Zobacz pełną wersję : Fotografia reportażowa 7d mkII czy 6d co kupić?
Witam serdecznie,
jako że nie spotkałem się z taką rozterką to zakładam nowy temat. Niedługo stanę przed trudnym wyborem nowej puszki z logo Canona ponieważ mój Nikon D60 zaczyna mnie trochę ograniczać, dlatego też liczę na pomoc doświadczonych kanonierów przy wyborze następcy.
Zacznę od tego czym i co cykałem do tej pory:
Nikon d60 i tylko dwa szkła: podstawowy nikkor 18-55 1:3.5-5.6 oraz dodatkowy nikkor 55-200 1:4-5.6
Zestaw kupiony od znajomego lata temu na którym odkrywałem RAW-y jednak już leciwy i jak widać wyżej - ciemny...
Co nim cykam można obejrzeć dokładnie w galeriach użytkowników ale tak skrótowo to reportaż. Głównie o charakterze militarnym czyli wszelkie uroczystości z udziałem wojska plus poligony itp. W przyszłości chciałbym rozszerzyć swoje hobby na portrety i fotografię motoryzacyjną.
Dlaczego chce zmienić? Ciemność przede wszystkim :/ Wiem że to duża wina szkieł jednak w kościołach i katedrach ten aparat już przy iso 800 szumi jak szalony, a że zawsze chciałem powrócić do Canona to już nie będę inwestował w szkła do N. Drugim problemem jest szybkość - seryjne zdjęcia zrobię 3 później bufor nie pozwoli na więcej, co jest nie do przyjęcia przy fotografii marszu, musztry paradnej lub salw honorowych. Ostatnim problemem jest brak możliwości kręcenia filmów co również często mi się zdarza :)
Marzeniem byłby Canon 5d mk2 jednak wciąż jest poza moim zasięgiem stąd dylemat czy brać tańszą wersję pełnej klatki - 6d czy pozostać przy znanym mi formacie i zainwestować w 7d mkII?
Oczywiście gdyby nie budżet brałbym 5d jednak muszę to odłożyć w czasie. Planuje wydać 6-7 tys. Ale muszę w tym kupić puszkę plus szkło i z tym będzie kolejny problem, ale po kolei:
na korzyść 7d przemawia szybkość która w moim przypadku byłaby bardzo istotna natomiast 6d ma pełną klatkę co też byłoby świetne w ciasnych miejscach, jednak chyba do pełnej klatki więcej będą mnie kosztować odpowiednie obiektywy prawda? Który z tych aparatów będzie dla mnie lepszy biorąc pod uwagę że docelowo będę szedł w 5d? Jakie szkła/szkło mógłbym sobie zafundować na początek? Do moich zdjęć te które miałem były odpowiednie choć czasem brakowało minimalnie szerszego kąta i czasem większego zooma bo nie zawsze można podejść dostatecznie blisko. Uwielbiam również wyciąganie dużym zoomem postaci na rozmytym tle, a chciałbym też pobawić się kiedyś w portrety (nie studyjne) więc zoom by się przydał.
Z góry dziękuję jeśli komuś się chciało to przeczytać wszystko i zechce pomóc :) Jeśli brakuje jakichś informacji to chętnie coś dopiszę
p.s. Oczywiście puszkę chciałbym nową no chyba że poradzicie że lepiej używkę :)
Na twoim miejscu kupiłbym 6D i 24-105 (może być używany). Niestety wychodzi ok. 8 tys.
Wersja ekonomiczna to 6D i np. 28-105 lub 24-85. Wyjdzie ok. 7 tys.
Dlaczego jednak 6d? Ja ze względu na dużą szybkość skłaniałem się bardziej ku 7d. Kwestia dołożenia tysiaka wchodzi w grę oczywiście, bo chciałbym mieć puszkę na parę lat i obiektyw na już - żeby nie przestać cykać a sukcesywnie wymienić/dokupić brakujące szkła. Zapomniałem dodać że korpus musi być w miarę szczelny bo poligony są z reguły mocno zakurzone i piaszczyste.
Dlaczego jednak 6d? Ja ze względu na dużą szybkość skłaniałem się bardziej ku 7d. Kwestia dołożenia tysiaka wchodzi w grę oczywiście, bo chciałbym mieć puszkę na parę lat i obiektyw na już - żeby nie przestać cykać a sukcesywnie wymienić/dokupić brakujące szkła. Zapomniałem dodać że korpus musi być w miarę szczelny bo poligony są z reguły mocno zakurzone i piaszczyste.
FF da tobie inną jakość. 6D to nie jest pancerne body i w porównaniu z 5D to trochę plastik fantastic. Przestaniesz jednak o tym myśleć, gdy zobaczysz obrazek z FF. Faktycznie musisz robić 10 klatek na sekundę? nie wystarczy 5? Nie chcę ciebie namawiać bo wiedzę, że napaliłeś się na 7D... 6D jakieś tam uszczelnienia niby ma...
mój Nikon D60 zaczyna mnie trochę ograniczać
Gdyby nie ta cena, sugerowałbym d750.
Nie, nie chodzi mi o 750d, i tak, nie chodzi mi o Canona.
Jeśli Canon, to czy koniecznie nówka? Jeśli niekoniecznie, może pomyślisz o 1d (w odpowiednim "marku")? Wtedy na pewno nie zabraknie Ci szybkości, raczej nie będziesz narzekał na AF, body jest zaprojektowane z uwzględnieniem trudnych warunków (o 6d tego nie da się powiedzieć), jednak nie pokręcisz sobie filmów i wysokie ISO jest troszkę inne, niż w np. 6d.
chciałbym mieć puszkę na parę lat i obiektyw na już
A może odwrotnie? Puszka "na teraz" (choćby 7d mk I, może filmować) ale od razu dobre, uszczeLnione szkło?
Nie upieram się na 7d bo chyba wszystko będzie szybsze jak stary nikoś ale myślę że zdecydowanie ułatwiłoby mi to 10 kl/s pracę w dynamicznym środowisku :) Filmy to konieczność jednak bo odchodzi mi noszenie dodatkowego urządzenia które też trzeba ładować. Oczywiście wolałbym nówkę jednak też uparty nie jestem, 7d mk I odpada, chce coś z większymi możliwościami, a L-kę mogę kupić jak kolega wyżej pisał 24-105 dość rozsądnie wygląda i najwyżej będzie używka. Czy jeśli teraz kupie taki obiektyw to zda mi się później gdybym przechodził na ff?
