentualnie myslę też o modelu wcześniej ip 4700. Czy ktoś korzystał z tych dwóch drukarek? Każda opinia na pewno pomoże mi podjąć decyzję.
Mam tę pierwszą - sprawa wygląda tak: wydruk tylko na papierze Canona. Próbowałem na Kodaku i na jakimś tanim - zawsze lipa. Natomiast na Canonie rewelacja - i to nawet na tanich zamiennikach tuszy (oryginały już zeszły ze stanu). Nie umiem sobie ustawić profilu, więc z fotkami sporo kombinuję (mam problemy z zafarbem) - trzeba zwrócić uwagę, że tak prosto "z buta" to ta drukarka nie pojedzie odpowiednio.
Jeśli nie przeszkadzają Ci te ograniczenia, to drukarka godna polecenia - szybka, cicha, wydajna. Zdjęcia naprawdę o jakości jak z fotolabu.
Volatile
27-03-2011, 20:39
Krótkie pytanie do znawców tematu: IP4850 czy HP 8000? Zależy mi na dobrej jakości druku i, oczywiście, mniejszych kosztach eksploatacji. E może któryś Epson z systemem IRIS (www.irisink.pl). Używał tego ktoś?
Hapka serii Officejet Pro to najlepsza drukarka do zastosowań biurowych jaką miałem. PIXMA natomiast bardziej nada się do fotografii - nieco lepsza jakość, druk na płytkach itp. Pytanie do czego toto planujesz chcieć?
Epson Stylus Photo R2880...jesli zdjęcia maja wyglądać jak zdjęcia...
Epson Stylus Photo R2880...jesli zdjęcia maja wyglądać jak zdjęcia...
Jeśli zdjęcia mają rzucać na kolana, to liczy się tylko pigment Epson Ultrachrome K3 lub Canon Lucia. Niestety, nie są to rozwiązania budżetowe.
Volatile
28-03-2011, 03:24
Drukarka będzie wykorzystywana do fotek. R2880 zdecydowanie wykracza poza mój budżet. Nie chcę wydać więcej niż 500-600zł. Nie zależy mi też na wydruku A3. Obecnie skłaniam się ku IP4850, chyba, że jakiś Epson z systemem IRIS - o ile ktoś wyrazi pozytywną opinię na temat tego ustrojstwa.
KrzysiekT
28-04-2011, 09:49
Odświeżę trochę temat, ponieważ stoję u bram nieba zwanego "zadowalająca jakość wydruku".
Poczytałem trochę temat, i teoretycznie recepta jest prosta - Epson R800 + tusze Ultrachrome K3. Niestety, na razie nie chcę przeznaczać takich środków na zakup sprzętu - wolałbym swoją przygodę z drukowaniem rozpocząć z trochę niższej półki cenowej.
Myślę nad zakupem Epsona P50 + systemu CISS, konkretnie: http://allegro.pl/drukarka-epson-p50-ciss-300ml-trigon-eko-pakiet-i1573158828.html do tego papier http://allegro.pl/epson-papier-photo-glossy-promo-a4-40-ark-225gr-i1565130331.html
Moje pytanie jest takie: czy to wystarczy na dobry początek? :)
Moje wymagania nie są chyba trudne do spełnienia ;) Zamierzam drukować kotleciarskie zdjęcia do albumu rodzinnego, przynajmniej na początek. Format tylko jeden: A4 + 1,5cm białego marginesu po bokach. Nie cierpię małych odbitek, przyjemność z oglądania zaczyna się u mnie właśnie od formatu typu A4 czy 20x30. Dlatego rozważam system CISS. Następna sprawa to trwałość wydruku. Jaka jest realna trwałość zdjęcia wydrukowanego na takim zestawie? Zakładam oczywiście przechowywanie w albumie z kalką. No i najważniejsze na koniec. Jakość i wierność kolorów. Czy dysponując oprofilowanym NEC PA241W, do tego profil tuszu od gościa z aukcji (podobno jako jedyny udostępnia profil ICC na allegro ;) ) + profil papieru ze strony Epsona jestem w stanie to wszystko ładnie spiąć kolorystycznie i nie mieć na przykład brązowozielonej papki na ciemnych włosach? Myślałem też o zakupie kalibratora który pomógł by kalibrować tusz i papier, ale to tak bardziej wishful thinkin.
