PDA

Zobacz pełną wersję : Szumy - body czy... czyli prośba o pomoc w wykonaniu zdjęć ostrych jak żyleta



envii
05-11-2016, 01:52
Cześć,
pisze z prośbą o pomoc.
Posiadam puszkę eos 550d. Moje pytanie dotyczy szumów, nieostrości, podczas robienia zdjęć w pomieszczeniach, na imprezach.
Przykładowo : http://files.tinypic.pl/i/00837/mznowkk52rla.jpg
Iso 800, szkło Sigma 24-70 2.8 ; lampa błyskowa zewnętrzna yn 560II
http://images.tinypic.pl/i/00837/ryi8075e5y20.jpg
Reszta szkieł, których używam to systemowy 50 mm 1.8 i tamron 17-50 2.8.

To wina szkła, puszki?
Zależy mi na tym, by uzyskać zdjęcia jak najbardziej ostre, gładkie. Plenerowe przy powiększeniu również mnie nie zachwycają, ze względu na ilość ziaren, a brak ostrej jak żyleta krawędzi.

Ratunku.

r_m
05-11-2016, 02:13
Zależy mi na tym, by uzyskać zdjęcia jak najbardziej (...) gładkie.
(...)
Ratunku.

Ratunek jest, nazywa się 6d ("budżetowo", mniej budżetowo może być np. 5d mk IV).

marfot
05-11-2016, 07:33
Posiadam puszkę eos 550d. Moje pytanie dotyczy szumów, nieostrości, podczas robienia zdjęć w pomieszczeniach, na imprezach.


Oba zdjęcia prezentują dobrą ostrość (ręka z kieliszkiem na 1, kwiaty w wazonie na 2).
Czas na tyle krótki (1/160), że nie są poruszone. Nie widać jakiegoś dokuczliwego ziarna.
Na obu zdjęciach natomiast praktycznie wszystkie twarze są zlokalizowane poza głębią ostrości i to może być irytujące.
Jeżeli te zdjęcia obejrzą uwiecznione osoby to na pewno Cię nie pochwalą. Nie wiem jaki masz zamysł przy wyborze elementu, na który nastawiasz ostrość ale chociaż jedna twarz mogłaby być ostra bo tak jest to zwyczajnie nieakceptowalne.
Moim zdaniem sprzęt masz o.k.
Zmień sposób kadrowania i wybieraj ważniejsze elementy do ustawienia ostrości. Jak trzeba to zwiększ GO, na APSC to nie problem - krótsza ogniskowa, przymknij do f/5,6.

aptur
05-11-2016, 07:49
Zaprezentowane zdjęcia są ostre ale prawdopodobnie nie tam gdzie chciałeś.


Cześć,
pisze z prośbą o pomoc.
Posiadam puszkę eos 550d. Moje pytanie dotyczy szumów, nieostrości, podczas robienia zdjęć w pomieszczeniach, na imprezach.
Przykładowo : http://files.tinypic.pl/i/00837/mznowkk52rla.jpg
Iso 800, szkło Sigma 24-70 2.8 ; lampa błyskowa zewnętrzna yn 560II
http://images.tinypic.pl/i/00837/ryi8075e5y20.jpg
Reszta szkieł, których używam to systemowy 50 mm 1.8 i tamron 17-50 2.8.

To wina szkła, puszki?
Zależy mi na tym, by uzyskać zdjęcia jak najbardziej ostre, gładkie. Plenerowe przy powiększeniu również mnie nie zachwycają, ze względu na ilość ziaren, a brak ostrej jak żyleta krawędzi.

