Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Canon EF-S 18-135 3.5-5.6 IS STM - czy mam problem z obiektywem?



Lutek
17-05-2015, 22:39
Witam!
Może zdiagnozowałem pewien problem na obiektywie 18-135 IS STM. chodzi o to, ze fotografując na pełnym zoomie tym obiektywem przy f8 (np) zdjęcia są nieostre jak widac na przykładowym zdjęciu i by uzyskać ostre zdjęcie albo należy cofnąć zoom do ok 120mm czyli jakieś 3mm na pierścieniu lub zwiększyć przysłonę do f13.
Proszę o spojrzenie na zdjęcia i info użytkownika tego obiektywu czy też mają takie objaw bo jeśli nie to będę go reklamował a jeśli jest to taka jego "uroda" to będę w przyszłości zdjęcia robił bardziej świadomie?
Ostrość na tych zdjęciach była ustawiana na ten złoty motyw w oknie.
https://drive.google.com/folderview?...Vk&usp=sharing
Można pobrać oryginały.
Bardzo proszę o pinię osoby, które mają lub miały ten obiektyw.

Pozdrawiam

słowiczek
19-05-2015, 12:31
Bierz pod uwagę klasę obiektywu i zachowanie się optyki i przysłony zwłaszcza na ostrzeniu na nieskończoność.

Lutek
19-05-2015, 16:24
Bierz pod uwagę klasę obiektywu i zachowanie się optyki i przysłony zwłaszcza na ostrzeniu na nieskończoność.
Oczywiście, że nie jest to obiektyw profesjonalny i nigdy nie miałem lepszego ale to co zobaczyłem mnie uderzyło i chciałem się dowiedzieć, czy ten typ tak ma czy mój jest jakiś felerny...

Pozdrawiam

Tom77
19-05-2015, 16:35
Oczywiście, że nie jest to obiektyw profesjonalny i nigdy nie miałem lepszego ale to co zobaczyłem mnie uderzyło i chciałem się dowiedzieć, czy ten typ tak ma czy mój jest jakiś felerny...

Pozdrawiam

Mam problem z otworzeniem zdjęcia.

Lutek
19-05-2015, 16:51
Mam problem z otworzeniem zdjęcia.
Tzn, nie otwiera się zdjęcie czy strona czy inny problem?

słowiczek
19-05-2015, 20:55
Tzn, nie otwiera się zdjęcie czy strona czy inny problem?

Bad request. Error 400. Tak wygląda problem ze zdjęciem. A co do obiektywu: na innych ( krótszych) ogniskowych z różnymi kombinacjami przysłon jest ok?

p0m
19-05-2015, 21:14
ja też mam error 400.

próbowałeś ostrzyć manualnie? problem występuje na krótkich odległościach ostrzenia czy na nieskonczoności? zawsze to może być po prostu bf/ff... wrzuć zdjęcia

Lutek
19-05-2015, 21:30
Bad request. Error 400. Tak wygląda problem ze zdjęciem. A co do obiektywu: na innych ( krótszych) ogniskowych z różnymi kombinacjami przysłon jest ok?

Tak, wszędzie gdzie indziej jest ok a powiem nawet, ze super jak dla mnie. Słaby punkt jest tylko na samej końcówce tak jak to opisałem.
A teraz z tego linku się otwiera?
https://drive.google.com/folderview?id=0B0WN5pSF5MvmfjB1Yll5TXVGdGFuSmxfT3V XS2dCUWtxVVo3VDVlYzVtbWJNaTN0Sk5rWVk&usp=sharing

Pozdrawiam

--- Kolejny post ---


ja też mam error 400.

próbowałeś ostrzyć manualnie? problem występuje na krótkich odległościach ostrzenia czy na nieskonczoności? zawsze to może być po prostu bf/ff... wrzuć zdjęcia

- Jest to zauważalnie na nieskończoności a na bliskich trudno powiedzieć bo z bliska obiekty są większe i i trudniej o cienkie obwódki.
- Ręcznie nic się ni zdziała bo to co ustawia automatyka to najlepsze wyostrzenie.
-bf/ff nie ma bo robiłem testy przy mikrokalibracji i okazało się, ze jest ok a poza tym na LV jest to samo