Czy jednak olać to wszystko i oddawać zdjęcia jednak do labów albo inwestować w R800 i lepsze sprzęty ;)
Powiem szczerze, że oddawanie do labów jest wkurzające na dłuższą metę. Zwłaszcza jeżeli robimy to wszystko tylko dla siebie i własnej satysfakcji. Sorry za przydługiego posta i z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Moje prywatne testy z papierami Ilforda i Permajet i tuszami Canona (wydruki leżą na parapecie już ok. 3 lata) wykazują, że wydruki nie blakną tak szybko jak odbitki z labu. Po 3 latach na parapecie wydruki sa "jak nowe" a odbitki z labu już nieco wyblakły.
Czy ten papier Ilforda, którego użyłeś do tych testów to Galerie Smooth Perl?
Mnie on, organoleptycznie, najbardziej "podchodzi", ale drukuję na Classic Pearl ze względu na deklarowaną przez Ilforda powietrzo- i światłoodporność, jakiej, w połączeniu z atramentem barwnikowym (podobno) nie daje Smooth Perl.
Opinia kogoś, o dużym stażu we współpracy z tymi papierami, mówiąca że to nieprawda, bardzo by mnie ucieszyła :)
KrzysiekT
28-04-2011, 22:07
Sorry za drugiego posta ale poczytałem cały dzień dzisiaj CB i podobne fora, i trochę mi się klaruje sytuacja:
Epson P50 + papier Epson Glossy Photo Paper (http://allegro.pl/epson-papier-photo-glossy-promo-a4-40-ark-225gr-i1565130331.html - dzisiaj dorwałem w Realu za 40 zł) + tusz. Potem zbiorcze profilowanie zestawu.
I tutaj największe pytanie jest o to jaki tusz wybrać. CISS jednak nie dla mnie (nie będę drukował więcej niż 50 A4 miesięcznie).
3 propozycje: 1. oryginały (drogo) 2. Lyson 3. Ink-tec i pokrewne.
Znalazłem jeszcze coś takiego: http://allegro.pl/uzupelnij-baki-tusz-epson-100ml-durabrite-claria-i1584797332.html warto się zainteresować?
Pozdrawiam.
Jakość i wierność kolorów. Czy dysponując oprofilowanym NEC PA241W, do tego profil tuszu od gościa z aukcji (podobno jako jedyny udostępnia profil ICC na allegro ;) ) + profil papieru ze strony Epsona jestem w stanie to wszystko ładnie spiąć kolorystycznie i nie mieć na przykład brązowozielonej papki na ciemnych włosach? Myślałem też o zakupie kalibratora który pomógł by kalibrować tusz i papier, ale to tak bardziej wishful thinkin. (...)
ICM jest tak skonstruowany, że profile zawsze "pracują" parami: wejście z wyjściem. Czyli jedna para: profil zdjęcia, np.sRGB (wejście) i profil monitora (wyjście).
Druga para: profil zdjęcia (wejście) i profil całego układu: drukarka + tusz + papier (wyjście).
Nie ma czegoś takiego jak profil tuszu czy profil papieru!
Bo niby jakim cudem, mierząc wydrukowane zdjęcie, możnaby stwierdzić ile w efekcie końcowym udziału miała drukarka, ile tusz a ile papier :-)
Słowem: nie da się w żaden sposób połączyć profila dla tuszu X na papierze Y + z profilem dla tuszu A na papierze B żeby uzyskać profil tuszu X na papierze B.
Co do kalibratora - wbrew huraoptymistycznym recenzjom - od tanich rozwiązań typu CM (ColorMunki) cudów bym nie oczekiwał (sam takiego używam :twisted:). Z oprogramowaniem firmowym daje bardzo "nierówny" profil: gradient szarości wydrukowany z takiego profila mieni się różnymi odcieniami. Z ArgyllCMS + 1300 pól testowych profil wychodzi całkiem równy ale... wychodzi wada samego CM - marna czułość - praktycznie wszystko z L* <20 jest dla CM "czarne".
Pomijając to, jeśli chodzi o odwzorowanie barw, to profil z CM jest całkiem znośny, o klasę lepszy od efektów kręcenia suwakami w sterowniku...i o klasę gorszy od profilu drukarka+tusz+papier, jakie czasem udostępniają producenci markowych papierów (oczywiście dla oryginalnych tuszy :sad:).
