PDA

Zobacz pełną wersję : Canon 24-70 L II vs 2x Sigma AR 35 i 50 do Canona 5DSr



EdytaP
25-09-2016, 23:16
Cześć :)

Mam duży dylemat. Przesiadłam się z nikona na canona 5dsr. Niestety nie znam za dobrze szkieł Canona - stąd moje Pytanie do Was: do mojego obiektywu lepiej kupić dwie stałki (obojętnie czy Sigma czy Canona) 35mm i 50mm czy też zooma 24-70 II. Na ten moment mam do użytkowania sigmę art 50mm i jest bardzo dobra, ostrość rewelacyjna. Mam jednak specyficzne wymagania, dlatego uprzejmie proszę o pomoc.
1. Jasność nie jest dla mnie tak bardzo istotna - 5dsr ma oczywiście ubogie ISO, ale chodzi o to, że przy fotografii niemowlęcej nie mogę sobie pozwolić na nieostre jedno oko przy f1.4 ;/. Stad najczęściej walę 2.8 w górę.
2. Uniwersalności, chcę wyjść na miasto i sobie cykać - myślę, że tu przewaga zooma jest jasna.
3. Jakość obrazka na 5dsr - tu w zasadzie jest klu pytania... jak to z tymi stałkami jest i...
4. ...i czy ten zoom tak jak 70-200 is ii L potrafi zastąpić 3 stałki (24,35,50)?
5 Czy są jakieś plotki na temat wersji III... oraz dlaczego 24-70 kosztuje praktycznie tyle samo co 70-200 is II l skoro tamten to nie dość, że lufa to jeszcze ma IS.

Dodam, że fotografia niemowlęca jest dla mnie bardzo istotna.


Z góry dziękuję Wam za odpowiedzi.

aptur
26-09-2016, 07:48
1. Jasność nie jest dla mnie tak bardzo istotna

Kup zooma.


2. Uniwersalności,
Kup zooma.




3. Jakość obrazka na 5dsr - tu w zasadzie jest klu pytania... jak to z tymi stałkami jest i...

Stałki są bardziej ostre i mają inne zalety ale jeśli zamierzasz głównie korzystać z przysłon 2.8 i więcej to ... kup zooma.



4. ...i czy ten zoom tak jak 70-200 is ii L potrafi zastąpić 3 stałki (24,35,50)?

W twoim przypadku tak. Patrz wyżej.



5 Czy są jakieś plotki na temat wersji III... oraz dlaczego 24-70 kosztuje praktycznie tyle samo co 70-200 is II l skoro tamten to nie dość, że lufa to jeszcze ma IS.
24-70/2.8 kosztuje tyle, bo tak sobie wymyślił producent. Plotkami się nie zajmuję ale nawet jeśli będzie wersja III to i tak będzie jeszcze droższa.

zdebik
26-09-2016, 09:14
Moze w pazdzierniku bedzie cashback na 24-70 wiec poczekaj jeszcze te kilka dni. Na 70-200 ciagle sa znizki.

aptur
26-09-2016, 09:16
Moze w pazdzierniku bedzie cashback na 24-70 wiec poczekaj jeszcze te kilka dni.

Jak będzie cashback to cena wzrośnie ;)

zdebik
26-09-2016, 09:20
Jak będzie cashback to cena wzrośnie ;)
Nie w UK :)

EdytaP
26-09-2016, 09:26
Dziękuję apturi zdebik za odpowiedzi. Generalnie mam wrażenie Aptur, że sam preferujesz stałoogniskowe obiektywy czy tak? Trochę się waham... zajmuję się fotografią noworodkową i niemowlęcą i o tyle zoom wydaje się fajny, że mogę uchwycić chwilę bez obawy, że akurat w tym momencie mam nie ten obiektyw. Nie jestem jednak zbyt dobra w technicznych aspektach fotografii. W nikonie miałam nikory i tyle - generalnie z zoomów i ich jakości w zakresie ostrości nie byłam do końca zadowolona. Słyszałam jednak, że 24-70 II L to całkowicie inny świat. Czy do 5ds r gdzie matryca jest w stanie naprawdę wyciągnąć detale - ten obiektyw będzie ok? Teraz użytkując pożyczoną Sigmę art ostrość jest REWELACYJNA - robiać zdjęcie na f2.8 mogę w zasadzie zrobić cropa na same oczy i widać każdy włosek na rzęsach. Stąd myślałam o dokupieniu 35mm art albo canona l II. Druga sprawa jak to wygląda właśnie z tym zoomem, gdzie dodatkowo otrzymam 24mm i 70mm :). Czyli w zasadzie będę miała 4 zakresy w jednym. Co do jasności to napisałam, że nie jest to istotne w tym sensie, że jak robię zdjęcie z odległości metra na przysłonie 1.6 czy 1.8 to twarz dziecka raczej nie będzie cała ostra i jedno oko będzie ostre a drugie już nie. Dlatego dla mnie bezpiecznym punktem wyjścia jest 2.0 w górę, a najczęściej 2.8. Inna sprawa, to taka, że przy stałkach 2.8 to już jest żyleta, a w Canonie będzie to pełna dziura. niestety nie mam możliwości przetestowania tego obiektywu. Nie chcę zamawiać do domu z myślą o zwrocie, bo sama bym nie chciała potem otrzymać testowanego niechcianego egzemplarza. Dodatkowo chciałam zapytać jak wygląda kwestia canona 24-70 f4 IS albo tamrona 24-70vc - czy miałby ktoś porównanie. Nie wiem czy to wciąż aktualne, ale w Nikonie kiedyś Tamron miał niezbyt efektowne bokeh :/