Ratunku.

becekpl
05-11-2016, 10:00
aparat jest ok, do wymiany operator
albo niech operator nauczy się obsługiwać urządzenie ,które posiada
mozna zaczac od instrukcji obslugi

Janusz_K
05-11-2016, 10:52
W niektórych sytuacjach po prostu trzeba użyć lampy błyskowej, bez względu na to, co niektórzy o takim rozwiązaniu sądzą. Ty używasz, tylko że wtedy musisz zmniejszyć kadr po prostu, albo tak operujesz, żeby to nieostre (poza głębią ostrości) było nieostre świadomie. I generalna zasada - punktowe ustawianie ostrości "na środek kadru", łapiesz ostrość na elemencie, który cię interesuje, wciskasz spust do zablokowania parametrów, przesuwasz się, żeby uzyskać kadr, jaki chcesz mieć i dociskasz do końca. Masz ostre to, co chcesz mieć ostre. Musisz to poćwiczyć.

Ogólnie zdjęcia moim zdaniem są "brudne". Robisz w RAW-ach i obrabiasz na laptopie? Na skalibrowanym monitorze wygląda to słabo.

envii
05-11-2016, 11:15
Zaprezentowane zdjęcia są ostre ale prawdopodobnie nie tam gdzie chciałeś.

No właśnie tu prawdopodobnie pojawia się problem - gdy patrzę przez wizjer, twarze są ostre. Na podglądzie na pierwszy rzut oka też, ale jako że taki psikus wdarł mi się już nie raz, powiększam każdą pozowaną klatkę i załamuje ręce.
Jeśli chodzi o punkty AF, zawsze świeci mi się tylko jeden punkt, w rogu; nigdy inny. Przykładowo na zdjęciu drugim, ustawiam więc go na twarz dziecka, przytrzymuje do połowy spust, przekadrowuje, dociskam - a tu jak widzicie kwiaty ostre. Co robię źle?

--- Kolejny post ---

Janusz K,

Lampy błyskowej w pomieszczeniach używam zawsze. Jeśli ma to jakies znaczenie, zwykle staram się odbijać światło od sufitu lub ścian, praktycznie nie kieruję błysku lampy bezpośrednio na ludzi.

Przez brudne rozumiesz kolor, czy te zaszumienie które mi przeszkadza? Te zdjęcia są prosto wyciągnięte z aparatu, nic poza tym z nimi nie robione.

salas
05-11-2016, 11:25
no czyli się kłania małe ogarnięcie tematu. Mając 550d używaj tylko ŚRODKOWEGO CENTRALNEGO punktu ostrości, przy f/2.8 czy większej możesz spokojnie łapać ostrość na twarz i przekadrować - GO się aż tak nie rozjedzie.
Obiektywy sigmy tamrony wymienić na jeden dobry canona i raczej będzie TRAFIAŁ tam gdzie chcesz. Sprzedaj te dwa co masz i kup 17-55 2.8 USM a 50 1.8 zamień na 85 1.8 albo chociaż na wersję STM. Lampę zostaw - kup dyfuzor jakiś na nią i błyskaj od sufitu/ścian a jak się nie da to odbijasz od odbłyśnika jakiegoś (można nawet samemu zrobić)

7four
05-11-2016, 11:29
aparat jest ok, do wymiany operator
albo niech operator nauczy się obsługiwać urządzenie ,które posiada
mozna zaczac od instrukcji obslugi

Tu się można zgodzić w 50%.

Ale odpowiedzi nie mam w innym wątku, dlaczego 550d może być jako backup a nie może być jako główny aparat.
Jeżeli backup ma w losowych sytuacjach uratować tyłek, to za takie ratowanie chyba można podziękować, lub wynik zaakceptować.

Może jakiś inny operator tego aparatu się wypowie i zapoda przykłady:

"... by uzyskać zdjęcia jak najbardziej ostre, gładkie. Plenerowe przy powiększeniu również mnie nie zachwycają, ze względu na ilość ziaren, a brak ostrej jak żyleta krawędzi. ... "

@bacekpl - wrzuć taki przykład dla poparcia swojej tezy.

aptur
05-11-2016, 13:22
Jeśli chodzi o punkty AF, zawsze świeci mi się tylko jeden punkt, w rogu; nigdy inny

Przede wszystkim to zmień. Przestaw sobie na środkowy.

mateu-sz
05-11-2016, 13:27
envii
jak AF w rogu ? nie łapię Cię kolego.
no to jak chcesz ostrzyć foty jak af masz w rogu ?:) nie rozumiem nie chce cwaniakować nigdy z tą puszką nie miałem do czynienia ale może poczytaj o punktach AF i jak ich używać ....