Na osiągnięcie neutralnej szarości składanej z CcMmYK nie ma najmniejszych szans. To można osiągnąć jedynie na drukarce z tuszem (tuszami) szarym.
Profilowanie drukarki to jak naciąganie za krótkiej kołdry: naciągnie się na głowę, to odkryją się nogi :wink: - na szarościach to zawsze wyłazi! Więc mimo najlepszego oprofilowania delikatny zafarb na ciemnych włosach w P50 to prawie pewna przypadłość ;-)
Pozwalam sobie trochę odkopać wątek. Otóż przyszła pora na wymianę drukarki w studio. Format oczywiście to już raczej A3+, budżet generalnie jest, wybór stanął jak na razie na 2 modelach - Canon Pixma Pro 9000 MkII i Canon Pixma Pro 9500 MkII - różnica w cenie między jedną a drugą to ok 600 pln, kwota przy tej cenie już raczej ma mniejsze znaczenie, jednak patrzące na specyfikacje na stronach canona, zastanawiam się, czy warto przepłacać i kupować 9500, czy spokojnie wybrać 9000. Wiem, ze różnica jest w rodzaju atramentów/pigmentów jakimi drukują te drukarki ale czy coś*jeszcze ? i czy ta różnica warta jest dodatkowej kwoty do wydania? Pytanie kieruje do Tych, którzy z obydwoma modelami mieli doczynienia, bądź znają wiecej różnic pomiędzy nimi :)
a czemu nie EPSON? stylus pro 3880 czy mniejsze to też fajne maszyny..
takiej drukarki nie kupuje się co miesiąc więc nie wiem czy zawężanie akurat do Canona ma sens.. Czornyja zapytaj co sądzi i to co powie potraktuj jako wyrocznię ;)
epson 3880 jest niestety już poza budżetem. Zastanawiałem się nad epsonem 2880 i 3000 - duży plus dla tych drukarek to możliwość druku z rolki. To co jednak najbardziej zainteresowalo mnie w Canonach to mozliwość druku na płutnie - czesto zlecam takie wydurki. Nie znalazlem w dostępnych mi informacjach na temat epsonów info o tego typu możliwościach, chyba ze ktoś z forumowiczów ma na tym polu doświadczenia.
Druk z rolki w Epsonach R2880 i R3000 to niestety makieta - dostępność rolek do tej drukarki jest nędzna i są drogie. Do profesjonalnych drukarek papier z roli jest tańszy niż arkusze i jest go od cholery.
Epsony R2880/R3000 drukują na canvasie podobnie jak 9500 MkII, ale Canon ma osobną głowicę do druku atramentem matowym, w Epsonach trzeba przekładać tuszyki (ręcznie lub z automatu). Problemem we wszystkich trzech jest wysoki koszt eksploatacji, tuszyki są małe i koszt 1ml atramentu jest znacznie wyższy niż w droższych drukarach profesjonalnych.
Canona 9000 olej jeśli planujesz druk na Canvasie - do tego najlepszy jest matowy pigment. Ogólnie warto iść w pigment - lepsze własności archiwalne, idealne B&W, możliwość druku na większej ilości mediów.
ryszard_p
07-05-2011, 08:54
...do chwili obecnej nie udalo mi sie znalezs sterownika do : epson stylus photo px720wd
pod Linux-a.
Byc moze ktos z Was ma info w temacie ???
Co do tuszów Claria do Epsona (mam PX710W) to używam zamienników Lyson Photonic. Po kalibracji efekty są właściwie identyczne z oryginalnymi tuszami. Cenowo jest całkiem korzystnie, kupowałem na inks.pl, jakby ktoś znalazł jakąś tańszą stronę to proszę o informację, właśnie mi się kończy powoli zapas ;-)
ryszard_p
08-05-2011, 08:06
Bruinen,
od jakiego czasu urzywasz tego tuszu ?
Zachodzi obawa, ze po uplywie roku lub dwoch kolory beda nieco inne...?
Dokładnie od 11 miesięcy, nie zauważyłem żadnej różnicy w kolorach, ale nie należę do osób które oglądają zdjęcia pod mikroskopem i badają kolorymetrem ;-) Nie drukowałem też tych samych zdjęć w dużych odstępach czasowych.
