Zobacz pełną wersję : EF 17-40mm f/4 USM L + 50 mm f/1.4 + tele-zoom?
Radosurou
05-11-2006, 14:42
Jestem na kupnie całego zestawu (może nie na raz 8-)), dotąd fociłem kompaktem 38-380mm, głównie podróże, krajobrazy i przyrodę. Do planowanego body 400D (5D w perspektywie paru lat) wychodzi mi na razie coś takiego:
EF 17-40mm f/4 USM L
- na 400D to będzie 27mm na szerokim końcu - z Waszego doświadczenia, wystarczy do krajobrazów?
- ktoś poleci lepszą alternatywę do ww celów? (bardziej niż jakość liczy się jakość/cena)
- patrzyłem na: Tamron 17-50 f/2.8 - chyba niepotrzebna mi f/2.8, chyba że powiecie mi że jakość fotek jest porównywalna z C 17-40 f/4
50 mm f/1.4
- na 400D będzie chyba fajny do portretów :)
- jakie ma kolorki i bokeh? może jest w tym obszarze coś fajniejszego?
Najwięcej problemu mam z tele... kilka alternatyw:
EF 70-200mm f/4 USM L
EF 70-300mm f/4.5-5.6 IS USM
- jak tutaj jakość w porównaniu do 70-200 f/4 (IS lub bez)?
Sigma 100-300mm f/4
- jak jakość w porównaniu do EF 70-300mm f/4.5-5.6 IS USM i EF 70-200mm f/4 USM L?
czy warto się szarpnąć na:
EF 70-200mm f/2.8 USM L
EF 70-200mm f/4 USM IS L
- f/2.8 jest chyba jaśniejszy o 2 f-stop (dobrze liczę?), ale f/4 IS daje podobno +4 f-stop z ręki (chyba więcej niż IS w 70-300?)
IS i tele-zoom (a nie stałka) przydaje się przede wszystkim w części 'podróże', ale te nowe matryce C pozwalają focić na wysokim ISO, więc może nie będzie konieczny?
Aha, mam cichą nadzieję drukować A4 :P
Będę bardzo wdzięczny za pomoc i rady.
Dragunov
05-11-2006, 15:11
Witam,
mogę tylko wypowiedzieć się na temat 50 f/1.4. Obiektyw wart swojej ceny, bez problemu współpracuje z cyframi. Bardzo ostry juz od f1.8-2. Idealny do portretów i nie tylko. Spokojnie można focić przy iso 800 w słabych warunkach oświetleniowych. :)
Jestem na kupnie całego zestawu (może nie na raz 8-)), dotąd fociłem kompaktem 38-380mm, głównie podróże, krajobrazy i przyrodę. Do planowanego body 400D (5D w perspektywie paru lat) wychodzi mi na razie coś takiego...
Mając środki na takie zakupy poszedlbym na calość i kupil od razu 5D + 50/1,4USM, a resztę potem w miarę potrzeb i możliwości.
17-40 spokojnie wystarczy do krajobrazów a Tamron, o którym piszesz jest dedykowany tylko do APS-C więc przy Twojej perspektywie przejścia na FF zakup trochę mija się z logiką.
Mit 50 jak widać działa, pomyśl może o 85/1.8, wydaje się być zdecydowanie lepszym szkłem niż 50/1.4, na forum znajdziesz sporo informacji na temat tego szkła.
Tele, zależy do czego chcesz. 70-200/4L jest dobrym wyborem i rozsądny stosunek jakość/cena a poza tym nie jest tak ciężki jak Sigma 100-300/4 i łatwiej się zoomuje. Przy FFie 70-200 staje się trochę krótki na cropie masz jednak na długim końcu 320 mm. Obie wersje 70-200/2.8 L są fajne ale dość ciężkie do spacerowania i tutaj będziesz potrzebował albo monopada albo statywu. Czy warto wydać 60% więcej za 70-200/4L IS, według mnie nie warto ale to moje zdanie wynikające z częstotliwości używania tego szkła i tego co z niego uzyskuje teraz.
Ostatni obiektyw, o który pytasz miałek nie tak dawno podpięty i pozytywnie mnie zaskoczył. Myślę, że mozna go rozpatrywac jako tańszą aletrnatywę.
Mam bardzo podobny zestaw:
17-40 4.0L
50 1.4
70-200 2.8 (Sigma)
I moje doświadczenie (od ponad roku) jest takie:
17-40 mógłby być dobrym "standardem" ze światłem 2.8, natomiast w krajobrazie crop "wycina" z niego ok. 28 co jest zdecydowanie za mało. Z mojego doświadczenia minimum to 24mm przy pełnej klatce. W 5d ten obiektyw sprawdza się znakomicie, ale przy 400ce (którą sam posiadam) już nie za bardzo. Sam ma dylemat co do niego dokupić i chyba wezmę Sigmę 10-20.
