PDA

Zobacz pełną wersję : Wybór obiektywu

stacu
10-11-2006, 18:23
Witam serdecznie
Rozpatruje zakup nowego obiektywu do Eos 350 D
Chciałem prosić o radę który z tych obiektywów jest wart największej uwagi oraz o wskazanie różnic pomiędzy tymi obiektywami
Dodam, że jestem laikiem w branży fotograficznej w związku z czym proszę o pisanie porad w języku przystępnym , jasnym , głośnym i wyraźnym
Obiektywy które mnie interesują to
Canon EF 16-35mm f/2.8 USM L
Canon EF 17-35mm f/2.8 USM L
Nie bardzo rozumiem poco w ogóle canon wypuszczał na rynek prawie identyczne obiektywy (jeżeli są jakieś zasadnicze różnice to proszę o uświadomienie mnie)
Oraz
Canon EF-S 17-55mm f/2.8 USM IS
z tego co wiem jest to obiektyw dedykowany do ograniczonej grupy body
Który z tych obiektywów wybrać i dlaczego?
A może w ogóle nie ma sensu kupować obiektywu z tej grupy ogniskowych gdyż posiadam standardowy kitowy 18-55

Bardzo proszę o radę

piast9
10-11-2006, 18:36
Nie bardzo rozumiem poco w ogóle canon wypuszczał na rynek prawie identyczne obiektywy (jeżeli są jakieś zasadnicze różnice to proszę o uświadomienie mnie)
Pierwszy jest następcą drugiego. Poza pewnie jakimś okresem przejściowym nie występowały na rynku jednocześnie.

Oraz Canon EF-S 17-55mm f/2.8 USM IS

Jeśli miałbym tyle kasy to raczej 16-35, bo miałbym w perspektywie body pełnoklatkowe - stąd EF-S odpoada.

A może w ogóle nie ma sensu kupować obiektywu z tej grupy ogniskowych gdyż posiadam standardowy kitowy 18-55

A czego Ci w nim brakuje? Jakości? Wtedy warto. Zakresu ogniskowych? Wtedy nie warto.
Bardzo proszę o radę[/QUOTE]

Vitez
10-11-2006, 18:38

17-35 to starsza wersja 16-35 i jest juz nieprodukowany. Tak wiec Canon nie wypuscil na rynek takich samych obiektywow w tym samym czasie, tylko po jakims czasie wypuscil update a 17-35 jest dostepny juz tylko we wtornym obiegu.

Canon EF-S 17-55mm f/2.8 USM IS
z tego co wiem jest to obiektyw dedykowany do ograniczonej grupy body