Pozdrawiam

słowiczek
20-05-2015, 06:35
Ostrzenie ręcznie pokazuje mi Ci czy obiektyw w ogóle ostrzy. Jeżeli problem występuje na 135mm i na nieskończoności, to prawdopodobnie problemu nie ma, doszedłeś do maximum i tyle. Dla porównania: zrób sobie kilka zdjęć na 135mm od pełnej dziury do powiedzmy f13, powinieneś mieć odpowiedź.

ts-
20-05-2015, 10:30
Z obiektywem jest ewidentnie coś nie tak. Jeśli faktycznie ostrząc ręcznie na LV nie jesteś w stanie uzyskać lepszej ostrości niż to co w samplach na 135/f8, to obiektyw do serwisu na kalibrację/ justowanie. W takich warunkach na 135 i f8 to powinna być żyleta.

Zdjęcie 118/f8 też szału nie robi. Mam starego Canona 28-135 i na pełnej dziurze (135/f5.6) rezultaty są lepsze.

p0m
20-05-2015, 14:52
wyślij do serwisu. faktycznie jest duży problem.

Lutek
11-07-2015, 09:40
Witam!
Sprawa się wyjasniła. Faktycznie był problem . Obiektyw z aparatem oddałem do serwisu Canona w Warszawie. Pierwsza ekspertyza to "Konieczność kalibracji obiektywu do bady". Po dokonaniu kalibracji (usługa płatna 123pln) okazało się że jest jeszcze gorzej. O ile na początku nieostre były zdjęcia na pełnym zoomie w nieskończoności to po tej kalibracji ostrość na pełnym zoomie w nieskończoności pogorszyła się na tyle, ze aparat wogóle nie był w stanie zrobić zdjęcia, nawet na LV. W związku z powyższym oddałem sprzęt (szkło + 70D) do reklamacji. Po dogłębnej analizie okazało się, ze jest wada w ustawieniach soczewek i trzeba dokonać korekty fizycznej wewnątrz obiektywu. Koszt to naprawy to 246pln + 123pln ponowna kalibracja do body. Ponieważ wcześniej ją robili a nie wykryli tej wady to poprzednio zapłaconą sumę uznali i musiałem dopłacić te 246pln.
Obiektyw był kupiony w jednych z większych firm sprzedających nowy i używany sprzęt fotograficzny w Warszawie. Przy kupnie wystawiono mi gwarancję ale firma uchyliła się od zobowiązań już na etapie tych pierwszych 123pln więc oby wykupić swój sprzęt z serwisu Canona musiałem zapłacić z własnej kieszeni a potem przez wiele dni w żaden sposób nie zainteresowała się moją sprawą. Co gorsza, gdy Canon czekał na decyzję o zgodzie na odpłatną kalibrację oni nie udzielali tej odpowiedzi a gdy zadzwoniłem do właściciela tej firmy, która sprzedaje sprzęt usłyszałem "bym nie wydzwaniał co chwilę bo mają wiele innych ważnych spraw"! Poczułem się jakby mnie spoliczkowano - jak można tak powiedzieć do klienta!
Wczoraj po odebraniu już naprawionego sprzętu z serwisu udało mi sie skontaktować z innym pracownikiem tej firmy, który obiecał mi że zajmie sie moją sprawą i prosił o kontakt we wtorek. Jeśli w żaden sposób nie poczują się do wsparcia mnie mimo, iż byli do niej zobowiązani wystawiając gwarancję to zwyczajnie ujawnię nazwę tej firmy a do tego prawie na pewno zgłoszę sprawę do sądu konsumenckiego.

Aha, zapomniałem napisać, ze teraz obiektyw działa rewelacyjnie jak na urządzenie tej klasy i jestem zadowolony z naprawy w serwisie Canona na Żytniej.

Pozdrawiam

ts-
11-07-2015, 10:50
Porażka ten serwis Canona... Po Twoich zdjęciach ewidentnie było widać, że coś jest nie tak z obiektywem i nie chodzi tu o kalibrację do body. A wysłanie klientowi obiektywu który nie jest sprawny (ktoś tam w ogóle robi testy po tym jak "skalibrował"??), to kpina w żywe oczy.
Firma od której kupiłeś to też nieźli agenci. Chociaż pewnie poszłoby to inaczej, gdybyś zamiast na Żytnią, obiektyw wysłał z powrotem do nich.
Wrzuć jakieś sample jak to teraz wygląda z ostrością na 135mm.