50mm bez zastrzeżeń, ale do portretu używam:
Sigmę 70-200 2.8 Macro. Pomimo słabego wykończenia robi fajne zdjęcia, jest w miarę szybka i pięknie rozmywa tło.
Jak widać dużo zależy od gustu i indywidualnych upodobań mam 17-40 i w krajobrazie nie czuję żadnych ograniczeń, 70-200 jest znakomity i też go można w krajobrazie spóbować - mam wersję klasyczną. Z tych dwóch nie potrafię wybrać lepszego, oba są świetne - piękne kolory, kontrast , ostrość, szybkość AF ... i można je udźwignąć, choć po kilku godzinach spaceru marzę o jakimś superkompakcie. Mam też 50 mm ale nie używm go zbyt często, portecistą nie jestem, a jak już to biorę 70-200 z bardzo dobrym skutkiem, przy 50 mm współczynnik 1.6 jakoś dokucza mi najbardziej, choć zaczynałem w czasach kiedy taki obiektyw był standardem w każdym aparacie.
piszczal
07-11-2006, 15:24
MZ idealny zestaw :-)
taki jak mój zresztą
slawi_3000
07-11-2006, 15:34
Miałem podobny zestaw (16-35, 50/1.4, 70-200/4.0).
Dziś bym tego nie powtórzył. Mój tip:
* 10-22 (trudno, pójdzie na sprzedaż przy FF, dokupisz za to 17-40),
* 24-70 albo 24-105 (zależy od twoich preferencji)
* 70-200L (którykolwiek kupisz, będzie dobrze, z 4.0 IS nie ma dotychczas żadnych wiarygodnych sampli, ale on i tak nie do kupienia), albo Sigma 100-300 względnie EF 100-400 (lepiej), jeżeli przyroda oznacza kręgowce.
Ja rowniez w pewnym momencie mialem "docelowy" (he he ;-)) zestaw 17-40, 50, 70-200, ale to jednak nie to. Wczesniej mialem 28-135IS (sprzedalem) i 50-tka ani troche nie rekompensowala mi tej dziury w zakresie. Dopiero wstawienie w to miejsce 24-70 dalo "to o co chodzi".
Radosurou
09-11-2006, 01:12
Przede wszystkim dziekuje Wam za pomoc! :)
slawi_3000:
* 10-22 (trudno, pójdzie na sprzedaż przy FF, dokupisz za to 17-40
Dotychczas focilem najszerzej 38mm Mysle, ze zejscie do 27mm (17-40) i tak zajmie mnie na jakis czas ;) A potem mam nadzieje na FF.
Mac:
Czy warto wydać 60% więcej za 70-200/4L IS, według mnie nie warto ale to moje zdanie wynikające z częstotliwości używania tego szkła i tego co z niego uzyskuje teraz.
Dla przyrody i landszaftow pewnie nie, ale w podrozy chyba wolalbym miec IS.
Mac:
Przy FFie 70-200 staje się trochę krótki na cropie masz jednak na długim końcu 320 mm.
To moze od razu 70-300 f/4-5.6 USM IS? Dotad dosc czesto uzywalem 380mm IS ;)
Ktos moze porownac jakosc optyki pomiedzy 70-300 f/4-5.6 USM IS a 70-200 f/4 USM L IS (zalozmy ze jest taka sama jak w wersji bez IS)?
W testach www.photozone.de sa zaskakujaco blisko, ale licho wie jak sie te liczby przekladaja na praktyke.
Mac:
Mit 50 jak widać działa, pomyśl może o 85/1.8, wydaje się być zdecydowanie lepszym szkłem niż 50/1.4, na forum znajdziesz sporo informacji na temat tego szkła.
Oj, to mi zabiles cwieka ;) Na APS-C to bedzie 136mm - do podrozy (portrety, wnetrza) nie bedzie jednak lepsza 50-tka (80mm)?
muflon:
Wczesniej mialem 28-135IS (sprzedalem) i 50-tka ani troche nie rekompensowala mi tej dziury w zakresie. Dopiero wstawienie w to miejsce 24-70 dalo "to o co chodzi".
Na APS-C 17-40 wyjdzie na 27-64, na razie powinien wystarczyc.
No ale, gdyby zsumowac to co mowicie, to moze w ogole dac sobie spokoj z 50-tka, na razie (400D) focic tylko 17-40 + 85/1.8 albo 100/2.8 macro + 70-200/300, a przy FF dokupic 50tke albo sredniego zooma? Dotychczas myslalem na odwrot: 400D + 17-40 + 50 + 70-200/300 a potem 5D + 17-40 + 50 + 85 albo 100 + 70-200/300.
Pozdrawiam!