--- Kolejny post ---

upsss sorki aptur ty o tym samym ;)

fancik
05-11-2016, 13:41
Kłania się umiejętność obsługi posiadanego aparatu...proszę najpierw poczytac instrukcję poćwiczyć a dopiero później zadawać pytania, a może w puszce AF jest uszkodzony ...trudno tak na odległość wyrokować...

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

fancik
05-11-2016, 13:46
Dodam jeszcze że przecież widać gołym okiem na pierwszym zdjęciu ostrość w złym miejscu na mankiecie koszuli i guziku a nie na twarzy ...pewnie też za mało przymkieta przysłona.....

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

becekpl
05-11-2016, 14:56
Tu się można zgodzić w 50%.

Ale odpowiedzi nie mam w innym wątku, dlaczego 550d może być jako backup a nie może być jako główny aparat.
Jeżeli backup ma w losowych sytuacjach uratować tyłek, to za takie ratowanie chyba można podziękować, lub wynik zaakceptować.

Może jakiś inny operator tego aparatu się wypowie i zapoda przykłady:

"... by uzyskać zdjęcia jak najbardziej ostre, gładkie. Plenerowe przy powiększeniu również mnie nie zachwycają, ze względu na ilość ziaren, a brak ostrej jak żyleta krawędzi. ... "

@bacekpl - wrzuć taki przykład dla poparcia swojej tezy.
550d to bardzo fajna amatorska lustrzanka
i mozna nia robic swietne foty, pod warunkiem ze ma sie o tym pojecie
rady co zrobić już padły

mateu-sz
05-11-2016, 15:01
Lampy błyskowej w pomieszczeniach używam zawsze.

u... to to tez nie najlepiej, no ale nie o tym mowa przecież.

I wiesz zanim zaczniesz rozbudowywać swój sprzęt i używać kilku obiektywów ,naucz się najpierw na jednym najlepiej kitowym zasad obsługi pobaw się najpierw zdjęciami (zresztąą zawsze powinna być to "zabawa" ) a później zacznij zadawać pytania.


A jeszcze jedno na co o dziwo nikt chyba :confused: nie zwrócił uwagi
Napisałeś :
Iso 800, szkło Sigma 24-70 2.8 ; lampa błyskowa zewnętrzna yn 560II

iso 800 pierwsze wow przy szkle 2.8 czyli jeszcze pozostaje wiedza na temat ISO bo jak widzę całkiem tam jasno było :)
zobacz ile masz do nauki ... (uczymy się całe życie a umieramy .... :) )

r_m
05-11-2016, 15:43
Koledzy już zapewnili ciąg dalszy "gorącego powitania" ;)

