PDA

Zobacz pełną wersję : EOS 300D - fotografia sportowa

arci1981
08-10-2006, 11:45
Od niedawna mam Canona EOS-300D i obiektyw EF 75-300mm f/4-5.6 IS. Zajmuję się robieniem zdjęć sportowych, a konkretniej żużla. Gdy zawody są w dzień to nie mam najmniejszego problemu. Zdjęcia są super. Mam jednak pewien problem gdy zawody odbywają się wieczorem przy sztucznym oświetleniu. Poniższe fotki to przykład mojego problemu:

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://www.fotospeedway.pl/IMG_0321.JPG)

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://www.fotospeedway.pl/IMG_0334.JPG)

Chodzi o to, że zawodnik na pierwszym planie jest dobrze uchwycony, natomiast ten, który jedzie za nim jest rozmyty lub nieostry.

Jestem początkującym fotografem i być może jest to kwestia ustawień. Jeżeli tak to proszę o jakieś podpowiedzi. Zaznaczę jeszcze, że do w/w sprzętu używam lampę Canon SpeedLite 380EX.

Jeżeli jest to kwestia za słabego sprzętu to też proszę o podpowiedź co musiałbym zmienić.

Będę wdzięczny za pomoc w problemie.

Rozważam zakup 350D - może to pomoże :)

swiderski
08-10-2006, 11:52
Nie wiem czy w tym rzecz, ale CHYBA 300D nie ma Af servo, co może powodować rozjechanie się ostrości poruszających się obiektów.
Napisałem CHYBA, bo nigdy nie miałem tej puszki w rękach.

AdrianP
08-10-2006, 12:12
A co powiesz na małą głębię ostrości?

Bagnet007
08-10-2006, 12:47
Do tego dochodzi znaczne wydłużenie czasu otwarcia migawki przy świetle sztucznym w porównania do światła słonecznego.

M@riusz
08-10-2006, 13:25
Jestem początkującym fotografem i być może jest to kwestia ustawień.
Dokładnie.
Poczytaj nt. głębi ostrości oraz zależności pomiędzy ustawieniami przysłony i czasu naświetlania.
Potem na temat priorytetu czasu naświetlania (Tv) i przysłony (Av) oraz wpływu wartości ISO na wszystkie te elementy.
A potem ćwicz, ćwicz i jeszcze raz ćwicz... ;-)

Jeżeli jest to kwestia za słabego sprzętu to też proszę o podpowiedź co musiałbym zmienić.