Czy jeśli teraz kupie taki obiektyw to zda mi się później gdybym przechodził na ff?
Tak, bez problemu. Weź tylko pod uwagę fakt, że na cropie z tego 24mm zrobi się tobie ok. 39mm. Za to będziesz miał dłuższe tele... Co kto woli.
Miałem 5D3 lepszego(ablbo gorszego) kuzyna 6D.Równolegle używałem 7D2.Rozstałem się z FF.
Magia pełnej klatki to pierdzielenie moim zdaniem .....(miałem ,to wiem).IMHO 7D2 do reporterki jest wystarczajaco dobry,o ile
dasz rade (przy pomocy własciwych obiektywów)jego potencjał wykorzystać.gadanie o szumach itd -trzeba onanistom zostawić .
RobertON
07-05-2016, 19:04
Nie mam zamiaru wzbudzać jakiejś wojenki crop/FF, ale 7D2 to naprawdę dobry aparat.
Używałem krótko 6D i miałem wrażenie "lekkości" takiej hmmm...delikatności tego body.
Za to 7D2 to jest inna półka solidności ze znakomitym AF i całkiem dobrym używalnym ISO 3200.
--- Kolejny post ---
Mam do dyspozycji równlegle 5D2 i także tej magii FF nie widzę, ale ja to noszę okulary na nosie i jestem totalnym amatorem.
Rozumiem, co do tych obiektywów to moje dotychczasowe powinien doraźnie zastąpić ten CANON EF 24-105 f/4.0 L USM IS ? Widzę że ceny używek oscylują pod 2k więc jest to do ogarnięcia. Problem będzie tylko taki że chyba następnym kupnem musiałoby być coś szerokiego bo 24 mm (39 w 7d) będzie wymagało większej przestrzeni niż obecne 18mm. Chyba ze polecacie coś innego używane bo budżet jest dość napięty? Zależałoby mi na pokryciu takich długości jak mam aktualnie bo są w miare optymalne dla mnie i dobrze i się na nich pracuje. Poza tym zoom powyżej 200 mm będzie wymagał większych nakładów już
RobertON
07-05-2016, 20:45
24-105 jakoś mnie nie zachwycił ani na FF ani na cropie i dlatego sprzedałem bez żalu.
Z "szerokości" używam 17-40 i na cropie bardzo się przydaje, zaślepiony z przodu filtrem.
Podróżniczo na cropie mogę polecić 15-85 i ten obiektyw odpowiada 24-105 na FF, a jakość jest bardzo dobra.
Jest jeszcze wiele innych szkieł - przykład zestawu do cropa
1) Sigma 17-50mm f/2.8 EX DC OS HSM
2) Canon 55-250 STM i na tych dwóch masz świetny komplet.
Piotrus117
07-05-2016, 20:51
Magia pełnej klatki to pierdzielenie moim zdaniem
Ale jedziesz "po bandzie";)
Nikt nie wspomina o C 70-200/4, solidne, stosunkowo tanie, szybkie i ostre od f4. Sprawdzi się doskonale z 7dII i 6d. Pozostanie kwestia szerokiego kata.
RobertON
07-05-2016, 21:22
Nikt nie wspomina o C 70-200/4, solidne, stosunkowo tanie, szybkie i ostre od f4. Sprawdzi się doskonale z 7dII i 6d. Pozostanie kwestia szerokiego kata.
I to tego magnezowa obudowa. Fakt to szkło wypada mieć, lub chociaż spróbować.
Zamieszczone przez zysk
Magia pełnej klatki to pierdzielenie moim zdaniem
Ale jedziesz "po bandzie"
Nikt nie wspomina o C 70-200/4, solidne, stosunkowo tanie, szybkie i ostre od f4. Sprawdzi się doskonale z 7dII i 6d. Pozostanie kwestia szerokiego kata.
Heh,oczekiwałem po FF wiecej niż otrzymałem.Po świetnych fotkach z Pentaxa oczekiwałem ,z z 5D3 będą mega razy świetniejsze,a nie były a z 7D2 wcale nie są gorsze.Może studio i profi z FF wyciagaja wiecej ,ale amatorszczyzna wiewiórkowo -psowa róznicy nie zauważy hehehe : .
nie kumam tego biadolenia o ''plastikowosci'' 6d... rzucacie swoimi aparatami czy jak? 7d 1 bylo pancerne, nawet po podpaleniu dzialalo... i w codziennym odbiorze nie widze roznicy miedzy nim z 6d, tym bardziej 5d3... roznice miedzy ''plastikowoscia'' lub nie widac w porownaniu z 1dynkami
ja np do cropa z ff juz nie wroce, ff daje lepszy obrazek i to nie jest onanistyczne stwierdzenie, jest wiecej detalu ktory nie ginie w szumiacej papce z cropa, tym bardziej w repo takim czy innym gdzie dosc czesto trzeba mniej lub bardziej ciac klatki, ja roznice widze przy obrobce i to wyrazna, jak ktos nie widzi to moze nie chce jej zobaczyc albo ma mniejsze wymagania w tej kwestii, af wiadomo ze 7d2 bedzie lepsze od 6d... tu glownie idzie o lepszy af vs lepszy obrazek, tak teraz mysle ze to jest jak iphone 6s vs samsung s7, ktorego nie kupisz bedziesz zadowolony ale oba w sumie roznica sie po 1 bardzo waznej rzeczy :twisted:
co do szkla nie kupuj 70-200/4 bo bedziesz bluznil i niedlugo bedziesz chcial zmieniac... jak chcesz szklo na przeczekanie to kup jakies tanie 70-300
co do szkla nie kupuj 70-200/4 bo bedziesz bluznil i niedlugo bedziesz chcial zmieniac... jak chcesz szklo na przeczekanie to kup jakies tanie 70-300
tu mnie zaciekawiles. za ciemne czy co z tym szklem nie tak ?
chester_jds
08-05-2016, 09:59
tu mnie zaciekawiles. za ciemne czy co z tym szklem nie tak ?
Dla mnie coś w tym rodzaju. Jak już 70-200 to 2.8, a dla f/4... To lepiej porządne 70-300, nawet ciemniejsze na długim końcu.
Jako wieloletni użytkownik 70-200/4 nie zauważylem aby był to "nieporzadny" obiektyw. Mały, lekki, ostry, bardzo dobre kolory, dobra cena, szybki af.
No właśnie wszystko się rozbija o to czy w reportażu bardziej mi się zda szybki crop czy ff z ładnym obrazkiem :) Ale tak jak sobie myślę na spokojnie to chyba warto chyba kupić dobrze wyposażony i w miarę świeży crop niż okrojony ff ? Nie wiem czy to dobrze klasyfikuje ale 7d2 to taka wyższa półka cropa a 6d niska półka ff tak? Poza tym myślę że nie głupią opcją byłoby zakupienie 7d2 i później po przejściu na np 5d tego zostawić jako szybki zapas pod ręką. Ja tam osobiście widze różnicę między pełną klatką a cropem ale nie jestem pewien czy już będę w stanie wykorzystać możliwości ff i czy nie musze jeszcze do niego dorosnąć :)
Odnośnie podziału na klasy masz rację. Lecz weź po uwagę, że 80d też wolny nie jest a ma lepszą, może nawet przełomową matrycę, jeśli chodzi o apsc Canona.
Odnośnie podziału na klasy masz rację. Lecz weź po uwagę, że 80d też wolny nie jest a ma lepszą, może nawet przełomową matrycę, jeśli chodzi o apsc Canona.
co jest w niej przełomowego?
RobertON
08-05-2016, 20:05
Także się nad tym zastanawiam - Dual Pixel jest już znany od 70D.
Jest tylko nieco większa i nic rewolucyjnego w niej nie ma.
Nawet poziom szumów jest z niej nieco większy aniżeli w 7D2.
http://www.canon.pl/for_home/product_finder/cameras/digital_slr/dual_pixel_cmos_af/
co jest w niej przełomowego?
być może dogoniła matryce konkurencji :mrgreen: ale to wyjdzie w testach.
To już wyszło w testach, może nie dogoniła ale jest znacznie bliżej:
Test Canon EOS 80D - Zakres i dynamika tonalna - Test aparatu - Optyczne.pl (http://www.optyczne.pl/335.8-Test_aparatu-Canon_EOS_80D_Zakres_i_dynamika_tonalna.html)
https://www.youtube.com/watch?v=AZ_GuG5p44U
https://www.youtube.com/watch?v=JmKHjun1vr4
robson999
08-05-2016, 22:28
Do reportażu tylko pełna klatka!
Proponuję 6d, ponieważ ma najlepszy stosunek ceny do jakości.
Ten aparat jest rewelacyjny, dlatego niedawno zakupilem sobie drugi, żeby za często nie zmieniać obiektywów.
Znam przynajmniej dwóch fotoreporterów, którzy zamienili piątki na szóstkę. Powód? Ciężar i wi-fi. Jasne że 7dII będzie szybsze i lepiej zbudowane. Tylko co Ci z tej pancerności, jeżeli zamiast eLek masz zamiar pod nie podpinać nie uszczelniane, plastikowe szkła? To już na pewno lepszym rozwiązaniem było by 6d plus 24-105L, albo jak nie masz kasy to na początek stary używany canon 24-85 za kilka stówek. Zamiast 24-105, może weź pod uwagę jeszcze "tanie", lekkie elki 17-40L i 70-200L f4.
Jeżeli do tej pory dawałeś radę na poligonie ze starym nikonem d60 to i 6d da radę.
Moze stary dobry 1dmk2n? Znajomy wciaz uzywa i sobie chwali;) Na poligon jak znalazl...
tylko duzej roznicy w gorszych warunkach miedzy tym starym 1d a d60 nie zobaczy
co jest w niej przełomowego?
Niskie szumy na niskich ISO. Możliwość wyciągania cieni bez szumu i kolorowego bandingu (tak jak można to bylo robić u konkurencji).
Wyjdzie na pełnych klatkach to stanie sie kultowe - apsc jest fe i nie ma magii ;)
Niskie szumy na niskich ISO.
To jakaś nowość jest? Niskie szumy na niskich ISO to ja już miałem w 350D.
Możliwość wyciągania cieni bez szumu i kolorowego bandingu (tak jak można to bylo robić u konkurencji).
Przeczytałem ten sławny test na optycznych z którego wynika, że faktycznie poprawili nieco DR. Nie wiem tylko jakie to ma przełożenie w praktyce bo raczej nie zdarza mi się rozjaśniać zdjęcia powyżej 1,5 EV. Nie przeczę jednak, że ktoś może chcieć bawić się suwakami będzie rozjaśniał dla zabawy +4EV
Wyjdzie na pełnych klatkach to stanie sie kultowe - apsc jest fe i nie ma magii
APSC nie jest fe. Canon wie jak zrobić dobrą cropową matrycę. Tyle tylko, że z mojego punktu widzenia FF jest lepsze (także do reporterki) i bynajmniej nie chodzi tu tylko o różnice w obrazowaniu.
pan.kolega
09-05-2016, 07:29
To już wyszło w testach, może nie dogoniła ale jest znacznie bliżej:
Test Canon EOS 80D - Zakres i dynamika tonalna - Test aparatu - Optyczne.pl (http://www.optyczne.pl/335.8-Test_aparatu-Canon_EOS_80D_Zakres_i_dynamika_tonalna.html)
https://www.youtube.com/watch?v=AZ_GuG5p44U
https://www.youtube.com/watch?v=JmKHjun1vr4
Optyczne, które cytujesz piszą:
"Dla najlepszej jakości obrazu przy ISO 100 testowany aparat osiąga 9.1 EV. Na tle konkurencji ustępuje tym samym jedynie Nikonowi D7200 (9.4 EV). Lustrzanki Pentaksa i Sony uzyskały odpowiednio 8.5 i 8.9 EV. Dla SNR=1 dynamika przekracza 13 EV, co jest dobrym wynikiem, aczkolwiek K-3 II i D7200 wypadły lepiej."
Czyli to jeszcze nie to.... wprawdzie Sony i Pentaks już pobite na jednym kryterium (SNR=10), ale na inyym (SNR=1) jeszcze się trzymają, o < 1 EV no i ten Nikon ... :o
Dopóki Canon nie pokona Nikona co ma 9.4 (te 0.3 EV na 9 jednak bardzo boli:x) jeszcze musi gonić, gonić....
Tak samo (przy niższym kryterium) Nikon ma 13.8 EV i tu też te 0.8 EV na 14 upokarza, to jednak nie ta klasa. Przełom i święto będzie kiedy Canon przegoni Nikona i optyczne wyliczą 9.5 EV i 13.9 EV.
Wtedy dopiero warto będzie kupić Canona i pokazywać liczby z optycznych dumnie Nikoniarzom, bo na zdjęciach trudno by było.... :D:D
To jakaś nowość jest? Niskie szumy na niskich ISO to ja już miałem w 350D.
w canonie to duża nowość, niskie szumy w 350D - no i to był ostatni raz, a potem na cropie już nigdy nie było tak dobrze - wyskrobałem kiedyś posta na forum po sprzedaży 350D.
To jakaś nowość jest? Niskie szumy na niskich ISO to ja już miałem w 350D.
Chętnie odkupie skoro masz taką wyjątkowo udaną sztukę co potrafi to co matryca w 80D oraz 1dx mk2 :)
Przeczytałem ten sławny test na optycznych z którego wynika, że faktycznie poprawili nieco DR. Nie wiem tylko jakie to ma przełożenie w praktyce bo raczej nie zdarza mi się rozjaśniać zdjęcia powyżej 1,5 EV. Nie przeczę jednak, że ktoś może chcieć bawić się suwakami będzie rozjaśniał dla zabawy +4EV
Akurat test na optycznych nie zrobił na mnie wrażenia specjalnego.
Nowe właściwości matrycy takie mają w praktyce zastosowanie, że przy scenach gdzie jest duża rozpiętość można zrobić dobre zdjęcie, gdy cienie wypadają poza lub na skraju DR matrycy. Większe DR też oczywiście jest. Jako zastępstwo można użyć bracketingu. Polecam test (wklejany już tutaj wcześniej) tej samej klatki na 80D oraz 5D mk3 i ciągniecie cieni. Jeśli ktoś nie widzi różnic i zastosowania to najwyraźniej nowe matryce nie są mu potrzebne i nie ma co strzępić języka. Niech każdy używa tego co mu potrzeba ale pisanie, że nie ma różnic to zwykłe opowiadanie bajek.
APSC nie jest fe. Canon wie jak zrobić dobrą cropową matrycę. Tyle tylko, że z mojego punktu widzenia FF jest lepsze (także do reporterki) i bynajmniej nie chodzi tu tylko o różnice w obrazowaniu.
Oczywiście, szczególnie 1D oraz 5d mk3 - tu zgoda :) Przy 6d to bym się mocno zastanowił ale cóż magia pełnej klatki.
w canonie to duża nowość, niskie szumy w 350D - no i to był ostatni raz, a potem na cropie już nigdy nie było tak dobrze - wyskrobałem kiedyś posta na forum po sprzedaży 350D.
W 30D także nie narzekałem na niskie ISO. Jak było potem to nie wiem bo na tym aparacie moja przygoda z cropem się zakończyła.
--- Kolejny post ---
Oczywiście, szczególnie 1D oraz 5d mk3 - tu zgoda Przy 6d to bym się mocno zastanowił ale cóż magia pełnej klatki.
Nie miałem także na myśli pancerności body. Chodziło mi o brak mnożnika. Chcę mieć 28mm to biorę taki obiektyw i tyle mam. Nawet stary 28-80 za 50zł. Możesz to nazwać magią pełnej klatki ;)
Jeszcze jedno. Patrzę sobie na ceny i widzę, że 7DII i 80D kosztują tysiaka mniej od 6D. Mała różnica aby się bawić w cropa. Wolałbym już nawet kupić starą piątkę a za oszczędności obiektyw. Serio.
W 30D także nie narzekałem na niskie ISO. Jak było potem to nie wiem bo na tym aparacie moja przygoda z cropem się zakończyła.
To może czas się zaktualizować o nową wiedzę na temat co to jest nowy szum na niskim ISO a nie poruszać się po nieaktualnej już prehistorii :) I czym nowe matryce różnią się od tych starych... bo zaraz wyjdzie, że stara generacja matryc w 6d jest ciągle lepsza od tych nowych ;)
Nie miałem także na myśli pancerności body. Chodziło mi o brak mnożnika. Chcę mieć 28mm to biorę taki obiektyw i tyle mam. Nawet stary 28-80 za 50zł. Możesz to nazwać magią pełnej klatki
Tylko przy tak kiepskich obiektywach upada argument o większej szczegółowości matryc na pełnej klatce ;)
Wiesz do APSC możesz sobie dokręcić teraz Sigme 18-35 co zje tą Twoją 28 (o 28-80 za 50 zł nie wspomnę) i pełną klatkę na śniadanie (i magia padnie) ;)
Jeszcze jedno. Patrzę sobie na ceny i widzę, że 7DII i 80D kosztują tysiaka mniej od 6D. Mała różnica aby się bawić w cropa. Wolałbym już nawet kupić starą piątkę a za oszczędności obiektyw. Serio.
Tak, ponieważ Ty twardo zakładasz, że pełna klatka z jej magią zawsze i wszędzie lepsza. Ja próbuje powiedzieć, że nie jest to prawda zawsze i wszędzie co tutaj na tym forum tak często się powtarza jak mantrę.
pan.kolega
09-05-2016, 09:27
To może czas się zaktualizować o nową wiedzę na temat co to jest nowy szum na niskim ISO a nie poruszać się po nieaktualnej już prehistorii :) I czym nowe matryce różnią się od tych starych... bo zaraz wyjdzie, że stara generacja matryc w 6d jest ciągle lepsza od tych nowych ;)
Matryca 6d na pewno jest ciągle bez porównania lepsza od jakiegokolwiek kropa. Jeżeli komuś nie zależy na wyższych ISO, to będzie z lepszych kropów całkiem zadowolony.
Tylko przy tak kiepskich obiektywach upada argument o większej szczegółowości matryc na pełnej klatce ;)
Wiesz do APSC możesz sobie dokręcić teraz Sigme 18-35 co zje tą Twoją 28 (o 28-80 za 50 zł nie wspomnę) i pełną klatkę na śniadanie (i magia padnie) ;)
Ten argument tak nie całkiem upada bo nawet przeciętne obiektywy, które padają na kropie są niezłe na FF :p Porównaj sobie na the-digital-picture.com taki staroć jak Canon 28 mm/1.8 na FF z tą Sigmą na kropie. Zobaczysz, że ta stałka, wiadomo, że słabo-ostra na f/1.8 poza środkiem, jednak w środku bije Twoją Sigmę na każdym otworze, a na mniejszych się już tym śniadaniem dławi.:p
Dla mnie jest to właśnie problem samego przelicznika - Canon ma tylko dwie stałki do kropa (makro i naleśnik f/2.8) i kilka lepszych zumów, reszta to mierne zumiki. Więc w zasadzie uzywa się szkieł FF pod kropa albo kundelków, co jest dla mnie mało fajne.
To może czas się zaktualizować o nową wiedzę na temat co to jest nowy szum na niskim ISO a nie poruszać się po nieaktualnej już prehistorii :) I czym nowe matryce różnią się od tych starych... bo zaraz wyjdzie, że stara generacja matryc w 6d jest ciągle lepsza od tych nowych ;)
Tylko przy tak kiepskich obiektywach upada argument o większej szczegółowości matryc na pełnej klatce ;)
Wiesz do APSC możesz sobie dokręcić teraz Sigme 18-35 co zje tą Twoją 28 (o 28-80 za 50 zł nie wspomnę) i pełną klatkę na śniadanie (i magia padnie) ;)
Tak, ponieważ Ty twardo zakładasz, że pełna klatka z jej magią zawsze i wszędzie lepsza. Ja próbuje powiedzieć, że nie jest to prawda zawsze i wszędzie co tutaj na tym forum tak często się powtarza jak mantrę.
tak serio to myślę że matryca 6D nadal jest lepsza od matryc kropowych, tych nowych też - jak to mawiają u mnie na wsi "matryca cropa ni mo żadnego podejścia do matrycy FF"
FF lepiej znosi słabe obiektywy niż crop
przy tysiącu złotych różnicy trzeba mieć dobre argumenty żeby nie kupić FF - potrzeba posiadania szybkostrzelnego korpusu, totalny brak kasy na szkła FF - ale do 80D to te argumenty raczej nie będą pasować - ogólnie to FF zawsze będzie lepsza :mrgreen:.
Matryca 6d na pewno jest ciągle bez porównania lepsza od jakiegokolwiek kropa. Jeżeli komuś nie zależy na wyższych ISO, to będzie z lepszych kropów całkiem zadowolony.
Na wysokim ISO wiadomo, że fizyki się nie przeskoczy no chyba, że się monstrualnie upakuje matryce pełnoklatkową... Przy niskim iso to nie wiem czy różnica jest miażdząca. 6D vs 80D na niskim ISO to nie wiem czy taka przepaść będzie. Na 6D II (jeśli wyjdzie) a 80D to wiadomo, że tak.
Ten argument tak nie całkiem upada bo nawet przeciętne obiektywy, które padają na kropie są niezłe na FF :p Porównaj sobie na the-digital-picture.com taki staroć jak Canon 28 mm/1.8 na FF z tą Sigmą na kropie. Zobaczysz, że ta stałka, wiadomo, że słabo-ostra na f/1.8 poza środkiem, jednak w środku bije Twoją Sigmę na każdym otworze, a na mniejszych się już tym śniadaniem dławi.:p
Dla mnie jest to właśnie problem samego przelicznika - Canon ma tylko dwie stałki do kropa (makro i naleśnik f/2.8) i kilka lepszych zumów, reszta to mierne zumiki. Więc w zasadzie uzywa się szkieł FF pod kropa albo kundelków, co jest dla mnie mało fajne.
Chorowałem na oba, oba podłączałem (50D i 5D mk2) i nie wiem czy 28/1.8 biła Sigmę. Do 2.8 to Sigma ją biła nawet w centrum . Zresztą TDP wydaje się też to potwierdzać. Ja nie chcę rozkręcać wojny crop vs ff ale opowiadanie, że magia, nie wrócę do kropa, krop to bez sens i tylko ff to mocno naciągane fakty bo można wkręcić kogoś w FF, kto tego kompletnie nie potrzebuje. Jednym i drugim daje się robić dobre zdjęcia i jeden i drugi ma wady i zalety, o których należy pamiętać a nie tylko "TYLKO FF!". Zgadza się, że Canon sobie odpuścił dobrej jakości obiektywy na cropa ale to najwyraźniej wynika z ich pozycjonowania sprzętu i tego na czym zarabia. Sigma tu trochę zmieniła zasady gry...
Wracając to głównego wątku to ja bym do reporterki od tak kropa od razu nie odrzucał ze względu na AF (inne ułożenie punktów), szybkostrzelność i kilka innych cech (w porównaniu do takiego 6d).
To może czas się zaktualizować o nową wiedzę na temat co to jest nowy szum na niskim ISO a nie poruszać się po nieaktualnej już prehistorii
Dzięki ale nowy szum na niskim ISO mnie nie interesuje. Jeśli prehistoria była lepsza w tej materii to wybieram prehistorię. Żeby było ciekawiej to napiszę, że moim zdaniem stara piątka dawała lepszy obrazek na niższych ISO od 6D. Mniej mpx robiło swoje.
bo zaraz wyjdzie, że stara generacja matryc w 6d jest ciągle lepsza od tych nowych
No mnie tak wychodzi, że matryca w 6D jest wciąż lepsza od nowych matryc cropowych. Szanuję jednak zdanie tych, co myślą inaczej.
No mnie tak wychodzi, że matryca w 6D jest wciąż lepsza od nowych matryc cropowych. Szanuję jednak zdanie tych, co myślą inaczej.
A jak te matryce trafią do tanich FF to stare dalej będą lepsze? Mowa jest o nowych matrycach, które są już w 80D i 1D, i raczej będą we wszystkich nowych puszkach...
Dzięki ale nowy szum na niskim ISO mnie nie interesuje. Jeśli prehistoria była lepsza w tej materii to wybieram prehistorię. Żeby było ciekawiej to napiszę, że moim zdaniem stara piątka dawała lepszy obrazek na niższych ISO od 6D. Mniej mpx robiło swoje.
I ok, jesteś osobą, która nie potrzebuje większego DR i mniejszych szumów na niskim ISO i to rozumiem, ale nie mów, że nowe matryce są gorsze od starych albo nie ma przełomu jak na Canona. Jakby Canon wypuscił nową matrycę ilością mpx jak w 5D classic to co? Ale tego raczej nie zrobi co nie oznacza, ze matryca z 5D będzie lepsza od matrycy z 5d mk IV (jeśli wyjdzie).
nie wiem czy 28/1.8 biła Sigmę
28/1.8 na cropie nie zachwyca. Miałem, używałem i bez żalu się pozbyłem. Wolałem już archaiczny 35/2 który po podłączeniu do 5D dawał świetny, "magiczny" obrazek za przystępną cenę.
Wracając do tematu. My tu gadu-gadu a założyciel wątku już zapewne podjął decyzję co do zakupu 7D II. Życzę dobrych zdjęć! Aparat to tylko sprzęt. Liczą się umiejętności i wyczucie chwili. Szczególnie w reporterce. Sprzęt ma znaczenie drugorzędne.
--- Kolejny post ---
nie mów, że nowe matryce są gorsze od starych albo nie ma przełomu jak na Canona. Jakby Canon wypuscił nową matrycę ilością mpx jak w 5D classic to co? Ale tego raczej nie zrobi.
Nie twierdzę, że są gorsze (od starych cropowych). Przełomu jednak nie widzę. Nawet świetne wysokie ISO w 6D w stosunku do starej piątki nie jest dla mnie przełomem a raczej pewnym procesem w konstruowaniu matryc. Wszystko zależy jednak od punktu widzenia. Jeśli miałbym mówić o przełomie to dałbym przykład Fuji z ich matrycami APS-C. Fajne kolory, dobre ISO i to coś czego nie da się przedstawić na wykresach i w tabelkach.
Jednak prawdziwym przełomem okaże się dzień, w którym Olympus pokaże aparat z matrycą FF do której będe mógł podpiąć moje stare obiektywy Zuiko OM :mrgreen:
28/1.8 na cropie nie zachwyca. Miałem, używałem i bez żalu się pozbyłem. Wolałem już archaiczny 35/2 który po podłączeniu do 5D dawał świetny, "magiczny" obrazek za przystępną cenę.
Zgadzam się co do 28/1.8, na cropie tak sobie, na FF jest dużo lepiej. Tak czy siak, zarówno 28/1.8 pod pełna klatke jaki i 18-35 pod kropa zmiotło z mojej listy zakupowej bo zobaczeniu S20/1.4 (która wygląda świetnie i na kropie i na FF) ;)
A jak te matryce trafią do tanich FF to stare dalej będą lepsze?
Oczywiście że nie. Dalej jednak będą lepsze od cropowych ;)
--- Kolejny post ---
zarówno 28/1.8 pod pełna klatke jaki i 18-35 pod kropa zmiotło z mojej listy zakupowej bo zobaczeniu S20/1.4 (która wygląda świetnie i na kropie i na FF)
Fajne, ciekawe szkło. Jednak osobiście dolny zakres ogniskowych wolę ogarniać zoomem. Stałki zaczynają się u mnie od 35mm. Kwestia preferencji.
Wracając do tematu. My tu gadu-gadu a założyciel wątku już zapewne podjął decyzję co do zakupu 7D II. Życzę dobrych zdjęć! Aparat to tylko sprzęt. Liczą się umiejętności i wyczucie chwili. Szczególnie w reporterce. Sprzęt ma znaczenie drugorzędne.
Nie nie, wciąż czytam i rozmyślam i porównuje :)z zakupem mi się nie spieszy więc chce przemyśleć dobrze zakup żeby nie żałować wyboru
robson999
09-05-2016, 16:34
chce przemyśleć dobrze zakup żeby nie żałować wyboru
Czego byś nie kupił, to i tak będziesz żałował.
Nie nie, wciąż czytam i rozmyślam i porównuje :)z zakupem mi się nie spieszy więc chce przemyśleć dobrze zakup żeby nie żałować wyboru
Jakbyś nie kręcił to i tak nie będzie ok :)
1D - zero kompromisów
5d mk III - jakiś kompromis ale minimalny
6D/7Dmk2/80D kompromis (przy nówce i tak zabraknie kasy).
Na Twoim miejscu kupiłbym 5D mk2 od kogoś kto robi fotografie dla przyjemności a nie zarznął puszkę na weselach. Bez problemu wyrobisz się w kwocie 5 tys na na 5d mk2 + 24-105 L. Ew poczekać na mk4 (jak wyjdzie) i wtedy będzie wysyp piątek jak grzybów po deszczu ;)
Inna opcja to 7d + 5d mk1. Niestety ale nie da się w tej cenie pogodzić reporterki z portretami w takim budżecie. Z drugiej strony moja koleżanka robi świetne portrety D90 + N35 + N50 i bez problemu okiem daje rade sobie z pełnoklatkową konkurencją :)
Ew olej Canona i dokup sobie jasne szkła do Nikona.
J
Inna opcja to 7d + 5d mk1. Niestety ale nie da się w tej cenie pogodzić reporterki z portretami w takim budżecie. Z drugiej strony moja koleżanka robi świetne portrety D90 + N35 + N50 i bez problemu okiem daje rade sobie z pełnoklatkową konkurencją :)
Ew olej Canona i dokup sobie jasne szkła do Nikona.
gdzieś na stronie nikoniarzy wyczytałem kilka opinii że d90 z jsnymi szkłami akurat nie działa dobrze - af w takim przypadku to loteria :)
Nie nie, wciąż czytam i rozmyślam i porównuje :)z zakupem mi się nie spieszy więc chce przemyśleć dobrze zakup żeby nie żałować wyboru
Też czytam rozmyślam i porównuje... myślę, że może mi się uda doczekać do 6dmk2 ;) :P
gdzieś na stronie nikoniarzy wyczytałem kilka opinii że d90 z jsnymi szkłami akurat nie działa dobrze - af w takim przypadku to loteria :)
Może koleżanka o tym nie wie i po prostu robi dobre zdjęcia ;) D90 jest popularny wśród moich znajomych fotografów i nikt się nie skarżył. Tak czy siak to nie mój system.
Chyba, ze chodzi o d60, który ma autor wątku.
Na Twoim miejscu kupiłbym 5D mk2 od kogoś kto robi fotografie dla przyjemności a nie zarznął puszkę na weselach. Bez problemu wyrobisz się w kwocie 5 tys na na 5d mk2 + 24-105 L. Ew poczekać na mk4 (jak wyjdzie) i wtedy będzie wysyp piątek jak grzybów po deszczu ;)
Noo i to jest jakiś pomysł :) do 5d zawsze dążyłem więc może by to nie był zły pomysł...tylko jak teraz kupić dobrą używkę? Jakieś wskazówki?
Żadne body nie da gwarancji udanej/lubianej przez oglądaczy fotki.
Żadne body nie zastąpi:ujęcia,światła pomysłu,obiektywu i na dziś najważniesze:OBRÓBKI.
Dla amatora nawet zaawansowanego wystarczy byle co,
profi musi mieć : ....... ,nie moje zmartwienie.
Tak sobie powiedziałem po obcowaniu z wieloma aparatami.
Cena. W stosunku do 70d musisz wybulić półtora kafla więcej, a nawet zaawansowany amator różnicy najmniejszej nie dojrzy...
Noo i to jest jakiś pomysł do 5d zawsze dążyłem więc może by to nie był zły pomysł...tylko jak teraz kupić dobrą używkę? Jakieś wskazówki?
Nie będzie łatwo ale szukaj body ze stosunkowo małym przebiegiem (poniżej 100 tys.) , najlepiej z potwierdzeniem przebiegu migawki z żytniej. Acha, najlepiej aby to była pierwsza migawka a nie np. piąta :mrgreen:
Zysk no nie sposób się nie zgodzić jednak nie wiem czy czytałeś cały wątek, gdzie pisałem jakie są bolączki mojej obecnej puszki i że chciałbym ją zmienić na coś lepszego i nowszego technicznie a nie koniecznie na małpkę która mi wcale nie pomoże ;-) myślę że po waszych wypowiedziach musze się rozglądać w takiej kolejności :
5d2 używka > 7d2 nowy > 6d
Kurcze ale boję się trochę kupna używanego aparatu i obiektywu, nie wiem na co zwracać uwagę, jak szybko i co przetestować itp :-/
5d2 przed pozostala 2 ? :O
Zysk no nie sposób się nie zgodzić jednak nie wiem czy czytałeś cały wątek, gdzie pisałem jakie są bolączki mojej obecnej puszki i że chciałbym ją zmienić na coś lepszego i nowszego technicznie a nie koniecznie na małpkę która mi wcale nie pomoże ;-)
Planuje wydać 6-7 tys.
Canon EOS 80D + ob. 18-135 IS USM Nano - Aparaty cyfrowe - Foto - Sklep internetowy Cyfrowe.pl (http://www.cyfrowe.pl/aparaty/lustrzanka-canon-eos-80d-i-ob-18-135-is-usm-nano.html) (lepsza opcja dla tych którzy nieco więcej filmują niż robią zdjęć ze względu na odchylany dotykowy ekran LCD)
albo
Canon EOS 7D Mark II body - Aparaty cyfrowe - Foto - Sklep internetowy Cyfrowe.pl (http://www.cyfrowe.pl/aparaty/lustrzanka-canon-eos-7d-mark-ii-body.html) + Canon 18-135 mm f/3.5-5.6 EF-S IS USM Nano - Obiektywy - Foto - Sklep internetowy Cyfrowe.pl (http://www.cyfrowe.pl/aparaty/obiektyw-canon-18-135-mm-f-35-56-ef-s-is-usm-nano.html) lub + Canon 18-135 mm f/3.5-5.6 EF-S IS USM Nano (OEM) - Obiektywy - Foto - Sklep internetowy Cyfrowe.pl (http://www.cyfrowe.pl/aparaty/obiektyw-canon-18-135-mm-f-35-56-ef-s-is-usm-nano-oem.html) (jak znowu wypakują obiektywy z zestawów z 80D).
Dlaczego ten obiektyw? Deklarowana przez producenta stabilizacja o wydajności 4EV oraz ciekawa opinia na jego temat pod linkiem do wersji OEM, zakładam z góry że napisana przez autentycznego Klienta:
Rewelacja!