salas
26-09-2016, 10:36
24-70 II to killer, na pewno nie będziesz zawiedziona. Jak masz wątpliwości to go wypożycz albo przestrzel w sklepie jakimś

Kolekcjoner
26-09-2016, 10:51
Jak będzie cashback to cena wzrośnie ;)

Nie zawsze. Ostatnio był cashback na 100-400 i nie wzrosła (przynajmniej tam gdzie kupowałem).

Co do stałek Sigmy to należy uwzględnić możliwość kłopotów z AF-em w tych szkłach w połączeniu z Canonem - szczególnie jak masz zamiar ich używać na pełnej dziurze.

robson999
26-09-2016, 11:21
Jeśli chcesz słyszeć z ust rodziców fotografowanych dzieci "wow", to kup porządne, jasne stałki. Natomiast jeśli robisz szybkie reportaże, bale, eventy, spotkania, gdzie głupio czułabyś się z dwoma aparatami, to kup porządny jasny zoom.
Z resztą tak naprawdę, to przydałyby się i stałki i zoom.
W czwartek będę miał taki mini reportaż z urodzin dziecka w wewnętrznym placu zabaw. Szczerze, to nie wyobrażam sobie biegania ze stałkami za tymi dziećmi latającymi po tych torach przeszkód i w tych kolorowych kulkach.
24-70II na FF, przy długim końcu, na F2.8 już da bardzo ładne rozmycia w tle. Poza tym jest bardzo ostry i dobrze skorygowany we wszystkich zakresach ogniskowych i przysłon. O szybkości i celności nie będę wspominał, bo na pewno słyszałaś...

EdytaP
26-09-2016, 11:47
no właśnie... tak myślałam. A może mi ktoś powiedzieć jak wygląda porównanie 24-70 do tamrona 24-70 vc ew. canona 24-70 is f4 w połączeniu z 5ds r (zakładając, że AF bedzie ok)? Pytam z tego powodu, że za cenę 24-70II mam stałkę Sigmy i zoom tamrona :/

robson999
26-09-2016, 11:57
Podobno oba zoomy są identyczne jeśli chodzi o jakość. Ja się bałem o AF, wybrałem Canona i śpię spokojnie.

milsa666
26-09-2016, 21:11
A nie rozważałaś 24-70L ale w wersji I?
Ja mam tą cegłę i na prawdę złego słowa nie powiem.
Używany wyszarpiesz za 3.5k - to ci zostanie na jakąś stałkę

EdytaP
26-09-2016, 22:49
Myślałam... ale z tego co wyczytałam to tamron 24-70 jest lepszy optycznie od wersji I :/

zdebik
26-09-2016, 23:24
Jeśli chcesz słyszeć z ust rodziców fotografowanych dzieci "wow", to kup porządne, jasne stałki...

Przy niemowlakach bedzie trzeba przymykac do 2.8 lub 4 zeby cos wiecej bylo ostre niz czubek nosa. Wiec wow to bedzie ale z pytaniem dlaczego nos i uszy sa rozmazane.

Janeek
26-09-2016, 23:41
Przy niemowlakach bedzie trzeba przymykac do 2.8 lub 4 zeby cos wiecej bylo ostre niz czubek nosa. Wiec wow to bedzie ale z pytaniem dlaczego nos i uszy sa rozmazane.
no to prawda... z tym, że stałka (czy to seria ART czy L) na 2.8 będzie ostrą rakietą a 24-70 II na otwartej dziurze...

robson999
27-09-2016, 09:10
Przy niemowlakach bedzie trzeba przymykac do 2.8 lub 4 zeby cos wiecej bylo ostre niz czubek nosa. Wiec wow to bedzie ale z pytaniem dlaczego nos i uszy sa rozmazane.

Nawet się nad tym nie zastanawiałem, bo jeszcze nie robiłem takim niemowlaczkom zdjęć.
No to może rzeczywiście do fotografii dziecięcej, taki zoom byłby w sam raz.

--- Kolejny post ---


no to prawda... z tym, że stałka (czy to seria ART czy L) na 2.8 będzie ostrą rakietą a 24-70 II na otwartej dziurze...

Porównuję sobie jakość tego zooma do jasnych super ostrych stałek Sigmy i w centrum nie widzę istotnych różnic, natomiast w rogach stałki są oczywiście dużo lepiej skorygowane:

http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?Lens=787&Camera=453&Sample=0&FLI=3&API=0&LensComp=941&CameraComp=453&SampleComp=0&FLIComp=0&APIComp=3

No ale czy rogi przy takiej fotografii są aż tak istotne?
Taka ciekawostka...Ostatnio wykonałem test astrofotograficzny na gwiazdach tym zoomem no i zostałem zaskoczony bardzo pozytywnie. Poza znacznym winietowaniem, punktowość gwiazd od przysłony F3.2 prawie idealna. Na F2.8 nie sprawdzałem, ale na pewno też jest, pomijając winietowanie.
W 24-70 masz kilka obiektywów w jednym w bardzo dobrej jakości.

zdebik
27-09-2016, 09:38
Wiekszosc dzieciecych fotografow uzywa 24-70 2.8 - wiec cos jest na temacie.

Janeek
27-09-2016, 10:19
tylko pytanie o canona :/ - ja zdecydowanie wolałbym Tamrona 24-70 vc i do tego sigme 35mm art. Wyjdzie ta sama cena a możliwości znacznie większe. I tak jeśli chodzi o Tamrona - to Canona będzie trochę ostrzejszy na brzegu (ale nie ma stabilizacji, która do fotografii niemowlęcej gdzie światło jest ważne może się przydać), ale to nie jest problem bo zawsze na końcu będziesz pewnie troche blurować krawędzie - szczególnie na 5ds r, Sigma pozamiata i Tamrona i Canona 24-70 f2.8 II jeśli chodzi o ostrość zarówno na środku jak i na brzegu. Ja co prawda nigdy nie trafiłem na problem z AF w serii ART (w 50 ex niestety tak), Do serii ART masz też za 200zł dock, który załatwi potencjalne problemy. Jeśli mam być szczery a zdecydowanie nie jestem fanboyem Canona to jedyny Canon warty zakupu przez AF to 70-200. Przy takiej lufie i dynamicznych ujęciach AF musi być kosmicznie szybki i dokładny.

Jeśli chodzi o Tamrona 24-70VC to stabilizacja ogólnie się przyda w Twoim 5dsr, który jest wrażliwy na ruch.

mkamelg
27-09-2016, 12:24
Dodam, że fotografia niemowlęca jest dla mnie bardzo istotna.

Kliknij tutaj, pooglądaj sobie zdjęcia, poczytaj podpisy pod nimi i wczytaj się w treść tego blogowego wpisu:

Lens Recommendations for Newborn and Family Photographers | Stacey LaCoursiere Photography (http://www.staceylacoursiere.com/what-lens-to-buy-for-portrait-photographers/)


What Lens Do You Buy First?

It’s hard when you have limited cash but you need them all right? Again, this is just me, and someone else’s shooting style may be different. So here’s the order in which I would buy lenses if you are just starting out based on primary needs over style of shooting:

#1: 24-70mm & 50mm 1.4 – With these two you’ll be covered from wide angle to slight zoom and you’ll have the 50mm for low light capability. You’ll be able to use the 50mm for the majority of your newborn session and be able to use both happily for family sessions.

#2: 85mm 1.4 – If you love the beautiful closeup look, then going for this lens second will give you a leg up in beautiful output. It is a great lens for shooting families, babies, seniors, and even headshot portraits. Some photographers prefer the 70-200mm 2.8 telephoto for the nice compression quality. I feel the 85mm allows me to be more creative and is much easier on my wrist. But to each their own!

#3 35mm 1.4 – When I purchased this lens it hardly left my camera for my own personal photography. It is an amazing all around lens producing beautiful wide angles but also gorgeous photojournalistic closeups. Having the wide open option is a much better than the 2.8 speed of the 24-70mm.

#4: 105mm 2.8G Macro – Again not necessary but it truly is the professional thing to do and does give you a leg up over your competition.

Tak to wygląda w świecie Canona, wszystko co najlepsze dla 5DS R:

https://www.dxomark.com/Reviews/Best-lenses-for-the-Canon-EOS-5DS-R-Best-standard-zoom-popular-prime-lens-roundup/Best-Standard-Zoom-Canon-EF-24-70mm-f-2.8L-II-USM

https://www.dxomark.com/Reviews/Best-lenses-for-the-Canon-EOS-5DS-R-Good-glass-for-landscape-architecture-and-close-up-photography

Życzę udanego wyboru. Stacey zaczynała z jakąś 50mm, teraz jak ją już w końcu stać to używa obiektywów o ogniskowych 35mm oraz 85mm o świetle f/1.4 - taką informację podejrzałem w jej odpowiedzi na czyjś komentarz która znajduje się na samym dole jej blogowego wpisu.

Janeek
27-09-2016, 14:37
Inną sprawą jest fakt, że głębia ostrości inaczej będzie się rozkładała w 50mm i inaczej w 35mm. To nie jest tylko kwestia odległości od fotografowanego miejsca.