Zobacz pełną wersję : blokady eosa 20d - warunki eurogwarancji
king_nothing
26-01-2005, 23:18
Witam wszystkich,
mam eosa 20d w ktorym wystepuja (slynne na forum dpreview.com) lockup'y, aparat zawiesza sie i trzeba go resetowac wyjeciem baterii. Dzieje sie to bez zadnej reguly, na roznych trybach, z roznymi obiektywami i kartami CF. Aparat jest na eurogwarancji. Bylem juz z tym w serwisie (w Wawie na Zytniej) trzy razy!!! Za kazdym razem twierdzili ze naprawili.
I stad moje pytanie: jakie sa warunki tej gwarancji odnosnie nieudanych napraw? Czy po ilus razach nie przysluguje przypadkiem nowy sprzet??
pozdr,
king_nothing
Pszczola
26-01-2005, 23:46
Obowiazujace w Polsce prawo mowi (o ile w gwarancji nie ma rozstrzygniec korzystniejszych dla klienta), ze naprawiac moga bez konca. Reklamowac mozna jedynie "niezgodnosc z umowa". Ale w tej materii trzeba by siegnac do jakis fachowych interpretacji obowiazujacego prawa.
Na pl.soc.prawo mówią, że trzeba przeczytać warunki gwarancji, a jeżeli tam nie zaznaczyli po ilu naprawach możesz wymienić wadliwe body tzn, że tak jak napisał Pszczola mogą naprawiać bez końca.
hmm to chyba pytanie do mnie :) z racji profesji moze cos podpowiem :)
Jesli w gwarancji nie ma nic o tym co Ci przysluguje po ilus tam naprawach to moga to naprawiac tyle ile im sie podoba.
pozostaje wiec jak juz tu kolega zauwazyl niezgodnosc z umowa.
Teraz wszystko zalezy od tego kiedy aparat byl kupiony. Jesli przed uplywem 6 miesiecy to wszystko ok, oddaj go do sprzedawcy na niezgodnosc z umowa. Sprzedawca jest zobligowany ustosunkowac sie do Twojej reklamaci w terminie do 14 dni. jesli tego nie zrobi oznacza to ze uznaje Twoje roszczenia za sluszne, lub jesli zrobi to i stwierdzi ze niezgodnosc faktycznie istnieje.
Niestety kasy odrazu nie dostaniesz z powrotem. Sprzedawca moze zalatwic ta reklamacje na 3 sposoby - wymiana, naprawa, zwrot kasy. Ze wzgledow finansowych oczywiscie, bedzie to zapewne naprawa (jesli uzna roszczenia za sluszne).
Problemem moze byc termin kiedy dostaniesz aparat z powrotem poniewaz ustawa nie mowi nic na temat terminu zrealizowania tek reklamacji.
Po 6 miesiacach musisz udowodnic sprzedawcy ze niezgodnosc istniala w momencie zakupu i tu moze byc problem. Bo wieszanie sie sprzetu nie musialo wystepowac w momencie zakupu i moze byc spowodowane roznymi czynnikami. Dlatego tu moga byc schody jesli sprzedawca jest kumaty i bedzie chcial reklamacjie odrzucic.
Wazne jest tez to kiedy zauwazyles to ze sie wiesza. Jesli zglaszasz niezgodnosc powyzej 2 miesiecy od jej wykrycia to tracisz swoje prawa tytulem niezgodnosci.
po wiecej szczegolow zapraszam do Szczegolnych warunkow sprzedazy (ustawa z dnia 27 lipca 2002)
Lub zadzwon do federacji i tam ladnie wytlumacza Ci przez telefon jak postepowac :)
Jurek Plieth
27-01-2005, 00:00
Obowiazujace w Polsce prawo mowi...
Każdy naród ma taki rząd (a w związku z tym i prawo) na jaki sobie zasłużył.
Tego nie mówią na pl.sci.soc, to powiedziałem ja :mrgreen:
king_nothing
27-01-2005, 00:05
No tak... to raczej dluga procedura a zarabiac na kieliszek chleba jakos trzeba :wink:
A moze szanowym forumowiczom tez zdazaja sie podobne lockup'y i wiedza jaka jest ich przyczyna? Bo jak na razie to serwis wymienil mi jakas tam plytke PC/DC... :shock:
A moze szanowym forumowiczom tez zdazaja sie podobne lockup'y i wiedza jaka jest ich przyczyna?
Mi na tym pierwszym 1.02 firmware zawieszał się non-stop. Nie wyświetlał błędu tylko migawka nie działała, wszystkie wyświetlacze etc. działało. Po wgraniu 1.04 - tego co uśmierca aparaty - wszystko ustąpiło.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.