Jak wiekszosc osob dlugo zastanawialem sie nad wyborem obiektywu,szukalem uniwersalnego zoomu a wiec poniekad do wszystkiego bez zbednego wachlowania obiektywami bo ten za wąski a ten za szeroki.oczywiscie opcji bylo wiele ale ja postawilem na ten obiektyw bo:nie chcialem obiektywu ktory jest juz na rynku od kilku lub nawet kilkunastu lat a takich jest zdecydowana wiekszosc wiem postawilem na cos zupelnie nowego cos z tej epoki,glownie mam tu na mysli Nano usm czyli polaczenie STM-u z USM-em i powiem wam ze ten obiektyw ostrzy juz w momencie jak o tym pomyslicie jest niesamowicie szybki,dziala z predkoscia swiatla cos niebywalego...w dodatku bez najmnjejszego dzwieku,poprostu nic,cisza....po drugie obiektyw systemowy(to jedyny sluszny wybor) w moim przypadku 70D ostrosc zdjec jest niebywała.cena jak na nowowsc do przelkniecia.na wersje OEM czekalem 2 tygodnie ale oplacalo sie czekac.dadatkowo obiektyw jest uszczelniony co nie wszedzie mozna wyczytac,automatycznie rozpoznaje prace na statywie i panoramowanie.jest bardzo dobrze wykonany i super sie prezentuje.pieknie trafia w punkt ma super kolory,ostrosc no poprostu jest w tej klasie absolutnym mistrzem.mam nadzieje ze moja opinia bedzie pomocna dla przyszlych kupujacych i nie mogacych podjac jednoznacznej decyzji tym bardziej ze to pierwsza opinia na temat tego obiektywu.naprawde polecam
Ocena:***** Autor: Luca Dodano: 2016-04-20 23:48:49
Cashback:
Zwrot pieniÄdzy przy zakupie obiektywów objÄtych promocjÄ
â nawet do 3440 zĹ - Canon Polska (http://www.canon.pl/lens-promo/)
Na skorzystanie z cashback masz czas do 28 lutego 2017 roku (patrz punkt 3.):
Zwrot pieniÄdzy przy zakupie obiektywów objÄtych promocjÄ
â nawet do 3440 zĹ - Canon Polska (http://www.canon.pl/lens-promo/terms-and-conditions/pl/)
Ewentualnie nowy EOS 70D albo używany 7D Mark II plus jakieś inny obiektyw/y które ktoś tu Tobie może jeszcze podpowie. Oprócz wcześniej wspomnianego może jeszcze starczy kasy na chociażby EF 50mm f/1.8 STM?
chester_jds
12-05-2016, 13:31
Obiektyw samodzielnie rozpoznaje pracę na statywie i panoramowanie?
Firmowo brzmi to tak:
Stabilny obraz w centrum wydarzeń
Rejestrowanie niezwykle wyraźnych zdjęć jest wyjątkowo proste dzięki 4-stopniowej optycznej stabilizacji obrazu firmy Canon. Skutecznie przeciwdziała ona drganiom aparatu, zapewniając wysokiej jakości rezultaty podczas fotografowania w słabym oświetleniu lub w przybliżeniu. Z kolei specjalny tryb panoramowania włącza się automatycznie, gdy śledzisz poruszający się obiekt.
Dynamiczny stabilizator obrazu zapewnia stabilny obraz podczas nagrywania z ręki, w pełnym przybliżeniu lub w ruchu.
Źródło: Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM - Lens - Canon Polska (http://www.canon.pl/lenses/ef-s-18-135mm-f3.5-5.6-is-usm/)
Natomiast w instrukcji obsługi obiektywu jest wzmianka o czymś takim:
Dynamic IS Function
The EF-S18-135mm f/3.5-5.6 IS USM is equipped with dynamic IS, effective when shooting while walking
since it expands the IS range.
* Achieves effective IS at the wide end.
* Automatically activates when the camera is set to Movie Shooting
Źródło: http://gdlp01.c-wss.com/gds/3/0300023283/01/ef-s18-135-f35-56isusm-im-eng.pdf
W mojej opinii ten obiektyw jest za ciemny aby był uniwersalnym.
Kurcze ale boję się trochę kupna używanego aparatu
I słusznie,wolałbym "przepłacić" za nowy.Rzadko zdarzają się transakcje z udokumentowanym przebiegiem ,
jak mój sprzedany 5D3 a jego cała historia fotograficzba była na CB.
Weź pod uwagę, że 5dII będzie miało najsłabszy AF z trójki 7d/5dII/6d. Ja bym jednak brał nowe 6d.
Najsłabszy to nie znaczy, że zły. Ma za to ergonomię i wizjer z innej bajki niż 6d. Coś albo coś.
Ma za to ergonomię i wizjer z innej bajki niż 6d.
Ergonomia to kwestia indywidualna ale według mnie jest dobrze z 6D. Wolałem ergonomię piątki ale bynajmniej nie z powodu uchwytu (ten jest dobrze wyprofilowany w 6D) a z powodu rozmieszczenia kilku przycisków.
Co do wizjera to zdecydowanie nie jest on z innej bajki jak piszesz. Pokrycie 97% w 6D i 98% w 5DII. Dla zwykłego użytkownika jest to zupełnie niezauważalne. Powiększenie wizjera jest identyczne.
Co do wizjera to zdecydowanie nie jest on z innej bajki jak piszesz. Pokrycie 97% w 6D i 98% w 5DII. Dla zwykłego użytkownika jest to zupełnie niezauważalne. Powiększenie wizjera jest identyczne.
Faktycznie z tym wizjerem przesadziłem bo technicznie prawie to samo, po prostu lepiej mi pasuje ułożenie do twarzy 5D (tak wiem jak to brzmi ;) i stąd to wrażenie, że widzę więcej.
Bardzo jestem ciekaw czy autor tematu podjął już decyzję które body zakupić,mam też nadzieję że pochwali się po za kupie i opisze swoje doznania.
No trochę mnie zeszło, ale powracam do tematu bo kasa już się prawie zgadza więc coraz częściej zaglądam w tematy o obiektywach.
Wybór padł na 6d ale z racji że Canon proponuje promocję cashback to myślę jaki z obiektywów wziąć do tej puszki? Oczywiście wybór jest dość ograniczony, stąd pytanie: który z obiektywów wybrać z listy canona objętych promocją aby było korzystnie? Na początku nad jakimś 24-105 który powinien być dość uniwersalny w moich zastosowaniach. Pierwszy obiektyw chciałbym kupić nowy aby skorzystać z promocji dlatego chciałbym aby zakup był opłacalny a kolejne pewnie używane.
Drugie pytanie dotyczy daty zakupu :-) coraz częściej czyta się o 6dmkII, promocja cashback trwa do końca stycznia 2017 więc może warto się jeszcze wstrzymać? Może nowa wersja nie będzie dużo droższa, a jeśli nawet to mkI powinno zlecieć z ceny, jak sądzicie?
nie liczylbym na szybka premiere 6d2
nie liczylbym na szybka premiere 6d2
Dlaczego? Myślę, ze jeszcze przed czerwcem 2017 pojawi sie na rynku.
+/- czerwiec 2017 to dla mnie nie jest szybko :P
No dokładnie rok to za długo :-) może na święta puszki potanieją tym bardziej po premierze 5dmk4, myślę tylko który z tych promocyjnych obiektywów dobrać od razu?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.