Lutek
11-07-2015, 11:17
Porażka ten serwis Canona... Po Twoich zdjęciach ewidentnie było widać, że coś jest nie tak z obiektywem i nie chodzi tu o kalibrację do body. A wysłanie klientowi obiektywu który nie jest sprawny (ktoś tam w ogóle robi testy po tym jak "skalibrował"??), to kpina w żywe oczy.
Firma od której kupiłeś to też nieźli agenci. Chociaż pewnie poszłoby to inaczej, gdybyś zamiast na Żytnią, obiektyw wysłał z powrotem do nich.
Wrzuć jakieś sample jak to teraz wygląda z ostrością na 135mm.

Serwis sprawdzał na tablicach w serwisie a nieostrość występowała na odległościach od 50m a na bliskich zdjęciach było dobrze, więc jak nie wyszli z nim na ulicę to nie mieli szansy dostrzec. Do serwisu większych zastrzeżeń w związku z tym nie mam poza tym, ze klient zawsze musi odczekać 3-4 dni nawet jeśli jest reklamacja.
Co do firmy, która sprzedała obiektyw to własnie do nich wysłałem sprzęt a oni oddali do serwisu Canon ale gdy okazało się, ze ta pierwsza kalibracja za 123 zł to umyli ręce, ja nie mogłem się doprosić reakcji i w końcu sam musiałem zapłacić by odzyskać swój sprzęt.

Pozdrawiam

ts-
12-07-2015, 19:37
No to zmienia postać rzeczy... Oby sklep wyszedł z twarzą z całej tej sprawy.
Ale przynajmniej masz już dobry, sprawny obiektyw, więc pozostaje ...robić zdjęcia.

Lutek
14-07-2015, 18:14
No więc rozmawiałem ta firmą i w ramach rekompensaty dogadałem się, ze przyjmą mój 50mm/1.8 II a dadzą nowy 50mm/1.8 STM więc chyba propozycja do przyjęcia. Co do obiektywu to i tak idzie do trzeciej poprawki w serwisie Canona ale dopiero za tydzień bo nie ma tego technika-serwisanta, który robił mój sprzet. W sumie to, ze starają się by poprawki robiła ta sama osoba to chyba dobrze....
Poprawili nieostrość na 135 ale pozostał problem na 18mm, ktory pojawił się po 1-ej kalibracji. Teraz przy 18mm nie ostrzy przez wizjer a na LV ostrzy więc coś się rozjechało z kalibracją. W zasadzie jak w mikrokalibracji z "0"ustawię na -10 to wychodzi ostro ale problem polega na tym, ze w bliższym odległościach np 30m pogarsza się ostrość - więc wygląda to na to, że obiektyw ostrzy ale kalibracja się cosik rozjechała...
Za tydzień dam znać co dalej.........

Pozdrawiam,

Lutek
15-07-2015, 18:41
Mały update. Właśnie wróciłem od nich. Mimo całej sytuacji ta firma okazała się uczciwa (mówię o tej firmie, która mi sprzedała obiektyw). Podaliśmy sobie rękę z szefem i jest ok. W ramach rekompensaty przyjęli 50mm/1.8 II a dali 50mm/1.8 STM. Ten 50mm/1.8 STM w stosunku do poprzednika 500/1.8 II to rewelacja. Jest o wiele lepszy, tzn zdjęcia na minimalnej dziurze tj 1.8 są oczywiście trochę mniej ostre niż np przy 2.8 ale ich jakość jest nieporównywalnie lepsza niż w 50/1.8 II. Przede wszystkim nie ma tego walącego w oczy mydła. A przy 2.8 to już rewelka.
Za tydzień opiszę Wam co dalej w sprawie kalibracji w serwisie Canona na Żytniej.

Pozdrawiam

Lutek
21-07-2015, 18:46
No więc jestem po kalibracji. Wygląda na to, ze teraz jest ok. Ostrość nie jest taka "powalająca" ja w przypadku 50mm/1.8 STM bo to w końcu jakaś tam odmiana kita ale jest (jak mi sie wydaje) zupełnie przyzwoicie :)

Pozdrawiam

zdebik
21-07-2015, 18:59
Dobrze, ze to sie tak skonczylo :).

Lutek
21-07-2015, 19:18
Dobrze :)