Przeczytałem prawie cały wątek i u progu zakupu łamię się między SP 1400 a R2880 (wychodzi na to, że epson jedyny słuszny). 1400 biorę pod uwagę, ponieważ na r2880 mogę nie dopiąć budżetu, z kolei 1400 to "tylko" atrament i obawa o trwałość odbitek. Ktoś kiedyś (chyba czornyj jeśli dobrze pamiętam) polecał połączenie zalet 1400 i r800 w postaci jakiegoś HP (nie pamiętam dokładnie modelu, chyba 8850 czy coś takiego), ale jest już niedostępny w sprzedaży. Co z dziś dostępnych modeli można by rozważyć u innych producentów, gdyby zawęzić parametry i ceny do połączenia epsona 1400 i r2880 o których wspomniałem na początku?
HP B8850 Pro i jej starsza siostra B9180 Pro zostały skillowane przez HP, który zdaje wycofywać się z rynku foto.
Na rynku domowych, pigmentowych A3plusek została tylko PIXMA Pro9500, która ostatnio mocno potaniała (z 3 tyś na 2,5tyś PLN). Tyle tylko, że Epson wprowadził na rynek SPR3000 zostawiając jednocześnie mniej ekonomiczną SPR2880 jako price fightera - jej cena została obniżona do 2 tyś PLN...
Alternatywą dla SPR1400 jest jeszcze prostsza pigmentowa SPR1900 w cenie ok. 1700PLN, tyle że przy obecnej cenie SPR2880 jej zakup nie bardzo się opłaca.
R1400 daje doskonałą jakość druku i przyzwoite jak na barwnik właściwości archiwalne, ale jej uniwersalność w porównaniu z pigmentówkami jest znacznie mniejsza - SPR2880 drukuje na znacznie większym spektrum mediów, nadaje się do zdjęć czarno-białych, druku na papierach matowych i ogólnie jest to potężniejsza broń fotograficzna.
Warto pamiętać, że wszystkie w/w drukarki są cholernie drogie w eksploatacji i nadają się raczej do drukowania okazjonalnego. Nieco taniej wychodzi SPR3000, choć też szału nie ma, zwiększona pojemność kaset (z 11ml w 2880 do 27ml w 3000) pociągnęła za sobą rozczarowująco wysoką cenę, więc oszczędności są raczej symboliczne. Sensowny poziom kosztów zaczyna się od Epsona SP3880 i (w szczególności) Canona iPF5100, ale to już inna półeczka.
Ok. Dzięki serdeczne czornyj za odpowiedź!
Zależy mi też na czarno-białych odbitkach. Koszt odbitek, no coż - do labu wysyłam ani dużo, ani mało. Pewno z drukarką na biurku będzie kusiło żeby drukować więcej i koło się zamyka. Dlatego po tygodniu ślęczenia nad potencjalnym wyborem zaczynam się zastanawiać czy to w ogóle ma sens...
Ale bardziej jestem na tak, niż na nie :), zatem szukam ciągle i dosłownie przed chwilą natknąłem się na R2000 epsona! jest w cenie ok. 2000 zł. Podobno to następca R1900 i jest wyposażona w tusze 17 ml. Gdzieś już ją testowano? Można coś powiedzieć ogólnie o jakości odbitek a szczególnie B/W z tej drukarki?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Już widzę że r2000 nie ma "szarego" pigmentu, więc może być z różnie z B/W :(
Zależy mi też na czarno-białych odbitkach.
W takim wypadku drukarka MUSI mieć trzy czarne. Inaczej z szarości nici.
No proszę, nawet nie zauważyłem :D
SPR1900 oferuje zupełnie przyzwoitą jakość B&W (wyraźnie lepszą niż w SPR1400) więc zapewne w SPR2000 będzie nie gorzej, ale SPR2880 to to mimo wszystko nie jest. Różnica w kosztach eksploatacji między 11ml tuszykami w 2880 a 17ml w 2000 zapewne imponująca nie będzie, a cena drukarek jest praktycznie taka sama. SPR2000 poleciłbym w ciemno do druku błyszczących fotografii kolorowych - dzięki lakierowaniu wydruków wychodzi to bardzo ładnie, natomiast jeśli myślimy o B&W i szerszym spektrum mediów, to skłaniałbym się ku SPR2880.
Można też ew. jeszcze chwilkę wstrzymać się z zakupem i poczekać na ewentualną odpowiedź Canona, PIXMA 9500 II jest już na rynku dość dłuuugo.
W takim wypadku drukarka MUSI mieć trzy czarne. Inaczej z szarości nici.
No tak, ale 3880 jest poza moim zasięgiem niestety...
jeśli myślimy o B&W i szerszym spektrum mediów, to skłaniałbym się ku SPR2880....
Można też ew. jeszcze chwilkę wstrzymać się z zakupem i poczekać na ewentualną odpowiedź Canona, PIXMA 9500 II jest już na rynku dość dłuuugo .
chyba racja, 11 a 17 ml to nie jest zmiana która by miała przynieść rewelacyjną poprawę. Na tapecie więc r2880 albo zupełnie budżetowo 1400...
A i opcja ze wstrzymaniem się jeszcze chwilę może też warta poważnego rozważenia. Dzięki za sugestie!
No tak, ale 3880 jest poza moim zasięgiem niestety..
2880 też ma trzy czarne. Jakość taka sama jak 3880, tylko koszty inne.
2880 też ma trzy czarne. Jakość taka sama jak 3880, tylko koszty inne.
Faktycznie, przeoczyłem! Zasugerowałem się koniecznością wymieniania photo black'a w zależności od zastosowanego nośnika. Dzięki za wyprostowanie.
WItam!
Poczytałem trochę o drukarkach, bo mam w zamierze coś zakupić dla siebie do stricto amarotskiego wyrduku własnych "dzieł".
Pierwsze pytanie: dlaczego tak mało tu na forum o drukarkach uwielbianego Canon, a tak dużo o Epsonach, gdy mowa o dobrej jakości? Czy faktycznie Epson tak dystansuje Canona, że nie warto w niego wchodzić?
2. z tego co tu widzę to polecacie zółtodziobom z tych leszych sprzetów epsona R800? potem pojawia się R2880. Czy ta 800 wystarczy dla zastosowań amatorskich? czy jednak? dołożyć do tej drugiej i jakie są średnie koszty eksploatacji tych obu drukarek? i jakie są zasadnicze różnice między oboma? czy tylko chodzi o jakość wydruku?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
WItam!
Poczytałem trochę o drukarkach, bo mam w zamierze coś zakupić dla siebie do stricto amarotskiego wyrduku własnych "dzieł".
Pierwsze pytanie: dlaczego tak mało tu na forum o drukarkach uwielbianego Canon, a tak dużo o Epsonach, gdy mowa o dobrej jakości? Czy faktycznie Epson tak dystansuje Canona, że nie warto w niego wchodzić?
2. z tego co tu widzę to polecacie zółtodziobom z tych leszych sprzetów epsona R800? potem pojawia się R2880. Czy ta 800 wystarczy dla zastosowań amatorskich? czy jednak? dołożyć do tej drugiej i jakie są średnie koszty eksploatacji tych obu drukarek? i jakie są zasadnicze różnice między oboma? czy tylko chodzi o jakość wydruku?
i jeszcze jak się ma do tych dwóch wyżej R1400?
Grzecznie pytac, a jeszcze grzeczniej dokleic sie do juz istniejacego watku.
Prosze uzywac szukajki: http://maciejko.net/cbsearch/
A co polecicie w cenie 1,5-2 tys.zł gdy priorytetem są zdjęcia-czarno białe? Zdjęcia robione analogowym średnim formatem, oczywiście na błonie b&w. Jaki też wybrać papier?
Do b&w osobiście nie bawiłbym się w drukowanie, a powiększalnik - odpada też etap skanowania.
Ja się przymierzam do EPSONA R3000, ma już ktoś może?
Czy w EPSONach komplet tonerów jest sprzedawany w zestawie z drukarką?
bo jeśli tak to:
SPR 2880: ceny od 2280zł (w tym ok.378zł za 9 tonerów a 11,4ml, aktualnie toner od 42zł)
SPR 3000: ceny od 2750zł (w tym ok.828zł za 9 tonerów a 25,9ml, aktualnie 1 toner od 92zł)
Czyli praktycznie wychodziło by na to samo, tak, jeśli chodzi o cenę drukarki, jak i cenę 1ml tonera
Dodatkowo:
„European Imaging and Sound Association (EISA)przyznała drukarce Epson Stylus Photo R3000 zaszczytny tytuł ‘European Printer 2011-2012’ w dorocznym rankingu najlepszych urządzeń audiowideo i prezentacyjnych. Oceniających zachwyciła jakość wydruków i prostota obsługi, przeznaczonej dla profesjonalistów i wymagających fotoamatorów, fotograficznej drukarki formatu A3+.”
Znaczy trza kupywać R3000…
strideer
28-08-2011, 01:18
Ja się przymierzam do EPSONA R3000, ma już ktoś może?
Ja mam.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Czy w EPSONach komplet tonerów
Niestety ani do R2880 ani do R3000 producent nie dodaje ani mililitra tonera. Ale na pocieszenie daje komplet atramentu. :)
...Ale na pocieszenie daje komplet atramentu. :)
OK...,dzięki, wlasnie to chciałem wiedzieć :-D
strideer
28-08-2011, 16:04
OK...,dzięki, wlasnie to chciałem wiedzieć :-D
A jakie właściwie jest Twoje pytanie? :-) Z jedną i drugą drukarką dostajesz pełen zestaw tuszów. W przeliczeniu atramenty kosztują dość podobnie z niewielką przewagą w kierunku R3000. Jak chcesz lepszy przelicznik to masz wyższy model 3880, gdzie pojedynczy zasobnik ma bodaj 80 ml, a kosztuje coś ponad 200 zł za sztukę. Tyle, że to jest już inna klasa cenowa. R3000 to doskonalszy sprzęt względem R2880 - masz opcję użycia papieru w roli, nie musisz ręcznie przekładać tuszów czarnych i zdaje się głowica ma większą rozdzielczość.
Janusz Body
28-08-2011, 16:08
....R3000 to doskonalszy sprzęt względem R2880 - masz opcję użycia papieru w roli, nie musisz ręcznie przekładać tuszów czarnych i zdaje się głowica ma większą rozdzielczość.
W R2880 z roli też można. Czarne tusze trzeba przekładac "ręcznie".
Witam.
Kupiłem drukarko-skaner Canona MG5150 i dziwi mnie, że po każdym wydruku (kartce) zawsze "mieli", czyści głowice czy parkuje, nie wiem. Jeśli po każdej kartce będzie się czyścić, to atrament skończy mi się szybciej niż zdążę przygotować zdjęcia do druku.
Pytanie co zrobić, żeby tak się nie zachowywała, może jakieś ustawienia?
Drukarkę mam parę dni, wydrukowałem 20 zdjęć 10x15 cm, 20 kartek A4 tekstu, a sterownik wykazuje zużycie połowy atramentu czarnego pigmentowego do tekstu i 1/4 CMY, czarny barwnikowy nie wykazuje zużycia.
foggy_lad
02-09-2011, 22:44
nawiazujac do pytania powyzej, czy ciagle wlaczanie i wylaczanie drukarki powoduje zuzycie atramentu? Czy lepiej by byla bez przerwy wlaczona? Orientuje sie ktos moze? Dla scislosci Epson P50.
Włączanie to mniejszy problem, ale mielenie/czyszczenie po wydruku każdej kartki, nawet gdy na kartce jest tylko kropka, to już chyba przesada. Drukarki dziś to dojne krowy, zamiast drukować to zużywają atrament i doją użytkownika.
ps. Od wczoraj wydrukowałem 8 zdjęć 10x15cm i już program pokazuje zużycie połowy atramentów CMY.
tomek1976
30-10-2011, 17:23
Jako, że mój dotychczasowy "hapek" wyzionął ducha, to zmuszony jestem, aby rozejrzeć się za jakąś nową drukarką. Zastosowanie, to przeważnie druk mono, głównie na potrzeby edukacyjne (konspekty itp.), przy okazji chciałbym raz na jakiś czas wydrukować w miarę przyzwoitą fotkę (max.A4). Co byście polecili? Budżet to wstępnie 500zł, z możliwością lekkiego powiększenia.
Z góry dziękuję za okazaną pomoc.
Jako, że mój dotychczasowy "hapek" wyzionął ducha, to zmuszony jestem, aby rozejrzeć się za jakąś nową drukarką. Zastosowanie, to przeważnie druk mono, głównie na potrzeby edukacyjne (konspekty itp.), przy okazji chciałbym raz na jakiś czas wydrukować w miarę przyzwoitą fotkę (max.A4). Co byście polecili? Budżet to wstępnie 500zł, z możliwością lekkiego powiększenia.
