Zobacz pełną wersję : Dziwna płytka statywowa
Płytka statywowa typu "Arca Swiss", ale nieco dziwna. W nocy, po zmroku wyłącznie jestem okularnikiem , tłukę łbem o ścianę "co jest grane".
W świetle sie okazuje, ze nie jest prawdziwym kwadratem.
Mierzę suwmiarką wszystkie "arki" jakie mam, i trapezoid ma (pomijam 0,5mm tolerancji, standard Arca tego nie wymaga w odróżnieniu od Manfrooto) to mają 34mm w przewężeniu, 38.5-39 w piórze
A ta moja kontrowersyjna ma w jednym wymiarze tak samo, w drugim 38/43.
Producenta nie ustalę. Nie widzę żadnego zrozumiałego dla mnie sygnowania, jest dostosowana do wiązania linki w narożnikach, więc mogła mi przyjść z Peak Design albo 3 Legged Things - choc nie tylko. Używam incydentalnie od dłuższego czasu, tylko pewnie trafiałem w "koszerny" wymiar i nie uświadomiłem sobie tego.
Do czego jest ten drugi wymiar ? Wqrwia mnie bardzo.
A propos Arki Swiss ... jaki jest koszerny sposób ustawiania statywu, trapezowe krawędzie wzdłuż (m.in. sanki makro), czy w poprzek ?
A propos Arki Swiss ... jaki jest koszerny sposób ustawiania statywu, trapezowe krawędzie wzdłuż (m.in. sanki makro), czy w poprzek ?
wydaje się że to zależy od zastosowania lub fantazji - jak płytkę mam przykręconą do tele to ustawiam wzdłuż (czyli jak do sanek), do korpusu ustawiam w poprzek śruba z tyłu ale pewnie wzdłuż byłoby równie wygodnie i sawsze tak samo
co do wymarów małe płytki (40mm) często nie są kwadratowe, ta twoja płytka ma mocowanie z każdej strony (bo nie do końca rozumiem)? już to jest dziwne.
A propos Arki Swiss ... jaki jest koszerny sposób ustawiania statywu, trapezowe krawędzie wzdłuż (m.in. sanki makro), czy w poprzek ?
na body mam L-bracket, wiec tu sposob mocowania jest tylko jeden. w poprzek
na tele 70-300L mam bejme statywowa i plytke dopasowana dlugoscia (70mm bodajze). tez sposob mocowania jest tylko jeden. wzdluz
odpowiadajac na zadane pytanie: obydwa :)
Płytka statywowa typu "Arca Swiss", ale nieco dziwna. W nocy, po zmroku wyłącznie jestem okularnikiem , tłukę łbem o ścianę "co jest grane".
W świetle sie okazuje, ze nie jest prawdziwym kwadratem.
Mierzę suwmiarką wszystkie "arki" jakie mam... to mają 34mm w przewężeniu, 38.5-39 w piórze
A ta moja kontrowersyjna ma w jednym wymiarze tak samo, w drugim 38/43.
Auto-odpowiedź
To chyba (tym drugim wymiarem) miało pasowac do Manfrotto PL200, wyciągnąłem mniej używany statyw, z ORYGINALNA głowicą MF.
Czyli większy wymiar tego "nie-kwadratu" wchodzi, wypełniając z 60% szerokosci, do uchwytu PL200.
Czy czuć w tym bezpieczeństwo? Zdecydowanie nie.
Mam gdzieś monopod z głowicą MF, żal mi go było nie używać, to juz wiem, ze mam coś kompatybilnego. Ale monopod, to aparat ciagle w ręce, zaufania wystarczy - ale tylko na tyle, nie wiecej.
--- Kolejny post ---
co do wymarów małe płytki (40mm) często nie są kwadratowe, ta twoja płytka ma mocowanie z każdej strony (bo nie do końca rozumiem)? już to jest dziwne.
tak, ja wiem o jakich płytkach mówisz, nie kwadratowe, NIE POSIADAJĄCE drugiej pary podcięć - nie wprowadzające błąd w nocy. Sam mam takie - ta jedna jest nie-kwadratowa z podcięciami w obu wymiarach
--- Kolejny post ---
na body mam L-bracket, wiec tu sposob mocowania jest tylko jeden. w poprzek
na tele 70-300L mam bejme statywowa i plytke dopasowana dlugoscia (70mm bodajze). tez sposob mocowania jest tylko jeden. wzdluz
odpowiadajac na zadane pytanie: obydwa :)
To ja mam L-Bracket 3 Legged Things w wystającą "wyspą" Arca, kwadratową - nawiasem mówiąc wyklucza jakieś postawienie na stole / kamieniu, podparcie długopisem/latarką pod obiektywem ... w celu zrobienia zdjęcia.
