Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Pierwsza cyfrowka SLR - EOS 400D?

przemekthor
12-12-2006, 01:21
Witajcie,

Po okolo 10 latach postanowilem raz na zawsze odeslac do lamusa moja stara minolte dynax 700si i zakupic sobie lustrzanke cyfrowa. Po obejrzeniu wielu stron, przewertowaniu danych technicznych i roznorakich ofert handlowych, zdecydowalem sie na zakup Canona EOS 400D. Na zakup zamierzam przeznaczyc (na dobry poczatek) okolo 5000 zlotych. Wybralem nastepujace komponenty:

- EOS 400D + obiektyw "kit" 18-55,
- firmowy uchwyt BG-03,
- flesz 430ex,
- (2?) karty pamieci SanDisk SF 1GB,
- dodatkowy obiektyw Canon 55-200 F4-5.6 DC.

Gdzies w polowie przyszlego roku, jesli ten zestaw polubie, bede dokupowal kolejne elementy, mysle tu o dobrej optyce. Poki co bede jechal na niskiej polce.

Forumowicze, czy mozecie mi napisac, na co mam zwrocic uwage przy zakupie? Jestem zupelnie zielony w kwestii sprzetu cyfrowego, mam natomiast spora wiedze w dziedzinie analogowego. W szczegolnosci chodzi mi o to, czy:

- skad powinny pochodzic komponenty (Japonia? Malezja? Chiny?) i czy bywa, jak bywalo u (r.i.p.) minolty, ze jeden model byl produkowany w kilku miejscach, a produkty te byly zroznicowane jakosciowo?
- jak to jest z zasilaniem, czy leciec na zwyklych bateriach, czy kupic jakies akumulatorki, jesli tak, to jakie?
- czy zoom canona 55-200, bedacy (w moim odczuciu) naturalnym przedluzeniem kitowego 18-55, jest cos wart? Moze kupic Sigme?
- czy jesli dokupie ciezszy obiektyw typu np. 17-40 L, korpusik 400D nie jest za lekki na takiego grzmota? pytam, bo np. 24-105 minolty podpiety do dynaxa 700si trzymal sie korpusu, natomiast w przypadku dynaxa 5 to korpus trzymal sie obiektywu.

Nadmienie, ze do canona 400D przekonaly mnie: bezdyskusyjnie najlepszy autofocus, logiczna, intuicyjna obsluga, a takze bajer z czyszczeniem matrycy.

Czy jest moze cos jeszcze, o czym powinienem wiedziec?

Z gory serdecznie dziekuje za odpowiedzi.

Kolekcjoner
12-12-2006, 05:49
Witajcie,