PDA

Zobacz pełną wersję : Tamron 90 f 2,8 VC czy Canon 100 f 2,8 L IS

howi
21-07-2015, 22:46
Witam
Proszę o pomoc w wyborze obiektywu macro . Na dzień dzisiejszy jestem w posiadaniu body canon 6d i obiektywu sigma 150 f 2,8 macro . Jestem totalnym amatorem i większość zdjęć robię z ręki i przy świetle zastanym . Wiem że ta sigma cieszy się bardzo dobrą opinią , niestety z wyżej wymienionych powodów jakość wykonanych przeze mnie zdjęć pozostawia wiele do życzenia . Zdecydowałem się na kupno obiektywu macro ze stabilizacja , co wybtać ?
- canona 100 f 2,8 L Is używkę za cenę około 2500 zł.
- tamrona 90 f 2,8 VC nówkę za cenę 1890 zł .
Bardzo proszę o pomoc w wyborze , może ktoś z Was miał do czynienia z obydwoma obiektywami .
Mam jeszcze pytanie , czy nadają się do zdjęć portretowych . W moim posiadaniu jest jeszcze canon 24-105 f4 ,ale chciałbym mieć coś jaśniejszego do robienia zdjęć portretowych .
Pozdrawiam

Gryźli
21-07-2015, 22:56
Bierz Canona chyba nie trzeba zbytnio się rozpisywać na temat tego obiektywu. Wystarczy forum przejrzeć. Do portretu też się nada.

niki68
21-07-2015, 23:11
Jeżeli mając 6D i Sigmę 150 2.8 macro nie potrafisz osiągnąć zadowalających rezultatów, to mz kupno kolejnego obiektywu macro Ci nie pomoże. Sigma 150 to obiektyw, z którego na makropasji widziałem jedne z najlepszych zdjęć. A stabilizacja przy macro kiedy domykasz do f/8 ... f/11 przyda Ci się jak kij do ... Oba wskazane obiektywy są świetne ale gdy potrafisz to wykorzystać. Ja bym sprawdził czy ta Sigma trafia w punkt i więcej trenował :-) Jeśli do portretu to Canon zdecydowanie nad Tamronem.

tomfoot
21-07-2015, 23:50
jak wyżej
stabilizacja nic Ci nie pomoże jeżeli nie nauczysz się robić nie poruszonych zdjęć
Twoja sigma 150 jest zacnym szkłem, zdecydowanie lepszym od rozpatrywanych przez Ciebie modeli
a do portretu kup sobie c85 lub c100 f/2 bez is

zdebik
22-07-2015, 01:09
Przy 1:1 w L'ce praktycznie nie ma stabilizacji... podobno.

howi
22-07-2015, 06:19