Nawet chciałem ten z ciągłą szyną, istnieje taki, ale na moment zakupów nie było. Ten brakcet jest niby dostosowany do takiego wieszaka, co sie montuje na szelce plecaka (lewej szelce dla praworęcznych).
No właśnie nie wiem skąd - wracamy do wątku - "prawie kwadratowa" płytka pochodzi, bo podważa komfortową prace z w/w wieszakiem na szelce
przy jakiejś okazji wymiany płytek zanazłem kluczyk, zdjąłem, obejrzałem ja sobie wyraźnie.
Marka SmallRig
Jakoś nie miałem świadomości, ze kiedykolwiek kupowałem. Moze komisowe/ second hand z czymś przyszło ...
Tak wiec są płytki z zamierzoną podwójną kompatybilnoscią Arca / Manfrotto PL200 ... czy mnie to satysfakcjonuje .... dobrze że już wiem, jak wiem, można z plusów skorzystać a uważać na minusy
Podepnę się, jako że problem jest chyba bardziej ogólny.
Moje doświadczenia ze statywami nie są zbyt długie i intensywne (taki ze mnie pros), ale dziwię się, że te wszystkie mocowania nie są jeszcze wystandaryzowane. O co chodzi? ano o to:
1. pacjent R6
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230126/c92bdbc5d2f03e53c6762bba9e738b93.jpg
2. pacjent mocowanie statywowe Sigmy 150-600 C
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230126/ca508a1b7fe1dd00bfcbafbdac0b14dd.jpg
Problem pierwszy załatwia się L-bracketem (zamówiony, a jak się sprawdzi w praktyce to się okaże)
Problem drugi nierozwiązywalny bez pomocy majfriendów z dalekiego wschodu, których wyroby są wątpliwej jakości. Co ciekawe, droższe tele Sigmy są od razu wyposażone w mocowanie arca swiss, jakby wyfrezowanie dwóch rowków i wrzucenie dwóch bolców przeciwślizgowych było wybitnie trudnym zadaniem na szkło za 4500zł. :confused:
Zastanawiam się co zrobić, i mam nawet pomysł pójścia do jakiegoś tokarza żeby wyrobił drugą dziurę w mocowaniu, do której nakręcę drugą nakrętkę mocującą płytkę, żeby to się nie obracało :?
Podepnę się, jako że problem jest chyba bardziej ogólny.
Moje doświadczenia ze statywami nie są zbyt długie i intensywne (taki ze mnie pros), ale dziwię się, że te wszystkie mocowania nie są jeszcze wystandaryzowane. O co chodzi? ano o to:
1. pacjent R6
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230126/c92bdbc5d2f03e53c6762bba9e738b93.jpg
2. pacjent mocowanie statywowe Sigmy 150-600 C
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230126/ca508a1b7fe1dd00bfcbafbdac0b14dd.jpg
Problem pierwszy załatwia się L-bracketem (zamówiony, a jak się sprawdzi w praktyce to się okaże)
Problem drugi nierozwiązywalny bez pomocy majfriendów z dalekiego wschodu, których wyroby są wątpliwej jakości. Co ciekawe, droższe tele Sigmy są od razu wyposażone w mocowanie arca swiss, jakby wyfrezowanie dwóch rowków i wrzucenie dwóch bolców przeciwślizgowych było wybitnie trudnym zadaniem na szkło za 4500zł. :confused:
Zastanawiam się co zrobić, i mam nawet pomysł pójścia do jakiegoś tokarza żeby wyrobił drugą dziurę w mocowaniu, do której nakręcę drugą nakrętkę mocującą płytkę, żeby to się nie obracało :?
Do tokarza, powiadasz? To może lepiej do sklepu po flaszkę dla mnie :mrgreen:
Punktak, wiertło 4,2 mm (ostatecznie 4,0 mm), gwintowniki M5 i pokrętło do nich pewnie wyjdą taniej, niż usługa. Śruba M5 z podkładką(większy kaliber nie przejdzie przez szczelinę) zakontruje Ci płytkę wystarczająco. Zakładam, że masz wiertarkę :mrgreen:
cauchy ja mam dobry pomysł, wyślij aparat do Lublina my go tutaj naprawimy i na pewno odeślemy, zaufaj mi :mrgreen:
Taaa a potem bede ogladal zewszad foty drobiu i kotów sygnowane moim aparatem [emoji1787]neva!!
Taaa a potem bede ogladal zewszad foty drobiu i kotów sygnowane moim aparatem [emoji1787]neva!!
Haha, myślę że kolega atsf szybko znajdzie wady Twojego aparatu i odeślemy po jakimś miesiącu :mrgreen:
Taaa a potem bede ogladal zewszad foty drobiu i kotów sygnowane moim aparatem [emoji1787]neva!!