Z góry dziękuję za okazaną pomoc.
Polecam drukarkę laserową do druku mono a zdjęcia lepiej zlecić w fotolabie.
Sporadyczne drukowanie na drukarce atramentowej oznacza częste problemy z zatykaniem dysz a tym samym ogromne zużycie atramentu na czyszczenie. To prowadzi do gigantycznego wzrostu kosztu wydruku.
KrzysiekT
30-10-2011, 17:43
Do druku mono to polecam starego HP1100, oczywiście laser ;)
Jednak jeżeli zamierzasz drukować zdjęcia w formacie A4, to w tym budżecie zdecydowanie Epson P50 - stałem przed podobnym dylematem jakiś czas temu. Potem jak będzie kasa to tusze Lycosa, profilowanie u użytkownika czornyj i pożegnanie się z fotolabami :)
niechcemisie
02-04-2012, 13:31
Odświeżę temat.
Jaką drukarkę aktualnie w okolicach 500zł warto kupić pod względem oszczędności i jakości do wydruku zdjęć A4?
Zastanawiam się nad Epsonem P50 + CISS i tusze Trogin.
Będę wdzięczny za wskazówki.
gadget_zary
02-04-2012, 14:03
niechcemisie jeżeli nie będziesz niewiadomo ile drukował to ciss bym sobie odpuścił np. na rzecz wiecznych tuszy. Co do samej drukarki to chyba nic ciekawszego nie ma w tej cenie (sam mam zamiar ją zakupić - albo może L800 jak finanse pozwolą).
Mam tę drukarkę z CISS-em i do kartridży bym już nie wrócił. Tu raz zalejesz i masz spokój na pół roku, tusze w butlach w ogólnym rozrachunku też taniej wychodzą. Sama drukarka demonem szybkości nie jest (mam namyśli drukowanie z jakością foto) ale wydruki są jakościowo bardzo dobre. Jest też tacka do druku na płytach CD/DVD. Za te pieniądze lepszej alternatywy nie znalazłem.
niechcemisie
04-04-2012, 16:47
To właśnie chciałem usłyszeć :) Dzięki wielkie
Jest też tacka do druku na płytach CD/DVD.
Przy okazji jak o tym wspomniałeś. Czy płyty których uzywasz do nadruku są wodoodporne? Miałem jakieś matowe, teraz błyszczące ale gdy jest lato i ludzie mają wilgotne ręce delikwent który złapie płytkę nie tak jak potrzeba rozmazuję ją delikatnie. Brzydko to wygląda.
Jeśli chodzi o druk na CD/DVD/BD to ja zakupiłem odpowiednio przycięty papier do naklejania na płyty. Nie drukowałem jeszcze na gotowcach. Ten papier który mam sam naklejam na krążki, jest matowy więc nic się nie rozmazuje.
Kolekcjoner
20-04-2012, 01:54
Jeśli chodzi o druk na CD/DVD/BD to ja zakupiłem odpowiednio przycięty papier do naklejania na płyty. Nie drukowałem jeszcze na gotowcach. Ten papier który mam sam naklejam na krążki, jest matowy więc nic się nie rozmazuje.
Z naklejkami na płyty jest tak, że czasami niektóre odtwarzacze mają z nimi problemy - przyczyną jest zwiększenie masy płyty i minimalna niecentryczność co może powodować bicie w napędzie. Oczywiście teoretycznie korekcja błędów powinna to ominąć ale praktyka pokazuje, że nie zawsze jest tak różowo.
Z mojego doświadczenia (drukujemy setki płyt) wynika, że sporo zależy od podłoża. Po prostu niektóre nośniki są zbyt niskiej jakości.
ok 10 lat temu robilem nadruki na cd wlasna metoda - drukowalem na papierze samoprzylepnym a4 (kupowany na wage wychodzi taniej), duzym wykrojnikiem do skor wycinalem otwor w srodku wydruku, obcinalem z grubsza nadmiar papieru i wykorzystujac wycinak jako prowadnice przyklejalem papier dokladnie na srodku plyty. Nastepnie zyletka obcinalem papier idealnie po obwodzie. Metoda jak na tamte czasy byla bardzo tania, a przy odrobinie wprawy szlo szybko. Robilem w ten sposob sporo plyt reklamowych i nie slyszalem zeby komus ktoras nie poszla.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.