Zobacz pełną wersję : Tamron 90 f 2,8 VC czy Canon 100 f 2,8 L IS
Witam
Proszę o pomoc w wyborze obiektywu macro . Na dzień dzisiejszy jestem w posiadaniu body canon 6d i obiektywu sigma 150 f 2,8 macro . Jestem totalnym amatorem i większość zdjęć robię z ręki i przy świetle zastanym . Wiem że ta sigma cieszy się bardzo dobrą opinią , niestety z wyżej wymienionych powodów jakość wykonanych przeze mnie zdjęć pozostawia wiele do życzenia . Zdecydowałem się na kupno obiektywu macro ze stabilizacja , co wybtać ?
- canona 100 f 2,8 L Is używkę za cenę około 2500 zł.
- tamrona 90 f 2,8 VC nówkę za cenę 1890 zł .
Bardzo proszę o pomoc w wyborze , może ktoś z Was miał do czynienia z obydwoma obiektywami .
Mam jeszcze pytanie , czy nadają się do zdjęć portretowych . W moim posiadaniu jest jeszcze canon 24-105 f4 ,ale chciałbym mieć coś jaśniejszego do robienia zdjęć portretowych .
Pozdrawiam
Bierz Canona chyba nie trzeba zbytnio się rozpisywać na temat tego obiektywu. Wystarczy forum przejrzeć. Do portretu też się nada.
Jeżeli mając 6D i Sigmę 150 2.8 macro nie potrafisz osiągnąć zadowalających rezultatów, to mz kupno kolejnego obiektywu macro Ci nie pomoże. Sigma 150 to obiektyw, z którego na makropasji widziałem jedne z najlepszych zdjęć. A stabilizacja przy macro kiedy domykasz do f/8 ... f/11 przyda Ci się jak kij do ... Oba wskazane obiektywy są świetne ale gdy potrafisz to wykorzystać. Ja bym sprawdził czy ta Sigma trafia w punkt i więcej trenował :-) Jeśli do portretu to Canon zdecydowanie nad Tamronem.
jak wyżej
stabilizacja nic Ci nie pomoże jeżeli nie nauczysz się robić nie poruszonych zdjęć
Twoja sigma 150 jest zacnym szkłem, zdecydowanie lepszym od rozpatrywanych przez Ciebie modeli
a do portretu kup sobie c85 lub c100 f/2 bez is
Przy 1:1 w L'ce praktycznie nie ma stabilizacji... podobno.