Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 33

Wątek: Pierwsza cyfrowka SLR - EOS 400D?

Coś już napisał

Domyślnie Pierwsza cyfrowka SLR - EOS 400D?

Witajcie,

Po okolo 10 latach postanowilem raz na zawsze odeslac do lamusa moja stara minolte dynax 700si i zakupic sobie lustrzanke cyfrowa. Po obejrzeniu wielu stron, przewertowaniu danych technicznych i roznorakich ofert handlowych, zdecydowalem sie na zakup Canona EOS 400D. Na zakup zamierzam przeznaczyc (na dobry poczatek) okolo 5000 zlotych. Wybralem nastepujace komponenty:

- EOS 400D + obiektyw "kit" 18-55,
    - firmowy uchwyt BG-03,
    - flesz 430ex,
    - (2?) karty pamieci SanDisk SF 1GB,
    - dodatkowy obiektyw Canon 55-200 F4-5.6 DC.

Gdzies w polowie przyszlego roku, jesli ten zestaw polubie, bede dokupowal kolejne elementy, mysle tu o dobrej optyce. Poki co bede jechal na niskiej polce.

Forumowicze, czy mozecie mi napisac, na co mam zwrocic uwage przy zakupie? Jestem zupelnie zielony w kwestii sprzetu cyfrowego, mam natomiast spora wiedze w dziedzinie analogowego. W szczegolnosci chodzi mi o to, czy:

- skad powinny pochodzic komponenty (Japonia? Malezja? Chiny?) i czy bywa, jak bywalo u (r.i.p.) minolty, ze jeden model byl produkowany w kilku miejscach, a produkty te byly zroznicowane jakosciowo?
    - jak to jest z zasilaniem, czy leciec na zwyklych bateriach, czy kupic jakies akumulatorki, jesli tak, to jakie?
    - czy zoom canona 55-200, bedacy (w moim odczuciu) naturalnym przedluzeniem kitowego 18-55, jest cos wart? Moze kupic Sigme?
    - czy jesli dokupie ciezszy obiektyw typu np. 17-40 L, korpusik 400D nie jest za lekki na takiego grzmota? pytam, bo np. 24-105 minolty podpiety do dynaxa 700si trzymal sie korpusu, natomiast w przypadku dynaxa 5 to korpus trzymal sie obiektywu.

Nadmienie, ze do canona 400D przekonaly mnie: bezdyskusyjnie najlepszy autofocus, logiczna, intuicyjna obsluga, a takze bajer z czyszczeniem matrycy.