PDA

Zobacz pełną wersję : Canon 5d mk1 - kreski, kropki na zdjęciach.

Qajs
17-07-2016, 22:47
Hej,
stało się tak, a nie inaczej. Pożyczyłem sprzęt, wrócił do mnie i dostałem feedback "na zdjęciach są kropki" (wcześniej ich nie było, ale to nie istotne). Ściągnąłem obiektyw i okazało się, że (prawdopodobnie) został porysowany filtr dolnoprzepustowy nad matrycą - chodzi o ten element przed samą matrycą.
Przeszukałem pół internetu za tym filtrem. Okazało się, że serwisy za naprawę wołają jak za body 5d mk2 (albo i więcej), przez co jestem w kropce.
Czy są gdzieś miejsca (w które może nie zajrzałem), gdzie mógł bym dokupić ten element z demontażu? Polecili byście strony/sposoby jak można temu zaradzić?
Nie mam możliwości kupna nowego body, a jednak chciałbym nacieszyć się tym co mam (przy f1.8 nie widać, ale przy foto krajobrazowym...)
Czytałem na jakimś forum, że niby pasują tutaj filtry od mk2, ale czy to prawda? Jestem totalnie zielony w temacie i każda pomoc się przyda.

Dzięki!

zdebik
18-07-2016, 16:47
Sam tego nie zrobisz, swoja droga ciekawe kto tak zalatwil "matryce".

aptur
18-07-2016, 16:51
Hej,
stało się tak, a nie inaczej. Pożyczyłem sprzęt, wrócił do mnie i dostałem feedback "na zdjęciach są kropki" (wcześniej ich nie było, ale to nie istotne). Ściągnąłem obiektyw i okazało się, że (prawdopodobnie) został porysowany filtr dolnoprzepustowy nad matrycą - chodzi o ten element przed samą matrycą.

Możesz wrzucić przykładowe zdjęcia obrazujące problem? Używałem 5D przez wiele lat. To świetny sprzęt. Wbrew pozorom nie jest tak łatwo załatwić filtr. Matrycę czyściłem często zwykłymi patyczkami do uszu i nigdy nie było żadnego problemu.

mwitek
18-07-2016, 17:57
A może to nie rysy tylko brud?

Qajs
18-07-2016, 18:26
Byłem dziś rano w małym serwisie w mojej okolicy i potwierdzili moje obawy. Mam porysowany filtr (efekty są jak na brudnej matrycy). Czyszczenie nic nie dało niestety tutaj.
Widać to szczególnie na górnej części zdjęcia ;(