Mówisz, że łatwiej już uwierzyć w niepokalane poczęcie? :mrgreen:
dedykowana do R6 płytka odrobinę lepsiejszej firmy - sunwayfoto już wystarszy jesli chodzi o lepszość - miałem na 6D płytka ma wypustkę z przodu i z tyłu dopasowaną do korpusu i nie kręci się, analogicznie z l-bracketem ale powinien być dedykowany (też mam sunwayfoto na 6D) - wady dedykowana płytka jest spora - tak dwa-trzy razy większa niż najmniejsze płyki arca, no i chyba nie ma płytek dedykowanych do obiektywów.
a teraz erzatz czyli zrób to sam - jeśli problemem jest zbyt małe tarcie pomiędzy płyką a korpusem to dwa paski papieru ściernego 100 lub cieńszy (znaczy drobniejszy) podklejone taśmą dwustronną do korpusu (ściernym w stronę płyki oczywiście) robią spore tarcie i płytka trzyma jak diabli (jeśli płytka ma jakieś gumy na sobie, a zwykle ma, to też działa), ale jeśli się śruba "sama" rozkręca to może nie być skuteczne.
znalazłem remedium:
https://dcfoto.pl/szybkozlaczka-benro-pl-60-wysylka-w-24h-p1462.html
ale i tak hejt na Sigmę, że dała ciała z tym mocowaniem :evil:
Zdjęcia zrobione na łapu-capu, bo mi się nie chce roznamiętniać.
Ostatnio używałem takiego połączenia- płytka Arca 100 mm i klamra typu Manfrotto RC-2.
Płytka Arca ma oba bolce zabezpieczjące i nie wypadnie z sanek, umożliwia wyważenie, natomiast klamra RC-2 natychmiast blokuje i zabezpiecza sprzęt. Szybkie i bezpieczne mocowanie bez celowania po palcu, jak szpakiem w dziuplę :mrgreen:
Klamra ma gniazdo 3/8" z redukcją na 1/4", którą musiałem podgrzać zapalniczką, aby wykręcić, bo ją Chińczyk wkleił :mrgreen: Teraz klamra jest przymocowana do płytki śrubą 3/8", a nie 1/4", więc całkiem mocno. Głowica dalej i nieustannie jest przystosowana do płytek Arca.
10300
10301
szukanie statywu podróżniczego to też sprawa nie w kij dmuchał
zależało mi na:
1. max wysokość - minimum 130cm
2. min wysokość - kilkanaście cm
3. bez kolumny centralnej (zwiększa wagę, zmniejsza sztywność)
4. max 1.5kg z głowicą kulową
5. udźwig min. 12kg
znalazłem dwa, oba Benro Tortoise, wziąłem ten najlżejszy, potem dokupiłem największą ich głowicę
zaczynam rozglądać się za czymś stricte pod większe szkło, z grubszymi nogami, a zamiast głowicy kulowej pewnie się rzucę na Acratech Long Lens Head
szukanie statywu podróżniczego to też sprawa nie w kij dmuchał
zależało mi na:
1. max wysokość - minimum 130cm
2. min wysokość - kilkanaście cm
3. bez kolumny centralnej (zwiększa wagę, zmniejsza sztywność)
4. max 1.5kg z głowicą kulową
5. udźwig min. 12kg
znalazłem dwa, oba Benro Tortoise, wziąłem ten najlżejszy, potem dokupiłem największą ich głowicę
zaczynam rozglądać się za czymś stricte pod większe szkło, z grubszymi nogami, a zamiast głowicy kulowej pewnie się rzucę na Acratech Long Lens Head
Ja mam jakiś Berno z karbonu i tak średnio mi pasuje w nim, że te nóżki są odkręcane dla mnie w pośpiechu to zawsze zbędna czynność.
Najgorszy statyw i tak jest lepszy od najlepszego monopodu. Ja tam sobie wybiłem z głowy statywy uniwersalne, czyli dające i dużą maksymalna wysokość, i niską minimalną, bo są duże i dość ciężkie, a na dodatek zmiana ich konfiguracji zajmuje sporo czasu.
Statyw bez kolumny centralnej musi być duży po złożeniu, aby umożliwiać fotografowanie w pozycji stojącej, zwłaszcza z zadarciem obiektywu do góry. Z kolei statywy z dzieloną kolumną wymagają czasu na odkręcenie dolnej części kolumny i zmianę rozstawienia nóg, więc oprócz wysokiego statywu biorę jeszcze ze sobą statyw stołowy, i po prostu używam tego, który w danej sytuacji mi pasuje.
Przyjechało, mam nadzieję że się sprawdzi.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230131/c257b408e2e6867635733b09fd5a1614.jpg
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.