Po tych dodatkowych informacjach od Ciebie:
- instrukcja obsługi, wybór aktywnego punktu ustawiania ostrości, albo serwis, bo "świeci ciągle w rogu" jest dziwne
- środkowy jest "najlepsiejszy" (nie tylko w tym aparacie)
- hasło dla google "symulator głębi ostrości", wszyscy zachwycają się jasnymi stałkami, ale nie zawsze papierowo mała głębia ostrości ma uzasadnienie, tzn. pewnie każde z tych zdjęć z właśnie "papierowo małą" g.o. byłoby ok (kieliszek lekko poza g.o., oczy pana ostre, reszta wyraźnie nieostra, twarz chłopca ostra, reszta poza g.o.), jednak przy f:3.5 (o ile pamiętam z exifa) zaczyna być nijako, nie wiadomo, czy autor chciał skupić naszą uwagę na jakimś elemencie, czy chciał pokazać ostrą grupę osób, być może w jednej sytuacji lepsza byłaby 1.8, a w innej np. 6.3
- używasz ciągle lampy - jak tak lubisz, to ok, tylko często lampa "zabija atmosferę", i nie chodzi o walenie z lampy na wprost, tylko o "zagłuszenie" światła zastanego w danym miejscu przez światło lampy; jednak jeśli odpowiednio ("odpowiednio" według Twojego gustu) to balansujesz, nie masz się co przejmować opiniami, ze lampę trzeba wyrzucić ;)
- masz manualną lampę, więc ciągłe zmiany przysłony mogą się odbić na komforcie pracy, ale pewnie to już wiesz
- przy robieniu zdjęć na wyjątkowych, niepowtarzalnych imprezach, pomyśl o jakimś zapasie, zakładam, że na razie nie robisz tego usługowo, ale "zdobywasz doświadczenie" - mimo to lepiej mieć coś "na wszelki wypadek" (używany 300d lub 350d to poniżej 200zł), niż tłumaczyć się, dlaczego nie ma zdjęć

jaś
05-11-2016, 16:05
powitanie rzeczywiście gorące żeby jeszcze tak robili zdjęcia jak doradzają to by bylo ło ho ho,
cropy canona szumią niemiłosiernie - wiem bo miałem - 500D szumiał jak bałtyk w czasie sztormu, szum był widoczny na iso 100 - szczęśliwi ci co nie widzą :) - mogą kupować tanie korpusy, ale, ale pewnie są audiofilami i słyszą szum cyfrowego! kabla usb w sprzecie audio, ale do tego faktu forum podchodzi ze zrozumieniem, a nawet lekkim podziwem i odpowiedmim szacunkiem - co innego jak ktoś widzi szum na zdjęciach od razu wiadomo że zdjęć nie umie robić i ten szum to jego wina, ja profilaktycznie kilka lat temu wpisałem to sobie do stopki i to rozwiewa wszelkie wątpliwości co do moich umiejętności.
ogólnie canonem 500D (bo takiego miałem) daje się robić zdjęcia nawet czasem niezłe, dla mnie osobiście było to dość upierdliwe właśnie ze względu na szum generowany przez ten korpus, jak patrzę na to z bardziej odległej czasowo perspektywy to upgrade 350D na 500D to były wyrzucone w błoto pieniądze :mrgreen:

mateu-sz
05-11-2016, 16:27
ej czyli przyłączyliście się do powitania :)
Ale tutaj nikt nie chce źle przecież każdy na swój sposób stara się pomóc

luso
05-11-2016, 17:11
Ja na prawie takim samym aparacie i obiektywie Sigmy w sytuacjach takich jak na załączonych zdjęciach radzę sobie całkiem dobrze. Fakt korzystam głównie z centralnego punktu...

becekpl
05-11-2016, 19:15
nawet 50 1.8 dawał rade w ciemnym pokoju z tym body
ale nie zawsze:mrgreen:

kajko
06-11-2016, 09:15
cropy canona szumią niemiłosiernie - wiem bo miałem - 500D szumiał jak bałtyk w czasie sztormu, szum był widoczny na iso 100 - szczęśliwi ci co nie widzą :) :mrgreen:
Całe szczęście ze nie widziałeś szumów z kompaktów, pewnie by Ci wzrok uszkodziły ;-)

jaś
06-11-2016, 10:07
Całe szczęście ze nie widziałeś szumów z kompaktów, pewnie by Ci wzrok uszkodziły ;-)

po prostu nie używałem cyfrowych kompaktów więc ominęło mnie szczęście oglądania szumów z kompakta - może to się wydawać dziwne ale nie przechodziłem drogi od "kompakta do lustrzanki" miałem dwa korpusy analogowe i kupiłem korpus cyfrowy - a tak ogólnie w fotografii analogowej też nie używałem kompaktów - moje doświadczenie z aparatami kompaktowym jest bardzo mizerne :mrgreen: