Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 40

Wątek: Wybór obiektywów - 50, 35, 28, 24

  1. #1

    Domyślnie Wybór obiektywów - 50, 35, 28, 24

    Czołem,

    Kompletuję szklarnię pod 5d. Potrzebuję 50mm, 35mm i coś szerokiego - zastanawiałem się pomiędzy 28 a 24, ze wskazaniem na 24, jednak świta mi jeszcze po głowie 20.

    W przypadku 50mm wybieram C50/1.4

    W przypadku 35mm będzie C35/2, choć ubolewam nad jego konstrukcją - jednak nie doszukałem się żadnej alternatywy - istnieje?

    No i szeroki.. Zastanawiam się w sumie pomiędzy C28/1.8, C24/2.8 i S24/1.8 - ktoś miał do czynienia z obydwoma 24kami? Jak się mają do siebie pod względem obrazowania, kultury pracy i budowy? A jak mają się do C28/1.8?


    pozdrawiam,
    przemek

  2. #2

    Domyślnie

    jest 35/1.4 kup i nie kpl. szkieł tylko rób zdjęcia, i zobacz co Ci potrzebne
    A może masz tam jeszcze telefon bez drutu...? - Podróż za jeden uśmiech - 1971

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar gavin
    Dołączył
    Feb 2010
    Miasto
    Czeladź
    Wiek
    44
    Posty
    1 339

    Domyślnie

    28/1.8 50/1.4 85/1.8

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 444

    Domyślnie

    Za gavinem.

    Ewentualnie zamiast 28 kup 24, ale różnica cenowa między Sigmą a Canonem - nawet wersją I - jest kolosalna.
    Kupowanie w tym przypadku 35 i 28 jest moim zdaniem bez sensu.

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MC_ Zobacz posta
    Za gavinem.

    Ewentualnie zamiast 28 kup 24, ale różnica cenowa między Sigmą a Canonem - nawet wersją I - jest kolosalna.
    Kupowanie w tym przypadku 35 i 28 jest moim zdaniem bez sensu.
    Dwie różne ogniskowe, co więcej, posiadanie trójki szkieł, 28, 35, 50 jest sensowne, bo każde służy do czego innego, w gruncie rzeczy.

    Jednak, przy ograniczonym budżecie, zamiast 3 szkieł kupiłbym jedno, porządne. 28USM, 35/2, 50/1,4, te szkła naprawdę nie rysują fajnie, poza tym, delikatnie mówiąc, nie przetrwają ci wieków. Ja bym zgarnął 35L.

  6. #6
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez _igi Zobacz posta
    poza tym, delikatnie mówiąc, nie przetrwają ci wieków. Ja bym zgarnął 35L.
    A tobie to L-ki wieki przetrwały, hę?

    Generalnie też uważam, że jak się ma 35 mm, to sensowniej jest dokupić 24 mm zamiast 28.
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  7. #7
    Początki nałogu Awatar Demonos
    Dołączył
    May 2011
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    251

    Domyślnie

    Nie mam doświadczenia z S24/1.8 ale mogę opowiedzieć o C24/2.8 które od niedawna użytkowuję.

    Pod cropem, co prawda, ale... zastanawiałem się nad C28/1.8, ale wiele opinii jest takich, że C28 trzeba przymknąć, żeby zaczęło się dobrze, a C24/2.8 jest ostry od pełnej dziury.

    I faktycznie, może nie jest to żyleta, ale ostrość ma przyzwoitą, a dla cropa wolałem jednak coś bliżej odpowiednika 35mm. Jest co prawda C20/2.8 ale wszelkie opinie w sieci są takie, że to nienajlepsze szkło.

    Co do 24/2.8 - wrażenia są takie: budowa - solidna, nie jest to plastik jak C50/1.8. Jest to konstrukcja wprowadzona w 1988r więc nie ma silinika USM, ale to nie przeszkadza. Brzęczy cichutko i słychać go, kiedy masz aparat przy twarzy. 0,5 m dalej już nie słychać.
    Nie ma też oczywiście szybkości USM, ale w tym obiektywie jest dość krótki skok od końca zakresu do dugiego, więc radzi sobie doskonale i nie masz wrażenia, że wolny.
    Brak FTM - cóż, funkcja przydatna, bo czasem w ciemnicy szybciej ustawisz ostrość ręcznie, ale da się bez tego żyć. Jak dla mnie przyjemne szkło. I zaletę miało tę, że kupiłem za 740 PLN (używkę oczywiście).

    Przykładowe zdjęcie tym obiektywem (to jest po obróbce, stąd te kolory i winieta :-D )
    https://picasaweb.google.com/bartosz...26179467120306
    1Ds mkII, 50D + S35/1.4 | C10-22 /3.5-4.5 | C 28-105/3.5-4.5 USM | C24/2.8 | CZJ Pancolar 50/1.8 |Petri 50/2.0 | Metz 58 AF-2

  8. #8

    Domyślnie

    pod FF to 35 f2 i 85 1,8 tanio jasno i porządnie. Ewentualnie na wycieczki dokupiłbym jakiegoś zooma np 24-105 .

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar banan82
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    Scotland
    Wiek
    42
    Posty
    1 165

    Domyślnie

    Mysle ze 35mm oraz 85mm to idealny zestaw. Czasami mozna sie pokusic o 50mm bo tez bardzo uzyteczna ogniskowa.

    Wszystko pod warunkiem ze chce ci sie szabrowac w torbie i zmieniac szkla albo miec dwie puszki

    Jak nie to 24-70 i problem z glowy
    5Dmk3 + 1Dsmk2 + Fuji X-T1
    Crazy Apple Fanboy
    Ex Linux User

  10. #10

    Domyślnie

    Trochę już fotografuję, przeleciało mi trochę różnego sprzętu przez łapy i świadomie wybrałem te trzy ogniskowe. Nie potrzebuję ani 85ki, ani spacerzoomu, a 24-70 fajne, ale wielkie, ciężkie i drogie i wolę stałki.

    Pewnie, że wolałbym kupić 24L, 35L i 50L, ale niestety nie stać : )

    50/1.4 biorę od Canona, budowa mi odpowiada, działanie też. Czy jest jakaś alternatywa dla 35/2? Plastikowe to szkło i bzyczy. No i 24ka - Sigma czy Canon?

    Nie jestem maniakiem ostrości, nie wpatruję się w tablice, nie muszę mieć superhiperduper autofocusa. Od szkła wymagam by było przyzwoicie wykonane (dlatego np 50/1.8 to dla mnie totalne nieporozumienie) i przyzwoicie obrazowało. I nie było zbyt wielkie i ciężkie.

    Szkieł potrzebuję do reporterki i tzw. streetu.

Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •