Zobacz pełną wersję : Canon 80d ISO
DamianDami
15-09-2017, 11:37
Witam wszystkich. Jestem fotografem amatorem (nie takim całkiem zupełnym) i głównie zajmuje się fotografią portretowa. Mam pytanie do użytkowników canona 80d. Jakie jest tam użyteczne ISO ? Na 6400 ten aparat da jeszcze radę? Zastanawiam się czy ten aparat będzie użyteczny na ślubie. Z góry dzięki zap pomoc ?
Moja odpowiedź będzie trochę nie na temat - jeśli interesują Cię głównie portrety i myślisz o ślubach, to zastanów się nad 6d, w sensownym stanie chyba da się znaleźć w okolicy ceny nowego 80d (tak, wiem, co nowe to nowe, ale co pełna klatka to pełna).
DamianDami
15-09-2017, 12:39
Wiem, że pełna klatka jest najlepsza w tym wpadku. Ale do tej pory użytkowałem 450d i 1200d i oprócz słabego ISO i kiepskiego AF nie narzekałem na cropa. Ogólnie jestem już nastawiony na 80d właśnie z takich powodów że mogę go kupić nowego (wolę mieć aparat który mnie nie zawiedzie i będzie miał gwarancję, a z używkami wiadomo że pewności nie ma co do stanu, a finansowo jestem ograniczony na niespodziewane naprawy), gibany ekranik może się przydać, bo często robię ujęcia w pozycji leżącej, a wiadomo, że nie wszędzie położyć się da; no i dobry autofocus (wiem że przy portrecie jest to mało ważne, ale portret jest moim głównym zainteresowaniem, a nie jedynym). Na ff jeszcze przyjdzie czas. Ogólnie mam w planie zakupić 5d/ 5d mk2 ale to w jakieś przyszłości. Teraz potrzebuje dobre uniwersalne body. I właśnie najbardziej zastsnawia mnie jakie te 80d oferuje użyteczne ISO. Dodam że szkła jakie posiadam to kit, 50mm 1.8 stm, 85mm 1.8 i jakieś m42.
wolę mieć aparat który mnie nie zawiedzie i będzie miał gwarancję, a z używkami wiadomo że pewności nie ma co do stanu, a finansowo jestem ograniczony na niespodziewane naprawy
Popatrz w inny sposób: kupując nowy nie masz żadnej pewności, że Cię nie zawiedzie, masz tylko pewność, że jeśli zawiedzie, nie zapłacisz za naprawę, ale rozumiem Twoje podejście.