Zobacz pełną wersję : Co kupić do robienia zdjęć makro i krajobrazów?
Mam zamiar kupić swoją pierwszą lustrzankę cyfrową. Wybór padł na Canona 400d... Jaki obiektyw wg was jest najlepszy do robienia zdjęć makro i krajobrazów? Tamron, Sigma? Z góry dziękuję za odpowiedzi i polecenie sprzętu, gdyż jak narazie w tym jestem dosyć początkująca...
Do krajobrazów to raczej jakiś szeroki kąt, a do makro to najbardziej polecamy jest Canon EF 100mm/2.8 Macro USM - ze względu na rewelacyjną ostrość i jakość obrazu i lepszy od konkurencji autofocus. Ja przymierzam się do zakupu tego Canona i w dyskusjach porównujących kilka zbliżonych obiektywów do makro Canon wypadał w opiniach użytkowników najlepiej (są jeszcze Sigma 105mm i Tamron 90mm, nie pamiętam jakie każdy z nich ma światło, wydaje mi się że był jeszcze jakiś konkurencyjny ale głowy nie dam).
Kolekcjoner
04-01-2007, 23:15
Mam zamiar kupić swoją pierwszą lustrzankę cyfrową. Wybór padł na Canona 400d... Jaki obiektyw wg was jest najlepszy do robienia zdjęć makro i krajobrazów? Tamron, Sigma? Z góry dziękuję za odpowiedzi i polecenie sprzętu, gdyż jak narazie w tym jestem dosyć początkująca...
Witamy :D. A mniej więcej jaki budżet chcesz nań przeznaczyć?
Jaki obiektyw wg was jest najlepszy do robienia zdjęć makro i krajobrazów?
z tresci Twojego posta wnioskuje ze to ma byc 1 obiektyw a nie kilka.... nie znajdziesz jednego uniwersalnego obiektywu do wszystkiego ale od czegos trzeba zaczac zwlaszcza ze dopiero zaczynasz przygode z lustrzanka... dobrym i niedrogim wyborem z pewnoscia bedzie Tamron 28-75 f2.8. do krajobrazu pasuje bo krajobraz to nie tylko szeroki kat.... do macro takze sie nada bo z pewnoscia "na dzien dobry" nie zaczniesz od mrowek a do kwiatkow, motylkow itp jak najbardziej pasuje... powodzenia!
MacGyver
05-01-2007, 00:36
"Co kupić?" - polecam lekturę regulaminu forum (http://canon-board.info/announcement.php?f=40&a=3), ze szczególnym uwzględnieniem pkt. 4.