Zobacz pełną wersję : Zdjęcia mebli - cel tekstury
Po krótce przedstawię problem: jest program, w którym projektujemy wnętrza, projekt można uzupełnić teksturami i wtedy mamy ładną wizualizację 3d. muszę sfotografować same fronty (analogicznie boki) mebli (chodzi o zestaw regałowy), materiał głównie dąb i szkło. macie jakieś rady ? do dyspozycji statyw, światło żarowe, halogenowe.
Zacznij od zmiany aparatu :evil:, a textury fotografuj na świeżym powietrzu przy pochmurnym niebie. Najlepiej koło południa. :mrgreen:
Jak pod tekstury, to poziom oswietlenia z każdej strony (lewo-prawo, dół-góra) musisz mieć na tym samym poziomie, inaczej przy pokrywaniu obiektów wyjdzie Ci mozajka jak z kafelków, a nie jednolita powierzchnia. No i najlepiej zachować prostopadłość osi zdjęcia do powierzchni fotografowanej. Zwróć uwagę na odblaski /a dokładniej - raczej ich unikaj/. Staraj sie pamiętać, że raster (tekstura) z góry kadru powinna dać się zgrać z tą z dołu (i podobnie lewo prawo). Bez poprawek w programie graficznym nie obejdzie się - polecam tablet i funkcje wbudowane w painter'a (np. classic).
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.