Jestem zadowolonym userem 70-300 IS, 70-200 nidy nie mialem choc sie nim bawilem, nie zrobil na mnie takiego wrazenia abym chcial zmieniac na niego 70-300.
85 1.8 odradzam ci do cropa, kupilem go 2 tygodnie temu i uwazam za kompletnie bezuzyteczna dla mnie ogniskowa, choc fakt ze jest niesamowicie ostry i glebia ostrosci jest super. Mam 100mm 2.8 macro i nie jest wiele wolniejszy, tez ma niezla ostrosc ale ciezszy i wiekszy i wlasnie to byl powod do nabycia 85 1.8 by miec mala lekka portretowke do wyjazdow.
vivacolor
09-11-2006, 13:58
Cytat:
Jestem zadowolonym userem 70-300 IS, 70-200 nidy nie mialem choc sie nim bawilem, nie zrobil na mnie takiego wrazenia abym chcial zmieniac na niego 70-300.
Sorry ale to jak stwierdzenie kierowcy forda escorta, że nie robi na ni wrażenia volvo s80.
Sam używam 17-40/4, ale napewno zamienię na 16-35
24-70/2,8 jest doskonały
70-200/2,8 Sigmy - straszne badziewie jeśli chodzi o mechanikę i wykonanie, optycznie jest ok, jednak drugi raz nie kupię Sigmy która ma 5-lat gwarancji, a już po 18-stu miesiącach odwiedziła serwis dwa razy.
Mam też dostęp do Canona 70-200/4 i 70-200/2,8 IS i są toświetne szkła, szczególnie ten drugi.
Sam posiadam też Canon 5D i jeśli chcesz kupić sobie ten korpus to raczj zapomnij o 70-300, matryca FF jest bardzo wymagają wobec optyki.
Pozdrawiam
vivacolor:
Tak to twoja opinia, kazdy ma prawo do swojej...
osobiscie jestem bardzo wymagajacy dla optyki, ale nie ponosi mnie onanizm sprzetowy.
Porownanie dotyczylo 70-300 is z 70-200 L f4,
Jesli ktos umie robic foty to na obu obiektywach wykona jakosciowe podobne foty..
vivacolor
09-11-2006, 23:39
Tak szczególnie, gdy chcesz zrobić ostre zdjęcie, bez lampy błyskowej, w ciemnym kościele na maksymalnej ogniskowej przy przysłonie 5,6.
Życzę szczęścia, bo umiejętności mogą nie wystarczyć.
Wiem także, że stbilizacja, również.
Pozdrawiam
Tak szczególnie, gdy chcesz zrobić ostre zdjęcie, bez lampy błyskowej, w ciemnym kościele na maksymalnej ogniskowej przy przysłonie 5,6.
Życzę szczęścia, bo umiejętności mogą nie wystarczyć.
Wiem także, że stbilizacja, również.
Pozdrawiam
W ciemnym kościele na ogniskowej 200 masz większe szanse z obiektywem f 5,6 z ISem niż z f4 bez ISa :roll:. Choć imho w takich warunkach, z obydwoma masz szanse raczej niewielkie :)
Zestaw 17-40 / 50f1.4 / 70-200f4 jest moim zdaniem bdb, optycznie sa to znakomite szkla. Mam lub mialem kazde z nich. Mechanicznie onie Lki sa super, a 17-40 ma nawet uszczelki. Na poczatek 17 wystarczy jako szeroki kat. Moim zdaniem ponizej 24mm na FF (czyli 15mm na 1.6x) to jest naprawde szeroko, trzeba to umiec i lubic.
85/1.8 jest nieco ostrzejszy od 50/1.4 i robi bardziej magiczne zdjecia. Najwieksza zaleta to zdecydowanie lepszy AF. Jest jednak 2/3 stopa wolniejszy i na 1.6x bedzie za dlugi do wnetrz.
70-200f4 optycznie jest nie gorszy niz oba zoomy 2.8. Jest 1 stop wolniejszy, za to 2x lzejszy i sporo tanszy. Przy dlugich ogniskowych szybkosc jest b wazna. W kazdym razie z 4 dostepnych 70-200 Canona nie mozna wybrac zle, choc przed zakupem f4IS poczekalbym na testy i porownania. Canon miewa wpadki przy wprowadzaniu nowych szkiel, patrz 24-105.
W ciemnym kościele na ogniskowej 200 masz większe szanse z obiektywem f 5,6 z ISem niż z f4 bez ISa :roll:. Choć imho w takich warunkach, z obydwoma masz szanse raczej niewielkie :)
A tak naprawdę szanse są jeszcze większe, bo 70-300 IS przy 200 mm ma pełną dziurę f/5.0 a nie f/5.6. Poza tym jego IS jest naprawdę świetny i przy 200 mm da się spokojnie robić fotki z czasem 1/20 sek.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.