PDA

Zobacz pełną wersję : Proszę o poradę co kupić: lustrzanka, używka do 1000 PLN

golem_xiv
12-08-2015, 22:30
Chciałbym kupić używaną lustrzankę, co najmniej z kitem! do maks 1000 PLN.
Proszę o pomoc i poradę!

Wyjaśnienie:
Fotografuję od 2006 roku na kompakcie Sony Cyber-Shot DSC-H5... to nie jest to do końca zły sprzęt... ale to Sony (sorry mam urazę).

Jestem amatorem, dużo foce w podróży (zdjęcia wakacyjne) czasami makro na Raynoxsie lub panorama (to lubię). Zawsze z zazdrością patrzyłem na kolegów z lusterkami, łatwością ustawiania ekspozycji, ostrzeniem z pierścienia... Ostatnio w lombardzie natknąłem się na Alfę A300 od Sony z kitem za 690 PLN i pomyślałem, że może by się skusić na coś w tej materii. Rzut oka na alledrogo i olx dał sporo wyników do 1000 pln w zakresie sprzętu sprzed 7-9 lat. Pytanie co wybrać?
Sony - nie wchodzę już w romans z tą firmą ze względu na drogie obiektywy... i brak rawów lub tiffów w moim H5.
Pozostaje Canon lub Nikon. Kolega mówi, że Nikony to bardziej studyjne sprzęty a w podróż bardziej popularny jest Canona. Może to i prawda. Myślę sobie jednak, że każda lustrzanka powstała po 2006 r. będzie lepsza od tego co mam, chciałbym jednak optymalnie ulokować moje pieniądze bo nie jestem bogatym człowiekiem. :(
Zależy mi na dobrym aparacie z co najmniej 10 mpix, i dobrze by było z 2 obiektywami (minimum kit, jasna stałka lub "zoom") i to moje główne wymagania.

Proszę zatem jeszcze raz o poradę.

PS. Mam używaną drukarkę fotograficzną Canona IP4500 i bardzo ją sobie chwalę! :)

chester_jds
12-08-2015, 22:38
Jeśli chodzi o cyt. "ostrzenie z pierścienia", to zapomnij o tym w kicie typu 17-55, czy stałce 50mm Mk II, a to są budżetowe obiektywy. No chyba, że kupisz przejściówkę na gwinta i polecisz starymi Heliosami (które ostatnio stały się hipstersko modne i nieco droższe, niż bywały).