Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Olympus PEN E PL1. Jaki obiektyw.

fotomator
19-12-2016, 20:40
Witam.

Jestem posiadaczem EPL1 i mam opcję otrzymania pod choinkę jakiegoś budżetowego obiektywu. Jako, że jestem ZIELONY w temacie, to pytanie, jakie marki obiektywów powinny mnie interesować? I na co patrzeć, aby obiektyw "pasował" do tego modelu?

No i ma to być coś taniego, czyli do 1k.

aptur
19-12-2016, 20:55
Forum Olympusa nie działa?

r_m
19-12-2016, 21:32
@fotoamator: chyba pomyślisz, że się jąkam ;)
Dlaczego chcesz dostać budżetowy obiektyw, jeśli już masz budżetowy obiektyw?
Konieczność zakupu nowego sprzętu powinna wynikać z potrzeb a nie z przekonania, ale wiem, że na początku ciężko to odróżnić.
Przykład potrzeby: "potrzebuję obiektywu dającego duże przybliżenie" albo "potrzebuję obiektywu, dzięki któremu będę mógł robić zdjęcia z mocno rozmytym tłem".
Przykład "przekonania": "jestem przekonany, że potrzebuję nowego obiektywu aby robić lepsze zdjęcia, albo aby lepiej (szybciej, sprawniej) uczyć się robienia zdjęć".
W tej chwili jak mógłbyś się "zaszufladkować"? ;)
Wrócę do dyskusji z poprzedniego wątku. W tej chwili traktowałbym Olympusa jako sprzęt tymczasowy, i z tego powodu ograniczyłbym zakupy do naprawdę niezbędnych elementów, dlatego lepiej byłoby przekonać św.Mikołaja, żeby dołożył się do prezentu od wielkanocnego zająca, wtedy (jeśli wystarczy Ci zapału) będziesz miał opanowane podstawy, będziesz wiedział, co Ci najbardziej przeszkadza w obecnym sprzęcie, i będziesz wiedział, jakie podstawowe cechy ma mieć następny aparat.

fotomator
20-12-2016, 16:32
@fotoamator: chyba pomyślisz, że się jąkam ;)
Dlaczego chcesz dostać budżetowy obiektyw, jeśli już masz budżetowy obiektyw?
Konieczność zakupu nowego sprzętu powinna wynikać z potrzeb a nie z przekonania, ale wiem, że na początku ciężko to odróżnić.